Hogy lehet, hogy sok embernek rossz a véleménye a Hit Gyülekezetröl? .
...holott azt sem tudja mi fán terem, csak hallott valamit valakitöl de nem vette a fáradtságot, hogy megismerje.
Miért alkot rossz véleményt valaki csak úgy hallomások alapján? Miért kell mindent látatlanban IS bemocskolni?
Kedves Kérdező !
Ez kritikus vélemény azért van a gyülekezet felé a mai korban mert a történelem során a pünkösdi jellegű ébredéseket mindig is kritika érte a világi hatalom valamint a vallás képviselőitől.
Megnézve az ó szövetséget(ez nem pünkösdi ébredés még) a próféták korától kezdve Isten emberei mindig is a hatalom és a vallás képviselői szemében szálkák voltak ezért mondja Jézus:
Lukács evangéliuma 23,34-37a vers:
34.Annak-okáért íme prófétákat,bölcseket és írástudókat küldök én hozzátok: és azok közül némelyeket megöltök,és megfeszítetek,másokat azok közül a ti zsinagógáitokban megostoroztok és városról-városra üldöztök.
37a.Jeruzsálem,Jeruzsálem! Ki megölöd a prófétákat és megkövezed azokat.
Szóval a prófétákat akiket Isten küldött így fogadták és állandó konfliktushelyzetbe kerültek velük.
Aztán a próféták korának lezárásakor eljött Keresztelő János akit szintén kritikus szemmel néztek.
Máté evangéliuma 3,7-12:
7.Mikor pedig látta,hogy a farizeusok és sadduceusok közül sokan mennek ő hozzá,hogy megkeresztelkedjenek,mondta nékik:Mérges kígyóknak fajzatai!Kicsoda intett meg titeket,hogy az Istennek elkövetkezendő haragjától megmeneküljetek?
8.Teremjetek hát megtéréshez illő gyümölcsöket.
9.És ne gondoljátok, hogy így szólhattok magatokban: Ábrahám a mi atyánk! Mert mondom néktek, hogy Isten eme kövekből is támaszthat fiakat Ábrahámnak.
10.A fejsze pedig immár a fák gyökerére vettetett.Azért minden fa, a mely jó gyümölcsöt nem terem, kivágattatok és tűzre vettetik.
11.Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre,de a ki utánam jő, erősebb nálamnál,a kinek saruját hordozni sem vagyok méltó;ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket.
12.A kinek szóró lapát van az ő kezében,és megtisztítja az ő szérűjét;és az ő gabonáját csűrbe takarítja, a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel.
A következő személy a Názáreti Jézus Isten fia eljött és ő szintén konfliktushelyzetbe kerül azokkal a személyekkel akik a hatalmat és a vallást képviselték.
Ez a konfliktushelyzet vezetett a keresztre feszítéshez.
János evangéliuma 19,16-18 versek:
16. Akkor azért nékik adta őt,hogy megfeszíttessék.Átvették azért Jézust és elvitték.
17.És emelvén az ő keresztfáját,ment az úgynevezett Koponya helyére,a melyet héberül Golgotának hívnak:
18.A hol megfeszítették őt,és ő vele más kettőt, egyfelől,és másfelől,középen pedig Jézust.
Ezt mindannyiunk megmentésére engedte Isten,hogy üdvösségünk legyen.
Tovább lépve az apostolok cselekedeteit olvasva szintén szembetűnő egy ilyen szituáció.
Apostolok cselekedetei: 4,1-3:
1.Míg ők azonban a néphez szólottak, oda léptek hozzájuk a papok és a templom felügyelője és a sadduczeusok,
2.Neheztelve a miatt, hogy ők a népet tanítják, és hirdetik a Jézusban a halálból való feltámadást;
3.És rájuk vetették kezüket, és vetették őket őrizet alá másnapig, mert már este vala.
