Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Szeretnétek egy logikai...

Granulátum kérdése:

Szeretnétek egy logikai mankót az evolúció megértéséhez?

Figyelt kérdés

Mondjuk A időpontban sorsoljunk ki egymás után hatjegyű számokat. Egyetlen kikötés, hogy növekedjen az értékük: 123999, 210456, 299110, 345223, 433668, stb. A B időpont a sorsolás utáni időpont. A és B időpont között lehet akár többmillió év is.

Egy-egy szám kisorsolásának esélye nagyon kicsi, az egész számsor kialakulásának tehát igencsak alacsony az esélye, s ez téveszti meg a hívőket.

A B időpontban élő hívők ezért azt gondolják, hogy mivel nagyon kicsi ez az érték, magától nem alakulhatott volna ki, ezért kell egy Valaki, aki irányította a sorsolást.

A B időpontban élő nemhívők viszont tisztán látják, hogy más számokkal is alakulhatott volna a sorsolás menete (ti. most az emberek nagy lila polipok lennének). Tehát ők az A ponttól indulnak ki és nem figyelnek az esélyekre, és nem tartják Magasztos Szent Dolognak azt, hogy az utolsó szám mondjuk a 987124.



2012. okt. 24. 17:29
1 2 3 4 5 6 7
 41/63 anonim ***** válasza:
Boccs az évszámért az i. e. 200-ban akart volna lenni.
2012. nov. 1. 10:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/63 anonim ***** válasza:
95%

Ie.200 a görögök korának a vége, a rómaiak fellendülésének a kezdete.

Babilon és az általad jelzett többi dolog sokkal korábbi.

A tekercsekről nem sokat tudok, mennyire ismeri el a tudomány, illetve a tartalmukról sincs fogalmam, de nincs is jelentősége, még annak sem, ha nem valódiak, mert vitánk szemszögéből érdektelen, hiszen ezek is későbbiek, akárcsak Gutemberg bibliája, vagy amit most nyomtatnak.

pl.: Babilon ie. 4000-1000 ig mondható szuverén hatalomnak,az ie.-i évezred mér a hettiták, vagy az asszírok kora.

Azt nem tudom hogy a bibliai esemény mikor játszódik pontosan, de szinte biztos, hogy nagyobb az időkülönbség, mint az általam jósolt mohácsi vész és napjaink között.

Szóval, korábbi nincs?

Akkor számomra semmit sem bizonyít.

Ismered a viccet a kommunista propagandáról?

Hogy a rádiónak azért nincs keze, mert akkor nem csak hazudna, lopna is.

Ez perszea Bibliára nem érvényes ilyen módon.

Hiszen tisztelni én is tisztelem.

Korunk erkölcsi szokásai a keresztény kultúra kétezer éves múltjának köszönhetőek.

Mindenben érezhetjük hatását, alapvetőleg meghatározza a jelenkori gondolkodásunkat is.

Nagy értéknek tartom, de minden szavát nem hiszem el.

Elhinni csak a bizonyított dolgokat érdemes, azokat is némi fenntartással, hiszen a múlt sosem biztos.

Még a matematika bizonyított tételei sem mindíg érvényesek.

A háromszög szögeinek összege sem mindíg 180 fok.

Gömb, vagy nyeregfelületen pl. egyáltalán nem igaz.

Szóval ha számodra meggyőző az utólagos előrejelzés, akkor az a Te személyes magánügyed, de bizonyítéknak kérlek ne hozd fel, megértheted, számomra semmit sem jelent...

2012. nov. 1. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/63 anonim ***** válasza:
91%

A zsidók történetét mindenképpen utólag írták, vagy szerinted az is csak jövendölés?

Ézsaiás könyve melyik része a Bibliának?

Bár kérdésünkhöz ennek csak akkor lenne köze, ha az abban leírt események a jövőre vonatkoznának, de azért érdekel.

Nem teljesen értem a válaszod.

2012. nov. 1. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/63 anonim ***** válasza:
Ézsaiás könyve a biblia ószövetség részében található, ebben is rengeteg prófécia található. A zsidók története napjainig megvolt jövendölve a bibliában, mint gondolsz honnan vette nostredamus a jóslatait hitler zsidóírtásával kapcsolatban, igen en ez is le van írva a bibliában.
2012. nov. 2. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/63 anonim ***** válasza:
100%

"A zsidók története napjainig megvolt jövendölve a bibliában, mint gondolsz honnan vette nostredamus a jóslatait hitler zsidóírtásával kapcsolatban"

Neeeeee..... :D Azért ehhez már kell szedni valami cuccot.

2012. nov. 2. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/63 anonim ***** válasza:
94%

Magam sem hallottam, hogy Adolf benne lenne.

De térjünk vissza babilonhoz.

Ha az első írás ie. 200 ban van róla és a történet mondjuk ie. 1200 ban esik meg, akkor ez kb. olyan, mintha Árpád apánk, vagy István (druszád) királyunk tetteit igérném be, ma, utólag- előre.

Most tényleg nem kötözködni akarok, de miként lehet ezt bizonyítéknak elfogadni?

Egyszerűen nem értem.

