KInek milyen tapasztalat van az MLM ről magyarországon? Érdemes e ilyesmivel foglalkozni?
Attól függ, hogy mire is célzol az "MLM" alatt?
Piramisjátékra, aminél a cél minél több balekot behúzni. Termék csak dísz, silány, nem használható. A "cég" belépők által befizetett "tagdíjból" osztja vissza a kifizetéseket a magasabban lévő tagok felé.
Ebből van a legtöbb, kamu, illegális.
Vagy a másik véglet, ahol jó, sőt kiemelkedő a termék és annak az értékesítése a cél. Nincs is 10 lépcsős jutalékrendszer hozzá. Nem kötelező beszervezned senkit, hisz a termék eladása után kapsz jutalékokat, persze ha valaki csatlakozik alád, akkor az ő eladásai után is. Hangsúly itt a minőségi terméken van!
Na ebből van kevés, idehaza kb 0! Ezzel lenne érdemes foglalkozni.
Probléma:
A "cégben" mindig is csak másodhegedűs leszel. Van jó pár forum, ahol a tagok megosztják, hogy felépítette gy olyan közösséget 3-4 év alatt, mi MLM-es termékre! alapult és több milliót hozott neki a konyhára. Erre az anyacég megszüntette azt a terméket. Barátunk jövedelme 1 hónap alatt a milliós bevételről 0-ra esett vissza. Hiába írt leveleket, meg érvelt, a cégvezetők magasról lesz@rták.
Akkor inkább szenvedek saját webshoppal, fizetem meg a drága tanulópénzt az elején. De ha felépítek egy márkát, akkor afölött én döntök egyedül és nem valami számomra noname emberek.
# 3
Igen. A második opcióból azért van 0, mert ebben az esetben az MLM nem versenyképes üzleti modell.
Az MLM legnagyobb hazugsága, hogy mindegyik mindig azzal érvel, hogy azért tudnak jutalékot fizetni, mert így nem kell drága reklámra költeni. A valóságban a többlépcsős jutalékrendszer a legpazarlóbb dolog amit egy termék értékesítési csatornájába be lehet építeni, több(száz)szorosan drágább, mint egy központosított marketing stratégia.
Ennek egyenes hozománya, hogyha van két egyforma minőségű termék (aminek az előállítási költsége legyen a példa kedvéért azonos) akkor a drágább modellben értékesített termék drágább. Ergo nem versenyképes. Ezért van az, hogy a MLM termékek amellett, hogy drágák szinte mindig silány minőségűek is, mert a xar terméken spórolják meg a költséges értékesítési csatorna díját.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!