Egyetértetek azzal, hogy Richard Dawkins megcáfolta Isten létezését?
Nemrég olvastam el a fent említett szerző "Isteni téveszme" című könyvét, és nagyon jónak találtam. Ez alapján tényleg valószínűsíthető, hogy nincs Isten.
Ti mit gondoltok? Richard Dawkins érvei mennyire meggyőzőek?
Egy kérdés egyébként a tehetetlenség törvényéhez. A wikin ezt olvasom:
"Minden inerciarendszerben vizsgált test nyugalomban marad vagy egyenes vonalú egyenletes mozgást végez mindaddig, míg ezt az állapotot egy másik test vagy erő hatása meg nem változtatja egy kölcsönhatás során."
Forrás: [link]
Csak itt az az elgondolkodtató, hogy ezt Newtontól származik, aki viszont foglalkozott a Bibliával...
Ezért kérdezném, hogy Newton szóhasználatában a "másik test vagy erő" kizárólag a fizikai világra vonatkozik, vagy esetleg a transzcendens (túlvilágra) is? Nagyon nem mindegy...
" kizárólag a fizikai világra vonatkozik, vagy esetleg a transzcendens (túlvilágra) is?"
A túlvilági dolgokat Ozmium érvelése már kizárta, akkor hogy vonatkozna arra? :D
Akkor vezesd le az érveidet Isten és az Ősrobbanás igazolható kapcsolatában.Olyat én is tudok,hogy az időjárásért az Időjárás Istenek felelősek ezt már évezredek óta tudjuk, példáu Enlilt a "Levegő Urát"akit a szelekért és a levegőért"felelt" vagy a Hettita Birodalomban ahol az időjárás-isten volt Taru és Ő felelt az időjárásért vagy mint az egyiptomiaknál itt másolnom kell:"Atum, a napisten, a későbbi Heliopolisz védelmezője. Onániával létrehozta Sut és nővérét Tefnutot, a napfénnyel átjárt levegő illetve a nedvesség és harmat isteneit. Átölelte őket, hogy saját lényege és az életerő átjárja őket. Su és Tefnut gyermeke volt Geb, a földisten és Nut, az égbolt istennője, akik a többi istent nemzették (Ízisz Oziriszt, Sétet és Neftiszt). Atum parancsára Su, a levegőisten elválasztotta Gebet és Nutot, és megtiltotta nekik további istenek nemzését. Azóta Nut teste ívet (égbolt) képez Geb teste fölött. Nappal a napisten utazik Nut teste alatt, míg este Nut lenyeli a napistent: ezért van éjjel sötétség."vagy Perzsia ahol a Szélisten Váju és Tistrja az esőisten, aki a szárazság démonával, Apaosával állandó kozmikus harcot vív.Aztékok itt megint ,másolok: "Az azték hagyomány szerint az emberek a földet és javaikat az istenektől kapták. Ezért állandóan fizetni kell nekik, ki kell őket engesztelni, hogy kegyeiket ne vonják meg. A kiengesztelés módja az emberáldozat, a vér, amely jelképesen termővé teszi földjeiket. Ebben különböztek a közel-keleti népektől. Közel-Keleten az istenek templomokban laktak, és elvárták az emberektől, hogy élelemmel, itallal lássák el őket, de általában nem követeltek emberi vért. Az emberáldozat azonban itt sem volt ismeretlen. Mezopotámiában és Egyiptomban például a szolgákat együtt temették el uraikkal. Ennek azonban nem az istenek kiengesztelése volt a célja. Másrészt az aztékok nem maguk találták ki az emberáldozatot. Így a mai Mexikóvároshoz 40 km-re északkeletre lévő Teotihuacánban, amelyet ismeretlen eredetű nép lakott időszámításunk kezdetekor, megtalálták az emberáldozatok nyomait, amelyeket feltehetően hatalmas piramisok tetején hajtottak végre, az aztékok nem kitalálták, hanem megszállottan eltúlozták az emberáldozatokat (és az emberi hús fogyasztását).
A legtöbb emberi életet kezdetben a hadisten, Huitzilopichtli követelte, de a Nagy Templomban az áldozatokat egyre inkább az esőistennek, Tlalocnak szentelték. "Maják megint másolok: "A maja istenek panteonja lényegében hasonló volt, mint a toltékoké illetve az aztékoké. Különösen igaz ez a Yukatán-félsziget északi részén található Chichen Itzában, amelyet az archeológiai leletek szerint toltékok alapítottak (a Tollas Istent például itt Kukulkánnak hívták). A maja főisten Itzamna volt, aki a nap, a föld és az eső istene volt (az itz szó könnycseppet, de esőcseppet is jelent). Általában nagy gyík, iguána formában képzelték el, de ábrázolták krokodil vagy kajmán alakjában is. Neki volt köszönhető az emberek jóléte. A panteonban Itzamna, a teremtőisten mellett számos más istent találhatunk, így a házaspár nap- és holdistent.9 A legfontosabb, és a manapság legismertebb maja isten azonban Chac (Chaac). Ő küldte az életet adó esőket, fenntartva az életet. Tulajdonképpen Chac a fő szélirányok (észak, dél, kelet, nyugat) szerint négy istent testesített meg. Általában hosszú orral, az orr fölött göndör hajfürttel ábrázolták.
Chac hatalmas isten volt. Nem tudjuk, hogy a rituális lefejezések vajon Chac tiszteletét jelzik-e. Bizonyos azonban, hogy az emberáldozat jóval szelídebb módozata, a véráldozat az esőistennek szólt. Sokszor a papok saját vérükkel mutatták be, miután nyelvüket, ajkukat vagy péniszüket (sokszor egyszerre mindhármat) tüskéből készített tűvel szúrták át. Így kérték a kedvező időjárást, a földet termékennyé tevő esőt". Ezek szubjektív hitek amiket tiszteletben tartok de nem így próbálom az időjárást szabályait értelmezni.
Azt tudjuk, hogy a világegyetem egy nagyon sűrű és forró állapotból tágul. A "robbanás" meg hogy egyszer csak lett a semmiből csak sci-fi, ami igazából egyfajta vallásosság, hogy valaki ezt elhiggye, mert semmi tudományos bizonyíték nincs rá.
Semmivel nincs több bizonyíték az ősrobbanásra, mint istenre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!