Apostolok cselekedetei:4,13-21
13.Mikor pedig látták Péternek és Jánosnak a szólásban való bátorságukat, és megértették, hogy írástudatlan és közönséges emberek,csodálkoznak vala;meg is ismerték őket,hogy a Jézussal voltak vala.
14.Mikor azonban látták, hogy a mely ember meggyógyult vala,ő velük együtt ott áll,semmit nem bírtak ellenük szólni.
15.Mikor pedig őket a gyűlésből kiküldötték,tanácskoztak maguk közt, mondván:
16.Mit cselekedjünk ez emberekkel? Mert hogy nyilvánvaló csoda lőn általuk, mindazoknak,kik Jeruzsálemben laknak, tudatokra van, és el nem tagadhatjuk.
17.De hogy tovább ne terjedjen a nép között, fenyegetéssel fenyegessük meg őket, hogy többé egy embernek se szóljanak ebben a névben.
18.Azért beszólítván őket, megparancsolták nékik, hogy teljességgel ne szóljanak és ne tanítsanak a Jézus nevében.
19.Péter és János pedig felelvén,mondának nékik: Vajon igaz dolog-é Isten előtt,rátok hallgatnunk inkább, hogysem Istenre,ítéljétek meg!
20.Mert nem tehetjük,hogy a miket láttunk és hallottunk, azokat ne szóljuk.
21.Amazok pedig nem találván semmi módot, hogyan büntessék meg őket, még megfenyegetvén, elbocsátják őket a nép miatt,mert mindnyájan dicsőítik vala az Istent azért,a mi történt.
Majd ezek után a történelem tele van ilyen harcokkal amelyekkel a keresztények elszenvedtek a római császároktól valamint a pápaság korában történtek,az inkvizíciót beleértve és Luther Mártont is megemlítve.
És ez a mai korban is folytatódik és a pünkösdi ébredésektől az emberek megijednek,furcsának találják előfordul,hogy bolondnak mondják azokat akik ebben benne vannak.
Valamint zavarja őket ha bibliából bemásolok ide de Istennek pont az ellenkező a véleménye erről.
Egyébként ez a konfliktus helyzet már fent állt a paradicsomban is.
1 Mózes 2,16-17:
16.És parancsolta az Úr Isten az embernek,mondván: A kert minden fájáról bátran egyél.
17.De a jó és gonosz tudásának fájáról,arról ne egyél; mert a mely napon ejéndel arról,bizony meghalsz és az ember bukásának oka az hogy nem hallgatott Istenre aki viszont azért engedte meg, gonosz tudásának fáját a paradicsomba hogy a rosszat előhozza Luciferből
(és nem azért hogy elbukjon az ember)
mivel vele (Luciferrel)egy nagyon-régi ősi konfliktusa van Istennek.
És végigmegy az emberiség történelme során.
1Mózes 3,15:
15.És ellenségeskedést szerzek közötted és az asszony között,a te magod között,és az ő magva között:az neked fejedre tapos,te pedig annak sarkát mardosod.
Valamint ez a konfliktushelyzet van leírva a János evangéliuma elején, 5-10 vers:
5.És a világosság a sötétségben fénylik,de a sötétség nem fogadta be azt.
9.Az igazi világosság eljött volt már a világba,a mely megvilágosít minden embert.
10.A világban volt és a világ általa lett,de a világ nem ismerte meg őt.
Valamint a Jn 14,16-17 versek:
16.És én kérem az Atyát,és más vigasztalót ad néktek, hogy veletek maradjon mindörökké.
17.Az igazságnak ama Lelkét:a kit a világ be nem fogadhat,mert nem látja őt és nem ismeri őt;de ti ismeritek őt,mert nálatok lakik,és bennetek marad.
És ez az egész háborús helyzet az Isten gyermekei számára boldog befejezéssel fog zárulni.
Jelenések könyve 21,3-7:
3.És hallék nagy szózatot, a mely ezt mondja vala az égből:Íme az Isten sátora az emberekkel van, és velük lakozik,és azok az ő népei lesznek, és maga az Isten lesz velük,az ő Istenük.
