Melyik a veszélyesebb szerintetek? Sportmotorkerékpárral szerpentinezés vagy pedig az országúti kerékpározás úgy általában.
Tudom soktényezős a dolog és nem lehet rá egyértműen válaszolni.
A motorkerékpár a súlya és a nagy sebessége miatt veszélyes, viszont a forgalom tempóját fel lehet venni vele.
Országúti kerékpárt mindenki előzgeti kerülgeti, itt is el lehet érni veszélyesen nagy sebességet, de nem akkorát mint a motornál és akkora tömeg sincsen.
Ne marjátok egymást!
Akár milyen lassan/óvatosan haladsz, ha valami bekövetkezik, előbb-utóbb lesz egy "hivatalos " ember aki bebizonyítja, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedtél.
Ennyi.
Aki szerpentinezett bringával valaha az tudja az út alapbol itthon nem a legjobb.
Az útra árnyékok vetülnek. A nap is süthet olyan irányból hogy nem látszik az úthiba.
Ezekkel együtt a kreszt betartva is ellehet taknyolni.
Az indolokoltnál lasabban közlekedve is. 10el is bármelyik lebet halálos.
A vitán azért meddő mert a 2leg veszélyesebb közlekedési eszköz közt akarukn egyenlőseg jelet tenni. Holott nem lehet, teljesen eltérő karakterük miatt.
Nem tom, egyszer engem elengedett Dobogókőről lefelé egy BMW túramotor, mert nem tudott olyan tempót menni, mint én az országútival, a kanyarokban mindig ráfutottam.
Ebből ítélve, hozzávéve, hogy én egy szál mezben, naciban, műanyag hab bukóban voltam, ő meg motoros védőszerkóban, szkafi bukóban, szerintem hozzám képest védelemre, tempóbiztonságra betonbunkerben volt.
:)
Általánosságban a motorosok védőruhája azért nem tud annyival többet védeni, amennyivel gyorsabban mennek, mint egy bringás.
Addig sokkal védettebbek egy bringásnál, amíg nem mennek sokkal gyorsabban.
De mennek.
:)
Már hogyne védene többet? Nyilván attól nem véd meg, hogy ha 160-nal kettébsz a nyárfa :D
De ha elesel és az aszfalton csúszol akkor a szabványos motorosruha 200km/h felett is megvéd. Haverom 65-70-es tempóban perecelt motorral aszfalton farmerban és pulóverben, a ruha leszakadt a tagról és az aszfalton csúszás elég nagy felületen vitte magával a bőrt. Bringás mezben még ennyi védelmed sincs, ott eldobod a bringát 80-nál akkor egy darabig fájni fog a zuhanyzás :D
A motoroscsizmában van bokaprotektor, ami megvédi a bokádat a rommátöréstől, ha ráesik a motor. Sok csizmában is, de a nadrágokban is van sípcsont protektor valamint nem ritka az oldalsó csípőprotektor.
A katábokban van hát-,váll és alkarprotektor a púpos bőrruhák már durva tempóknál is megvédik a gerinced - ha van bukótér.
Hülyeség ellen mondjuk nem véd semmi :D
Ha azt feltételezzük, hogy "ideális esetben" amikor hegyről lefelé elcsúszol 80-as tempónál és csak csúszol akkor motoros ruházatban bőrsérülés nélkül megúszod, bringás mezben meg... Nekem van mindkettő, a bringásmez nincs 40 deka szerintem a túraruhám csizmával meg simán van majd 10 kiló.
Az Alpokban én is találkoztam olyan bringással, aki lefelé 85-90km/h-ig simán tartotta a tempót. Pislogtam is rendesen :D
33!
Velem volt olyan, hogy 2Bf előtt jeleztem a motorosnak, hogy ne vágjon be elém.(A sáv közepéről nem lehet indítani azt a kanyart, ha tempót akarunk bevinni.)
Az egyenes szakoszon megelőzött és gratulált.
35-ös.
Mármint büntetőfékdzésre gondolsz?
36!
Normális vagy?
A jelzésemet vagy a gratulációját gondoltad büntetőfékezésnek?
Minek rövidítése a "2BF"?
Ezt értettem félre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!