Isten miért játszik orosz rulettet az emberiséggel?
Mint azt tudjuk, az emberiségnek több ezerféle vallása volt már a történelem során és ezek közül a legtöbb azt tanítja, hogy csakis az ő istene által lehetséges a megváltás.
A keresztény isten természetesen nem kivétel ez alól. A kereszténységen belül is több tucat felekezet mást és mást mond Istenről és másképp értelmezi a Biblia szavait. De tekintsünk el ettől. A világon jelenleg nagyjából ~2.5 milliárd keresztény él, a többiek ( ~5 milliárd ember ) más valláshoz tartoznak. Tehát ha ezek az emberek rossz lóra tettek, vagy simán nem hallottak még a keresztény istenről, mennek a forró levesbe haláluk után. De ez nyilván fordított esetben is igaz, ha egy másik vallás istene az igazi akkor a keresztények jutnak a pokolra.
A kérdésem az, hogy ha létezik Isten, miért nem teremtett egy egységes vallást? Miért játszik az emberiséggel, mintha valami szereplők lennénk az ő beteges játékában?
Még mindig megválaszolatlan a kérdés:
Ki és milyen okból üdvözül.
(valaki aki ért hozzá, elárulhatná végre..).
"Tekintsünk el attól, hogy hányszor kukorékolt a kakas."
Attól eltekinthetünk.
Sőt, az sem zavaró, hogy esetleg egyes eseményekről az egyik szemtanú említést tesz, a másik pedig kihagyja, illetve egy adott dologról más szavakkal, más személyes véleménnyel emlékeznek meg.
EZ, természetes.
Hiszen az ÉSZLELÉS alapja ugyanaz a TÉNY, ellenben s szubjektív vélemény befolyásoló, torzító hatása a leírásban nyilvánvalóan már megjelenik.
De "szemtanúként" azért LÉNYEGES kérdésekben nem lenne szabad ellentmondani a tanúvallomásoknak.
Amennyiben a "szemtanúk" lényeges pontokban ellentmondanak (pl. egy FONTOS esemény mikor, hol történt meg, kik voltak ott, vagy éppen mi történt) akkor az már hitelteleníti, kétségessé teszi a beszámolókat.
"Az evangéliumok a mai jog szerint is egybehangzó tanúskodás ami egy biróságon eldöntené az itéletet."
Nos éppen nem azok!
Például a mai jog szerint sem egybehangzó tanúvallomás az, ha a szemtanúk nem egyezően nyilatkoznak arról, hogy pl. hol történt meg egy fontos esemény!
Szerinted az alábbiak alapján megegyező a "szemtanúk" vallomása a tekintetben, hogy HOL találkozott a feltámadt Jézus a tanítványokkal ELŐSZÖR?
Máté (28) erről ezt mondja:
"
5 Az angyal pedig megszólalván, monda az asszonyoknak: Ti ne féljetek; mert tudom, hogy a megfeszített Jézust keresitek.
8 És gyorsan eltávozván a sírtól félelemmel és nagy örömmel, futnak vala, hogy megmondják az ő tanítványainak.
9 Mikor pedig mennek vala, hogy megmondják az ő tanítványainak, ímé szembe jöve ő velök Jézus...
10 Akkor monda nékik Jézus: Ne féljetek; menjetek el, mondjátok meg az én atyámfiainak, hogy menjenek Galileába, és ott meglátnak engem.
16 A tizenegy tanítvány pedig elméne Galileába, a hegyre, ahová Jézus rendelte vala őket.
17 És mikor megláták őt, leborulának előtte; némelyek pedig kételkedének.
"
Tehát: Galileában találkoztak először Máté szerint.
Márk szerint:
"
9 Mikor pedig reggel, a hétnek első napján föltámadott vala, megjelenék először Mária Magdalénának, akiből hét ördögöt űzött vala ki.
10 Ez elmenvén, megjelenté azoknak, akik vele valának és keseregnek és sírnak vala.
11 Azok pedig mikor hallották, hogy él és ő látta vala, nem hivék.
12 Ezután pedig közülök kettőnek jelenék meg más alakban, útközben, mikor a mezőre mennek vala.
13 Ezek is elmenvén, megjelenték a többieknek; ezeknek sem hivének.
14 Azután, mikor asztalnál ülnek vala, megjelenék magának a tizenegynek(!!!) , és szemükre hányá az ő hitetlenségöket és keményszívűségöket, hogy azoknak, akik őt feltámadva látták vala, nem hivének,
"
Tehát Márk a találkozás helyszínének a nevét nem említi konkrétan, de a leírt eseményekkel egyértelműen a feltámadás helyszínét írja le. Ez pedig Jeruzsálemben történt.
