Miért közösítik ki a gyerekeinket az új iskolában? Roma kérdés.
Értelmiségi roma házaspár vagyunk, férjem mérnök, én közgazdász. Elsős gimnazista ikreinket folyamatos támadások érik az új iskolájukban a származásuk miatt. Az általánosban nem volt ilyen problémánk, nagyon szerették Őket.
Szülők, kamaszok válaszát egyaránt várom.
Sajnálom,hogy nem előbb találtam rá erre a kérdésre,de talán így is elolvassátok.
VAN jó megoldás,remélem,2011-ben még(már újra) működik.Az első Fidesz-kormány idején Arany János tehetséggondozó programnak hívták.Kifejezetten tehetséges gyermekeknek hívták életre,akik valamilyen okból-vallási-kulturális-anyagi hátrányból indulnak társaikkal szemben.
Az én gyermekem is egy elit gimnáziumba adta be a jelentkezését,fel is vették,de megtudtam,hogy ugyane gimnázium új évfolyamot indít,az Arany Jánost.Sokat gondolkodtam,átkérjük-e oda,végülis az döntött,hogy sok olyan kedvezményt és plusz-oktatást iktattak be a képzésükbe,amit a másik osztályban nem,és persze az is,hogy nagyon rossz anyagi körülmények között voltunk éppen,és nagyon aggódtam,hogy emiatt majd a lányomat kiközösítik.(Az ország egyik legkisebb településére költöztünk alig egy évvel a felvételi előtt menekülve egy alkoholista terror elől,pénz nélkül,nem voltak bútoraink,s mikor a lányom megnyert egy neves kulturális pályázatot és az MTV riportot készített vele,egyszerűen nem tudtak a lakásban képi hátteret találni)-szóval egy elit gimnázium kísérleti évfolyamán kezdett el tanulni,ahol sokféle -valamiképpen MÁS gyerek volt,mint az átlag gimnazista.Volt közöttük mozgássérült,cigány,(nagyon szegény is,de műkereskedő szülőkkel bíró szintén nagyon okos kislány is),állami gondozott,rossz anyagi helyzetben lévő stb.Na,először komplett az egész osztályt kiközösítette a gimnázium összes többi tanulója,a gyerekek is nagyon szomorúak voltak,főként azért,mert a pedagógusok sem tudtak mit kezdeni a helyzettel,igyekeztek mindenkit egy kalap alá venni és képletesen szólva megtanítani őket késsel villával enni.Ez az átmeneti szerencsétlenkedés végigkísérte az egész nulladik évet,ami egyfajta felzárkóztatást lett volna hivatott megvalósítani(hová?-kihez?-hiszen ezek a gyerekek még az elit gimnázium elit csapatához képest is okosabbak voltak)Konszolidálódni az első hivatalos osztályátlag után kezdett a dolog,végig az ezt követő 4 éven,zárni is 4.évfolyamon 4,82-es átlaggal sikerült,ami elég jó bizonyíték.A gimnázium többi tanulója végig egyfajta távolságtartással kezelte a csapatot,keveseknek sikerült az osztályon kívül is barátokra találni.De az volt a lényeg,hogy az osztályon belül viszont nagyon nagy volt a szolidaritás,valamilyen közös sors megélése miatt.Így,támogatva egymást a középiskolában az egyetemeken már senkinek semmilyen problémája nem volt.Ez a 2000-ben Pécsen indult, első Arany János osztály története,az utánuk jövő osztályok már kitaposott ösvényen jártak.Remélem,ti is megtaláljátok a saját utatokat.
Szerintem Magyarországon a csóri migránstömegek ellen is azért ilyen sikeres az uszítás, mert a dolgosabb népeknek pont elég az olyan cigányokat eltartani meg még el is viselni, akik miatt a ti sorsotok is keserves.
Azaz Orbánra jobban haragudhatsz mint az átlag meglopott magyarra, mert magasról tesz a cigányság felzárkóztatására - pedig tehetne, ez is a dolga lenne.
Jó rég írtál, a probléma ugyanúgy országszintű. Hogy alakultak a gyerekek dolgai? Remélem nagyon jól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!