Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » Az ANTANT már 1916 végére...

Az ANTANT már 1916 végére teljesen becsődölt volna ami totál gazdasági összeomláshoz vezetett volna ha Amerikából nem kap óriási kölcsönöket és materiális segítséget?

Figyelt kérdés

The sheer cost of the war had meant that even using all the resources of the London financial centre and the enormous gold reserves of France and Russia there was still a shortfall in financing. Even before the war began the Rothschild Bank (Britan’s go to war financiers since the Napoleonic Wars) had contacted J. P. Morgan in the USA about war finance, and they in turn had approached the US Government about how to help the Entente without breaking formal neutrality. In the event J. P. Morgan co-ordinated the US side which resulted in 100 times more money going to the Entente than to the Axis Powers.


The initial response of the Stock Exchange after the Declaration of War in 1914 was extremely negative. The Dow Jones Index plunged 60%, but very quickly the demand for materials, iron, steel, chemicals, cloth etc. started a steep climb in the Market. For America this was going to be a profitable war.


It was not out of the goodness of J. P. Morgan’s heart that he made the pact with the Entente because it meant that all those loans were spent in the USA boosting US industry, and as a side effect putting the US in a position where it could join the war itself in 1917 with a fully functioning war industry. The US Banks made enormous profits both directly and indirectly through the boost to the US economy. Unfortunately for them the Wall Street Crash meant everyone stopped paying war debts in 1931 and even today the Entente Powers never have repaid those loans.


International Encyclopedia of the First World War (WW1)


How Wall Street bankers got the U.S. into WWI


Financial Markets in World War I (WWI) | Winton



#I. világháború #gazdaság #Antant #Hihetetlen gyors gazdasági gyengülés #Amerikai kölcsönök
2022. jan. 14. 20:15
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 11/86 kürasszír ***** válasza:

# 7 # 8


PPP-n számolt GDP?


PPP alapján számolva jelenleg a komoly hadsereggel, high tech iparral gyakorlatilag nem rendelkező Indonézia sokkal nagyobb gazdasági hatalom, mint az Egyesült Királyság, vagy Franciaország. Az indonéz valuta, a rúpia jelenleg a világ egyik leggyengébb pénze, 100 000 rúpia (a legnagyobb címletük) = 2170 Ft.


2021-ben, a valóságban mind az Egyesült Királyság, mind Franciaország gazdaságilag és katonailag összehasonlíthatatlanul erősebb, globálisan befolyásosabb országok Indonéziánál.


PPP alapján számolt GDP szerint Brazília akkora hatalom volt az 1960-as években, mint Franciaország, holott a brazil katonai erő a francia 3 %-át érte csak el. Franciaország gazdasági és katonai nagyhatalom volt az 1960-as években, míg Brazília valós ereje és befolyása verte a nullát.


Ha viszont nominálisan számolod az 1913-as GDP-t, Oroszország gazdasági ereje nemhogy a gyarmatok nélküli Egyesült Királyság, de jóval Franciaország mögött is állt.


Eleve Oroszország gazdasági és katonai modernizációjához az I. világháború előtti évtizedekben elengedhetetlen volt a francia tőke segítsége, az óriási francia kölcsönök, amelyeket a cári Oroszország felvett.


A cári Oroszország 1914-ben a világ egyik legnagyobb adós állama, míg Franciaország a világ egyik legnagyobb hitelezője.

2022. jan. 15. 15:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/86 kürasszír ***** válasza:

# 7


EZT ÍRTAD: "Az UK nem angol részei (Írek Skótok Walesiek) szegényebbek voltak és elmaradottabbak a Magyar Királyságnál, csak az Angol részek voltak nagyon gazdagok."


Ez kapásból nem igaz, hiszen a brit nehézipar nagy része pontosan skóciában és Észak-Írországban koncentrálódott. A belfsti Harland & Wolff a világ egyik legnagyobb hajógyárának számított, éppen ott épültek az akkori világ legnagyobb mértű polgári hajói. A skót John Brown and Company pedig a legnagyobb méretű brit hadihajók építőjeként volt ismert.


A világkereskedelmet uraló brit kereskedelmi hajózás fontos központjai éppen Skócia és Írország voltak.


Mellesleg Skócia volt a brit bank- és pénzügyi szolgáltatórendszer egyik bástyája. A skót Bank of Scotland és Royal Bank of Scotland Európa legnagyobb kereskedelmi bankjai közé számítottak 1914-ben.