4.És az Isten eltöröl minden könnyet az ő szemeikről; és a halál nem lesz többé; sem gyász, sem kiáltás, sem fájdalom nem lesz többé, mert az elsők elmúltak.
5.És monda az, a ki a királyi széken ül vala: Íme mindent újjá teszek. És monda nékem: Írd meg, mert e beszédek hívek és igazak.
6.És monda nékem: Meglett.Én vagyok az Alfa és az Omega, a kezdet és a vég.Én a szomjazónak adok az élet vizének forrásából ingyen.
7.A ki győz,örökségül nyer mindent; és annak Istene leszek, és az fiam lesz nékem.
Kedves Péter! neked pedig figyelmedbe ajánlom
Kenneth E.Hagin: Szent Lélek Keresztség című könyvét.
Shalom.
Helló
Az emberek nagy része manipulatív, és ne felejtsük a negatív emberi tulajdonságokat sem. Vannak gonosz emberek, olyanok, akik vakok sajnos, nem képesek felismerni, hogy nem szabad egy személyben/közösségben gondolkodni, maguk malmára akarják hajtani a szelet, tehát mindent, ami őket háttérbe szoríthatja, megpróbálnak tönkretenni. Így az erkölcsös emberek hírét keltő vallási gyülekezetekre kerül a célkereszt, és megragadnak az elfogultak mindent, hogy ez embercsoportokat szétzúzzák. Egyszerűen fogalmazva az emberi önzőség miatt van ez, és mindaddig meglesz e negatívum benne, amíg nem lesz képes elengedni a kézzel foghatót, átadni magát annak, hogy van valami, ami magasabb rendű, ami az ELSŐ, ami az anyagon felül áll, azon kívül. Természetesen vannak kivételek, őket szokták megvilágosultaknak nevezni, ha jól tudom.
üdv
25/F
Ajánlott irodalom: [link]
A hit gyülekezete...
Ami a közvetlen eredetet illeti, magyar irányzatról van szó. A gyülekezet alapítója Németh Sándor. Elõbb katolikus volt, teológiát is tanult, majd a reformátusok között elmondása szerint megkapta a "Szentlélek keresztségét. 1978- ban újra felvette a vízkeresztséget. 1979-tõl önálló imacsoportot szervezett. A csoport tagjai eleinte az Isten gyülekezete elnevezésû közösségen belül tevékenykedtek, majd a nyíregyházi alapítású, metodista jellegû Magyarországi Evangéliumi Testvérközösséggel és külföldi szabadkeresztény közösségekkel kerestek kapcsolatot, végül 1989 májusában nyerték el a törvényes elismerést. Kiadványaikból kiderül, hogy a külföldi újpünkösdista mozgalommal állnak rokonságban.
Elfogadják a Szentháromságot, az Ige örök létezését, s hogy a Szentlélek isteni személy, de utóbbit Szent Szellemnek nevezik. Németh szerint a Szent Szellem Máriában isteni magot helyezett el (vajon ezt a mítoszok elképzelései szerint kell érteni?!), amibõl az ember-Jézus született, épp ezért Mária nem volt istenszülõ, csak emberszülõ.A gyülekezet (babiloni eredetû) bálványimádásnak tekinti "Mária és kisjézuska" kultuszát, ugyanígy az eucharisztiát és a szentek tiszteletét is.
A Szentírás központi jelentõségû náluk, azonban sajátos, szektás biblia- értelmezéssel dolgoznak. Nem az eredeti szövegre kiváncsiak, vagy arra, hogy mit is akart mondani az õsegyház, hanem azt keresik, személy szerint mit mond nekik az Írás.Mintha a tévedhetetlenség a hallgatóra, az értelmevonatkozna. Pedig a sugalmazás a szent írókra érvényes (vö. 2 Tim 3.16). Az egyéni átértelmezés már egyfajta új evangéliumot feltételez, ami szent Pál szerint lehetetlen (vö. Gal 1,9), s az egyéni találgatások végeláthatatlan zsákutcájába viszi az igehirdetést.