Lukács (24) szerint:
"
33 És felkelvén azon órában, visszatérének Jeruzsálembe, és egybegyűlve találák a tizenegyet és azokat, akik velök valának.
34 Kik ezt mondják vala: Feltámadott az Úr bizonynyal, és megjelent Simonnak!
35 És ezek is elbeszélék, mi történt az úton, és miképpen ismerték meg ők a kenyér megszegéséről.
36 És mikor ezeket beszélék, megálla maga Jézus ő közöttök, és monda nékik: Békesség néktek!
37 Megrémülvén pedig és félvén, azt hivék, hogy valami lelket látnak.
...
"
Lukács a találkozás helyszínéül egyértelműen Jeruzsálemet jelöli meg.
János szerint így beszél a találkozás helyszínéről:
"
18 Elméne Mária Magdaléna, hirdetvén a tanítványoknak, hogy látta az Urat, és hogy ezeket mondotta néki.
19 Mikor azért estve vala, azon a napon, a hétnek első napján, és mikor az ajtók zárva valának, ahol egybegyűltek vala a tanítványok, a zsidóktól való félelem miatt, eljöve Jézus és megálla a középen, és monda nékik: Békesség néktek!
20 És ezt mondván, megmutatá nékik a kezeit és az oldalát. Örvendezének azért a tanítványok, hogy látják vala az Urat.
"
Tehát János elmondása alapján a találkozóra a feltámadás napján Jeruzsálemben került sor.
Tehát Máté a helyszín tekintetében (Galilea) ellentmondásba került a másik 3 evangélistával (Jeruzsálem).
Nem olvastad el figyelmesen amit írtam.
Nem azt kérdeztem hogy hol mindenhol jelent meg!
A kérdés így szólt:
"Szerinted az alábbiak alapján megegyező a "szemtanúk" vallomása a tekintetben, hogy HOL találkozott a feltámadt Jézus a tanítványokkal ELŐSZÖR?"
Külön kiemeltem az ELŐSZÖR szót, hogy ne lehessen félre érteni a kérdést. (Bár neked úgy látszik mégis sikerült.)
ELŐSZÖR egy helyen találkozhattak csak!
Az ELSŐ találkozás, egyetlen, megismételhetetlen lehetőség. Nem tudsz ugyanazzal a személlyel kétszer először találkozni.
Az elsőt követheti második, harmadik, sokadik találkozás, de ELSŐBŐL csak egy lehet.
De ő isten, nyilván meg tudott jelenni először több helyen is XD
( tényleg várom, hogy Titus ezt most leírja, ő szokott így érvelni )
Butaságokat beszélsz, mert nem olvasod el/vagy nem érted, mi van a Bibliában leírva.
"
Máténál Jézus az asszonyokon keresztül üzen a tanitványoknak, hogy menjenek Galileába mert ott fog megjelenni. ...
Márk evangéliumból tudjuk, hogy sem az asszonyoknak sem a két emmauszi tanitványnak nem hittek az apostolok, tehát a valószinűsithető sorrend: asszonyok, emmauszi tanitványok, majd az apostolok... Máté ezeket a részleteket teljesen kihagyja,
"
Valóban kihagyja, és ezzel nincs is probléma.
Viszont Máté világosan leírja a történés bizonyos fontos részeit:
"
16 A tizenegy tanítvány pedig elméne Galileába, a hegyre, ahová Jézus rendelte vala őket.
17 És mikor megláták őt, leborulának előtte; némelyek pedig kételkedének.
18 És hozzájuk menvén Jézus, szóla nékik, mondván: Nékem adatott minden hatalom mennyen és földön.
"
Telesen egyértelmű a leírásból, hogy a a tizenegy tanítvány ITT találkozik ELŐSZÖR a feltámadt Jézussal.
"17 És mikor megláták őt, leborulának előtte; némelyek pedig kételkedének."
Ha ugyanis már Jeruzsálemben találkoztak volna vele, akkor értelmetlen lenne a mondat második fele "némelyek pedig kételkedének", hiszen kételkedésre semmi okuk sem lett volna, mivel Jeruzsálemben már a többi evangélium szerint MEGGYŐZŐDTEK a kilétéről!
"Azt jelenti "együttlátó" . Össze kell rakni őket mint egy puzzle."
Itt a baj! Nem illenek össze! Több puzzle van, és mindnek más a mérete.
"Márk evangéliumból tudjuk, hogy sem az asszonyoknak sem a két emmauszi tanitványnak nem hittek az apostolok, tehát a valószinűsithető sorrend: asszonyok, ..."
Jó hogy említed az asszonyokat, a történet ott is erősen sántít.
De ezt most itt most nem részletezném.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!