2022. jan. 15. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/86 kürasszír ***** válasza:

# 7


Elütések javítva:



EZT ÍRTAD: "Az UK nem angol részei (Írek Skótok Walesiek) szegényebbek voltak és elmaradottabbak a Magyar Királyságnál, csak az Angol részek voltak nagyon gazdagok."



Ez kapásból nem igaz, hiszen a brit nehézipar nagy része pontosan Skóciában és Észak-Írországban koncentrálódott. A belfasti Harland & Wolff a világ egyik legnagyobb hajógyárának számított, éppen ott épültek az akkori világ legnagyobb mértű polgári hajói. A skót John Brown and Company pedig a legnagyobb méretű brit hadihajók építőjeként volt ismert.



A világkereskedelmet uraló brit kereskedelmi hajózás fontos központjai éppen Skócia és Írország voltak.


Mellesleg Skócia volt a brit bank- és pénzügyi szolgáltatórendszer egyik bástyája. A skót Bank of Scotland és Royal Bank of Scotland Európa legnagyobb kereskedelmi bankjai közé számítottak 1914-ben.

2022. jan. 15. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/86 A kérdező kommentje:

Az indiai Rúpia 4X erősebb a forintnál, de ez közgazdászok szerint önmagában nem jelent sokat, csak számodra laikus számára.


"Ez kapásból nem igaz, hiszen a brit nehézipar nagy része pontosan skóciában és Észak-Írországban koncentrálódott. "

Angol tulajdonosi befektetőkkel, pont ugyanúgy ahogy a jelentős "magyar autóipar" valójában német. Ezért maradt Skócia sokáig nagyon szegény terület, amit megtermelt profitot, az angol kiszívta belőle.


". A skót Bank of Scotland és Royal Bank of Scotland Európa legnagyobb kereskedelmi bankjai közé számítottak 1914-ben."


Ja kb olyan Skóüt mint amennyire magyar a magyarországi Erste Bank Magyarország, és a K&H vagy a Raiffeisen Bank...


Még belsőégésű motorokat, se elektrotechnikát, se belsőégésű motorokat gyártó üzemet, se autókat semmi modern dolgot nem találsz a háború előtti Skóciában , Írországban vagy Walesben. Valójában kb. Románia vagy Oroszország szinten álltak.


"Mellesleg Skócia volt a brit bank- és pénzügyi szolgáltatórendszer egyik bástyája" Ja angol angliai tulajdonosi réteggel és alapítókkal. Nem tűnik így már annyira meggyőzőnek, ahogy a mai 21.századi Pannon Puma sokat emlegetett "magyar autóipara és elektronikája" sem.

2022. jan. 15. 16:40
 15/86 kürasszír ***** válasza:

# 14


Hiába erőlködsz.


Éppen Skóciában épültek a brit hadiflotta legnagyobb egységei.


Írországban pedig a világ legnagyobb, 50 000 tonnás vízkiszorítást meghaladó polgári hajói, sorozatban.


Így bajosan lehettek Románia fejlettségi szintjén.


A Royal Bank of Scotland és a Bank of Scotland skót alapítású bankok voltak, skót alapítókkal.


Ráadásul Skócia a valóságban virágzó iparát teljesen máshogy írja le még a Wikipedia is, mint ahogy te láttatni próbálod. [link]


A cikk leírja a következőket:


- Skócia virágzó pénzügyi és bankszektorral rendelkezett.


- Nagy jelentőségű és globálisan versenyképes volt a textilipar, ugye a skót tweed szövet világszerte a jómódúak ruhaalapanyagának számított.


- Globális jelentőségű volt a bányászat (1914-ben 42 millió tonna szenet bányásztak skóciában).


- Mehatározó volt az acélgyártás, amelyre a hajóépítő ipar és a vasúti mozdony és kocsigyártás épült. Hajóknál a "Clyde-built", azaz skóciai építésű a csűcsminőség szinonímájánqak számított.


- Nemzetközi hírűek voltak a skót mérnökök, elég a Sir William Arrol & Co.-ra gondolni, melynek világhírű alkotása az 1890-ben elkészült, 2528 méteres Forth Bridge acélhíd, az akkori világ egyyik mérnöki csodája.


