Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Miért tapasztalom újabban ezt...

Fizikakedvelő kérdése:

Miért tapasztalom újabban ezt bizonyos mérnökök körében?

Figyelt kérdés

Sajnálttal tapasztalom a mérnöktanoncok és a matematika/fizika kapcsolatának romlását. Kifejteném. Mikor az ember választás elé kerül az életben,hogy érettségi után(ha tanulni szeretne) hova tovább,akkor a racionalitást és az "érzelmeket" is fontolóba kell venni. A probléma az,hogy sokan (szülőkre gondolok) nem ragadják meg a dolgok érzelmi részét. Érdekli a gyereket a fizika: MÉRNÖK legyen!

Érdekli a biológia: ORVOS legyen!

Pedig ha például megvizsgáljuk egy gépész munkáját kiderülhet,hogy egyáltalán nem áll túl közel a konkrét fizikatudáshoz. Mégis sok szülő erre küldi a gyerekét. De mondjuk a gyerek beleegyezik. Ennek ellenére a gyerek lehet,hogy megutálja az egészet a hallgatók attitűdje miatt. Itt is,a Youtube-on is tapasztalom,hogy a fizikás-matekos,vagy ahhoz nagyon közel álló tárgyakat csak kényszerből teljesítik. Mi a baj az Elektromágneses terekkel,vagy a Mechanikával?

Nem azért mérnökhallgató,

mert:

-érdekli a matematika és a fizika+szeret bütykölgetni?

Miért olyanok vannak többségben akik csak kellésből csinálják a tárgyat? Miért nem érdekes elméleti alapozásként,háttérként tekintenek rá. Hiszen emiatt tudnak, villamos hálózatokat tervezni úgy ahogy,vagy épületgépészeti rendszereket tervezni úgy ahogy.

Válaszokat előre is köszönöm!



2018. aug. 30. 20:20
1 2 3 4 5 6 7
 11/69 anonim ***** válasza:
80%

Alapvetően az oktatással van a probléma. 20 éve vagyok egyéni vállalkozó fémesztergálási területen. Előtte 12 év egy munkahelyen.

A 12 évem azzal telt, hogy szolga módjára legyártottam az elém rakott rajz alapján a terméket.

Az utóbbi 20 évemben viszont óriási tapasztalatot szereztem.


Mit tanítottak a suliban anyagismeret órán ?

A vas-szén állapotábrákat. Miért tanították ezt, mikor a 32 év alatt egyetlen egyszer sem volt rá szükségem.


Mit tanítottak a szakmai órán ?

Hogy van a metrikus menet, meg a whitworth menet.


Folytatnám a történetet, de előtte megszeretném kérdezni egy mostanában végzett, vagy éppen tanuló gépész mérnököt, ,gépi forgácsolót, hogy az említett két témában mit tanítanak jelen pillanatban.

Tanulnak e például mélyreható polimer ismereteket ?

2018. aug. 30. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/69 anonim ***** válasza:
17%

"Mi a baj az Elektromágneses terekkel"


Én személy szerint szerettem, ugyanakkor harmadévben már elvárná az ember, hogy konkrét iparban hasznosítható tudást tanuljon az ember, ekkor ugyanis már érzed, hogy közeledsz a BSc diplomához, lassan el is kéne helyezkedni valamilyen irányban a sekélyesnek mondható tudásoddal - pláne ha nincs mögötted anyuci-apuci aki eltartson, amíg végtelen elméletet tanulsz - és hasznos dolgok helyett tömény vektoranalízissel bombáznak. Az már más kérdés, hogy régen a vizsga is tömény szivatás volt belőle, nemzetközi matekverseny döntős haverom -4 pontot ért el az első vizsgán :) És mint a kollega feljebb említette: igen felvesznek kb bárhova, mert hiány van, csak nem mindegy, hogy fejlesztesz, vagy pedig excellt színezgetsz. Egy kisebb munkacsoporton belül is van vegyesen ezekből.