Mennyiben keresztények? Mível elfogadják a Szentháromságot, keresztény-félék. Ugyanakkor, bár meg van náluk a Szentháromság nevére történõ keresztség, ennek jelentõségét elhomályosítja náluk a Szent1élek keresztsége", az eucharisztiát pedig bálványimádásnak tekíntík, így még az a két szentség ís, amely megmaradt a reformáció közösségeiben, náluk az is háttérbe szorul, a pünkösdi elem hangsúlyozásával egyensúlyvesztés következík be.
Mit mondanak a Katolikus Egyházról? A gyülekezet a maga létét a történelmi egyházak, fõ1eg a Katolikus Egyház elleni kritikával kívánja megalapozni, utóbbit a Jehowa Tanúi mintájára egyenesen Babilonnak, "a paráznák anyjának" titulálja. (Jel 17,6-ra hivatkozva, ami a szentírási hely abszolút félreértelmezése).
A gyülekezet saját tagjait prófétáknak és szenteknek, az iidvösség várományosainak tekinti, épp ezért van az, hogy nem hajlandó párbeszédet kezdeni más, úgymond bûnös közösségekkel, akiknek sorsa szerintük a kárhozat.Valójában lsten Szent Pál szerint "azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön" (1Tim. 2,4), tehát egyetlen közösség sem zárhat ki másokat az üdvösségbõl.
Nincs új a nap alatt. A nesztoriánus eretnekség a Kr.u. az V. században ugyanígy tagadta Mária istenszülõi méltóságát, és (bár elfogadta az Igét mint 2. isteni személyt) tagadta az Ige megtestesülését és Krisztus isteni mivoltát. Ez tér most vissza. Úgy látszik, ebben a kérdésben a gyülekezet számára már nem kiindulópont a Szentírás, pedig abban ezt olvassuk: "az Ige testté lett" (Jnl, 14). S mivel a Fiú, az Ige a megtestesülés után is Ige maradt, a kalcedoni zsinat (451) joggal mondta azt, hogy az Ige az isteni és az emberi természetet egyetlen személyi egységbe ölelte.
Szót érdemel a Szent Szellem emlegetése is. Ez a szóváltoztatás ma, a "szellem-hit" (a spiritizmus) korában nem szerencsés: egyeseket könnyen vezethet a Szentlélek isteni személy voltának megkérdõjelezéséhez.
De tegyük félre az elnevezés kérdését. Tévesen fogják fel a Szentlélek szerepét is. Vajon az Úr Jézus a Szentlelket nem azért adta a tanítványoknak, hogy alakítsák, gyógyítgassák, építsék a közösséget (vö. Jn 20,22)'? A lelki adományok "egyediesítése", magánkiváltsággá formlálása semmiképp sem Krisztus elgondolása.
Ami Máriát illeti, az Igének adott emberi testet (ha egyszer az Ige testesült meg), tehát az Efezusi Zsinat joggal nevezte Istenszülõnek. Egyébként már maga a rokona, Erzsébet is "Uramnak anyja"-ként emlegeti, az Ur kifejezés pedig Istennek jár ki a bibliában. Az Ur Jézus Jánossal együtt valamennyiünket Mária fiaivá tett. (vö. Jn 19,26), joggal szeretjük és tiszteljük tehát.A Mária-tiszteletnek lehetnek túlzásai, de a Katolikus Egyház Szûzanyát sohasem tekintette istennõnek és soha sem imádta.
Az egyház ugyanígy sohasem imádta a szenteket sem, még kevésbé képeiket. A szentek példaképeink az üdvösség felé vezetõ úton.Szent Pál szerint a szeretet az örökéletben is megmarad. (vö. 1Kor 13,8), ez érteti meg, hogy az üdvözültek sorsközösségben maradnak velünk, s ezt fejezzük ki azzal, hogy megszólítjuk õket, szeretetüket, közbenjárásukat kérjük.
