Az elektromos autóval csak az a bajod, hogy sokáig kell tölteni?





Bela!
Szerinted mi a rosszabb a co2 amit megiszol a szodaval vagy az akkumulator gyartasa majd megsemmisitese kozben keletkezo olyan elektrolitok, savak, nehezfemek, muanyagok amik evszazadokig szennyezni fogjak a foldet, vizet es amitol vereset kakalnal-pisilnel ha meginnad. Igaz kis mennyisegben hosszutavon csak rakot okoz majd.
Az elozo komentemben a visszafordithatatlan szora hivnam fel a figyelmet.
Azert mert ugy gondolom, hogy co2 szennyezes visszafordithato viszont az emlitett anyagokat a Joisten sem fogja tudni kiszurni a vizbol, foldbol.
Lasd Teflongyartas.:
Ma mar az elolenyek 98%-nak a vereben kimutathato a teflon. Bela ! Te kertel teflont a veredbe? mert en nem de valoszinuleg ott van benned es bennem is. :(





#111: a kérdés nem ez volt. Tisztának nevezni valamit, ami szennyez...
"co2 szennyezes visszafordithato"
Érdekes, hogy a világ egyik igencsak nagy problémája, hogy magas a CO2 koncentráció.
"Te kertel teflont a veredbe?"
Igen, így nem égek le.





Azért fölhívnám a figyelmet, hogy ez volt az eredeti kérdés: "Az elektromos autóval csak az a bajod, hogy sokáig kell tölteni?"
Problémái az embereknek meg akkor is lehetnek vele, ha az elektromos autó a jövő és akkor is, ha nem.
Továbbra is az a tény, hogy az akkumulátor technológia és a töltési infrastruktúra korlátai miatt csak egy szűk réteg számára optimális az EV, de nekik lehet szinte tökéletes.
Nekik viszont meg kell érteniük, hogy a többségnek viszont különböző okokból nem megoldás és nem azért mert gonoszok és tönkre akarják tenni a bolygót. Itt is többen leírták már itt is a részleteket. Nem kell megsértődni ha ezeket itt felsorolják, mert ami neked nem probléma, az másnak megugorhatatlan akadály. Most ebben a pillanatban. Az, hogy ti bíztok az akkumulátor technika ugrászerű fejlődésében, az örömteli is lehet, de mivel nincsenek a fizikában, kémiában olyan áttörésre utaló jelek, hogy egyáltalán létezhet kis tömegű, gyors töltésű energiatároló megoldás, a ti optimizmusotok nem több a feltámadásban bízó vallások optimizmusánál





#111
Az akkugyártás közben nem keletkezik semmi. Segédanyagokat, alapanyagokat használnak. Az alapanyag az akkumulátorban marad és az élettartama után újrahasznosítható. A gyártáshoz használt segédanyagok pedig nem kötelezően kerülnek ki a környezetbe. Magyarországon szemet húnynak a hatósagok és emiatt a gyártók nincsenek arra kenyszerítve hogy betartsanak minden szabály, de ez nem mindenhoz van így. Pl a Tesla Berlinben a határértékek alatt marad.
A CO szennyezés elméletileg visszafordítható, de gazdaságilag belepusztulnánk egy hirtelen radikális változásba. Az átállás fokozatos, de a baj nagy és jelenleg ez jelenti a legnagyobb problémát, ezzel kell a leginkább foglalkozni.
#113
Az akkumulátortechnológia ugrásszerűen fejlődik. Azért mert nem követed a híreket és nem tudsz róla, az nem azt jelenti hogy nincs így. Korábban volt szó a szintetikus üzemanyagok előállításának energiaigényéről, azzal kapcsolatban érvényes hogy a fizika jelenlegi állása szerint a teljes láncot figyelembe véve nagyon nagy a veszteség. Még elméleti szinten sincs meg hogy ezt hogy lehetne versenyképessé tenni.
Az akkumulátorok esetében laboratóriumi körülmények között léteznek csodaakksik, a gazdaságos, gyors tömeggyártás problémáját kell már csak megoldani.
Bár ha a Zeekr 007 új, 10 perc alatt tölthető akksija elterjed akkor nem tudom hova kellene tovább fejleszteni.