Amúgy egy-egy szakirányon belül is különböző ágazatokra azt mondom, hogy undorító, míg egy másik kis szeletéért meg élek-halok. Ilyen ez a villamosmérnöki szakma, mocskosul hatalmas. Olyan is van, hogy egyetemen vonzónak tűnik egy irány, dolgozol egy évet az iparban a területen, és rájössz, hogy otthon elvagy vele, de dolgozni őszintén szólva is siralmas tud lenni.


Más: az igazi gond amit én látok az utánam lévő generációnál, hogy rohadtul nem érdekli a többséget semmi, csak úgy elvannak a nagyvilágban. Nézd meg az indexes Pont Ott Parti interjúvideót, olyan válaszokat adnak egyesek, hogy az siralmas.

2018. aug. 30. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/69 A kérdező kommentje:

Na de ha meg redukálják a fizika és matematikatárgyakat,akkor nem lesz a szülőknek érvük amellett,hogy miért menjen mérnöknek a gyerek.

Mellesleg megértem amit mondatok,de amint már gúnyosan utaltam rá,sok szülő képtelen felfogni,hogy a mérnöki szakma abból áll amit hiányoltok,nem a kemény matematikából és fizikából.

2018. aug. 30. 21:11
 14/69 anonim ***** válasza:
92%

Fú, ez egy elég komplex dolog...

Először is: ahhoz, hogy azt merd állítani, hogy "tapasztalom a mérnöktanoncok és a matematika/fizika kapcsolatának romlását" legalább egyetemre kéne járnod. Ugyanakkor van benne némi igazság, még akkor is ha csak az internetről szeded az infókat, bár a helyzet kissé árnyaltabb.


Kiből lesz mérnök?

Többnyire abból, akinek vmilyen szülője, vagy legalább közeli rokona az. Azért kerülnek közel a matek/fizikához, mert ebben segítenek nekik otthon megírni a leckét. Plusz arra a kérdésre, hogy "mi legyek?" is az a válasz: "mérnök, mert az jól keres". (Most ne foglalkozzunk azzal, hogy ez minden esetben így van-e.) A lényeg, hogy a "mert az jól keres" miatt mennek mérnöki szakra sokan, nem a fizika és matematika szeretete (imádata) miatt. Ezekkel csak a szükséges szintig foglalkoznak, nem az motiválja őket, hogy "majd ha jól tudom a tehetetlenségi nyomaték mátrixot kiszámítani", vagy "oda-vissza vágom a Maxwell-egyenleteket", akkor hű de szuper mérnök leszek. Ha tényleg ez kéne ahhoz, hogy vki mérnök legyen, akkor a társaság 10 %-a maradna bent. Ez azért nyilván nem reális elképzelés, mikor "mérnökhiány van". De ahhoz, hogy egy jó mérnöki szemlélet kialakuljon az adott szakterületen ezeknek az alapszintű ismerete szükséges. Ez (is) különbözteti meg a technikustól. Az egyetemen nem tapasztaltam, hogy vkinek a matek-fizika vette volna el a kedvét, akiknek nem ment a matek, azoknak semmi se ment (röviden). De az egyetemi matek elég száraz, mindig csak utólag jön rá az ember, hogy ennek volt vmi értelme, már mikor vmi szaktárgyban előjön (pl. mátrix invertálása, nemlineáris diffegyenletek, stb.). De ha nem akarják a matekosok kinyírni őket, akkor a példamegoldással ez is el van intézve.


Szeret bütykölgetni?

A mérnökhallgatók elenyésző része szeret csak bütykölgetni. Ez inkább azokra jellemző, akik technikumból jöttek, vagy vmi szaki az apjuk. Hozzá vannak sajnos szokva, hogy az iskolákban is hiányoznak a felszerelések, és nem is kísérleteznek. Vagy egyszerűen nincs rá idő, mert rohanni kell az anyaggal. (Nálunk érettségi előtt egy optikai padon és egy üvegkádon kívül nem sok minden volt, hogy gyakoroljunk az emelt fizika érettségire... (EGY XAROS ÜVEGKÁD???? Mikor termisztoros, napelemcellás, Wheatstone-hidas mérések is vannak!? Egy kapcsolást nem nagyon tudtunk összerakni, mert nem volt miből...) Persze most már gyerekjátéknak tűnnek, de akkor azért más volt a helyzet...


