Egyetértetek, hogy a magyar oktatással elsősorban a metódus a probléma és nem a pénzhiány?
Igen, a pénzhiány is gond,de elsősorban a rendszer a probléma.
Kifejezetten diák és tanárellenes.
Az órák száma túl magas, nincsen délben ebédszünet sem.Pedig a meleg étkezés nagyon fontos, még a rosszabb munkahelyeken is van ebédszünet, ez egyszerűen jár és kész.
Egy másik probléma a túlterheltség.
Az általános alsó tagozatnak arról kellene szólnia,hogy a gyerekek megtanulnak rendesen és helyesen írni, olvasni, alapvető matematikai műveleteket (összeadás,kivonás,szorzás,osztás).Meg, ezenkívül természetismeretet, abból is olyan alapvető dolgokat,hogy pl megtudja mondani,hogy miért emlős a macska.
Felsőben ezek lennének tovább fejlesztve, bejönne a történelem,természettudományos tárgyak és informatika.
A gimnáziumoknál viszont sokkal több önállóságot kellene adni a diákoknak, aki mondjuk humános azt minek terhelni deriválással és kémiával?Nem, ő hadd tanuljon magasabb szintű irodalmat, történelmet.
Aki meg reális azt minek terhelni novellaelemzéssel?
Nyugaton, de főleg az Egyesült-Államokban már régen rájöttek,hogy bizony nem élő Wikipediákra van szükség, akik mindenhez hozzászólnak mert olyan,de olyan műveltek, de igazából semmihez sem értenek,hanem jó szakemberekre van szükség, akik értenek a szakmájukhoz, de cserébe nem olyan "műveltek".
A sokat szidott amerikai oktatás rendelkezik a világ legjobb egyetemeivel.Véletlen?
Egy ország jó működtetéséhez nem művelt wikipediákra van szükség, hanem jó mérnökökre,közgazdászokra, kőművesekre....stb.AKik értenek ahhoz, amit csinálnak.
Azt kihagytam,hogy 15 főben kellene maximalizálni egy osztályt és a tanítás kezdetét 9 órára tenni.
Az olyan marhaságokat, mint a 0.óra pedig eltörölni.
Továbbá bővíteni a sportolási lehetőségeket, ebből is lehetne választani úszást,küzdősportot,vívást.Az iskola dolga lenne megszervezni.
Ezek visszavezethetőek a pénzhiányra. Ha egy osztályban max 15 gyerek lehet, akkor több osztály lesz és több tanár is kell így, akiket mind meg kell fizetni.
A sportolási lehetőségeknél ugyanez, a vívásoktatót, stb. is ki kell fizetni és helyet is kell biztosítani ezekre.
Kémia, biosz, fizika laborokat kellene létesíteni, ahol minden diák végezhet önállóan is kísérleteket, stb., stb.
Amit ide beírtál az mind mocsok sok pénzbe kerül.
Legyen jobb az oktatás kevesebb pénzből.
Szerinted a fakultációidat meg 15 fős osztályaidat hogy a francba lehetne finanaszírozni?
Legalább háromszor ennyi pénz kéne.
szerintem ezt tényleg nem gondoltad végig.
majdnem kétszer akkora iskolára volna szükség ha pl 15 fő lehetne max egy egy osztályba.
Nem értek egyet. Felszínes gondolatokat nem érdemes megvitatni. Az oktatás embereken zajlik és nem tárgyakon. Ezért kicsit bonyolultabb annál, semmint holmi óraszámokkal bűvészkedni. Azt pedig te nem mondd meg, mit kéne az alsó tagozattal csinálni. Az erre felkészült szakemberek tudják jól, de az ájtatos manók határozzák meg a történéseket. Egyszer talán majd megérted.
Hogy miért vagyok ezért dühös? Mert itt mindenki azt hiszi, ha osztja az észt, attól bármi jobb lesz. Nem barátom, nem hozzá nem értő észt kell osztani, hanem hallgatni azokra, akik tudják. De itt mondhat bárki bármit, mindig a szent bárgyú embernek lesz igaza, a társadalom meg csak nézi. Majd szólj, ha a szövegelésen kívül más is eszedbe jut. Akkor jövök én is.