Hiszen ha én most a mohácsi vészről beszélek, akkor mindenki számára világos, hogy tudok a réges-régi eseményről, amit illik is tudnom, magyar ember létemre.

Az igazi bizonyíték olyan hiteles írás lehetne, ami valahol fellelhető, akár nálad, akár egy levéltárban és a korát minden kétséget kizárólag igazolták.

Ha én a helyedben lehetnék, akkor mindenképpen törekednék ilyesmit fellelni, nem érvek, vagy magyarázatok, hanem egyszerűen magam miatt.


Remélem azt nem hiszed el, hogy a legjobb sör a soproni, amit bár meg lehet inni, de Bayorországban (azt mondják) 1000 fajta sör is van (na ez talán túlzás) és tapasztalatból állítom, hogy amiket én kipróbáltam jobbak.

Már leírtam, hogy magánügyed, mit hiszel el, én részemről tagadom, hogy sajtból lenne a hold, bár a Bergendy így énekli, zenében tekintély számomra, de ennek igen csekély a valószínűsége, ezért nem hihető számomra..

Bizonyítéknak csak a kőzetmintákat tudom megemlíteni, bár azokat magam sem láttam és nyugodtan mondhatod, hogy egy pár miiliárd éves sajt akár meg is kövesedhet.

Ha erről vitáznánk, akkor meg kell állapítanom, több ráció lenne az érvekben és az ellenérvekben.

Nem kell válaszolnod,

Kiszállok

Minden jót neked...

2012. nov. 2. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/63 anonim ***** válasza:
58%

@ tzolko:


Nem csak a nyomtatott Biblia lehet bizonyíték.

Gondolom, az ókori görög drámák vagy a Corvinák hitelességét sem vonod kétségbe pusztán azért, mert kézzel írták őket... :D

A legrégebbi hiteles bibliatekercsek a történészek szerint ~ i. e. 1500 körül keletkeztek. Ha gondolod, keress rá; minimum a Wikipédia Biblia, Bibliai régészet, ill. a Kumráni tekercsek oldalait olvasd el. :)


-------


Lenyúltam néhány választ (konkrétumot) régebbi kérdésekből, tessék:


< A Második törvénykönyv 28. fejezetében előre egy jövendölést olvashatunk, melyet a zsidó-római háborúval tudunk azonosítani. Ez a könyv az i. e. 15. században keletezett, az előző négy könyvel együtt, bár a mai kritika (amivel nem értek egyet) a Pentateuchos végső összedolgozási idejét i. e. 400 körülre teszi, bár a mi témánk szempontjából a keletkezési idő nem érdekes, hiszen a jövendölés az i.sz. 1. században teljesedett be. A katolikus fordításból szeretnék idézni:


"Az Úr messziről, a föld széléről rád szabadít egy népet, amely mint a sas, lecsap rád; olyan népet, amelynek nem érted a nyelvét, egy zord tekintetű népet, amely nem nézi majd az öreget és nem kíméli a fiatalt." (M. törv. 28,49-50)


Most persze mondhatod, hogy ezt bármelyik olyan háborúra rá lehet húzni, ami a zsidókkal kapcsolatos, azonban a 68. vers félreérthetetlenné tesz az azonosítást, hogy melyik történelmi időpontba tudjuk datálni a jövendölés teljesedését:


"Az Úr végül visszavisz hajón Egyiptomba, abba a sorsba, amelyről azt mondtam: Nem éled meg újra soha! Ott kénytelenek lesztek magatokat rabszolgának és rabszolganőnek kínálni ellenségeiteknek, de nem akad, aki megvenne benneteket." (M. törv. 28,68)


A zsidóknak volt egy pár konfliktusa. Például az i. e. 7-6. században Nabukodonozor amikor lerombolta Jeruzsálemet, Babilóniába hurcolta a zsidók egy részét, így ez a jövendölés nem teljesedhetett. Viszont a zsidó-római háború idején már igen. A háború után ugyanis Titusék sok zsidót vetettek rabszolgaságba, akik közül sokan Egyiptomba jutottak. A Rómaiaknak köztudottan volt hadihajójuk, így ezen alkalommal is használták a foglyok könnyebb szállítása miatt. A rabszolgapiacon azonban annyi sok fogoly volt, hogy még olcsó áron sem akarta őket senki megvenni...


Ajánlott olvasmány ezzel kapcsolatban:

-Dr. J. H. Hertz: Mózes öt könyve és a haftárk

-Josephus Flavius: A zsidó háború


Ahhoz hogy megállapíthassuk hogy tényleg létezik-e beteljesedett prófécia a következőkre van szükség:

-a történelemre

-a Bibliára

-a bibliai jövendölés megírásának idejére

-s annak tudatosítására, hogy az emberek nem képesek megmondani, hogy részleteibe menően, pl. 200 év múlva vagy ezer év elteltével mi történik.


Egy ilyen jövendölés amely Ésaiás könyvében található. Könyvének megírása i. e. 732 után fejeződött be. A prófétai szolgálat ideje nyilvánvalóan i. e. 778 körül kezdődött (amikor Uzziás meghalt, vagy talán korábban), és legalább i. e. 732 utánig (Ezékiás 14. évéig) folytatódott, vagyis nem kevesebb, mint 46 évig. Az adott királyok nevei, halála, s uralkodásának ideje pontosítja azt az időszakot, amikor Ésaiás leírta a nevét viselő könyvet Isten akaratát kinyilatkoztatva neki.. Nem hamarabb, nem később. Tehát az i. e. 8. században.


