Miért kellett Jézusnak i.sz. 25.04.01-én kereszthalált halnia?
Jövőre, 2025-ben kellene a világnak megemlékeznie Jézus keresztre feszíttetésének 2000. évfordulójáról.
A keresztény egyházaknak úgymond fogalmuk sincsen, hogy mikor született és mikor lett keresztre feszítve Jézus...
Ehhez szeretnék számukra segítséget nyújtani a Németországban élő mitológiakutatónak, Klaus L. Matefinek kutatási eredményeire hivatkozva.
Hogy miért éppen a Peszách ünnep előkészületi napján kellett a 33. életévében (Babiloni Talmud Szanhedrin 106. b.) járó Jézusnak i.sz. 25.04.01-én, azaz a héber időszámítás szerint 3785. niszán 14-én kínhalált halnia, ahhoz nélkülözhetetlen a kanonizált Újszövetségől szándékosan kihagyott Jakab- és a Fülöp-féle nem kanonizált (apokrif) ősevangéliumok figyelembevétele is.
Jézus pontosan tisztában volt azzal a kanonizált Újszövetség szerint is, hogy a közelgő Peszách ünnep előkészületi napján keresztre fogják őt feszíttetni :
"Amikor Jézus ezeket a beszédeket befejezte, így szólt tanítványaihoz: "Tudjátok, hogy két nap múlva itt a húsvét. Az Emberfiát kereszthalálra adják."" (Máté 26,1-2)
De vajon miért lehetett ebben ennyire magabiztos Jézus?
Szintén a kanonizált Újszövetségből értesülhetünk arról, hogy Jézusnak az "első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15), páskabárány (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) gyanánt egy véres áldozat céljából a Szanhedrin követelésére (Máté 26,3-4; 27,1; Márk 14,1; 15,1; Lukács 22,2; 23,1; János 11,45-53; 18,14) kellett kereszthalált halnia, ugyanis a
"törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22).
Azt is tudjuk hogy Poncius Pilatus bűntelennek találta Jézust (Máté 27,24; Lukács 23,4; János 19,4) és jelképesen mosta is a kezeit, de a Szanhedrin által felbíztatott tömegek követelésének (Máté 27, 20; Márk 15,11) végül mégis eleget tett.
Júdás az ítélet napján megbánta, hogy a Szanhedrin kezére adta Jézust és még aznap felakasztotta magát:
"Amikor Júdás, az áruló látta, hogy elítélték, megbánta tettét, és visszavitte a harminc ezüstöt a főpapoknak és a véneknek. "Vétkeztem - mondta -, elárultam az igaz vért." "Mi közünk hozzá? - válaszolták. - A te dolgod!" Erre az ezüstöt beszórta a templomba, aztán elment és felakasztotta magát." (Máté 27,3-5)
A néphagyományok szerint Júdás egy április elsejei napon végzett magával. Érdekes módon a kutatók többek között ezt is ignorálták eddig..., pedig ez is igazolja, hogy több fogalma volt a néphagyományoknak erről, mint az összes kutatónak együttvéve...
Mint ismeretes, az Ezsdrás által megalapozott ószövetségi vallási szokások szerint a Peszách ünnep előkészületi napján évről évre egy hibátlan páskabárányt (Mózes II. 12,1-14; Mózes III. 23,4-5; Mózes V. 16,1-7) kellett feláldozzanak Istenüknek, JHVH-nak a történelmi tényként elfogadtatott Exodusra emlékezve.
Pál eképpen számol be Jézus kereszthaláláról:
"Krisztus főpapi áldozata nagyobb az ószövetségi áldozatnál
Krisztus pedig, mint a jövendő javak főpapja a nagyobb és tökéletesebb sátoron át jelent meg, amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való. Nem is bakok és bikák vérével, hanem a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett." (A zsidókhoz írt levél 9,11-12)
Femerült-e már bárkiben az, hogy Pál milyen "nagyobb és tökéletesebb sátorra" célozhatot, "amely nem emberkéz alkotása, azaz nem e világból való"?
