Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Valláskritika » Miért kellett Jézusnak i.sz....

Bölcsek köve kérdése:

Miért kellett Jézusnak i.sz. 25.04.01-én kereszthalált halnia?

Figyelt kérdés

Jövőre, 2025-ben kellene a világnak megemlékeznie Jézus keresztre feszíttetésének 2000. évfordulójáról.

A keresztény egyházaknak úgymond fogalmuk sincsen, hogy mikor született és mikor lett keresztre feszítve Jézus...

Ehhez szeretnék számukra segítséget nyújtani a Németországban élő mitológiakutatónak, Klaus L. Matefinek kutatási eredményeire hivatkozva.


Hogy miért éppen a Peszách ünnep előkészületi napján kellett a 33. életévében (Babiloni Talmud Szanhedrin 106. b.) járó Jézusnak i.sz. 25.04.01-én, azaz a héber időszámítás szerint 3785. niszán 14-én kínhalált halnia, ahhoz nélkülözhetetlen a kanonizált Újszövetségől szándékosan kihagyott Jakab- és a Fülöp-féle nem kanonizált (apokrif) ősevangéliumok figyelembevétele is.


Jézus pontosan tisztában volt azzal a kanonizált Újszövetség szerint is, hogy a közelgő Peszách ünnep előkészületi napján keresztre fogják őt feszíttetni :

"Amikor Jézus ezeket a beszédeket befejezte, így szólt tanítványaihoz: "Tudjátok, hogy két nap múlva itt a húsvét. Az Emberfiát kereszthalálra adják."" (Máté 26,1-2)


De vajon miért lehetett ebben ennyire magabiztos Jézus?


Szintén a kanonizált Újszövetségből értesülhetünk arról, hogy Jézusnak az "első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15), páskabárány (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) gyanánt egy véres áldozat céljából a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14) kellett kereszthalált halnia, ugyanis a

"törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22).


Azt is tudjuk hogy Poncius Pilatus bűntelennek találta Jézust (Máté 27,24; Lukács 23,4; János 19,4) és jelképesen mosta is a kezeit, de a Szanhedrin által felbíztatott tömegek követelésének (Máté 27, 20; Márk 15,11) végül mégis eleget tett.


Júdás az ítélet napján megbánta, hogy a Szanhedrin kezére adta Jézust és még aznap felakasztotta magát:

"Amikor Júdás, az áruló látta, hogy elítélték, megbánta tettét, és visszavitte a harminc ezüstöt a főpapoknak és a véneknek. "Vétkeztem - mondta -, elárultam az igaz vért." "Mi közünk hozzá? - válaszolták. - A te dolgod!" Erre az ezüstöt beszórta a templomba, aztán elment és felakasztotta magát." (Máté 27,3-5)


A néphagyományok szerint Júdás egy április elsejei napon végzett magával. Érdekes módon a kutatók többek között ezt is ignorálták eddig..., pedig ez is igazolja, hogy több fogalma volt a néphagyományoknak erről, mint az összes kutatónak együttvéve...


Mint ismeretes, az Ezsdrás által megalapozott ószövetségi vallási szokások szerint a Peszách ünnep előkészületi napján évről évre egy hibátlan páskabárányt (Mózes II. 12,1-14; Mózes III. 23,4-5; Mózes V. 16,1-7) kellett feláldozzanak Istenüknek, JHVH-nak a történelmi tényként elfogadtatott Exodusra emlékezve.


Pál eképpen számol be Jézus kereszthaláláról:

"Krisztus főpapi áldozata nagyobb az ószövetségi áldozatnál

Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való. Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett." (A zsidókhoz írt levél 9,11-12)


Femerült-e már bárkiben az, hogy Pál milyen "nagyobb és tökéletesebb sátorra" célozhatot, "amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való"?


Pál valójában itt összehasonlította az Ószövetség ( [link] ) illetve Újszövetség ( [link] ) kozmikus misztériuma alapjául szolgáló két kozmikus keresztet ("sátrat"), melyek tényleg "nem emberkéz alkotása"-i voltak. Szerinte Jézus kínhalálakor "nagyobb és tökéletesebb sátor" volt kimutatható az ószövetségi misztérium kozmikus sátránál. Mint később látni fogjuk, ez csak akkor felelhet meg a valóságnak, amennyiben a Schemhamphoras, azaz Isten 72 szelleme kozmikus forrásait felépítő égitesteken (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) kívül még legalább a Neptunusz meglétével is tisztában lett volna Pál, ugyanis Jézus i.sz. 25.04.01-én végrehajtott keresztre feszítésének valódi oka az akkor kialakult T-kereszt, amit a Neptunusz (és a Plútó) egy szabályos keresztté egészített ki.


Leo Alan (1860 - 1917) angol teozófus és ezoterikus asztrológus az 1930-ban Lipcsében megjelent "Astrologische Werke" IV. kötetének 153-154. oldalán arról ír, hogy az Uránuszt és a Neptunuszt ismerték már a régi időkben is. Ezt Ernst Tiede az 1921-ben Lipcsében kiadott "Das entschleierte Christusgeheimnis", azaz a "A leleplezett Krisztus-titok" című könyvének 40. oldalán megerősítette azzal, hogy szerinte a legöregebb indiai írott okmány, a Purana 9 planéta ismeretéről számol be.

