Miért tapasztalom újabban ezt bizonyos mérnökök körében?
Sajnálttal tapasztalom a mérnöktanoncok és a matematika/fizika kapcsolatának romlását. Kifejteném. Mikor az ember választás elé kerül az életben,hogy érettségi után(ha tanulni szeretne) hova tovább,akkor a racionalitást és az "érzelmeket" is fontolóba kell venni. A probléma az,hogy sokan (szülőkre gondolok) nem ragadják meg a dolgok érzelmi részét. Érdekli a gyereket a fizika: MÉRNÖK legyen!
Érdekli a biológia: ORVOS legyen!
Pedig ha például megvizsgáljuk egy gépész munkáját kiderülhet,hogy egyáltalán nem áll túl közel a konkrét fizikatudáshoz. Mégis sok szülő erre küldi a gyerekét. De mondjuk a gyerek beleegyezik. Ennek ellenére a gyerek lehet,hogy megutálja az egészet a hallgatók attitűdje miatt. Itt is,a Youtube-on is tapasztalom,hogy a fizikás-matekos,vagy ahhoz nagyon közel álló tárgyakat csak kényszerből teljesítik. Mi a baj az Elektromágneses terekkel,vagy a Mechanikával?
Nem azért mérnökhallgató,
mert:
-érdekli a matematika és a fizika+szeret bütykölgetni?
Miért olyanok vannak többségben akik csak kellésből csinálják a tárgyat? Miért nem érdekes elméleti alapozásként,háttérként tekintenek rá. Hiszen emiatt tudnak, villamos hálózatokat tervezni úgy ahogy,vagy épületgépészeti rendszereket tervezni úgy ahogy.
Válaszokat előre is köszönöm!
"Pedig ha például megvizsgáljuk egy gépész munkáját kiderülhet,hogy egyáltalán nem áll túl közel a konkrét fizikatudáshoz."
Hatalmas hülyeséget írtál, remélem tudod.
Nagyon kevesen tudják, hogy mit szeretnének csinálni és a tanárok nem ismernek eléggé valós szakmákat ahhoz, hogy használható tanácsot tudjanak adni a gimnazistáknak. A gimisek tizedét sem értik a világnak, ami körülöttük van - ők aztán végkép csak érzelmi alapon tudnak dönteni és nem fognak egy többtényezős döntésmátrix relevanciáját vizsgálni :)
Ami még durvább, hogy végzett diplomások sem képesek megállni a helyüket a saját szakukon. Hiányzik a valóság, és a munkatapasztalat, amit nem tanítanak sem az egyetemen, sem előtte. A szakmunkások azért képesek rögtön munkába állni, mert ők a sok kitalált "ez fog kelleni a szakhoz" tantárgy mellett a valósággal = naprakész szakmai gyakorlattal is találkoznak.
Miért?
Ez az egész az iparosodásra és az ott kialakult oktatási rendszerre vezethető vissza.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!