#114 Akkugyártás közben nem keletkezik semmi.. aha..
Tessék, az akkugyártás egyik szükséges létesítménye.. [link]
Gondolom szerinted ezek a medencék nem szennyeznek, ugye? :D
Melyikből innál egy pohárral? :D





Dehogynem követem. Sorozatban jelennek meg világmegváltó ötletek újságírói taglalásban, aztán szépen eltűnnek a semmibe, többé nem hallani felőlük.
És ezek az ígéretek addig ígéretek, amíg nem valósulnak meg nagysorozatú gyártásban. Ígerni meg lehet, emlékezzünk az autóipar optimista jóslataira, amikor azt ígérték, hogy rohamléptékben eliminálják a dízel motor nitrogén oxid és dioxid kibocsátását. Egy egész EUs politikai garnitúra szopta be és hírdette éveken át, hogy a dízel a zöld megoldás. Aztán kiderült, hogy az újságcikkekben levezetett "hurrá nyaralunk" nem úgy működik a valóságban, akkor jött a nagy pofára esés, persze mea culpa nélkül.
Az, hogy milyen akkutechnológiák vannak készülőben azonban a mai EV-k használatát és megítélését zéró mértékben érinti. Ugyanis akármilyen alaposan követjük is a sajtót, ezek az aksik az autóinkban nem azok az aksik.
A kérdező felvetése sem arról szólt, hogy mi lesz egyszer majd, hanem arról, hogy mi van most. És most EZ VAN. Netes híradásokkal nem tudom mozgásra bírni a kocsit. Ezért mondom, hogy JELENLEG csak egy szűk rétegnek felel meg az EV, de nekik lehet, hogy így is tökéletes.
Abban a pillanatban, amikor elkészül (és egyben elavulttá teszi az összes ma létező EV-t) a gyorsan tölthető, kis súlyú, nagy energiasűrűségű, környezetbarát módon gyártható és reciklálható, tartós és reasonably priced akkumulátor, amivel 25-30 ezer eurós tömegautókat is lehet gyártani, sőt nehéz tehetautókban is lehet majd alkalmazni a technológiát, elkezdhetünk beszélni az elektromos autózás térnyeréséről. Addig ez csak wishful thinking jövőbe projektálva. De rossz hírem van, egyet ne várjunk tőle. Nem ez fogha megoldani a klímakérdéseket





Beviz Elek! Sajnos keletkezik es kijut a kornyezetbe meg akkor is ha vigyaznak. A meresek ezt mutatjak. Nalunk meg aztan a kinaiak szarnak majd bele mert a kormany mar le van fizetve lathatolag. Tehat engedik majd a szart a Debreceniek,vizebe. Godiek mar tapasztaltak,higy a kormany mennxire allt mellejuk mikor azt tapasztaltak,hogy mergezo a kornyeken a....
Magyarorszagon a szemet nagy reszet elassak ha valaki nem tudta volna. Ahol ilyen szemettelep van ott evmilliokra annyi a kornyezetnek es ezek szama, terulete egyre no.
Tehat a lenyeg ,hogy meg egy ilyen ipari szennyezo technologia mint az akku gyartasa es megsemmisitese nagyon nem hianyzik.





#117 tulajdonképp kína veszélyeshulladéklerakója leszünk.. ha akkora kurrrvanagy üzlet lenne, és környezetbarát, akkor nem tartanák meg maguknak a bizniszt otthonra? Ha akkora biznisz lenne elvinnék az egész hóbelevancot ide egy harmadikvilágbeli országba? :)
#116 amúgy a villanyautó az nem pár éves találmány. 100+éve is próbálkoztak vele. azóta sikerült eddig jutni.





Nekem formájukban, méretükben nem tetszenek az elektromos autók. Az egyik túl kicsi (pl.Honda e), a másik drabális (pl. Hyundai Ioniq5). A harmadik egyszerűen jellegtelen (Tesla), nincs karaktere. A beltere szintén.
A plug-in hibridek tetszenek. Azoknak jók az arányai, nem dög nehezek, és használhatóságban is kellemesek. Városban akár tisztán elektromosan lehet velük járni kis távokra.





#115
Ez nem gyártás hanem alapanyag kitermelés, de annak valóban vannak környezetszennyező részei (még mindig jobb mint bármelyik másik alternatíva)
#116
A kérdező felvetésétől már rég elkanyarodtunk, amire válaszoltam az az volt hogy az akkutechnológia fejlődik-e és az hogy az akkutechnológiánál legalább laboratóriumi körülmények között működik valami, ezzel szemben a szintetikus üzemanyagnál olyan hátrányok vannak ami a fizikai mai állása szerint leküzdhetetlenek.
#117
Az akkugyártás vagy a kormány hibája hogy egyes gyárak szennyezés nélkül tudnak gyártani, más gyárakból pedig kijutnak a mérgező anyagok? Ha más akkugyárban megoldható, akkor a magyar gyárak felé is ez kellene legyen az elvárás és megoldódna a probléma, nem?
A szemetet lehet elássák, de az akkumulátort nem. Drága anyagok vannak benne amiknek a kibányászása költséges, az akkumulátor értékes hiszen ott van benne az összes alapanyag és újrahasznosítható.
#118
Kivéve ha a vámok miatt olcsóbb itt gyártani mint európai terméket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!