Az ősi Babilon „királyságok ékessége” lett (Ésaiás 13:19). Ez a nagy kiterjedésű város a Perzsa-öböltől a Földközi-tengerig vezető kereskedelmi útvonalon stratégiai helyet foglalt el, kereskedelmi központul szolgálva Kelet és Nyugat között a szárazföldi és a tengeri kereskedelem számára egyaránt.

Az i. e. hetedik századra Babilon lett a Babilóniai Birodalom szemmel láthatóan bevehetetlen fővárosa. A város az Eufrátesz folyó mentén terült el, a folyó vizét használták fel egy széles, mély vizesárok, valamint egy csatornahálózat kialakításához. A várost ezenkívül tömör, dupla falak rendszere védte, számos védőbástyával erősítve. Nem csoda, ha lakói biztonságban érezték magukat,bevehetetlennek. Így meglepő amit Ésaiás Babilon elestéről jövendöl.


A PRÓFÉCIA


A pogány jóslatokkal éles ellentétben, a bibliai próféciák világosan érthetőek. Egy példa erre a Babilon elestéről szóló prófécia, amely a bibliai Ésaiás könyvében olvasható. Körülbelül 200 évvel az események megtörténte előtt, Ésaiás próféta részletesen és pontosan megjövendölte, hogy Méd-Perzsia megdönti majd Babilont. A prófécia feltárta, hogy a győztes a Czírus (Kürosz) nevet fogja viselni. Feltárta Czírusnak azt a hadműveletét is, hogy kiapasztja a vizesárokszerű, védelmet jelentő folyót, elvezetve vizeit, valamint hogy nyitott kapukon fog bevonulni egy megerősített városba.- ugyanis hanyagságból elmaradtak a biztonsági intézkedések Babilon folyóra néző kapuinál. Mindez pontosan beteljesedett (Ésaiás 44:27—45:2). Azt is pontosan megjövendölte, hogy Babilon végül teljesen lakatlanná lesz (Ésaiás 13:17–22).

S a történelem szerint is így volt? Milyen körülmények vezettek ahhoz, hogy ez a látszólag bevehetetlen város harc nélkül Czírus kezébe került?


Két évszázaddal azután, hogy Ésaiás feljegyezte próféciáját, i. e. 539. október ötödikének éjjelén Nagy Czírus parancsnoksága alatt a méd—perzsa seregek letáboroztak Babilon mellett. A babiloniak azonban magabiztosak voltak. A görög történész, Hérodotosz (i. e. ötödik század) szerint több évre elegendő készletük volt elraktározva. Ezenkívül ott volt nekik védelmül az Eufrátesz folyó és Babilon hatalmas falai. Ennek ellenére még aznap éjjel Nabú-naid krónikája szerint „Kuraš [Czírus] seregei harc nélkül bevonultak Bābili [Babilon] városba”. Hogyan történhetett ez meg?

Hérodotosz kifejti, hogy bent a városban az embereknek „valami ünnepük is volt akkor, tánccal-vigalommal töltötték az időt”. A városon kívül pedig Czírus elvezette az Eufrátesz vizét. Ahogy apadt a víz szintje, serege átgázolt a folyómedren, combig érő vízben. Áthágtak a toronymagas falakon, és beléptek azokon a helyeken, melyeket Hérodotosz „a folyamra nyíló kapuknak” nevezett, azokon a kapukon, amelyek könnyelműen nyitva maradtak. (Vö. Dániel 5:1–4; Jeremiás 50:24; 51:31, 32.) Más történészek is, például Xenophón (körülbelül i. e. 431—352), valamint a régészek által feltárt ékírásos táblák is megerősítik, hogy Babilon váratlanul Czírus kezére került.


Ez csak egy volt a több bibliai prófécia közül. Számos, más prófécia olvasása rádöbbenthet minket arra,hogy a mi életünket is érinti. Igen, a jövőnket,s a családunk életét. Isten a kijelentéseinek megbízhatóságáról ezt mondja:


„Mert ahogy a záporeső és a hó alászáll az egekből, és nem tér oda vissza, csak ha megitatja a földet, és termékennyé, gyümölcsözővé teszi azt, és magot ad a magvetőnek, és kenyeret annak, aki enni kíván, úgy lesz az én beszédem is, amely elhagyja a számat. Nem tér vissza hozzám eredménytelenül, hanem mindenképpen véghezviszi azt, amiben kedvem lelem, és sikeres lesz abban, amiért elküldtem.”Ésaiás 55:10,11


Próféciának álcázott történelem?