Pál valójában itt összehasonlította az Ószövetség ( [link] ) illetve Újszövetség ( [link] ) kozmikus misztériuma alapjául szolgáló két kozmikus keresztet ("sátrat"), melyek tényleg "nem emberkéz alkotása"-i voltak. Szerinte Jézus kínhalálakor "nagyobb és tökéletesebb sátor" volt kimutatható az ószövetségi misztérium kozmikus sátránál. Mint később látni fogjuk, ez csak akkor felelhet meg a valóságnak, amennyiben a Schemhamphoras, azaz Isten 72 szelleme kozmikus forrásait felépítő égitesteken (Nap, Hold, Mars, Szaturnusz, Uránusz) kívül még legalább a Neptunusz meglétével is tisztában lett volna Pál, ugyanis Jézus i.sz. 25.04.01-én végrehajtott keresztre feszítésének valódi oka az akkor kialakult T-kereszt, amit a Neptunusz (és a Plútó) egy szabályos keresztté egészített ki.
Leo Alan (1860 - 1917) angol teozófus és ezoterikus asztrológus az 1930-ban Lipcsében megjelent "Astrologische Werke" IV. kötetének 153-154. oldalán arról ír, hogy az Uránuszt és a Neptunuszt ismerték már a régi időkben is. Ezt Ernst Tiede az 1921-ben Lipcsében kiadott "Das entschleierte Christusgeheimnis", azaz a "A leleplezett Krisztus-titok" című könyvének 40. oldalán megerősítette azzal, hogy szerinte a legöregebb indiai írott okmány, a Purana 9 planéta ismeretéről számol be.
Alan Leo arra is hívja fel a figyelmet, hogy a "Szentek Szentjének" titkához az asztrológia a helyes kulcs, de nem a hagyományos asztrológia, hanem a valódi kabbalisztikus asztrológia (Die Deutung des Horoskops - Leipzig, 1929 - S. 1-2).
A kezdetben papnak tanult Eliphas Lévi (1810 - 1875) az 1896-ban, Londonban megjelent "Transcendental magic, its doctrine and ritual" című könyvében szintén azt hangsúlyozza, hogy a kabbalisztikus asztrológia nem azonos a közismert asztrológiával:
"But kabbalistic astrology must not be confuended with judicial astrology." (page 76)
"We can realise already how far Dupuis was mistaken in regarding astronomy as the source of every cultus. It is astronomy, on the contrary, which has sprung from astrology, and primitive astrology is one of the branches of the holy Kabbalah, the science of sciences, and the religion of religions." (page 143)
"Onomantic astrology was practised by the old Hebrew kabbalists, as is proved from their observations preserved by Rabbi Chomer, Rabbi Kapol, Rabbi Abjudan, and other masters in Kabbalah." (page 324)
A továbbiakban azt kellene megvizsgálni, hogy Jézus miképpen tölthette be a "hibátlan és egészen tiszta bárány" (Péter I. 1,19), azaz páskabárány szerepét?
Erre egyértelmű válasszal szolgál nekünk Klaus L. Matefi, ugyanis szerinte Jézus kizárólagosan csak i.e. 8.2.10-én jöhetett a világra, amikor a későbbi keresztre feszítésekor T-keresztet alkotó égitestek együttálltak Betlehem fölött, ami azt jelentette, hogy a negatív hatású planétáknak tartott Mars, Szaturnusz és Uránusz a Földről nézve a Nap mögött nem tudták a rájuk jellemző negatív hatásokat kifejteni. Ugyanez volt a helyzet Hom, Zoroaster, Mithrász, Szt. György, Attila, Álmos, David Reubeni, Sabbatai Cví és Jiddu Krishnamuri esetében is!
Jézus születéséről bővebben: https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__.. . Itt utaltam a Jakab-féle ősevangéliumban tanulmányozható információkra is. Mária a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt született i.e. 23.12.18-án, és ezért szemelték ki a vallási vezetők őt Jézus világrahozatalára, hogy majdan megvalósulhasson az, amit Pál a zsidókhoz írt levél 9,15-ben említett.
"Ilyen alapon kalkulálták aztán későbbre Poncius Pilátus helytartóságának az időtartamát is"
Nem hiszem, hogy a kiskegyedes horoszkópból kalkulálták volna, mert Pilátust említik római és görög források is.
Jézus születésének napja pedig teljesen irreleváns abban, hogy mikor halt meg. Nem is értem az érvelésed, hogy miért került bele.