"Azt kihagytam,hogy 15 főben kellene maximalizálni egy osztályt"
Pont lehetett volna iskolát építeni és az oktatókat is megfizetni amit stadionra, 20 centis kilátóra, kisvasútra, kormánypropagandára és hasonló "fontos" dolgokra pazarolt a kormány
Éppenséggel a fidesznek nem az a célja hogy felvilágosult, képzett, értelmes nemzedéket hozzon létre hanem hogy buta droidokat mert azokat könnyű irányítani. Nézd meg a többi hasonló diktatorikus államot, pont ugyan ezt csinálja az ottani vezetés is. Viktor pedig hű tanítvány és példásan másolja a rendszert.
Ennél még a baloldal is jobb volt pedig az sem ért semmit a mostani rombolásának hatása 10-20 év múlva lesz szembeötlő de addigra felnő egy generáció ami buta is, irányítható is, nincs is önálló véleménye de legalább "hűdekereszténynemzteiostoba" lesz.
Ha a szülő képtelen időt szakítani a gyereke házi feladatának segíteni, és folyton az iskolára mutogat, akkor nem kell csodálkozni azon, hogy elhülyülnek az utódok.
Márpedig ha ott a Facebook a zsebedben, a kereskedelmi tévék, és egyéb idő és agysejt rabló tevékenységek, ami nem csak a fiatalokat, hanem azok szüleit is azonos mértékben érintik, akkor ne csodálkozzunk, hogy szegény gyerekek értelmi képességei romlanak. Ezek ugyanis ugyanazokat az agyi területeket stimulálják, mint a drogok, alkohol, cigaretta. A kialakuló függőség pedig egyfajta spiral-szerűen magába rántja a társadalmat.
A fene nagy antiszegregációs törekvések pedig elveszik a lehetőséget az értelmesebb szülők értelmes gyerekeitől, hogy gyorsabban tudjanak haladni a tananyaggal, bonyolultabb példákat oldjanak meg órán. Ehelyett a gyengébb képességűek felzarkoztatasara pazarolni el a kozoktatás a tudás iránt legfogekonyabb életévüket. És tökön van lőve a rendszer.
Jönnek a pisa jelentéssel, miközben a társadalom statisztikailag szaporodás -hajlamosabb fele statisztikailag jóval kevésbé képzett. Miközben a képzettebb nők, a potenciálisan sikeresebb gyerekek nevelése helyett simán nevezik a karriernek beállított, valójában modern kori szolgaságot, és elmennek egy multihoz emancipálódni.
"Pont lehetett volna iskolát építeni és az oktatókat is megfizetni amit stadionra, 20 centis kilátóra, kisvasútra, kormánypropagandára és hasonló "fontos" dolgokra pazarolt a kormány
"
ha ezt összeadod akkor kijön, hogy akkor lehetne fizetni 5000 forint extrát minden tanárnak egy évig
ha jól emlékszem a kormány jóval többet emelt a tanárok fizetésén
#8: részben egyetértek! De ez csak a szavazatgyűjtésre a népnek megkonstruált, könnyen emészthető ellenzéki reakció.
Azt mégse mondatja egy párt, hogy azért romlik a kozoktatás, mert a szülőket hülyítik le szisztematikusan (addiktív média, Facebook, okostelefon a zsebben).
Nézzük a foci példáján. Építettek x felesleges, kihasználatlan,
de minden földi jóval felszerelt stadiont. Attól a foci még ugyanolyan rossz nemzetközi összevetésben. Pedig a kiszolgáló létesítmények rendelkezésre állnak.
Iskolát is építhetünk, attól még a személyzet nem fog jobban teljesíteni. Pénzzel lehet motiválni egy ideig, de később újra emelni kell a fizetést.
A pedagógus ugyanakkor tanítás mellett rengeteg időt és energiát pazarló papirmunkát is végez. Óravazlatok, fejlődési naplók, felmérések, a családokkal való kapcsolattartas. Ha van egy nap 4 órája, amit meg kell, hogy tartson, ahhoz hozzajön még 6 órányi adminisztráció. A tanár nem az óratartásba, hanem a felesleges burokraciába fárad bele. Ha tényleg annyi dolga lenne, hogy rendesen megtartása az órákat, akkor ez lenne az egyik legkevesebb szakma.
A gond, hogy a tanárnak ilyen felesleges szrokra kell fecserelni az idejét. Ki fogja elolvasni az óravazlatokat Pl?
És akkor még maradjon elég energiája a gyerekekkel foglalkozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!