KInek milyen tapasztalat van az MLM ről magyarországon? Érdemes e ilyesmivel foglalkozni?
Nem működik ez 30 éve, ha ennyire nyomni kell, és ennyire negatív az emberek hozzáállása. Ha valóban annyira jó lenne, nem kéne ajánlgatni, nem neked kéne megkeresni az embereket.
Lásd egy egyszerű termék. Elég, ha egy városban egy bolt van. Ha nekem van rá szükségem, én fogok elmenni oda, hogy megvegyem, mert akarom, hogy legyen egy ilyenem otthon, vagy a táskámban. Mert szükségem van rá. Nem kell, hogy rámtukmálják, mert én magam érzem, hogy akarom. Na ez nálatok nem így van.
Lenne egy életszerű javaslatom, de érthető ookból 100%, hogy nem fogjátok kipróbálni. Ne ajánlgassátok a dolgokat 2 hónapig. Ne keressétek meg az ismerősöket, ne tegyetek ki posztokat se fészbukra, se máshova. Ne küldjetek emailt, ne javasoljatok szóban. Meglátjuk, mennyire fognak az emberek eltartani titeket. 1-2 elvakul vásárlón kívül nem fognak megkeresni, de azok meg nem fognak eltartani. Ez az egész arról szól, hogy tukmálni kell, sokszor erőszakosan, és ez már baj.
A másik: a vélemény. Már hogy a büdös jó francba ne lenne releváns egy vélemény? Ez megint egy nagyon flegma és idétlen beszólás volt. Bár nem nekem szólt, de attól még lehet véleményem nekem is - haha. Egy márkánál a vélemény a MINDEN. Dollármilliárdokat költenek kampányokra, hogy az emberek tudatalattija pozitív érzéseket csatoljon egy-egy márkához. A vélemény, a megítélés több, mint pl. a minőség. Egy ruhamárkánál lehet, hogy gagyi és egyszezonos anyagokkal dolgoznak (lásd H&M), első mosásnál kinyúlik, és még drága is. De a fast fashion szinte minden márkájáról elmondható ugyanez. Viszont annyira pozitív üzeneteik vannak, és a fiatalok által utánozni kívánt celebek is ezt hordják, hogy akkor is meg fogják venni, ha drága és gagyi. Olyan pozitív üzenetekkel bombáznak, és olyan jól csinálják, hogy rossz minőség mellett is megélnek és még piacvezetők is. Pl. a reklámkampányaik: nem tökéletes topmodelleket látsz a hirdetésben, vagy a webáruházban, hanem magadat. Szeplős, szabálytalan arc, kiálló fog, úszógumi, rövid láb, görbe láb, stb. Hús-vér emberek a modelljeik, ettől érzed magadhoz közel az egészet. Nem 34-es méretű anorexiás modellel reklámoznak.
Ti mikor fogjátok ezt a szintet elérni? Vannak dolgaitok, amik megoldást kínálnak bizonyos problémákra. Természetesen az arckrémet egy tökéletesen hibátlan bőrű nő képe mellett hirdetitek. 100%, hogy számítógépes utómunka eredménye, mert a nőnek még pórusai sincsenek. Érdekes, miért nem a Kovács Piroska pattanásos arcát teszitek be a prospektusba, hiszen ő is megvette a csodaszert, csak épp utána is pont ugyanúgy néz ki... ez nem lenne elég jó reklám, nem lehetne vele eladni. Pedig ez a valóság.
És még valamit a véleményekhez: többször észrevettem, hogy azt mondjátok, amit épp a helyzet kíván. Pedig egyikőtök korábbi oldalakon többször nekem esett, hogy nem lehet véleményem, mert nem vagyok benne, nem léptem be, nem látom belülről.
