Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Most akkor mi is a baj az...

Most akkor mi is a baj az oktatással?

Figyelt kérdés

Én is középiskolás vagyok, 11. osztályos.


Heti 34 órám van, ez nincs meg napi 7 óra, van nyelvvizsgám, mert nem csak aludni járok be az órakra.


Mindig hozzánkvágják, hogy milyen rossz az oktatási rendszer, mert a nemzetközi tesztek ezt mutatják. Életemben nem írtam egy ilyen felmérést se, csak a kompetenciát, de azok nevetségesen alacsonyak.


Érettségik is, középszinten nevetséges mindeggyik.


2018. máj. 28. 18:45
1 2 3 4 5 6
 31/52 anonim ***** válasza:
86%

30-as válaszoló! Megkérdezhetem, hogy jelenleg Ön/te tanul/sz-e a mai rendszerben? Diákként mondom, hogy igenis változtatni kellene, rengeteg tananyag, rengeteg óra állandó fáradtság, még több házifeladat.. és ki érvényesül? Aki zseninek született, gazdag vagy hátrányos helyzetű.

Nem volt jobb korábban sem a rendszer, de ideje fejlődni, újítani, egy jobbat kialakítani, ez a mindenkori kormány feladata.

2018. máj. 28. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/52 anonim ***** válasza:
80%

Én is azt tudom mondani diákként 4,9-es átlaggal, 6 db dícséretes 5-össel, hogy az oktatáson változtatni. A háttértudásom nagyrészt nem az iskolának köszönhetem, hanem önszorgalmamnak.



A integrált oktatás megbukott. Csak azt értük el vele, hogy a gyengébb, és a viselkedészavaros kölkök lehúzták a jobb (de nem zseni) képességűeket. A zseni kölköknek meg mindegy, de ők nagyon kevesen vannak.


A magolós módszer is megbukott. Nem állítom, hogy nincs szükség lexikális tudása, de ezzel csak annyit érünk el, hogy bemagoljuk az anyagot, érettségi után elfeljetjük a 95%-át, majd úgy megyünk neki a nagybetűs életnek, hogy semmennyi valódi tudásunk nincs. Sokkal inkább a kompetenciára, kreativításra, önálló gondolkodásra és -véleményformálásra kellene nevelni.


A nyelvoktatás külön is kiemelendő, mert talán összes tárgy közül ez a legnagyobb katasztrófa. Jó, én már középfokra készülök angolból, de higgyétek el, kb. több, mint a 90% még az alapfok közelében sincs 17-18 évesen.


Kicsit hosszúra sikeredett, de remélem megértetted ezeknek a problémáknak a súlyát.


18/F

2018. máj. 28. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/52 anonim ***** válasza:
100%
#33-as vagyok. A hibákért elnézést, telefonról nem a legjobb gépelni. :)
2018. máj. 28. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/52 Vrynn ***** válasza:
96%

Alapjaiban kéne változtatni az oktatásmódon.


Először is több pénzt kéne tolni az intézményekbe. Nem motiváltak a tanárok, krétát nekünk kell venni, sok tanterem le van pusztulva, tökre ellenséges a környezet. Így persze hogy nincs sok kedve tanulnia az embernek.

2018. máj. 28. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/52 anonim ***** válasza:
92%

Takács Zs5

Neked mennyi fogalmad van a mai oktatásról, jártál iskolába, középiskolába, főiskolára szakképzésre, bármire 2000óta?

mert azt írtad másik kérdésnél a 80as évekbe voltál fiatal

akkor mennyire lehetsz igazibol képben te drága megmondóember???

Te meg eldöntötted, hogy szuper a Fideszisztáni oktatás és bárki ellentmond neked az a hülye, csak te vagy a helikopter.

2018. máj. 28. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/52 anonim ***** válasza:
94%

"A kompetencia alapú oktatás alapja, hogy az ELSAJÁTÍTOTT tudást és ISMERETEKET, képes legyen az illető megfelelően alkalmazni! Lexikálisnak nevezett tudás, megtanult ismeretanyag nélkül nincs kompetenicia alapú oktatás!"


Jah. Tizenéve próbálom megfelelően alkalmazni a reakcióegyenleteket, amiket bemagoltattak velünk, de valahogy nem megy... A kovalens és az ionos kötések se, a fémes már alakul... :D

Üres perceimben az úton elhaladó autók sebességét szoktam számolgatni, így megfelelően alkalmazom, hogy "véegyenlőesperté", és alig várom a lehetőséget, hogy tömegellenállást és hasonlókat számolgathassak a valós életben. Irónia vége.


Egyébként meg tök hülyeség, amit írsz, nem így működik a rendszer.


"Most nincsen tehetséggondozás? Mikor az iskolákban kifejezetten kötelező a tanárok képzése folyamatosan és a tehetséges diákok számára országos programok indultak?"