Alan Leo arra is hívja fel a figyelmet, hogy a "Szentek Szentjének" titkához az asztrológia a helyes kulcs, de nem a hagyományos asztrológia, hanem a valódi kabbalisztikus asztrológia (Die Deutung des Horoskops - Leipzig, 1929 - S. 1-2).

A kezdetben papnak tanult Eliphas Lévi (1810 - 1875) az 1896-ban, Londonban megjelent "Transcendental magic, its doctrine and ritual" című könyvében szintén azt hangsúlyozza, hogy a kabbalisztikus asztrológia nem azonos a közismert asztrológiával:

"But kabbalistic astrology must not be confuended with judicial astrology." (page 76)

"We can realise already how far Dupuis was mistaken in regarding astronomy as the source of every cultus. It is astronomy, on the contrary, which has sprung from astrology, and primitive astrology is one of the branches of the holy Kabbalah, the science of sciences, and the religion of religions." (page 143)

"Onomantic astrology was practised by the old Hebrew kabbalists, as is proved from their observations preserved by Rabbi Chomer, Rabbi Kapol, Rabbi Abjudan, and other masters in Kabbalah." (page 324)


A továbbiakban azt kellene megvizsgálni, hogy Jézus miképpen tölthette be a "hibátlan és egészen tiszta bárány" (Péter I. 1,19), azaz páskabárány szerepét?


Erre egyértelmű válasszal szolgál nekünk Klaus L. Matefi, ugyanis szerinte Jézus kizárólagosan csak i.e. 8.2.10-én jöhetett a világra, amikor a későbbi keresztre feszítésekor T-keresztet alkotó égitestek együttálltak Betlehem fölött, ami azt jelentette, hogy a negatív hatású planétáknak tartott Mars, Szaturnusz és Uránusz a Földről nézve a Nap mögött nem tudták a rájuk jellemző negatív hatásokat kifejteni. Ugyanez volt a helyzet Hom, Zoroaster, Mithrász, Szt. György, Attila, Álmos, David Reubeni, Sabbatai Cví és Jiddu Krishnamuri esetében is!


Jézus születéséről bővebben: https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__.. . Itt utaltam a Jakab-féle ősevangéliumban tanulmányozható információkra is. Mária a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt született i.e. 23.12.18-án, és ezért szemelték ki a vallási vezetők őt Jézus világrahozatalára, hogy majdan megvalósulhasson az, amit Pál a zsidókhoz írt levél 9,15-ben említett.



márc. 20. 16:11
1 2 3 4 5 6 7
 61/68 anonim ***** válasza:

A Bibliában Dániel próféta ír a Messiás eljöveteléről.Ezt csodálatosan igazolják történelmi tények is. Krisztus fellépése ennek alapján 27 születése i.e. 3

kiírtása i.u. 31.


Ezt miért hagyod figyelmen kívül?


Olvasd el kérlek az igemorzsák oldalon. 10. A 2400 évről szóló jövendölést. IV. A Messiás jövetelének időpontja.

ápr. 7. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 62/68 Alex Fly ***** válasza:
@61: ezt az i.e. 3-at gondold át még egyszer... Jézus Nagy Heródes uralkodása alatt született -amint azt az Evangéliumok is írják.
ápr. 8. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 63/68 anonim ***** válasza:

Okay igazad lehet, ezt Lukács írta hogy sacc 30éves korában lépett fel tanitóként. Lehet ez egy becsült kor. A profécia nem említi csak a halálát és a fellépését. A szuletése a leggyengébb láncszem az már Lukács közlésén alapul, szerintem saccolt az öreg.


Ami fix a 27 ősz és halála 31 tavasz.

ápr. 8. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 64/68 Alex Fly ***** válasza:
54%
@63: konkrétan "mintegy 30 éves volt" -ami azt jelenti, hogy a 30-as éveiben járt. Az ókeresztény hagyományok szerint 40 éves korábam feszítették keresztre, ami nagyon jól egyezik az elfogadott i.e. 7. évi születéssel és a 33-ban bekövetkezett halálával -amely dátumok több, független adat felhasználásaval lettek meghatározva...
ápr. 8. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 65/68 anonim ***** válasza:
35%

Egyetlen biztos pont van: Jézus 33 és félévesen,a zsidók húsvétja péntekén halt kereszthalált.


Az,hogy melyik évben,pontosan mikor született,nem tudhatjuk,amint kereszthalála évét sem. Miért?...Mert teljesen lényegtelen!

ápr. 8. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 66/68 anonim ***** válasza:

64 hihető. Lukács nem tartozott az apostolok közé, szír orvosként kezdett nyomozni Krisztus halála utáni időszakban. Szerintem elment ehhez-ahhoz begyűjteni az informáciokat bejegyezni.

Mindenesetre Dániel proféta angyaltol kapott üzenete sem rlvetendő a fellépését és halàlának időszakát jósolta meg.

ápr. 8. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 67/68 Alex Fly ***** válasza:
68%

@65: na az pont nem biztos pont -jóval későbbi néphagyomány...

Ellenben Jézus születésének és halálának időpontját az Evangéliumokban leírt események alapján elég könnyen meg lehet határozni.

ápr. 9. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 68/68 anonim ***** válasza:
0%
...és Dániel próféta hetven hét Messiási jóslatáta is nagyon fontos a halála kiszamitására...
ápr. 10. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!