Ha a Biblia prófétái — Ésaiás is — egyszerűen csak újraírták volna a történelmet úgy, hogy az próféciának tűnjön, akkor ezek az emberek mindössze ügyes csalók lettek volna. De mi okuk lett volna erre a csalásra? Az igaz próféták készségesen tudatták, hogy őket nem lehet megvesztegetni (1Sámuel 12:3; Dániel 5:17). Arra vonatkozóan pedig meggyőző bizonyítékokat vizsgáltunk már meg, hogy a Biblia írói (akik közül sokan próféták voltak) megbízható emberek voltak, akik készek voltak akár saját kínos tévedéseiket is feltárni. Valószínűtlennek tűnik, hogy az ilyen emberek gondosan kiagyalt csalások elkövetésére hajlottak volna, próféciának palástolva a történelmet.


Van még valami, amit figyelembe kell vennünk. Sok bibliai prófécia tartalmazott fájdalmas leleplezést a próféta saját népéről, beleértve a papokat és az uralkodókat is. Ésaiás például kesergett a napjaiban élő izraelitáknak — a vezetőknek is és a népnek is — siralmas erkölcsi állapotán (Ésaiás 1:2–10). Más próféták a papok bűneit leplezték le erélyesen (Sofóniás 3:4; Malakiás 2:1–9). Nehéz elképzelni, hogy miért gyártottak volna olyan próféciákat, melyek az elképzelhető legkeményebb ítéletet tartalmazták a saját népük ellen, és hogy a papok miért lettek volna egy ilyen fortély közreműködői.


Továbbá hogy sikerült volna a prófétáknak — ha egyszerűen csak szélhámosok lettek volna — megvalósítani ilyen hamisítást? Izráelt arra biztatták, hogy művelődjön. A gyermekeket kicsi koruktól kezdve írni-olvasni tanították (5Mózes 6:6–9). Szorgalmazták az Írások személyes olvasását (Zsoltárok 1:2). A hetenkénti sabbath-on nyilvánosan olvastak fel az Írásokból a zsinagógákban (Cselekedetek 15:21). Valószínűtlennek tűnik, hogy egy írni-olvasni tudó teljes nemzetet, amely igen járatos volt az Írásokban, félre lehetett volna vezetni egy ilyen trükkel.


Ezenkívül van még valami Ésaiás Babilon bukását leíró próféciájával kapcsolatban. Szerepel benne egy olyan részlet, amelyet egyszerűen nem lehetett volna a beteljesedése után megírni.


„Nem telepszik le ott többé senki”


Mi lett Babilonból bukása után? Ésaiás megjövendölte: „Nem telepszik le ott többé senki, nem lakik ott senki a jövő nemzedékek során. Nem sátoroz ott az arab, nem deleltetnek ott pásztorok” (Ésaiás 13:20, Úf ). Enyhén szólva is furcsának tűnhetett azt jövendölni, hogy egy ilyen kedvező fekvésű város véglegesen lakatlanná válik. Írhatta-e Ésaiás azután a szavait, miután látta a lakatlan Babilont?


Miután Czírus bevette Babilont, a város még évszázadokig létezett lakott állapotban — noha alacsonyabb rendű városként. Emlékezz rá, hogy a Holt-tengeri tekercsek között van egy másolat Ésaiás teljes könyvéről, amelynek megírását i. e. a második századra teszik. Körülbelül abban az időben, amikor ezt a tekercset másolták, a párthusok vonták ellenőrzésük alá Babilont. Az i. sz. első században volt egy zsidó település Babilonban, és a bibliaíró Péter el is látogatott oda (1Péter 5:13). Ebben az időben Ésaiás holt-tengeri tekercse már majdnem két évszázada létezett. Babilon tehát az i. sz. első században még mindig nem volt teljesen elhagyott, Ésaiás könyvét pedig már jóval azelőtt befejezték.


Babilon — amint azt meg is jövendölték róla — végül is „kőrakássá” lett (Jeremiás 51:37). A héber tudós, Jeromos (i. sz. negyedik század) szerint az ő napjaiban Babilon már csak vadászterület volt, ahol „mindenféle vadállatok” kóboroltak.9 Babilon egészen napjainkig lakatlan maradt.


Ésaiás nem élte meg, hogy lakatlannak lássa Babilont, de ennek az egykor hatalmas városnak a romjai Bagdadtól körülbelül 80 kilométerre délre (a mai Irakban), némán tanúskodnak szavai beteljesedéséről: „Nem telepszik le ott többé senki.” A babiloni restaurálások turistalátványosságként odavonzhatják ugyan a látogatókat, de Babilon „fiai és unokái” eltűntek örökre (Ésaiás 13:20, Úf; 14:22, 23).


Ésaiás próféta tehát nem homályos előrejelzéseket közölt, amelyeket bármelyik jövőbeni eseményre ráilleszthetnek majd. A történelmet se írta újra, hogy az próféciának tűnjön. Gondold csak el: Miért kockáztatná meg egy szélhámos olyasminek a „prófétálását”, ami felett abszolút nincs hatalma, hogy a hatalmas Babilonban soha többé nem laknak majd emberek?