"A lelkes kutatók igyekeztek feltételezhetően megfelelni a misztériumok titoktartásával kapcsolatos elvárásoknak"
Igen, így születnek a konteós elméletek és a gyíkemberek :)
A történészek valószínűleg nem foglalkoznak csillagjóslással és teljesen hidegen hagyja őket ez a rész. Egyszerűen a rendelkezésre álló, nem horoszkóp jellegű, hanem valós források alapján igyekeznek a legpontosabban behatárolni.
"Az emberek sajnos nem erre fókuszálnak, hanem olyasmire, ami miatt talán úgy vélik kibújhatnak az alól a feladat alól, amit Isten kér.
Sokaknak kellemetlen, vagy Kényelmetlen lenne, ha Isten kéréseit be kellene tartani. Hiszen ők embereknek akarnak megfelelni, nem Istennek."
Értelek... Esetleg fel tudnál világosítani minket azzal kapcsolatosan, hogy Isten melyik kérése a megfelelő a számunkra? Mózes V. 15,6 vagy pedig esetleg a Lukács 6,35-36?...
"Nem hiszem, hogy a kiskegyedes horoszkópból kalkulálták volna, mert Pilátust említik római és görög források is."
És szerinted minden kétséget kizáróan és bizonyíthatóan azt állították, hogy Poncius Pilátus i.sz. 26-tól volt Júdea helytartója? Ne komolytalankodjunk...
"Jézus születésének napja pedig teljesen irreleváns abban, hogy mikor halt meg. Nem is értem az érvelésed, hogy miért került bele."
Egyáltalán nem irreleváns Jézus születésének az időpontja, ugyanis a születésének (születési adottságának) a következménye volt a 33. életévében bekövetkezett páskabárányként történt keresztre feszítése i.sz. 25.04.01-én.
Jól szemlélteti ezt az alábbi szentkép is: [link] (József Jézussal, akinek a kezében egy kereszt)
"A történészek valószínűleg nem foglalkoznak csillagjóslással és teljesen hidegen hagyja őket ez a rész. Egyszerűen a rendelkezésre álló, nem horoszkóp jellegű, hanem valós források alapján igyekeznek a legpontosabban behatárolni."
Semmilyen csillagjóslásról nincsen szó Klaus L. Matefi tanulmányában. Mivelhogy az ókor embere hitt az asztrológiában, sőt az ábrahámita vallások misztériumai bizonyítottan erre bazíroztak, így a mitológiakutatás folyamán ezt ignorálni olyan hozzáállás lenne, mintha valaki a matematikai egyenletet egy villáskulccsal szándékozná megoldani...
A Szanhedrin tagjai maguk is kötelesek voltak többek között mágiát, jövendőmondást és asztrológiát is tanulni. A Babiloni Talmud a varázslás ismeretének előírt kötelező elsajátítását említi ( Synhedrin 17a). Az más kérdés, hogy ezeket tiltották a laikus hívek számára... Quod licet Jovi, non licet bovi...
"Az általad említett napon nem kellett Jézusnak kereszthalált halnia. Tudod, az nem úgy működik, hogy időnként kereszthalált hal -ezt mindössze egyetlen alkalommal tette meg, 8 évvel az általad képzelt időpont után..."
Itt a lehetőség, bizonyítsad be kérlek részletesen az állításodat... Én megtettem. Ha nem teszed, hiteltelen vagy...
Mit kell azon bizonyítani, hogy Jézus nem halt rendszeresen kereszthalált; mindössze egy alkalommal történt meg?
Azual nem bizonyítasz semmit, hogy az ismert és többsz{rösen ellenőrzött kutatásokat negligálod és minden alapot nélkülöző, ráadásul senki által nem ismert "titkos tanokra" hivatkozol, amelyek minden más forrásnak ellentmondanak.
Sajnálom hogy, kötekednek veled.
Kérlek fejtsd ki jobban ezt a mondatokat:
"Mária a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt született i.e. 23.12.18-án"
A hagyomány Kisboldogasszony napján ünnepli.
"Sajnálom hogy, kötekednek veled."