A tanárok kötelező továbbképzése nem sokat ér, ritka az a képzés, amelyiknek tényleg LENNE értelme. Az ingyeneseknek többnyire nincs, márpedig ezeket szeretik inkább, érthető okokból. Hét évente kell 120 kreditpontot szerezni, ez kb. 120 ezer forint normál áron; plusz hozzá az utazási költség, és az esetleges egyebek, mint könyv, anyag stb.

Én voltam már támogatott képzésen, csak a díj harmadát kellett állnom, nem sokan voltunk, mert az "kemény"; egy másikon meg a teljes díjat vállalta az iskola, és tényleg hasznos volt, bár az órák 20%-át meg se tartották; ill. volt olyan képzés, amit nem csináltam meg végül is - de már az elején mondták, hogy a vizsga-feladatsorhoz megvan a megoldókulcs...

Ez csak néhány példa a sok közül, de szerintem elég jól mutatja, hogy mennyit érnek ezek a kötelező továbbképzések.


Az országos programokról meg még nem is hallottam, ami nem azt jelenti, hogy nincsenek, csak azt, hogy ha vannak is, nem jutnak el mindenhova.


"Nincs felzárkóztatás, mikor most van lehetőség arra, hogy az iskolákban saját fejlesztő pedagógus is lehessen, most alkalmazhatnak több pedagógiai asszisztenst?"


Ó, igen, milyen jó is ez... A fejlesztő pedagógusunk fullon van óraszámban, ez azt jelenti, hogy a gyerekek kb. 5%-a kap ilyen fejlesztést. Úgy ötször ennyinek kellene...

A pedasszisztensek pedig - iskolától függően - vagy kizárólag irodai munkát végeznek, meg persze csoportokat kísérnek ide-oda (nálunk ez van); vagy néha tanárt is helyettesítenek, ha szükséges, mint egy ismerős suliban.

Felzárkóztatás tehát kb. nincs.

Korrepetálás se nagyon, a kollégáim kb. fele meg se tartja, csak beírja a naplóba, hogy megvolt, ennyi.


Csak megjegyzem, pszichológus is van már az iskolákban, legalábbis papíron. Gyakorlatilag meg van, ahol nincs. Logopédus sincs. Ha vannak, akkor is csak korlátozott létszámot tudnak ellátni, ez pedig jóval alacsonyabb, mint amennyit kellene.


"amikor valaki meg meri említeni, hogy nem igaz, mert ő benne van és nem ezt látja"


Én meg benne vagyok, és ezt látom. Pedig több iskolában is megfordultam az elmúlt években.


"a korábbi oktatás tényleg milyen rossz volt és éppen ideje volt a változtatásnak"


Sok minden ugyanilyen rossz volt, mint most. A tanárképzés kb. mindig is a béka hátsója alatt volt, régen is jellemzően azok jelentkeztek, akiket máshova nem vettek fel, most dettó (hármas átlaggal be lehet jutni jó pár főiskolára).

Sok felesleges dolgot régen is meg kellett tanulni. Ezen bezzeg nem változtattak.


De volt pár dolog, ami sokkal jobb volt, pl. több tankönyv közül lehetett választani, nem volt a rendszerváltás előtti szint alá nyirbálva a pedagógiai szabadság, nem voltak az abszolút felesleges plusz órák, amik gyereknek és tanárnak is megterhelők, ésatöbbi, ésatöbbi.

2018. máj. 28. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/52 anonim ***** válasza:
94%

Információs korban élünk. Egyre több ismeret van e világon és egyszerűen lehetetlen mindent tudni. Megfelelő alapokkal bárki szinte bármit elsajátíthat sz internet segítségével. Na ezeket az alapokat kellene megadni. Ehhez gondolkodni kell tudni, kreatívnak kell lenni és érteni kell az írott szöveget.


A szövegértéssel bizony nagy problémák vannak. Rá kell jönni, hogy egy általános iskolás gyerek ne pl A kőszívű ember fiait olvassa, hanem egy általa választott könyvet. A lényeg az, hogy értse amit olvas.


Nagyobb hangsúlyt kellene az informatikára és a nyelvekre fektetni, mert igen is erre van szükség.


Fizikán nem képletet magolni, hanem megtanulni kikövetkeztetni a képletet, esetleg kísérletezni.

2018. máj. 29. 01:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/52 anonim ***** válasza:
95%

Sok értelmes és jó észrevétel hangzott el, az oktatás azonban komplexebb, és főleg erősen beágyazott. A felsorolt bajok valóban bajok, javításuk azonban attól nem egyszerű, hogy az oktatásban a társadalom vesz részt (oktatóként, diákként, szülőként, irányítóként, beleszólóként, illetékesként és illetéktelenként), véleményt mindenki formál, és ez nyomásgyakorlás akkor is, ha nem tudunk erről.


A jó oktatásnak feltételei vannak, azonban ezek a feltételek messze nem csak az iskolában keresendők.

Igen, kell jó tankönyv, de ehhez kell, aki meg tudja írni, kell, hogy hagyják megírni, kell, hogy törvényt alkossanak erről. És itt nem az a probléma, hogy nincs aki jót írjon, hanem az, hogy nem hagyják.