Ez a prófécia Babilon bukásáról csak egyetlen példa a Bibliából. Sok ember arra utaló jelnek tekinti a Biblia próféciáinak a beteljesedését, hogy a Biblia forrása az embernél magasabb rendű forrás. Azzal talán te is egyetértesz, hogy ez a könyv — a próféciák könyve — arra mindenesetre érdemes, hogy megvizsgáld. Egy dolog biztos: napjaink jövendőmondóinak ködös vagy feltűnést keltő előrejelzései és a Biblia egyértelmű, józan és konkrét próféciái között óriási a különbség. >


Plusz egy kis olvasnivaló:


[link]


Üdv. :)

2012. nov. 7. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/63 anonim ***** válasza:

Mózes könyvei elvileg nagyjából 3500 évvel

ezelőtt keletkeztek, de legkésőbb 3000 éve, az

első zsidó Templom felépítésekor már bizonyosan

létezett a Törvény.

Mózes V. könyvének címe Deuteronomium = "A

törvény megismétlése", vagy Károlinál "A törvény summája". Ennek a vége felé található egy

nagyon ismert rész, az áldás és az átok törvénye

az 5Móz 28-30. fejezetében. Ez a rész hosszan

sorolja, hogy mi a "jutalma", azaz áldása annak,

ha az emberek (és itt különösen Izrael népéről

van szó) megtartják Isten parancsolatait, és mi a "büntetése", átka annak, ha áthágják azokat. Ezt a

részt egyszerre lehet úgy olvasni, hogy okok és

okozatok, döntések és következmények vannak

benne leírva, és úgy is, hogy össze van benne

foglalva Izrael népének egész jövője. Érdemes lenne persze végigolvasnod az

Ószövetséget, hogy lássad, Izrael történelme

milyen nagyon leképezte azokat az áldásokat és

átkokat, amelyek itt le vannak írva. Voltaképpen

az egész Ószövetség arról szól, hogy amikor

Izrael "megtért" Istenhez és helyesen cselekedtek, megtartották a Törvényt, akkor Isten megáldotta

és jó szerencséssé tette őket, amikor elpártoltak

Istentől és más isteneket imádtak, akkor pedig

átok alá kerültek, vesztes háborúkat vívtak,

pusztulásba és fogságba és nyomorúságba

vettettek. Aztán végül megtértek Istenhez, és onnantól kezdve lényegében Jézusig (ill. i. u. 70-

ig, a Diaszpóra kezdetéig) viszonylagosan

nyugodt időket éltek, gyakorolhatták a vallásukat

stb. Eddig a körülmények. Erre persze mondhatod,

hogy na peersze, le van írva, hogy Jeremiás

megjövendölte, hogy ha nem térnek meg, akkor

szét lesznek szórva Babilonba, de ezt igazából a

babiloni fogság után írták bele a Bibliába. Ezt meg

lehet cáfolni történelmi bizonyítékokkal, de ez itt nem annak a tere.

Azt már nem mondhatod, hogy a keresztények

írták meg Dániel könyvében, hogy mikor fog

"kiirtatni a Messiás", amikor már ismerték az

időpontját, és írtak egy olyan könyvet, ami a

zsidók babiloni fogsága idejére datálódik. Dániel könyvében ugyanis 483 évvel előre döbbenetes

pontossággal meg lehet találni, hogy mikor kellett

a Messiásnak meghalnia, és Jézust pontosan

akkor feszítették keresztre Jeruzsálemben, fél

évezreddel később. Még az amúgy Dániel

könyvének hitelességét tagadó történészek is legkésőbb a Kr. e. 2. évszázadra datálják a szöveg

ma ismert formájának keletkezését, ennek

ellenére van benne egy pontos prófécia a 200

évvel később kivégzett Jézusról... De vissza az 5Mózeshez. Az áldás és átok leírása

egy nagy kört ír le: elindul onnan, hogy mi

történik, "ha szorgalmatosan hallgatnak" Istenre

és az ő parancsolataira: áldás kíséri őket, jó

szerencsések lesznek stb. Aztán rátér arra, hogy

milyen átkok következnek és milyen sorrendben akkor, ha nem hallgatnak az Úrra és nem tartják

meg a parancsolatait. Ennek az átoknak a vége a

teljes szétszóratás a népek közé és a majdnem

végleges kipusztulás - de aztán a kör végén

mégiscsak megkönyörül az Úr Izraelen, és

visszaviszi őket az Ígéret Földjére, és ismét megáldja és megsokasítja őket.

Ez több mint 3 évezrede le van írva Mózes 5.

könyvében, és szóról szóra igaz lett! Az 5Mózes 28-ban az átok leírása fokozatosan

egyre súlyosabb lesz. Meg van benne jövendölve

például, hogy a nép királyt fog választani (ez csak

több mint 400 évvel később következett be), és a

királyok olyan romlásba viszik az országot, hogy

végül idegen nép közé fognak fogságba menni és idegen isteneket fognak szolgálni. Ez

beteljesedett akkor, amikor i. e. a 7-6. században

Izrael, majd Júda az asszíriai, majd babiloni

fogságba el lett hurcolva - ez vetett véget az

izraeli királyság intézményének.

Ezután pedig az átok a következőképpen fokozódik:

"5Móz 28:62 És kevesen maradtok meg, akik

annak előtte oly sokan voltatok, mint az égnek

csillagai; mivelhogy nem hallgattál az Úrnak, a te

Istenednek szavára.