Németh Sándor azt írja: "Üdvözítõ Egyház nincs. Az üdvösség a Jézus Krisztussal a Szentlélek által megvalósuló személyes kapcsolat gyümölcse". (Új Exodus 1/33) Azonnal felvetõdik a kérdés: ha nincs szükség az egyházra, mint közvetítõ eszközre, akkor miért alapított Krisztus egyházat, (vö.Mt.16,18), miért adott nekik lelki hatalmat?
A katolikus egyház és Babilon azonosítása tévedésen alapszik, hiszen a Jelenések könyve a pogány római birodalmat illette efféle jelzõkkel. A 2000 éves egyház tagjainak lehettek, voltak is hibái, ebbõl azonban nem következik, hogy az egyház egésze bûnös. Krisztus megígérte egyházának, hogy vele marad a világ végezetéig. (vö.Mt.28,20), s hogy a "pokol kapui sem vesznek erõt rajta" (Mt.16,18), vagyis az egyház sohasem válhat nem egyházzá, ahogy azt a gyülekezet feltételezi.Krisztusnak ezt az ígéretét épp olyan komolyan kell vennünk, mint mondjuk világvége-elõrejelzéseit. Emellett persze örökös feladat marad számunkra a bûnbánat és a megújulás.
A gyülekezet öntömjénezése nem új a nap alatt. A farizeizmus visszatérése, másrészt a katarista mozgalmak felújítása (a katharosz, tiszta görög szóból). Pedig Jézus világosan megmondta: "Aki magát felmagasztalja, azt megalázzák". (Mt.23,12).
A gyülekezet új keresztény életstílust: örömöt, bõvelkedést, sikert, gazdagságot hirdet, ezért is vet be minden élménykeltõ eszközt: éneket, zenét, táncot, extázist. Az evangélium tényleg örömhír, helye lehet az élménykeresés új, akár modern formáinak is. A keresztény istentisztelet központjának azonban mégis a szentmisének kell maradnia, hiszen Krisztus önmagát adta tiszta áldozatul Istennek. (Zsid. 9,14).
A rendkívüli adományoknak (karizmáknak) fontos szerepe lehet a keresztény életben, mégsem feledhetjük: Szent Pál szerint a legfõbb adomány a szeretet (1 Kor 12,31 amihez a napi élet prózai terheinek a felvállalása is hozzá tartozik.
A gyülekezet önmaga igazolására látványos gyógyításokra, ördögûzésekre hivatkozik. Pedig egy-egy jel még nem bizonyítek, az evangélium szerint az álkrisztusok is "jeleket visznek végbe" (Mt 13,22). Mindenesetre, a jeleket követelõk (Mt 12,39) elfeledkeznek arról, hogy Krisztusnál a gyógyítás nem öncél, hanem Isten szeretetének és uralmának jele (Lk. 11,20), amely nem választható el a keresztény élet egészétõl.
A gyülekezet a betegséget Isten büntetésének, a gyógyulást a Szentlélek jelének tekinti. Pedig a betegség elfogadása is benne van Isten terveiben. Egészség (vagy akár mindenféle evilági bõvelkedés) és áldás ill. betegség és bûn azonosítása ószövetségi felfogást tükröz. Jézus elveti ezt az egyenlõségjelet (vö. azt mondja a vakonszületettrõl: "Nem vétkezett, sem õ, sem pedig szülei", Jn 9,2), a javakban bõvelkedést pedig egyenesen evangelium-ellenesnek tekinti (vö. Lk 12,21 ).
Magyar szektáról lévén szó, csak a hazai létszámról találgathatunk, mivel õk akarattal nagyobbra taksálják magukat, ezért a szakirodalom öt és harmincezer közöttire teszi a számukat.
