Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Miért nem támadjuk meg a...

Miért nem támadjuk meg a szlovákokat?

Figyelt kérdés
A magyar hadsereg simán szétb.szná a tót senkiket. Csak a saját földünket vennénk vissza. Nem?
2009. okt. 30. 18:08
 111/169 anonim ***** válasza:
67%

Ki tud többet "Szlovákiáról"?


.Soroljon fel 4szlovák királyt

· Melyik országban van Szlovákia?

· Hány szlovák idősebb, mint Szlovákia?

· Mondjon három szlovák királyt!

· Melyik szlovákiai városban koronáztak magyar királyokat, és melyik magyar városban szlovákokat?

· Ismertesse a szlovákok harcait az Oszmán Birodalom ellen!

· Soroljon fel három szlovák építészeti remeket!

· Hol éltek az ős-szlovákok?

· Hogy mondják szlovákul: Aranybulla, magyar forradalom és szabadságharc, irredentizmus?

· Ismertesse az önálló szlovák állam kisebbségi politikáját!

· Soroljon fel három magyarbarát szlovák politikust!

· Ismertesse, hogyan lehetne megoldani Szlovákia területi problémáit!

· Soroljon fel három szlovák nemesi családot!

· Hasonlítsa össze (elemezve) a szlovák címert a magyar címerrel!

· Melyik a legősibb szlovák város?

· Melyik maradt fenn tovább, a Magyar Korona vagy a szlovák korona?

· SMS-ben küldje el Szlovákia történelmét!

· Fejezze be azt a szólás-mondást: Adj a tótnak szállást,….

A válaszokat Ján Slota címére kérjük beküldeni!


A helyes beküldők között "szlovák" (tokaji) borokat sorsolunk ki.


A borítékra ne felejtsék ráírni a jeligét: Felvidék!

2009. nov. 8. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 112/169 anonim ***** válasza:
79%

Ilyen én is csinálok, ha kell, magyar verzióban. Ki tud többet Magyarországról?


- Sorolja fel a magyar győztes háborúkat 1526-tól napjainkig.

- Hány magyar munkás kell egy villanykörte kicseréléséhez? Lehetséges válaszok:

2, mert a másik létrát tart neki

3, mert a harmadik hozza a sört

4, mert kell, aki magyarázzon közben

10, mert így többen látják

- Sorolja fel, hogy Magyarország hány tengerrel határos!

- Melyik szlovákiai városban élnek még magyarok?

- Hány parlamenti szavazás eredménye volt 100% IGEN, vagy 100% NEM?

- Hány alkalommal értettek egyet magyarok magyarokkal?

- Kiket neveztek labancnak?

- Tippelje meg, hány magyar áruló volt a magyar történelemben!

- Sorolja fel azokat a magyar talámányokat, melyet nem zsidó vagy más származású emberek készítettek, fedeztek fel!

- SMS-ben küldje el Magyarország utóbbi 500 évének komolyabb hadisikereit!



De ez is roppant tanulságos a 2. világháború idejéből:


"Amikor a magyar hadüzenetet átadták az USA külügyminiszter helyettesének, meg kellett néznie a térképtárban, hogy hol is van Magyarország mert nem tudta. Ezután fogadta a magyar nagykövetet.


– Mi Magyarország államformája?

– Királyság.

– És ki a király?

– Az momentán nincs.

– És ki van?

– Horthy Miklós ellentengernagy őfőméltósága.

– Értem, tehát van tengerük.

– Nincs.

– Van területi követelésük az USA-val szemben?

– Nincs.

– Kivel szemben van?

– Romániával szemben.

– És mért nem hajtják be rajtuk?

– Azt nem lehet, ők a szövetségeseink!

– Értem - mondta a külügyes, és ezután átvette a hadüzenetet."


No comment. :)

2009. nov. 8. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 113/169 anonim ***** válasza:

Neumann János,Szent-Györgyi Albert se magyar volt?