Érdekli a biológia?

Hát az orvosisokról is hasonlókat lehet elmondani. Nem maga a biológia, sokkal inkább a társadalmi presztízs, a szülői nyomás, és a "jól keres" viszi az orvosi irányába az embereket. (És talán némi empátia - jó esetben.) Pedig az orvosi már régóta nem egy álomszakma (hosszú képzési idő, éjszakai ügyelet, átlag 333.128 Ft bruttó fizetés). Nem lesz mindenki magánklinikán sebész.


Van olyan ismerősöm, aki végigszenvedte a villamosmérnöki elejét 2-3-okkal, sokszor csak többedjére ment át. Aztán szakirányon meg programozott mint a güzü (PLC, C), és az meg vhogy jól ment neki. Utálta az elektronikát, meg a jeleket, terekből bukott is. Mégis mérnök lesz. Hát... ez van. A cégeknek elég lesz a PLC programozói tudása, nem érdeklik, hogy nem tudja mi az a vektorpotenciál, vagy a Miller-effektus... Mondjuk ehhez elég lett volna egy OKJ is, de így legalább diplomával fogja ugyanazt csinálni. Érdemi mérnöki munkát aligha tudna csinálni.

2018. aug. 30. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/69 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó!

Nyilván az egész válaszodat nagyra értékelem,de leginkább az utolsó bekezdés az érdekes. Amit leírtál arra utaltam én is. Elegendő lenne egy OKJ ahhoz a mérnöki munkakörhöz. Ez engem elszomorít.

2018. aug. 30. 21:24
 16/69 anonim ***** válasza:
61%
#14: Megkérdezhetem, mit értesz "érdemi mérnöki munka" alatt? Nem szőrszálhasogatás, csak mérnöki képzésem harmadik évét kevesebb, mint két héten belül kezdem, és szép lassan kezdek gondolkozni a jövőmön. Jobban érdekelne egy ilyen irányú vélemény a munka természetéről, mint egy "Ha a mi cégünkhöz jelentkezel, hasznosíthatod a tudásodat és fejlődhetsz!".
2018. aug. 30. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/69 anonim ***** válasza:
53%
Feleségem mérnök. Hosszú generációk óta az első a családjában. Én is mérnök vagyok. Művész és orvos család sarja. Sem a gyógyítás, sem a kémia, sem a művészet nem fog meg. Lehet, hogy a postás gyereke vagyok?
2018. aug. 30. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/69 A kérdező kommentje:
Konkrétumokkal nem szolgálhatok,de szerintem arra utalt,hogy olyan munkakör amihez tényleg fontos a jártasság és a műveltség több területen. Ellenben az ismerősével aki mindenből rosszul állt, csak elkezdett programozni aztán mérnök lett.
2018. aug. 30. 21:33
 19/69 A kérdező kommentje:
@17:Mérnökként kedvelted a matematikát és a fizikát vagy a műszaki ismeretekre vágytál többet az előbbieket pedig csak kellésből letudtad?
2018. aug. 30. 21:36
 20/69 anonim ***** válasza:
26%

Köszi a 0 %ot.

Igazából pont a kérdéshez szorosan csatlakozott a vissza kérdezésem. De pontozz csak le. Végülis tök mindegy, hogy valaki tudja, miről beszél, mert ismeri a gépész képzést, vagy fogalma sincs róla? Tényleg?


Értem. Ez a topik megbízhatóságának mértéke, hogy többek szerint felesleges a gépész tárgyak ismerete ahhoz, hogy magáról a gépész szakról lehessen érdemben beszélni. Hmmm.

2018. aug. 30. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!