Térítési módszerük az, hogy iskolákon, kollégiumokban leszólítják a fiatalokat. A "jó ügy" érdekében a "hitgyülis" fiatalok nem riadnak vissza egy kis flörtöléstõl sem. A nagy egyházak, fõleg a Katolikus Egyház tagjaira vetik ki hálójukat, legfõbb módszerük annak lejáratása, s valamiféle feltételeket nem követõ hit lehetõségének felvillantása
Magyar Bertalan a következõket írja róluk az Új Magyarország 1997. VII. 12-i számában:
A gyülekezet vezetõ lelkésze "A nyelv hatalma" címû sorozatban oly körmönfont bõbeszédûséggel fejti ki elvakult Róma-ellenességét, hogy írásait, noha a belõlük áradó gyûlölet szinte perzseli az olvasót, érdemes komoly teológiai háttérrel elemezni. Még ennél is figyelemre méltóbb azok a passzusok, amelyekben a nagyívû teológiai fejtegetés hirtelen nyílt és aktuális politikai propagandává csap át.
Dienes Erzsébet 1997 július 23-án ugyancsak az Új Magyarországban írja: A keresztény vallásokkal és általában a magyarsággal szemben oly mértékû gyûlölettel szembesültem náluk, amit a Göncz-törvény paragrafusai alapján hivatalosan is számon kellene kérni.
Ha csak a Hit Gyülekezete által kiadott, és Hack Péter által lektorált, Pat Robertson: Az új világrend címû könyvük került volna a kezembe, magam is elhinném, hogy a felekezet "Jézus Krisztus evangéliumát" hirdeti. Ennek ellenére meggyõzódésem, hogy a parlamentbe került "hívek" pontosan a könyvben leírt Isten és emberellenes világrend megvalósításának érdekében munkálkodnak.
A fentiekbõl is látható, hogy mennyire egyoldalú, politikai célzatú alapítás ez a gyülekezet, amelynek mûködése és megítélése nagyon sok gondot és problémát vet fel, de az tisztán látszik, hogy elüt a szektáktól, azt is mondhatni, hogy még a szektáknál is szektásabb, semmi köze se Jézushoz se a Szentlélekhez, se Istenhez, se a hithez, hanem nagyon is evilági célok mozgatják õket.
Köszönöm mindenkinek a sokszinü válaszokat.
Mindet elolvastam, volt amit kicsit keserü szájizzel...
De hát igen, a véleményetekre voltam kiváncsi. Mégegyszer köszi Nektek!
Ha osztogatnom kéne a pontokat, 1-től 10-ig, 1 a legkevésbé ártalmas, 10 a legártalmasabb vallás, akkor a következőre jutnék:
evangélikus 1
katolikus 2
református 3
hit gyülekezete 6
jehova tanúi 8
szcientológia
Azért az evangélikus a legjobb szerintem, mert ott a legkevesebb a dogma, nem mondja meg hogy mikor mit csinálj, csak legyél jó és higgyél Istenben. A katolikus vallás az el nem számolt múltja, valamint a halálos bűn után kötelező gyónás miatt kapja tőlem a kicsit rosszabb értékelést. A református még elfogadható számomra, csak az előre elrendelés tana ami nem tetszik, valamint köztük van a 3 nagy történelmi egyház közül a legtöbb olyan aki lenézi a többi keresztényt.
Innentől jönnek a szekták, jellemző rájuk az agymosás. Azért a hitgyüli a legenyhébb, mert nem annyira erőszakosak mint a jehovák, és csak önkéntes alapon nyúlják le a hívek pénzét. Viszont manipulációban ők is jók. A jehova tanúi már agresszívebben térítenek, bekopogtatnak, prospektusokat nyomnak az ember kezébe, ezen felül életveszélyes szabályokat is alkotnak, mint hogy nem lehet vérátömlesztést alkalmazni rajtuk, ezért képesek akár szeretteiket is feláldozni. A szekták szektája pedig a szcientológia, ott egyrészt már semmi sincs ingyen, milliókat húznak le az emberektől, az agymosást tökélyre fejlesztették, a lojalitás biztosításához pedig kizárják a behálózottak életéből többieket, mondván azokat űrlények irányítják, az e-meter-ről meg ne is beszéljünk...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!