Miért baj,ha így kérek, hogy "lesz egy"?
30-as!
Miért? Mondjuk megkérdezi, hogy ledz még valami? Én meg mondom, hogy ja igen, lesz még egy kávé. Ez így jó?
26 - Nem kiscsillag. Egyáltalán nem ebben a tudatban mentem vendéglátósnak, csak az emberek kihullanak nem bírják és nincs váltás.
27 - A két dolog nem ugyanaz. Akárhová megy az ember, bolt, étterem stb. először a vendég megy be. Úgyhogy neki illene köszönni és kérni is. Ha a többség úgy kér, hogy lesz, akkor miért lepődünk meg azon, hogy sokan belefáradtak és ez lett abból, hogy a 90 százalék lekezelően odavágja, hogy lesz. Amelyik így szól hozzám is, annak én is így beszélek. A ritka kivétel pedig, aki tud köszönni és kérni, annak azt mondom, hogy adhatok még valamit? Esetleg kér még valamit? Ez egy oda-vissza dologgá vált, melyben a vendég kezd. Aki lesz@rja azok a mai generáció tagjai, pont akik màr ebben nevelkedtek és szerintük ez a természetes. Az idősebb generációt irritálja ez a dolog.
28 - Nagy szavak ezek így azért ismeretlenül...semmit nem tudsz rólam. Nem tudhatod mennyit és mit tanultam. Miket végeztem. S miért kellett ezt választanom. Addig szerintem nem illik ítélkezni sem. Az pedig, hogy sok hétvégén és a legtöbb ünnepen dolgozni kell ok. Tudod. De hogy mindegyiken az évben, na azt nem tudtam előre.
29 - Nálam nem lennél akkor kiszolgálva te se baràtom. Kijelenthetnéd otthon akkor, hogy mit szeretnél legközelebb, mert nálunk kérni KELL ahhoz, hogy kapj is valamit. :)
30 - Pontosan.
#32 Rossz hírem van: igaz, hogy a vendég/vevő megy be, de a pincér, az eladó, a jegyszedő köszön előre. Benne van a fizetésében, ill. az áru, belépőjegy, stb. árában.
Pl. a Zeneakadémián mindig a jegyszedő köszön előre. Ne írd, hogy oda csak bunkók járnak!
31 - Ismétlem, mielőtt megkérdezné, hogy "lesz még valami", azelőtt te már adtál le rendelést, azaz a vendég kezd minden esetben, majd a vêgén kérdezi meg ezt az eladó.
33 - Nem erre céloztam.
34 - Nem éppen. Ha belépsz egy helyre, azaz te mész oda, akkor neked illik/illene köszönni előre. Ahogy kimondja az etikett pl.azt is, hogy mindig a férfinak kell először belépnie az ajtón. Ez pl.nagyon régre visszanyúló hagyomány. Eredete, hogy ha balhé van bent, a férfi kapja az első pofont és ne a nő, ezzel védelmezi a férfi a partnerét. Sajnos ma már nem az a probléma, hogy nem tudják kinek kell előre köszönni, hanem hogy egyáltalán nem köszönnek. Az én kollégáim automatikusan köszönnek mindenkinek, aki betér, kb.10 százaléka köszön vissza egyáltalán. Tehát, ha már magától nem jut eszébe köszönni a parasztnak, legalább akkor köszönhetne, ha ráköszönnek, de nem, így sem megy a többségnek. Na ez a probléma.
35 - Tökéletesen megfogalmaztad.
36 - Reagáltam feljebb és egy másik kommentelő is. Egyrészt nem ugyanaz a kategória, amikor kérsz/rendelsz valamit, mert ez már a folyamat lezárása és NEM UGYANAZ A KONTEXTUS. Teljesen más a két dolog, ezért nem lehet releváns összehasonlítást végezni. Csak a példa kedvéért. Jelen esetben te a "lesz" szó használatát firtatod, különféle szövegkörnyezetben. Csakhogy értsd, nézzük meg egy másik szóval, mondjuk legyen mit tudom én a "kacsa". Nem mindegy, hogy azt mondom borzasztóan finom és omlós lett ez a kacsa. Vagy ha azt mondom, hogy "ez a hír egy nagy kacsa". Maga a szó ugyanaz mindkét mondatban, de mást jelent. Nem tudom ennél érthetőbben elmagyarázni, hogy amire te utalni akarsz, hogy "de a vendéglátósok is használják a lesz szót, akkor miért baj, ha te úgy rendelsz" - erre azt tudom mondani, hogy nem ugyanaz a két használat.
#37 (#30/33) Tehát ne mérjünk egyenlő mércével!
(#34) "ha már magától nem jut eszébe köszönni a parasztnak" a) hányszor tudtál egy nálad 10 évvel idősebb parasztnak előre köszönni? Ha valaki biztosan köszön az az igazi paraszt. b) milyen alapon bírálsz mást, ha bunkó módon parasztozol?
(#36) A "egy sör lesz" és az "X Ft. lesz" ugyanaz a kategória. Ami valóban más, az a "lesz még valami?".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!