Igen, kell infrastruktúra, de ez nemcsak pénz kérdése. Nem mennék bele, még vázlatosan is több oldal lenne.

Igen, kell jó tanár, de őt is képezni kell, amihez kell tankönyv, infrastruktúra, pénz, satöbbi. Na meg mivel a tanár ember, kéne neki fizetés, megbecsülés és persze normális számonkérés is, mert az oktatás is munka (meg persze ennél több).

Igen, kell befogadó diák is, de a diák nemcsak azért nem figyel, mert unalmas anyagot siralmasan adnak elő neki. Azért se, mert otthon erre nevelték (pontosabban, nem nevelték). És akit mégis, tőle elveszi a lehetőséget. Ha a tanár fegyelmezéssel tölti "munkaideje" java részét, az az oktatás minőségét rontja.

Igen, kéne jól oktatni, csakhogy ehhez mindenki "ért", beleszól, véleményez, kioktat és így tovább. Most gondoljuk el, ha egy sofőrnek a busz összes utasa folyamatosan "tanácsokat" ad. Nincs az a tökéletes sofőr, aki előbb utóbb falnak nem megy. Ha másért nem, hogy végre csend legyen. És fontos: a kritikai észrevételek ésa belepofázás két külön dolog. Mindnek megvan a maga helye, stílusa. Ettől különböznek.

Az integrált oktatás nem bukott meg! Csak az integrált oktatás egy komplex és érzékeny művelet. Ha valaki megsérül, a nyílt sebet össze kell varrni, különben baj lesz. Ebben feltehetően egyetértünk. Na de ha zsákvarrótűvel valahol a szem környékén, akkor kiakadunk, joggal. Csa kitt nem a varrás szükséglete bukik meg, hanem az otromba cselekvés. Ez a baj az integrált oktatással is, azonban erről véleményt mind olyanok mondanak lehetőleg ellentmondást nem tűrő hanggal, akiknek fogalmuk sincs, mi az. Az integrált oktatás lényegében nem más, mint az utazó azon igénye, hogy sok helyet szeretne megismerni. És ettől lehet kiművelt emberfővé válni és lehet meghalni. Attól függ, hogyan csináljuk. De otthon ülve soha nem lesz megfelelő tapasztalatunk. Nem könnyű az integrált oktatást, ezt a bonyolult fogalmat helyesen megérteni.


És a legfontosabb. Az oktatás a társadalmi munkamegosztás része, egy szelete. Ebből következik, hogy a társadalomban zajló minden folyamat érzékenyen hat rá. A züllött közbeszéd, az önteltség, a gyűlölet, a hibás törvények, a szereptévesztések, és a legnagyszerűbb, ezek akkor is, ha egyébként - látszólag - semmi közük a iskolához. Pedig a közük meghatározó. Az a diák megy be, az a tanár megy oda, az a szülő figyeli, aki folyamatosan ebben a közegben él. És beviszi, mert ember. Pedig ott nincs helye.

Tetszik nem tetszik, jó oktatás csak jó társadalmi rendszerben lehetséges. Ott is csak azután, ha már a gazdaság rendbe tétetett. A fizika alaptörvénye (amit mindenképpen érdemes elsajátítani, mert mindössze csak az egész világ bármely folyamatára van hatással), hogy folyamatok zajlanak, kölcsönhatásban vannak, és tartós, stabil rendszerek kizárólag az egyensúlyi helyzetükben képesek optimálisak lenni. Kis perturbációt (kitérést) elviselnek, de van az a pont, amin túl divergensek lesznek. Az a gyakorlatban az összeomlást, a folyamat olyan drasztikus megváltozását jelenti, amikor már más nevet kell adnunk neki. Az oktatás nagyon közel van ehhez a ponthoz. Egyelőre még alulról. De ez is következmény. Annak a következménye, hogy a társadalmi gondolkodásmód van közel ehhez.

Gondoljuk végig ezt. Azok, akik erre képesek, akiket akár az iskola, akár önszorgalmuk (családjuk) képessé tett rá. Mert az is szabály: a társadalom működéséért nagy az "írástudók" felelőssége. És ilyen felelősség csak őket terheli. Ez szükséges és elégséges feltétel. Vélem, néhányan tudni fogják, miért írtam ide.

2018. máj. 29. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/52 anonim ***** válasza:
91%
Akkor neked jó. Örülj ennek, szavazz a fideszre. Azért gratulálok, hogy 17 évesen már fidesznyalonc vagy. Most jöhetsz azzal, hogy miért nem érvelek? Egyrészt megteszik a többiek, másrészről neked teljesen felesleges. Szektásokkal felesleges leállni vitatkozni.
2018. máj. 29. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/52 anonim ***** válasza:
95%
11.-ben heti 36 a minimális óraszám. 34 úgy lehet, ha két testnevelést délutáni edzéssel teljesítesz, továbbá nem jársz se emelt érettségi előkészítőre, se szakkörre, se felzárkóztatóra. Nem Te vagy a tipikus eset...
2018. máj. 29. 12:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!