Az elektromos autóval csak az a bajod, hogy sokáig kell tölteni?





"Az is baj hogy hol tudod tölteni mert nagyon kevés a töltő."
A jelenlegi értelmes használathoz otthon töltöd. Tehát egy darab töltőre van szükség, max kettőre: otthon és/vagy a munkahelyeden. Minden másra jelenleg nem alkalmas, és nem is éri meg az elektromos autó. "Pénzért" töltéssel még a fogyasztási előny is elveszik, sőt...
Ettől függetlenül ahhoz, hogy másra is lehessen használni viszonylag kényelmesen, valóban több nyilvános töltőre lenne szükség. Jelenleg minél keletebbre mész, annál kevésbé van ellátottság Magyarországon. Javul a helyzet, már most sokkal jobb, mint pár éve, de még mindig nem túl jó, még a Dunántúlon sem.
"Ha az aksi tönkremegy akkor nagyon drága a cseréje."
Ez attól függ, hogy mennyi a garancia rá. Akkor ugyanis ingyen van a csere. Persze az is igaz, hogy villanyautót (jelenleg) nem szabad 10 évekre venni, mint 1992-ben amikor Kovács István megvette a hármas Golfot, és azóta is azzal jár. Persze a magyar lehetőségek sem igazán adottak ahhoz, hogy egy drága autót max 5-8 évente lecseréljünk. Éppen ezért kell jól átgondolni, hogy valóban elektromos kell-e.
"A gondolkodás az utolsó dolog, amit az EV vásárlók 99%-a csinál. "
Ha jól gondolom, akkor sem elektromos autó tulaj nem vagy, és túl sok tulajt sem ismersz. Igaz, hogy van olyan, aki kipróbálja, és utána semmiképp sem akar elektromosat, de a legtöbben igenis tudják, hogy mit vesznek, és miért adnak ki érte több pénzt. Nem, nem a marketing miatt. Én pl eleve úgy számoltam, hogy a 400km fölötti WLTP-ből jó ha 300 igaz lesz. Nos, beletrafáltam. Használattól és időjárástól függően 290-320 között lett. De erre is csak azt tudom mondani, hogy melyik belsőégésűnél hozod a gyári fogyasztási adatokat?










#21 "Ha jól gondolom, akkor sem elektromos autó tulaj nem vagy, és túl sok tulajt sem ismersz."
Ez való igaz. Ellenben vezettem már rengeteget.
"a legtöbben igenis tudják, hogy mit vesznek"
Nem tudják, mert nincsenek tájékoztatva. Ők hiába próbálnának a lehető legjobban tájékozódni, nincs aki tájékoztassa őket. A marketing hallgat a problémákról vagy hazudik róluk, a köznyelv pedig még közel sem ismeri őket igazán, hiszen relatív kevés van belőlük és nem is túl régóta. A valóság majd csak 2,5, 10 év múlva vágja arcon az embert, mint derült égből villámcsapás.
"hogy melyik belsőégésűnél hozod a gyári fogyasztási adatokat?"
Hát mondjuk az enyém. Z16XER gyári adat szerint vegyesben 6.6L/100km, 197 ezer kilométerrel a háta mögött még mindig 6.3-6.5 között ingázok kb. pont fele-fele országút és város. Ráadásul az sem utolsó, hogy a névleges kapacitáson túl 1-2 liter minden autóban elfér a csőben, ha kattanásig töltöd, így fér az 50 literes tankkal hirdetett autóba 52 liter, az a +2 liter meg kb. 30 extra kilométer.
Tehát nézzük csak meg milyen érdekes dolog rajzolódik ki:
- Te az EV-ddel azt számolgatod, hogy mennyivel kisebb a hatótáv a hirdetettnél és a végeredmény kb. -100km, vagyis -25%, jelentős bukás.
- Az enyémnél a 6.6-os vegyes fogyasztás az 50 literes tankkal 757km teoretikus hatótávotnjelent, viszont a valós átlag 6.4-es fogyasztás és a valós 52 liter üzemanyag 812km-t eredményez. Ez +55km, vagyis +7.3%.
Kérlek mesélj még...
Ne feledd, hogy engem a legkevésbé sem zavar, hogy te szereted az EV-det. Örülök, ha neked tetszik és szereted, őszintén. De maradj a saját sávodban, maradj a saját közegedben. Jobban jársz, ha nem tévedsz át hozzánk okoskodni az EV királyságáról, mert nekünk nem tart semeddig előkapni pár VALÓS adatot, statisztikát, tényt, bármit, amivel porig rombolunk bármilyen értelmetlen pro-EV érvelést. Próbálkozhatsz bármivel, az EV mindenben rosszabb és ez tényszerűen bizonyítható.





