Egyetértetek, hogy a magyar oktatással elsősorban a metódus a probléma és nem a pénzhiány?
Igen, a pénzhiány is gond,de elsősorban a rendszer a probléma.
Kifejezetten diák és tanárellenes.
Az órák száma túl magas, nincsen délben ebédszünet sem.Pedig a meleg étkezés nagyon fontos, még a rosszabb munkahelyeken is van ebédszünet, ez egyszerűen jár és kész.
Egy másik probléma a túlterheltség.
Az általános alsó tagozatnak arról kellene szólnia,hogy a gyerekek megtanulnak rendesen és helyesen írni, olvasni, alapvető matematikai műveleteket (összeadás,kivonás,szorzás,osztás).Meg, ezenkívül természetismeretet, abból is olyan alapvető dolgokat,hogy pl megtudja mondani,hogy miért emlős a macska.
Felsőben ezek lennének tovább fejlesztve, bejönne a történelem,természettudományos tárgyak és informatika.
A gimnáziumoknál viszont sokkal több önállóságot kellene adni a diákoknak, aki mondjuk humános azt minek terhelni deriválással és kémiával?Nem, ő hadd tanuljon magasabb szintű irodalmat, történelmet.
Aki meg reális azt minek terhelni novellaelemzéssel?
Nyugaton, de főleg az Egyesült-Államokban már régen rájöttek,hogy bizony nem élő Wikipediákra van szükség, akik mindenhez hozzászólnak mert olyan,de olyan műveltek, de igazából semmihez sem értenek,hanem jó szakemberekre van szükség, akik értenek a szakmájukhoz, de cserébe nem olyan "műveltek".
A sokat szidott amerikai oktatás rendelkezik a világ legjobb egyetemeivel.Véletlen?
Egy ország jó működtetéséhez nem művelt wikipediákra van szükség, hanem jó mérnökökre,közgazdászokra, kőművesekre....stb.AKik értenek ahhoz, amit csinálnak.
15 fős osztályok, sokkal több tanár, nehezebb lenne órákat szervezni ergo sokkal több óra is lenne. Én nem tudom melyik iskolában nincs ebéd szünet, ilyen maximum egyetemen van. Most az hogy az ebéd szünet nem délben van hanem félegykor az megint más. Egyszerre nem mehet az összes osztály. Középsuliban meg a konyha 2-3 szünetben keresztül nyitva szokott lenni plusz olyankor lehetnek lyukas órák is.
Aki gimnáziumba megy az jellemzően még nem biztos abban hogy mivel is akár foglalkozni később. Csak itt a gyakorin hány olyan van hogy mi legyek ha nagy leszek mert szeretem a matekot meg Beethovent imádok rajzolni és verseket írni meg szabadidőmben ritmikus sport gimnasztikázok.
Azért a terhelés elég erős kifejezés, azért mert valamit meg kell tanulni az nem egyenlő a terheléssel. Meg lehet azt tanulni kettesre is. Deriválni meg integrálni egyetemen szoktak vagy matekfakton középiskolában nincs benne a tantervben.
Az általános iskola pont úgy működik ahogy leirtad. Alsóban tanulnak írni olvasni összeadni kivonni, ehhez jön felsőben a cica miért emlős meg hasonlók.
Minél műveltebb egy ember annál több dologra van rálátása ezáltal annál könnyebben találja meg azt a dolgot amiben később érvényesülni tud.
Félreértés ne essék, ezektől függetlenül a magyar oktatás ROSSZ csak nem a felsorolt dolgok miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!