5Móz 28:63 És amiképpen örvendezett az Úr rajtatok, hogy jót tett veletek és megsokasított

titeket: akképpen fog örvendezni az Úr rajtatok,

hogy kiveszt és kipusztít titeket; és ki fogtok

gyomláltatni arról a földről, amelyre te bemégy,

hogy bírjad azt.

5Móz 28:64 És szétszór téged az Úr minden nép közé, a földnek egyik végétől a földnek másik

végéig; és szolgálni fogsz ott idegen isteneket,

akiket sem te nem ismertél, sem a te atyáid: fát és

követ."

Ez pedig már egy 1000 évvel későbbi eseményt

jelez előre: a zsidó diaszpórát. Mózes azelőtt, hogy bementek volna Izrael földjére (!), megjövendölte,

hogy 1000 év múlva hogyan fognak onnan

szétszóratni!

Ez a prófécia elkezdett beteljesedni Kr. u. 70-ben,

amikor Titus római hadseregével lerombolta a

jeruzsálemi (második) Templomot, és a rómaiak elűzték a zsidókat a Szentföld területéről, innentől

kezdve a következő közel 19 évszázadban a

zsidók szó szerint "szét lettek szórva" minden

nép közé, "az ég egyik végétől a másik végéig",

és nem volt államuk, hanem a legtöbb helyen

politikailag és/vagy vallásilag elnyomott állapotban, szétszórva, kisközösségekben éltek.

Honnan tudta ezt Mózes, hogy így fog történni?

És ha ilyet leírt, honnan tudta, hogy - sok más

szétszóródott néphez hasonlóan - nem fognak

asszimilálódni, beleolvadni a többi népbe és

kiveszni a történelem színpadáról? De ez még mindig nem a vége. Mert az átok

ezután is folytatódik:

"5Móz 28:65 De e nemzetek között sem pihensz

meg, és nem lesz a te talpadnak nyugodalma;

mert rettegő szívet, epedő szemeket és sóvárgó

lelket ad ott neked az Úr. 5Móz 28:66 És a te életed kétséges lesz majd

előtted: és rettegni fogsz éjjel és nappal, és nem

bízol életedben.

5Móz 28:67 Reggel azt mondod: Bárcsak este

volna! este pedig azt mondod: Bárcsak reggel

volna! - a te szívednek rettegései miatt, amellyel rettegsz, és a te szemeidnek látása miatt, amelyet

látsz.

5Móz 28:68 És visszavisz téged az Úr Egyiptomba

hajókon, azon az úton, amelyről azt mondtam

neked, hogy nem fogod azt többé meglátni! És

áruljátok ott magatokat a ti ellenségeiteknek szolgákul és szolgálóleányokul, de nem lesz, aki

megvegyen."

És ezzel van vége az átoknak. Éjjel és nappal

rettegni fogsz, éjjel nem tudod, megéred-e a

reggelt és nappal nem tudod, megéred-e az

éjszakát, és nem bízol életedben, iszonyatos dolgokat látsz, és végül "Egyiptomba", ami az

értelmetlen rabszolgamunka és halálra

dolgoztatás jelképe, mész vissza.

Úgy vélem, hogy ennek az átoknak a végét

semmi mással nem lehet jobban azonosítani, mint

a zsidó holokauszttal a 2. világháborúban. Ha alaposan megvizsgáljuk a szöveget, elképesztő

pontossággal rajzolódnak ki előttünk ennek a

borzalmas eseménynek a főbb jellegzetességei. A

legvége az átoknak döbbenetes: erővel felraknak

titeket a "hajókra", és szállítmányokban visznek

Egyiptomba, a kényszermunka földjére. De annyira értéktelennek tartanak majd az

ellenségeitek benneteket, hogy még a

kényszermunkátok sem kell majd nekik, már a

munkaerőtökért sem tartanak életben... És itt vége az átoknak. De lássuk, minek kell

következnie ezután:

"5Móz 30:1 És ha majd elkövetkeznek reád mind

ezek: az áldás és az átok, amelyet elődbe adtam

neked; és szívedre veszed azt ama nemzetek

között, akik közé oda taszított téged az Úr, a te Istened;

5Móz 30:2 És megtérsz az Úrhoz, a te Istenedhez,

és hallgatsz az ő szavára mind aszerint, amint én

parancsolom neked e napon, te és a te fiaid teljes

szívedből és teljes lelkedből:

5Móz 30:3 Akkor visszahozza az Úr, a te Istened a te foglyaidat, és könyörül rajtad, és

visszahozván, összegyűjt majd téged minden nép

közül, akik közé oda szórt téged az Úr, a te

Istened.

5Móz 30:4 Ha az ég szélére volnál is taszítva,

onnét is összegyűjt téged az Úr, a te Istened, és onnét is felvesz téged;

5Móz 30:5 És elhoz téged az Úr, a te Istened a

földre, amelyet bírtak a te atyáid, és bírni fogod

azt; és jól tesz veled, és inkább megsokasít téged,

mint a te atyáidat."

