Mi lehet a baja a kisfamnak - 3 éves?
Már millió szakembernél jártunk, de nem lettünk okosabbak. Legutóbb az autizmus gyanúja merült föl, de aztán ez el lett vetve, mert motiválható, érdeklődő, ha van kedve hozzá, akkor kortársakkal is kezdeményez játékot, érzelmeit kifejezi, van arcmimikája, Stb.stb. stb.
Viszont mozgásfejlődése késett, beszédfejlődése is. 2,5 éves kora után kezdett el 2 szavas mondatokban beszélni. Most nyáron volt 3 éves, és jelenleg mond 3-4 szavas mondatokat is, ha megerőlteti magát.
Viszont a ragozás rossz, inkább csak ragok nélkül teszi egymás mellé a szavakat. Nem beszél E/1-ben, hanem pl. ha kér valamit, azt mondja, hogy "kérsz inni".
A futása, járása furcsa. Amikor fut, majd' elrepül. Koordinálatlan a mozgása, magasabbra emeli a térdét, mint kellene, és a kezeivel is repked, vagy legalábbis furcsán tartja közben. Ezek totál autista tünetek egyébként. Ha örül, megfeszíti a testét, és furcsa hangot ad ki mellé. A mozgása nagyon óvatos, pl. padkára is úgy lép fel, hogy nyújtja a kezét, hogy fogjam meg.
Ha valami nem úgy történik, (és nem azonnal), ahogy ő szeretné, akkor borzalmas hisztit levág. Mindegy neki, hogy itthon vagyunk -e, vagy nagyközönség előtt. Mivel még nem tudja kifejezni magát, az értelmi képességeivel sem vagyok tisztában.
Kérdeztem szakembereket, hogy ki tudná ezt feltérképezni, de azt mondták, hogy ennyi idősen SENKI (?).
Gondoltam a diszfáziára is, de úgy vettem észre, hogy nagyrészt megérti, amit mondok neki, kéréseket is teljesít (ha olyanja van).
Sorolhatnám még napestig a dolgokat.
Szerintetek???
Nekem még az idegrendszeri éretlenség is megfordult a fejemben, ahogy olvasgattam róla, de ez elég homály. Nem tudom, hogy pontosan ez mt is takar.
Jelenleg szenzomotoros tornára járunk, ill. gyp. fejlesztésre. Mnd a 2 helyen foglalkoznak autistákkal is, de az én gyerekemre azt mondják, hogy nem az. De hogy mi a baj, azt nem mondják...
Az egyik helyen egyébként teljesen kezelhetőnek tartják a gyereket, és azt mondják, hogy rendbe jön, a másik helyen meg kevésbé figyel, kevésbé koncentrál. Ott aggodalmasan beszélnek róla.
Másabb, mint a kortársai, az biztos, és hamar észrevehető a különbség, de nem tudom, hogy mi az alapbaj. Mert ha tudnám, akkor specifikusabban lehetne fejlesztni.
Ha valaknek van ötlete, nagyon örülnék!!
Kedves 2 . válaszoló! Megköszönném, ha leírnád, milyen jelei voltak az enyhe és/vagy középsúlyos ért. fogyatékosságnak ebben a korban!
Ami még eszembe jutott:
Az én gyerekemet sosem érdekelte pl. a formabedobó, de szinte semmi, ami a finommotorikáját fejlesztette volna. A ceruzát is csak marokra fogja még. Viszont enni eszik önállóan (nem mindig szépen).
Nem volt olyan pont, amikor feltűnt volna a lemaradás, mert folyamatosan el volt maradva, de régebben még ez nem volt olyan feltűnő. Most összehasonlítva más 3 évessel, jobban látszik a lemaradás.
Most a 2. védőnőnket "koptatjuk", ő szintén aggodalmaskodik, de semmit sem mond. Az első védőnő szerint meg semmi baja nincs a gyereknek. Jártunk pszichológusnál is. Ott s rákérdeztem, hogy esélyes-e, hogy autista, de kizárta. Az értelmi- és beszédfejlődés elmaradását állapította meg. De ezt eddig is tudtuk.
Csak azt nem, hogy ez vajon "csak" elmaradás, és behozható -e, vagy fogyatékosság? Akiket viszont kérdezek (nem elfogult ismerősökre gondolok és nagyrészt gyerekekkel foglalkoznak), kizárják a fogyatékosságot.
De én már komolyan nem tudom, mi lehet ez, és a szakemberek sem segítenek.