- 1900-ra a skót vasúti beruházások értéke elérte a 166 millió font sterlinget. A miheztartás végett az HMS Dreadnought csatahajó kevesebb, mint 1,8 millió fontba került.


Ezek után leírod, hogy Skócia Románia szintjén állt. Ja, szerinted.

2022. jan. 15. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/86 A kérdező kommentje:

"Éppen Skóciában épültek a brit hadiflotta legnagyobb egységei."

Szovjetek is építettek hajókat...


Skótjaid angol gyárai angol tulajdonosi és megrendelői háttér miat dolgozhattak.

A skótok 70%-a juh/kecske pásztor és halász volt a világháború előtt. Falusias társadalom volt, ahol 15% lakott városokban, kevesebben mint a magyarok (25%) 1910-ben.


Mndjál nekem egy skót mozdonygyárat autógyárat, repülőgyárat, egy gyárat ahol generátort trafót vagy egy gőzturbinát.... Diesel vagy benzin motort előállító üzemet!

Ja persze hiába is erőlködnél, hiszen ott ilyenek nem voltak, egy villanykörtét vagy villanymotort sem tudtak gyártani.


A mérnökökről.


Világhírűek voltak a magyar mérnökök is, mégis egy apró állam mint Belgium ipari termelése és gépgyártása sokkal nagyobb volt mint Nagy Magyarországé.


Hogy mi a csoda és mi nem az mellékes...a brit tudomány az 1890-es évektől már másodrendű volt a németekhez képest egészen a II.Világháborúig. Ezt elemzi és ezen kesereg a Brit tudós Baron Charles Percy Snow író is részletes tanulmányában:

[link]


Igen Skócia akkoriban Waleshez hasonlóan egy juh-kecskepásztor ország volt.

2022. jan. 15. 19:06
 17/86 kürasszír ***** válasza:

# 16


EZT KÉRDEZTED: "Mndjál nekem egy skót mozdonygyárat autógyárat, repülőgyárat, egy gyárat ahol generátort trafót vagy egy gőzturbinát.... Diesel vagy benzin motort előállító üzemet!"


Én sem tudtam, de egész Európa, sőt az Egyesült Államokon kívüli egész világ legnagyobb mozdonygyára volt a skóciai, glasgowi North British Locomotive Company, mely 1903-ban három skót mozdonygyártó, a Sharp, Stewart and Company, a Neilson, Reid and Company és a Dübs and Company egyesülésével jött létre. [link]


Tehát ezt csúnyán benézted, ugyanis a skót North British Locomotive Company világviszonylatban

2022. jan. 15. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/86 kürasszír ***** válasza:

# 16


Tehát ezt csúnyán benézted, ugyanis a skót North British Locomotive Company világviszonylatban az egyik legnagyobb mozdonygyár volt, csak az USA rendelkezett nála nagyobb ilyen üzemekkel. Bizony egyetlen német mozdonygyár sem érte el a North British Locomotive Company üzemméretét és gyártókapacitását.

2022. jan. 15. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/86 A kérdező kommentje:

Fantasztikus, hogy az angolok végre építettek egy gőzmozdony gyárat Skóciában a 20.században... más kisebb nyugati országok jópár évtizeddel előtte már megtették.


Hol vannak az UK-ban autó Benzinmotor vagy Diesel gyárak angol területen kívül.


Juh és kecskepásztorok voltak a skótok többségében még a 20.sz elején, falusias társadalom, amihez képest még Magyarország is sokkal városiasabb volt.

2022. jan. 15. 23:18
 20/86 kürasszír ***** válasza:

# 19


MEGINT KOPPANSZ!


EZT ÍROD: "Fantasztikus, hogy az angolok végre építettek egy gőzmozdony gyárat Skóciában a 20.században... más kisebb nyugati országok jópár évtizeddel előtte már megtették. Hol vannak az UK-ban autó Benzinmotor vagy Diesel gyárak angol területen kívül."


A North British Locomotive Company három cég egyesüléséből jött létre.


Ezek közül a Sharp, Stewart and Company 1852-ben alakult.


A Neilson, Reid and Company 1853-tól gyártott mozdonyokat.


A Dübs and Company pedig 1863-ban jött létre.


Mellesleg a North British Locomotive Company 38 tonnás Mark VIII-as tankokat is gyártott az I. világháború végén.

2022. jan. 15. 23:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!