Ezekben a témákban számítani kell minden kutatónak erre, mivelhogy a misztériumok védelme érdekében köztudott, hogy komoly aparátus működik az online térben is. Az lenne a meglepő, ha nem így lenne... Minél nagyobb az emberen a nyomás, annál jobban elkönyvelheti, hogy következtetései helyesek... Ha azzal a minden alapot nélkülöző ötlettel állnék elő esetleg, mint mások is, hogy Jézus a Jupiter-Szaturnusz együttállás égisze alatt jött a világra ekkor és ekkor, még akár gratulálnának is hozzá egyesek...
"Kérlek fejtsd ki jobban ezt a mondatokat:
"Mária a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt született i.e. 23.12.18-án""
Mária születéséről többek között a Jakab-féle apokrif evangélium is számol be. Mikor Mária 1 éves lett, édesapja Joákim ünnepi lakomára hívta meg a papokat, írástudókat, véneket és a népből sokakat. Ennek alkalmából a főpap és a pap áldást mondott a gyermekre, amiben Máriának az örökre szóló isteni elhivatottságára hívták fel a figyelmet:
"Joákim odavitte a leánykát a papokhoz, és a papok megáldották őt mondván: ,"Atyáinknak Istene áldja meg ezt a leánykát és adjon neki egy nevet, amit örökké emleget minden nemzedék." - És az egész nép mondta: "Úgy legyen, úgy legyen, Amen!'" - Joákim odavitte a leánykát a főpapokhoz, megáldották őt mondván: "Dicsőséges Isten áldja meg ezt a leánykát, és adjon neki vég nélküli (örökké tartó) áldást."" (Klaus L. Matefi fordítása)
Egyes magyarázatok szerint Máriára születésekor rászállt a Szentlélek ( [link] ), azaz a Schemhamphorasnak - Isten 72 szellemének egyike, amely eseménnyel kapcsolatosan két időpont jöhet szóba: i.e. 19.07.09. és i.e. 23.12.18..
Mivelhogy Jézus kizárólagosan csak i.e. 8.02.10-én születhetett meg bűntelenül, a Schemhamphoras kozmikus forrásait felépítő égitestek együttállásakor, a Jóisten, Ormuzd, etc. inkarnációjaként, ebből adódóan lehet következtetni, hogy a fent említett két időpont közül melyik felelhet meg Mária születési dátumának.
A Jakab-féle apokrif evangélium szerint Mária 3-12 éves koráig a jeruzsálemi Templomban nevelkedett Zakariás pap (Erzsébet férje) védőszárnyai alatt, tehát csak ezt követően kerülhetett áldott állapotba Jézussal, ezért Mária i.e. 23.12.18-án kellett a világra jöjjön. A kalkuláció kiindulópontja értelemszerűen Jézus születési időpontja volt, ami nem történhetett meg máskor.
Máriát, amikor 3 éves korában szülei elvitték a Templomba, Zakariás eképpen fogadta:
"Az Úristen naggyá tette nevedet a Föld minden nemzedéke között: az utolsó napokban nyilvánvalóvá teszi benned az Úristen, Izrael fiainak megváltását." (Klaus L. Matefi fordítása)
Nem ok nélkül esett Máriára tehát a választás arra nézve, hogy neki kell majdan megszülnie Jézust. Ez nem történt volna meg, ha Mária nem a Schemhamphoras egyik kozmikus forrásának égisze alatt látta volna meg a napvilágot i.e. 23.12.18-án.
"Számodra kicsoda Jézus ?"
Számomra egy rendkívül pozitív lelki tulajdonságokkal felvértezett halandó ember volt, akit a 33. életévében a Peszách ünnep előkészületi napján (Máté 26,2; Márk 14,1; Lukács 22,1/7; János 18,39; 19,14) i.sz. 25.04.01-én "az első szövetség alatt elkövetett bűnök váltságáért" (A zsidókhoz írt levél 9,15) páskabárány (A korinthusiakhoz írt I. levél 5,7; Péter I. 1,19) gyanánt keresztre feszítettek, véres áldozat céljából a Szanhedrin követelésére, ugyanis "törvény szerint majdnem mindent vérrel tisztítanak meg, a vér kiontása nélkül nincs bűnbocsánat" (A zsidókhoz írt levél 9,22).
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!