Az ANTANT már 1916 végére teljesen becsődölt volna ami totál gazdasági összeomláshoz vezetett volna ha Amerikából nem kap óriási kölcsönöket és materiális segítséget?
The sheer cost of the war had meant that even using all the resources of the London financial centre and the enormous gold reserves of France and Russia there was still a shortfall in financing. Even before the war began the Rothschild Bank (Britan’s go to war financiers since the Napoleonic Wars) had contacted J. P. Morgan in the USA about war finance, and they in turn had approached the US Government about how to help the Entente without breaking formal neutrality. In the event J. P. Morgan co-ordinated the US side which resulted in 100 times more money going to the Entente than to the Axis Powers.
The initial response of the Stock Exchange after the Declaration of War in 1914 was extremely negative. The Dow Jones Index plunged 60%, but very quickly the demand for materials, iron, steel, chemicals, cloth etc. started a steep climb in the Market. For America this was going to be a profitable war.
It was not out of the goodness of J. P. Morgan’s heart that he made the pact with the Entente because it meant that all those loans were spent in the USA boosting US industry, and as a side effect putting the US in a position where it could join the war itself in 1917 with a fully functioning war industry. The US Banks made enormous profits both directly and indirectly through the boost to the US economy. Unfortunately for them the Wall Street Crash meant everyone stopped paying war debts in 1931 and even today the Entente Powers never have repaid those loans.
International Encyclopedia of the First World War (WW1)
How Wall Street bankers got the U.S. into WWI
Financial Markets in World War I (WWI) | Winton
# 39 # 41 # 42
KOMOLYAN MONDOM, TE AZT SEM OLVASOD EL, AMIT NEKEM LINKELSZ!
Belinkeled: [link]
ELŐTTE EZT ÍROD: "Írország nem volt sokkal gazdagabb a cári oroszországnál."
ÖREG! NÉZD MÁR MEG A FENTI LINKED MÁSODIK TÁBLÁZATÁT!
"GEP/c as % os US, 1870-2008"
Mert ez alapján 1913 táján az írországi GDP/fő az amerikai 52 %-a, az orosz meg csak 28 %-a.
Az 52 % és a 28 % között elég durva különbség van!
Vagyis Írország messze megelőzte fejlettségben Oroszországot az I. világháború előtt!!!!!
# 44
EZT ÍROD: "Spanyol szinten volt Írország, ahogy mondtam. Egyik sem volt iparosított, totál mezőgazdasági államok voltak."
ELŐTTE MÉG EZT ÍRTAD: "Írország nem volt sokkal gazdagabb a cári oroszországnál."
Írország annyira nem volt iparosított az I. világháború előtt, hogy ott működött az akkori világ legnagyobb hajógyára, a belfasti Harland & Wolff. Éppen 1907 és 1911 között kezdték építeni Belfastban az akkor világ három legnagyobb polgári hajóját, az Olympic-osztály óriásait, az Olympicot, a legendás Titanic-ot és a Britannic-ot.
Ezek 269 méter hosszú, 52 310 tonna vízkiszorítású hajók voltak, egyenként 3327 fős személyszállító kapacitással, de csapatszállító hajóként akár 10 000 katona elhelyezésére is alkalmasnak bizonyultak.
Spanyolország 1913-ben a táblázat adatai szerint az amerikai GDP/fő 42 %-át, míg Írország 52 %-át produkálta.
# 44
Szerinted a totál mezőgazdasági állam Írországban hogy építhették meg az akkori világ három legnagyobb, 269 méter hosszú, 52 310 tonna vízkiszorítású hajóit?
Mert ilyen kolosszális hajók megépítéséhez azért nem semmi infrastruktúra, gyártókapacitás, szakképzett ipari munkásság, nagyszámú mérnök és nehézipari háttér kellett.
Na és ugye Írországban a világ legnagyobb hajógyára, a Harland & Wolff működött.
Talán meg kellene nézni a belfasti Harland & Wolf által, a szerinted "totál mezőgazdasági" Írországban épített hajók listáját: [link]
Mellesleg Spanyolország sem lehetett "totál mezőgazdasági" ország az I. világháború előtt, alatt, hiszen a spanyolok igen komoly nehéziparral rendelkeztek, képesek voltak például 3 db dreadnought csatahajó, a kor legdrágább, legbonyolultabb fegyverei megépítésére.
Továbbá Spanyolország már az 1898-as spanyol-amerikai háború előtt képes volt megépíteni több, nagy méretű páncélos cirkálót:
- Infanta Maria Teresa,
- Vizcaya
- Almirante Oquendo
- Emperador Carlos V
"a belfasti Harland & Wolff."
Angol hajógyár, ami annyira ír, mint amennyire a debreceni BMW magyar, vagy a kecskeméti Mercédesz magyar, vagy a győri Audi magyar.
Még egy1X., hogy még te is MEGÉRTSED: Írország Skócia egy villamos izzót, vagy egy robbanó motort nem tudott legyártani.
# 48
"Angol hajógyár, ami annyira ír, mint amennyire a debreceni BMW magyar, vagy a kecskeméti Mercédesz magyar, vagy a győri Audi magyar."
Te szoktál példálózni a korszerű, I. világháború előtti magyar iparral, aminél hangsúlyozod, hogy "magyar".
Csakhogy, ha az angol tulajdonú skót és ír ipar nem vehető figyelembe, akkor az sem magyar ipar volt, hiszen a vezető magyar iparvállalatok többségi tulajdonosai szinte kivétel nélkül osztrák, bécsi nagybankok voltak.
Az I. világháború előtti magyar ipar zászlóshajója, a Ganz és Társa-Danubius Villamossági-, Gép-, Waggon- és Hajógyár Rt. irányító pozícióban lévő legfőbb részvényese az osztrák Credit-Anstalt nagybanbk volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!