#22 Aha hogyne. Írd meg kérlek pontosan, hogy amiről beszélsz, az milyen Kia, milyen évjárat és milyen motorral rendelkezik és gyorsan megmondom neked hogy mennyi lenne nálunk, egy köznyelvben drágának titulált szervizben. Először 100 ezret mondtál, aztán 150-et. Ha nálunk (ismétlem, drága szerviz) többe kerül 50 ezernél, akkor kapsz tőlem egy általad választott szolgáltatást full ingyen, legyen az bármi. Ha távol laksz, fizetem az útiköltséget is.
Na halljuk!





Engem legjobban a környezetvédelmi sztori zavar.
Az elektromos áram zömét is fosszilis energiahordozókból állítjuk elő. Akkor mennyivel környezetbarátabb? Hova tesszük az aksikat, ha tönkremennek?

























#23
Az EV nem rosszabb, maximum felhasználástól függően alakulhatnak úgy a körülmények hogy kényelmetlenebb legyen. Az EV mind a bolygónk klímájának, az emberi szervezetnek kevésbé káros, tehát itt már el is dőlt minden.
Ettől függetlenül a kényelemben sem minden esetben jobb a belsőégésű. Lehet hogy a tiéd 800+ km-t megy el egy tankkal az én EV-m pedig csak 200km-t (igen, olcsó, kis akkus), de az én felhasználási módommal maximum pár havonta megyek hatótávon kívülre így kb sosem töltök nyilvános helyen. Az autóban mindig van annyi energia amennyi kell, otthon/munkahelyen bedugom és mire legközelebb megyek valahová az autó teli akkuval vár. Te legkésőbb 800km-enként mész tankolni én pedig kb soha, az én hatótávom gyakorlatilg végtelen.
#25
Te vagy az egyetlen a hozzászólók közül aki a jó irányból közelítette meg a kérdést, bár még nem igazán olvastál utána.
Az akkuk miatt nem kell izgulni, az újrahasznosítás megoldott, aranyat érnek, nem lesznek a kertben elásva.
Az áram kisebb része van előállítva fosszilis energiahordozókból, de a tendencia hogy ez a kis rész is folyamatosan csökken. Az energiamix témakörben keresgélj a neten, illetve itt élőadatot is tudsz nézni: [link]
#29
A feleségemnek hibridje van, az utolsó olajcserém kb 40e Ft-ba került (anyagár!) és 1-2 órámba. Pisi helyett gyári olajat kapott gyári szűrőkkel, itt ennyi a matek. Ha neked 12 ezerből kijön minden akkor szomorú sorsa lehet az autódnak.
A félóra pedig maximum úgy lehet ha egy műhelyben dolgozol és dobod csáposra az autót, versenytempóban dolgozol. Én előszedem a rámpát, felállok, közben kicsit járatom hogy felmelegedjen az olaj, előszedem a szerszámokat és az új cumókat. Az olajat hagyom rendesen kicsöpögni, közben átnézem hogy látok-e valami problémát a kocsi alján. Miután mindennel végeztem szépen elpakolok. Fél óra alatt maximum csak összecsapni lehet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!