Más is volt ezzel így, a Last of us 2 kapcsán? (spoiler alert!)
Az egy dolog hogy technikailag, az egyik legjobb játék, ez tény.
De első csalódásom, a közepe fele megláttam hogy Abby vel kell menni, szép virágos mezőn, kutyát simogatunk, stb..
Megállítottam a játékot, és fogtam a fejem hogy:
"Édes istenem, most remélem nem fogják elrontani az eddig felépített élményt a mai divatos
"a harag, bosszú nem old meg semmit, ismerjük meg a másik oldalt is"
Liberális szrsággal.
De, ez lett, de elfogadtam, mi mást tehettem volna, ha már megvettem, végignyomtam a második felét ezzel a baltával faragott transzvesztitával.
Aztán ugye az lett a vége amire számítottunk a közepétől.
Nemrég újrakezdtem, kicsit jobban elfogadva, hogy bármit teszek, nem állhatok bosszút.
De, olyan 4 óra játék után meguntam az egészet.
Igen, ez a The Last of Us, nem illik ilyet mondani, de ez van.
A játékban csak ölünk, vagy kattogót, vagy fertőzöttet, vagy embert. El tudunk bújni, lopakodni, halkan gyilkolni, de tulajdon képpen ezeket már a Metal Gear Solid 1 ben, vagy a Splinter Cell 1 ben is tudtuk. Én imádom a filmszerű játékokat mondanivalóval, pl a Detroit a kedvencem, de itt valahogy azt éreztem a második nekifutásnál, mikor már megszoktam a grafikát, hogy tulajdon képpen nem sok beleszólásom van a történet végkifejletéhez, és csak ugyan azt csinálom.
A játék nem is nagyon enged tovább, ha nem nyírod ki az embereket, így sok választásunk nem magyon van Ellie vel, ha már az a vége hogy jujj milyen pszichopata lett, és a bosszú nem old meg semmit.
Szóval a második végigjátszásnál éreztem azt hogy UNATKOZOM. Kattogókat, embereket, fertőzötteket ölök kis zónárol zónára, és ennyi.
Rögtön hozzá is teszem hogy elfogadom, hogy valakinek bejött a vége a játéknak, értettem az üzenetét, csak nem kellett volna beleerőltetni ezt ebbe a bosszúgame be.
Másodjára egyszerűen meguntam, és az öléstől is elment a kedvem, hála a játék második felének.
Sokan dícsérik az AI-t, de pl a Metal Gear Solid 5 ben se sokkal gyengébb szerintem, és ott nem is muszály ölnöd.
Annak idején imádtuk pl a Max Payne-t, mert igazi bosszújáték volt, nem kellett sajnálni az ellenséget.
Szóval nálam elveszett a második végigjátszás varázsa, a játék második fele/ végső üzenete miatt.
Amikor kiszivárogtak dolgok a játékról, akkor amiatt balhét csináltak hogy a játék bemocskolja a játékost. Volt ilyen manipulatív hozzáállás hogy "amit én utálok azt te is utáljad"! Közvetlenül mutogattak arra hogy hogyan jelenik meg a szexualitás a játékban. Inkább mennyiségben lettek kiemelve a problémák ahelyett mint amire érdemben lehet is válaszolni. Ilyen a szélsőséges nárcizmus a nyugati médiában. A Joker filmnél is ugyanaz a hiszti.
Szóval más is van így.
Az hogy a boszzu nem old meg semmit az egy liberalis dolog szerinted? Raadasul nem is csak arrol szol a jatek, hanem arrol is hogy milyen messze tudunk elmenni hogy bekeben elhessunk.
Egy kicsit unfair osszehasonlitani a Detroit Become a Human-t egy olyan jatekkal mint a Last of us hiszen a Detroitban meg az AI-t se kell beprogramozni, nem tudunk annyifele keppen interaltalni a kornyezttel es hasonlo dolgok amik a legtobb nehezseget okozhatjak egy jatek fejlesztese soran, igy tobb Ido marad a kulombozo sztoriszalak kidolgozasara.
A Metal Gear-ben meg teny hogy nem muszaj gyilkolaszni, de ennek ellenere megis ugyanaz a sztori vege. Lehetsz egy sorozat gyilkos vagy sem az nem szamit. A Metal Gear 5 es a Last of us 2 osszehasonlitasa megint nem fair hiszen az egyik Open world a masik linearis
Engem a leszbikus szál nem zavart, csak igen, az hogy affelé csúcsosodott ki a játék, és nagyon erőltetve hogy:
"A harag nem old meg semmit"
"Érezd hogy Abby is ember" :)
20 ezer ftért rendeltem elő, úgy hogy minden trailer egy nagyon erős bosszújátékot ígért.
(És egyetlen trailerben sem volt Abby)
A játék feléig ezt adja is, de szerintem a második fele nagyon, forced' azt akarja sulykolni hogy:
"Értsd meg, hát Abby is ember", kiskutyát is símogat, stb..
Másodjára meg azért a végkifejletért ami, egyszerűen elment a kedvem tőle.
Ha ez film/könyv lenne, semmi bajom nem lenne vele, de akkor legalább hagy döntse már el a játékos, hogy meg akarja e ismerni főhősünk mostohaapja gyilkosának életét.
Vagy hogy megöli e.
Vagy adták volna ki dlc nek ezt az Abby szálat.
2-es vagyok
Ha tudsz angolul tudok let remek videot ajanlani ahol kivesezik hogy miert igy dontott a Naughty Dog a sztorival kapcsolatban.
Jajj, 3 as, a kérdésemben utaltam is hogy megértem azokat akiknek ez bejött, abban a reményben hogy kizárhatom a vitát. De látszik neked egy kérdés értelmezése is gondot okoz. Nem vitázni jöttem.
Mondtam hogy örülök hogy másnak tetszett. Szíííía! :)
Kérlek, próbálld megállni hogy ne irj ehhez a kérdéshez többet.
Azert nem raktak be a trailer-be Abby-t mert o egy meglepetes volt.
Hogy tetszett e vagy sem az mar mas kerdes.
Pl. vannak olyan jatekok ahol a fohos meghal a vegen es pl. Silent Hill 2-ben kiderul hogy James olte meg a feleseget, szerint Jo lett volna ha elspoilerezik ezeket?
Meg, őszintén:
Mad Max/Max payne családjának, vagy John Wick kutyájának gyilkosának is van élete, de ki a fszm kíváncsi rá? :D
Azért nézünk bosszúfilmet, azért játszunk bosszújátékot hogy lássuk az elégtételt. :)
A Paulo Coelho gondolatokat meg mindenki megtalálja a könyvesboltok ezoterikus polcain. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!