1848-as forradalom is sikertelen volt? Az egy dolog hogy leverték,de: "Eredményességét mi sem mutatja jobban, hogy csak a cári Oroszország beavatkozásával lehetett legyőzni, amelynek soha ekkora hadserege addig nem járt még külföldön"

(wikipedia)

2009. nov. 9. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 114/169 anonim ***** válasza:
Magyar hadisiker? PL: Pákozdi csata
2009. nov. 9. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 115/169 anonim ***** válasza:
65%

"Az egy dolog hogy leverték,de"

Pont ez a dolog a lényeg. Leverték. Pont. A többi csak sallang. Mellesleg a wikipédiát kár is hozni, mert nincs hitelessége. Másrészt az oroszok Lengyelországban nagyobb erőket vetettek be, mint Magyarországon. Tehát a wikis forrás is hibás.


Pákozdi csata. Nagy kaland. Volt vagy pár tucatnyi emberveszteség a két oldalon együtt.

Utána meg jól elkenték a szánkat Bécs mellett, mert még abban sem tudtunk időben megegyezni, hogy átmenjünk-e a határon a bécsi forradalmat támogatni, vagy ne. Ha akkor átmegyünk, akkor lehet, hogy megússzuk az egész szabadságharcot, és nyerünk (mivel az osztrákoknál is kitört volna a szabadságharc, és kettővel már nem bírtak volna a császári erők).

Erre ott is vitáztak a magyarok magyarokkal (ahogy az már szokásuk), nem tudtak egymással megegyezni, telt az idő, aközben a császáriak leverték a bécsi forradalmat, majd mire úgy döntöttünk végre, hogy átmegyünk, addigra azok összeszedték magukat, és kipateroltak minket onnan.

Hatalmas siker volt, mit ne mondjak.

2009. nov. 9. 19:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 116/169 anonim ***** válasza:
Sikernek siker! Az egy másik dolog hogy nem a legnagyobb.Egyetértek abban is,hogy 1526-tól a hadisikerek meg se közelítik az 1526 előttieket. És mikor Balassagyarmatot visszafoglalták a városlakók? Most itt nem a sikert kell nézni,hanem azt hogy a lakosság szembeszegült a katonákkal. (Sajnos sokan az életükkel fizettek érte)
2009. nov. 9. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 117/169 anonim ***** válasza:
60%
Értem én, meg minden. Csak azt nem értem, hogy hogy jön ez ide a szlovákok megtámadásához. :S
2009. nov. 9. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 118/169 anonim ***** válasza:

Szerinted a wiki nem megbízható forrás?


"Eredményességét mi sem mutatja jobban, hogy csak a cári Oroszország beavatkozásával lehetett legyőzni, amelynek soha ekkora hadserege addig nem járt még külföldön"


Ehhez hasonlót,több könyvben is olvastam. Többszörös túlerőben voltak a császári erők. Ha olyan gyengék lettünk volna,akkor miért hívták az oroszokat?


De ott van példának az '56-os forradalom is. Szembeszálltunk a nagy Szovjetúnióval!


Na igen,már '45 óta próbálják a magyar népbe azt belesúlykolni hogy: vesztes,gyenge,semmirekellő és kicsi nép tagja. Látszik hogy lett valami eredménye. Mindenki csak a negatívumot látja.

2009. nov. 9. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 119/169 anonim ***** válasza:
Igaz,kicsit elkalandoztam a kérdéstől,de szerintem ezt a Szlovák megtámadást már kiveséztük!
2009. nov. 9. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 120/169 anonim ***** válasza:
60%

A válasz megírásának időpontja: tegnap 20:05


"Szerinted a wiki nem megbízható forrás?"

Szerintem nem. A wikibe bárki írhat. Akár te is. Fogod magad, regisztrálsz, utána írsz mondjuk a karfioltermesztésről egy cikket. Vagy átírod másnak a korábbi cikkjét a szabadságharccal kapcsolatban. Ennyi. Onnan csak az idézeteket meg a lent lévő hivatkozásokat érdemes komolyabban venni. A többit erős kétkedéssel érdmes fogadni.