Erre én írtam példákat, hogy a vélemény nem azt jelenti, hogy valamit feltétlenül saját bőrömön kell megtapasztalnom. Vagy mondjuk közvetve tapasztalom meg. Próbáltam én is a mindenre jó propoliszos krémet 6000 forintért évekkel ezelőtt, nulla eredménnyel. Pedig nagyon lelkes voltam, nem vagyok az a fajta, aki 2 nap után eredményt vár. Tudom, hogy a bőrnek idő kell. Hónapok múltán sem történt változás. Vagy leírtam hosszan, hogyan szervezték be a volt páromat, és hogyan mosták át az agyát, hogyan távolodtak el tőle a barátai az agresszív kampányának köszönhetően. Hogyan röhögték ki a fb-on, mert pózolgatott a csodafogyókúrás italaival.
Köszönöm, de ezek a történéések tökéletesen elegek ahhoz, hogy az ember véleményt alkosson, és ne próbálja senki megmagyarázni, hogy az én véleményem kevesebbet ér, vagy hogy nem lehet véleményem. De lehet, és van is.
Beülsz egy étterembe, rendelsz, és véleményt mondasz. Mondjuk nem ízlett. El volt sózva, nem volt rendesen megsütve. Milyen jogon mondasz véleményt, hiszen nem te álltál mellette, nem te sütötted! Majd csak akkor merészelj véleményt mondani, ha bementél a konyhába, felkötötted a kötényt, és te sütöttél napi több száz embernek! Addig semmi jogod véleményt formálni valamiről, amit nem próbáltál.
Na, remélem érzékletes volt, hogy mekkora baromság ez a vélemény megtagadása. Annak, hogy az egésznek ilyen negatív megítélése van a társadalom részéről, nyomós okai vannak.
A habzó szájas beszólás meg már nagyon a legalja. Proli irányba mész. Nem habzik itt senkinek a szája, csak megint ilyen aljas módszerekhez folyamodsz. Ha van véleményünk, és ezt rendesen ki is fejtjük, nem csak 1-2 sorban, felszínesen, akkor habzik a szánk? Miért is? Ezt úgy hívják, hogy vita, érvelés. Mi alá tudjuk támasztani, amit mondunk, ez minden, csak nem habzó száj effektus. De valamit ki kell találnod, hogy negatívan reagálhass az értelmes érvelésekre, mert a viszontérvelés már nem működik.
Miért kevered ide a kritikát? Ezt nem "nyomjuk", ez csak egy reakció. Vélemény. Vélemény azért lehet, mert létezik az a dolog, amiről szó van. Amíg nincs róla kérdés, addig nincs vélemény sem, de ha már kiírták a kérdést, és jöttek válaszok, akkor hadd legyen már véleményünk...
Elképzelhető, hogy akad 1-2 ember, a kisebbség, aki nem tukmálja. De te is tudod, hogy nem ez a jellemző. Sok történetet írtunk már le, hogy hogyan keresik meg az újonnan belépő emberek a régi osztálytársakat, akikkel 10 éve nem beszéltek, hogy sziahogyvagy, van egy tök jó ajánlatom...
MErt valahogy ügyfélkört akar gyűjteni maga köré. Szerintem ezt mindenki érti, csak van, aki direkt kötekedni akar. Ha soha nem tukmáltad volna, nem ajánlgattad volna, akkor nem tudták volna az ismerősök, hogy ezzel foglalkozol, ergo ki sem alakul a vásárlói köröd. El kellett mondanod, többször megismételni, hogy te is kipróbáltad, nálad bejött, használt, stb. Egyszer nem elég, mert abból nem lesz sok és visszatérő vásárló. Még ha ebből te magad már ki is nőttél, az egész mlm-re ez tagadhatatlanul jellemző.
Muszáj mindig hirdetni. Multinál dolgozom, több távolabbi kollégám rendszeresen megosztja a forever, farmasi, stb. dolgait, hogy mennyire szuper.
Elmondhatatlanul szánalmas volt, mikor egy bőven 100 kg feletti kolléganőnk tett ki fogyókúrás dolgokat, hogy ez mennyire használ, ezzel végre búcsút inthet a kilóknak, stb. Ő maga szerintem 120 kiló körül van, nő, valami hihetetlenül borzalmas látvány. Több éve foglalkozik a dologgal, de állítom, nem fogyott még fél kilót sem. Na, de árulja a fogyasztó cuccokat, saját szövegével, saját ajánlásával. Hiteltelen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!