Viszont kétségek között vagyok, hogy akkor mi is ez pontosan,
Szerintem a TSMT torna nagyon jó!!!!! Nem baj, ha marokra fogja a ceruzát. A kézizmok nem eléggé fejlettek ebben a korban. Vastag ceruzát vegyél. Előbb szeressen meg rajzolni, csak aztán szóljál bele a ceruzafogásába.
Gondolom TSMT-n felmérték. Mit mondtak?
Az én 3 éves gyerekem is borzalmas hisztit levágott, ha nem az volt, amit ő akart, én elfordultam, s mondtam, hogy csak akkor figyelek oda, ha szépen kér. Elég hamar leszoktattam róla.
Melyik helyen mondják kezelhetőnek, és melyik helyen nem. Ez függ a pedagógustól is, hogy mit vált ki a gyerekből.
Túlzásba nem vidd a fejlesztést, mert annak ülepednie is kell. Játsszál vele sokat. Olvassál, táncoljatok, énekeljetek, sok játszótér, sok természetben járás->virágok szagolása, levelek megfogása, madarak hallgatása...Minden érzékszervét stimuláld. Ezzel tehetsz a legtöbbet. Fessetek, gyurmázzatok, ugráljatok, hintázzatok, homokozzatok...Egyik érzék fejlődése húzza maga után a többit, s amit leírtam, az mind fejleszt.
Kedves 7. válaszoló! Nagyon szépen köszönöm a segítő szándékod!!!
TSMT-n mondták, hogy nem autista. Ugyanaebben az intézményben egy pszichiátertől kaptuk egyébként a pervazív fejlődési zavar gyanú diagnózisát.
A TSMT terapeuta szerint fogunk rendbe jönni. Megpörgette egy magzat hálóban, és a szemmozgásából ítélve (is) azt mondta, hogy ne aggódjunk, fejleszthető.
Egy másk fejl. pedagógusnál pedg elejtett szavakból derült k, hogy semmit sem néz ki a gyerekből. Nem is tette csoportba, csak egyénileg foglalkozott vele. Ott is hagytuk. A tsmt terapeuta viszont első találkozás óta biztat, és a torna mellett is foglalkozik a gyerekkel, ill. kiscsoportos foglakozást is tervez, ami majd szeptembertől indul el. A családtagok szerint nincs nagy baj (van köztük pedagógus is), viszont én aggódom.
Az igényein kívül mást nem nagyon akar "közölni " velünk", és olyan "túlreakciói" vannak. Olyan, mintha érzelmileg szinte folyamatosan felfokozott állapotban lenne. Középút nála nem nagyon van. Egyébként legtöbbször a hiszti miatt néznek meg minket, ill. amikor örül, és megfeszül a teste, emellé artikulátlan hangot ad, vagy ha elég feltűnően bambul. Nem egy "szánakozó " pillantást kaptunk már. Egyébként meg értelmes, én azt mondom. Mármint tud értelmesen nézni, érti, amit mondunk, sokszor ki is szokott minket játszani, tehát nem egy elveszett gyerek mindezek ellenére. De más...
amiket leírsz a beszédre, az egy az egyben a fiam! pont így beszél, ő télen lesz 3.
kérsz inni? ez azt jelenti, hogy kérek inni!
segítek? ez meg a segítsél...
mindent kérdez és mindig rosszul használja :)
2 és 3 hónaposan kezdett el beszélni.
nekem semmi másban nincs problémája, sőt, rengeteg területen kimagasló, pl. 1,5 évesen már egyedül váltott lábbal lépcsőzött, 10 hónaposan már egyedül evett, most nyáron simán, minden gond nélkül megtanult 2 kerekű biciklizni. nem is tanult, felült és ment mint ha mindig is tudta volna. régóta tud bukfencezni, több mint egy éve úszik meg ilyenek.
ő autista gyanút kapta meg, de a fejlesztőn nem tud vele mit kezdeni mert a beszédét a hónap oldja majd meg, a többivel meg nem lát gondot.
mondjuk én a pszichológust pénzkidobásnak tartom, eleve ő nem is mondhatja, hogy autista vagy azt sem, hogy nem az, meg egyáltalán, ő csak tanácsot adhat. gyermekpszichiáterhez vidd, ők értenek ezekhez. vagy ha pestiek vagytok akkor egyből a vadaskertbe, ők foglalkoznak az autizmus szűréssel, idegrendszeri éretlenséggel, stb. még vidékről is ide küldik a gyerekeket és végső diagnózisra . sok felesleges kört megspórolhatsz velük!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!