"Többszörös túlerőben voltak a császári erők. Ha olyan gyengék lettünk volna,akkor miért hívták az oroszokat?"

Többszörös túlerőben nem voltak. És ez volt a fő problémájuk. Ezért hívták az oroszokat. Nekik volt hadszínterülk Itáliában és a lengyelországi területükön is. (Ez utóbbi az oroszokra is érvényes volt.) Pl. 1849 vége felé Erdélyben Bemnek létszámra közel akkora serege volt, mint a támadó császári-orosz csapatoknak együttvéve. Ágyúk számában 60%-ot tett ki, és simán zsákmányolhatott volna még hozzá. A veresége abból adódott, hogy egyrészt tapasztalatlan volt a serege egy része, másrészt meg szétaprózta őket. Pont azon bukott el, ami az azelőtti időszakban a győzelmeit jelentette: erőösszpontosítás.

Haynau mikor megtámadta Szegedet, alig volt erősebb a magyar védőknél. Bár igazából nem is kellett támadnia, mivel Dembinszky harc nélkül feladta. Holott Szeged egy sáncokal nagyon jól megerősített város volt akkor. Simán védhető volt. Utána meg ráadásul elindult a császáriak által birtokolt Temesvár felé, senki nem tudja, miért. Simán maradhatott volna Szegeden, viszsaveri a császáriakat, és utána megkergeti esetleg Haynaut. Ha eközben (és ez előtt) Bem megveri az Erdélyi támadókat, akor utána a két sereg eléggé meg tudta volna izzasztani a Paszkievics/Rüdiger vezette orosz fősereget is.

Az oroszok aggódtak is, hogy elhúzódik a harc, mivel már augusztus vége volt. A tél betett volna nekik Magyarországon. Ha 49-ben sikerül megverni az orosz fősereget, meg Haynaut, akkor onnantól kénytelenek békét kötni. Az orosznak nem volt további nélkülözhető serege (pláne, ha a vereségen felbuzdulva a lengyelek is újra lázonganak náluk). Az orsztákok meg megintcsak a végét kaparták már össze.


"De ott van példának az '56-os forradalom is. Szembeszálltunk a nagy Szovjetúnióval!"

Ez egy külön történet. Nem szembeszállás volt ez, hanem orrnál fogva vezetés. Ami történt, azt az oroszok éppen úgy tervezték, ahogy. Beleértve a kezdeti lövöldözéseket, provokációkat, utcai harcokat, stb. Nekik ott egy forradalomszerűség kellett. Ha komoly csatározás lett volna, akkor legyaláznak minket, mint 45-ben. De nekik nem ez volt a céljuk. Mindegy.


"Na igen,már '45 óta próbálják a magyar népbe azt belesúlykolni hogy: vesztes,gyenge,semmirekellő és kicsi nép tagja. Látszik hogy lett valami eredménye. Mindenki csak a negatívumot látja."

Tévedés. A normális ember reálisan nézi. A negatívumot is, meg a pozitívumot is egyszerre. Csak sajnos egy ideje van egy olyan csoport, amelyik csak a pozitívumokat hajlandó észrevenni, a negatívumot nem. Tény, volt pozitív is, de a negatív dolgokat is érdemes nézni. A kettő együtt érvényes, nem külön-külön.

Az meg külön aggasztó, hogy egyesek a valós pozitív dolgok mellé valótlan pozitívumokat is kitalálnak. Tudod, amikor olyannal jönnek, hogy a nadrágot meg a hús főzését mi hoztuk be Európába, meg hasonló badarságok. Na, AZ a néphülyítés!



A válasz megírásának időpontja: tegnap 20:06

Igen, ez tény. :)

2009. nov. 10. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!