A természettudósok azért nem hajlandók egyszerűen elmagyarázni a dolgokat, mert irigylik a tudást mástól?
#49
Előbb még az volt az állításod, hogy neked eme fogalom nélkül tanították az analízist. Szóval akkor a te oktatóid véghezvitték a lehetetlent?
#52
A középiskolás magyarázat ott van a #47-ben, miért nem olvasod el, ha már megkérdezed.
"Igen képzeld el a csillagrendszer fogalma nélkül tanultuk az analízist! És ez miért lenne lehetetlen?"
Éppen ezt mondom, hogy szerintem is nagyon jól meg lehet tanítani az analízist enélkül a fogalom nélkül. Ezzel szemben nekünk kb. minden harmadik megtanulandó tétel úgy kezdődött, hogy vegyünk egy csillaghalmazt. Ennek az oktatási módnak az eredményeként és nem tudom elmondani magamról, hogy jól értem az analízist. Szóval miért nem akarja az egyetem, hogy jól értsük az analízist, miért olyan fogalmakkal építi fel azt, amit sehol máshol nem kell tudni?
Azt a tényt, hogy a tanárod minden feladatot így kezdett, nem úgy kell értékelned, hogy "nem hajlandó megtanítani mert irigyli a tudást". Neki ez volt a módszere. Te meg nem értetted meg. Ez még önmagában nem baj, van akinek több gyakorlásra, a téma többszöri körüljárására van szüksége. A baj az, hogy te idióta módon valami összeesküvést képzelt bele ebbe, mielőtt gondolkodtál volna.
Nem a villamosmérnök, hanem a másik.
Gödel nemteljességi tételét nem tudod precízen elmagyarázni egy középiskolásnak, ha azt hiszed, hogy el tudod, akkor csak egyszerűen te sem érted.
Egyszerű dolgokat nagyon bonyolultan mondanak el? Érdekes, én világ életemben az ellenkezőjét tapasztaltam az összes matematika professzortól.
A bonyolult dolgokat igyekeztek a lehető legegyszerűbben elmondani, olykor még a teljes precizitást mellőzve is, hogy legalább valamennyire megértsék az emberek.
#56
Akkor te gondolom valami biológia vagy közgazdaság szakra jártál, ahol már a minimális tudást is nagyra értékelik.
Én ezt látom a 47-ben:
"Bármilyen axiómarendszerben megfogalmazható olyan állítás, amely se nem bizonyítható, se nem cáfolható."
Eleve nem ezt írja le a fent említett tétel. Eleve itt ennél a tömör leírásnál súlya van minden szónak és kb. megismételted pár szerinted másodlagos ámde, valóban rendkívül fontos fogalom kihagyásával. Olvasd el még egyszer a tételt:
"Minden ellentmondásmentes, a természetes számok elméletét tartalmazó, formális-axiomatikus elméletben megfogalmazható olyan állítás, mely se nem bizonyítható, se nem cáfolható."
1. Fogalom: ellentmondásmentes. - Kihagyva az általad rövidített változatból. Pedig ez egy lényeges eleme a tételnek!
2. Fogalom: Természetes számok elméletét tartalmazó - Szintén kihagyva az általad rövidített változatból!
3. Fogalom: formális-axiomatikus. - Ez a fogalom nem azonos az "axiómarendszer" fogalmával.
4. Fogalom: bizonyítható - Ez még kb. érthető
5. Fogalom: cáfolható - Azért erről is kell egy pár szót ejteni!
Ezek közül talán még a 2. és a 4. az ami nem szorul középiskolás szinten magyarázatra.
A "cáfolható" sem a hétköznapi értelemben vett jelentéstartalommal bír ez esetben. Szóval ennek fuss neki még 1x
Szóval akkor órákon és oldalakon át folyt a vita, hogy végre megtudjuk, pontosan miért is írtad ki a kérdést. Ennek ismeretében végre tudtam válaszolni. Ezt te elintézed annyival, hogy szerinted meg nem úgy van. Még szerencse, hogy már az elején pontosan tudtam, hogy ez csak időpocsékolás.
Szánalmas az életem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!