Vagyis mi van itt leírva? HA majd elkövetkeznek rád ezek: az áldás, és aztán az átok. Vagyis

AKKOR, amikor az átok végleg beteljesedik és

véget ér rajtatok - AKKOR megkönyörül rajtad

(sajnálni, szánakozni fog) az Úr, és visszahoz, és

összegyűjt minden nép közül... hova? A földre,

melyet bírtak a te atyáid! És még inkább megsokasít téged! Mi is történt AKKOR, amikor az átok kétség nélkül

a történelem során a legnagyobb volt a

zsidóságon, amikor olyan szenvedésen mentek

keresztül, mint még soha azelőtt, és majdnem

kipusztultak (az európai zsidók 2/3-át

megölték!)? Azután, hogy felszabadították az utolsó koncentrációs tábort, alig 3 évvel, 1948.

májusában kikiáltották a zsidó Izrael államot, és

azóta az állam népessége dinamikusan

növekszik, és különösen rengeteg zsidó tért

vissza a második világháború utáni időszakban.

Az államot az "atyáik földjén" hozták létre! Pont, ahogy Mózes könyvében meg van írva.

S mi történik ezután?

"5Móz 30:7 Mind ez átkokat pedig rábocsátja az

Úr, a te Istened a te ellenségeidre és gyűlölőidre,

akik üldöztek téged. (...)

5Móz 30:9 És bővölködővé tesz téged az Úr, a te Istened kezeidnek minden munkájában, a te

méhednek gyümölcsében, a te barmodnak

gyümölcsében és a te földednek gyümölcsében, a

te jódra. Mert hozzád fordul az Úr és öröme lesz

benned a te jódra, amiképpen öröme volt a te

atyáidban." És aki ismeri a modern Izrael történelmét, két

dolgot biztosan tud:

- Ha nincs a holokauszt, a zsidó állam létrehozása

Palesztinában politikailag elképzelhetetlen lett

volna.

- A kezdetben néhány százezer fős lakosságú, abszolút védhetetlen határokkal és szinte

semmilyen forrással, gazdasággal nem

rendelkező fiatal Izrael állam szinte felfoghatatlan,

hogyan maradhatott meg a 2 héttel a kikiáltása

után rátörő összes környező arab nemzet

túlerejével szemben, akiknek deklarált célja a "zsidók tengerbe szorítása" volt.

Szó szerint alig pár évvel azután, hogy a zsidók

tehetetlen tömegeit mészárolták le milliószámra

Európában, szó szerint alig néhány száz rosszul

felfegyverzett, szedett-vedett zsidó milicista védte

meg az új államot a környező 5-6 arab állam hadseregével és arzenáljával szemben. Nem hiszem, hogy az "egyetlen igaz vallás"

kiválasztása ezen múlna, de én úgy gondolom,

hogy egyrészt ez egy hihetetlen elgondolkodtató

és pontosan beteljesült prófécia, abszolút nem

belemagyarázásról van szó, mert nemcsak nagy

vonalakban, hanem minden részletben igaz lett, és nem egyetlen elszigetelt eseményt, hanem egy

3500 éven keresztül lezajló hosszú folyamatot

jövendölt meg. Másrészt pedig teljesen kizárható,

hogy itt bármiféle utólagos kozmetikázásról vagy

a beteljesedés manipulálásáról lenne szó - ki az az

őrült, aki szerint a zsidók mészároltattak le Hitlerrel maguk közül 6 millió embert egy 50

millió emberéletet követelő háborúban annak

érdekében, hogy visszatérhessenek az Ígéret

földjére, csak hogy beteljesülhessen az 5Mózes 30

próféciája?!

És az az érdekes, hogy nem ez az egyetlen ilyen megdöbbentően pontos prófécia a Bibliában. De

ez az egy is olyan nagyszerű, hogy minden

tiszteletet megadva a világ különböző vallásainak,

én egy olyanról sem tudok, amelyben ilyen

próféciával egyáltalán megpróbálkozott volna

valaki, hogy 3 évezredre előre kijelentse, mik fognak történni egy nemzettel, milyen

időrendben, és milyen részletekkel.

2012. nov. 9. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/63 anonim ***** válasza:
Én is követtem Berta W. példáját, minek írjam le én is ugyan ezt, mikor már előttem egy tanú gyönyörűen megfogalmazta a zsidókról szóló próféciát.
2012. nov. 9. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/63 anonim ***** válasza:
77%

Kedves Berta és István!

Egész héten nem volt időm bekapcsolni a laptopom, de

sok érdekes dolgot írtatok.

Az Ószövetséget elolvastam reljes egészében, mert normál könyv formájában van meg nekem,(otthon) ráadásul "olvasmányosabb" is, mint az Újszövetség, am apró betűkkel, hártyavékony papírra írva van a tulajdonomban, hamar káprázni kezd a szemem tőle.

Babilon ie. kb. 1000 körül asszír uralom alá került. Az asszír uralkodók vegyesen viszonyultak Babilonhoz, amelynek állandó törekvése volt az önnálóságra. Valamelyest különálló státusza volt, de előfordult, hogy lerombolták, felégették az asszírok.

Kurrus bevonulása valóban ostrom nélkül történt, a marduk papok támogatásával sikerült ezt Kurrusnak (Czirrus) elérnie. Erről nincs sok történelmi adat, de a Bizánci birodalom bukása hasonló ebből a szempontból.

Ezért erről beszélek most.

A bizánci császár és diplomáciája tudta már, hogy a törökök ostrom alá akarják venni városukat, ezért Rómához fordultak segítségért.

A segítség ára a hitbeli viták elrendezése, vagyis a két egyház egyesítése volt, azon az alapon, hogy a keleti egyház feladja korábbi álláspontját. Mivel végveszélyben voltak, a császár és a vallási vezetők hosszas vita után beadták a derekukat, de a nép maga nem fogadta ezt el.

Ezért Róma nem is segített.

Talán a török ostromot is vissza tudták volna verni, az egyház azonban ellenpropagandát folytatott és beengedte a szultán csapatait a városba.

Biztosan teljes fejvesztettség uralkodott el, ezért a falakon máshol is behatoltak a janicsárok és a győztes Mohammed erre hivatkozva állította, hogy az Ő seregei rohammal vették azt be.

A szavát ellenben álta és meghagyta a görögkeleti egyházat, bár ebben nyilván politika is volt.

Az ő szemszögéből ostobaság lett volna megszűntetni, hiszen megosztotta ellenfeleit.

Hasonló dolog játszódhatott le Babilonban is, csak ostrom nélkül.

Az egyházak szempontjából a vallás fennmaradása az elsődleges.

A rómaiak nagy nyomást jelentettek a mediterrán világban, ahol a hajózás volt a kereskedelem és az utazás alapja.

A háborúk befelyezése során mindíg sok volt a rabszolga, ezek ára a túlkínálat miatt időlegesen leesett, de előbb utóbb minden rabszolga elkelt, így volt ez a gall, a germán hódítások során is.

Az gyakran előfordult, hogy egy elpusztított város helye pusztasággá vált, ilyen Trója is és számtalan más, lerombolt város.

Egy nagyváros mindíg túlnépesedik, kialakul egy hálózat, a környező falvakkal, városokkal. Sokáig és fokozatosan építik az utakat, az öntöző csatornákat, stb...

Piac is és irányító központ egyúttal. Ha ez eltűnik, megszakad egy folyamat és felborul minden egyensúly.

Először a sok hulla miatt kerülték el, de később sem szívesen költözött senki egy holt városba, a kormos és életveszélyesen omladozó falak közé, ahol a babonás emberek szerint a holtak lelkei röpködnek.

Ha most, a modern világban Budapest elpusztulna egy katasztrófa során, akkor azt az egész ország rettenetesen megsínylené, korábban ez különösen így volt.

Irak, Irán és Egyiptom területén ráadásul a klíma is jelentősen változott. Ennek oka az elsivatagosodásban és részben a precesszióban keresendő.

Hérodotoszról már írtam, de Flavius sem mérvadó, aki zsidó származású létére nem átallott a rómaiak oldalára állni és a történeteit a győztesek szemszögéből megírni. Mivel rabszolgasorból verekedte fel magát, sorsát megérteni lehet, de történeteit csak nagy fenntartással szabad elfogadni.

A történetírók sok eseményen vitatkoznak, amiket senki sem tud pontosan, még azok sem, akik valaha ott voltak, de ez nem is érdekes, a folyamat, a későbbi változások megértése a fontos.

Mert a propaganda már az ókorban is létezett, a győztes fáraó még a piramisokból is kifaragtatta az ellenfáraó tetteit.

Magam a modern korban megismertem a szovjet történetírást, most a szövetségesek álláspontja nyilvánul meg, amihez a németek is csatlakoztak, némi eltéréssel, a 2. vh. val kapcsolatban.

Ha valamit leírnak, kimondanak, vagy a TV.-ben bemutatják, az még nem bizonyítja az igazságát, csak általában és nagyjából. Koronként és helyenként( pl.: kommunista, fasiszta propaganda) továbbá szerzőnként néha nagyon is megkérdőjelezhető ez.

Nincs új a nap alatt.

Természetesen olvastam bibliamagyarázatokat is.

A régi korok kutatása néhol részben igazolja a Biblia történeti leírásait, de gyakran cáfolja, az időpontokat máshová teszi, sőt egyenesen ellentmondásokat tár fel.

Sokat írtam már, el sem fogjátok olvasni, ezért a többihez nem fűzök magyarázatot, de nem is nekem szükséges, hanem a számotokra lenne fontos, hogy a jelzett próféciákról, a leírásuk körülményeiről, a beigazolódásukról meggyőző információk birtokába jussatok.

Más dolog a hit és más a történetleírás, amit illik kissé kételkedve fogadni.

A németek is sokáig elhitték a fasiszta propagandát ( már aki) de az ellenségeik meggyőzően bizonyították, hogy az nem igaz, mert porig rombolták városaikat.

Veled nincs szándékomban ezt tenni, ezért nem is folytatom tovább érvelésem, csak felhívom a figyelmedet, hogy a számodra fontos elsősorban, hogy ezekben a sarkalatos kérdésekben tájékozódj és ha ezt teszed, akkor jobb, ha pártatlanul teszed.

Megteheted, hogy az ellentmondó eredményekről nem veszel tudomást, csak azokra figyelsz, amik alátámasztják érveidet.

Ekkor azonban saját magadat vezeted tévútra, ami elsősorban számodra jelent negatívumot.

2012. nov. 9. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!