Milyen olyan állítás van a Bibliában amit a tudomány bebizonyította hogy nem úgy van, tehát miben tévedett a Biblia?
Erre a kérdésre azért nehéz válaszolni, mert a keresztény-fundamentalisták véleményével ellentétben a Biblia nem akar tudományos adatokat közölni.
A modern bibliakutatás már feltárta, hogy a Szentírásban számos novellisztikus történet található, amit a szerző nem abból a célból írt, hogy hiteles történelmi/természettudományos adatokat közöljön. Hanem azért, mert egy adott korszakban teológiai választ kínált egy témára.
Ha a szerző jónak látta, akkor a történelmi adatokat szabadon, a saját céljának megfelelően is formálhatta.
Ilyen Dániel könyvében az i.e 539-es időszak, amely nem felel meg a valóságnak. A szerző azt írja, hogy Babilont egy bizonyos "méd Dárusz" döntötte meg, akiről nem lehet pontosan tudni, hogy ki az, a történelem nem ismer ilyen nevű uralkodót. A médek és perzsák törvényére való hivatkozással pedig a szerző mintha azt sejtetné, hogy a két nemzet közül még a médek dominálnak, ami téves adat. Helyesen perzsák és médek törvényére kellett volna hivatkozni. A szerző azt is írja, hogy a király birodalmában (melyik?) bevezették a JHVH tiszteletet. Természetesen ez sem történt meg. I.e 539 után egyetlen pogány birodalomban, főleg világbirodalomban nem létezett ilyen rendelet. A történelmi adatok tehát nem igazán helytállóak.
Ugyanakkor Dániel könyvét a szerző NEM történelem könyvnek szánta. Az egy haggadákból és apokaliptikus látomásokból, i.e 167-164 körül összeállított könyv, amely azt a célt szolgálta, hogy vigasztalja Izraelt a makkabeus háborúk idején. Így a szerző nem kérhető számon.
A Föld kerek és a tudomány is ezt állítja, és a nap körül is kering, meg a a saját tengelye körül is forog. ezt benézted.
3.
Nem Dáriusz, hanem Cirusz, /Kürosz/.A perzsa király, II. Kürosz (Cirusz) első uralkodási évében lettek szabadok az Izraeliták. A bibliai és a világi történelem egyezik abban, hogy a babiloni fogság azután ért véget, hogy II. Kürosz meghódította Babilont, majd szabadon engedte a zsidókat, akik i. e. 537-ben visszatértek Jeruzsálembe.
A legtöbb tudós azt állítja, hogy Jeruzsálem i. e. 587-ben pusztult el. Ez esetben csak 50 évig tartott a fogság, már pedig Isten 70 évre hozta azt a rendelkezést.
Ronald H. Sack, az ékírásos feljegyzések kiváló szakértője kijelenti, hogy a Babiloni Krónika nem tartalmaz minden fontos eseményt. Szerinte a történészeknek másodlagos forrásokban is vizsgálódniuk kell, hogy megállapíthassák, mi is történt valójában.
Emberi szerzők írták, tehát lehetnek benne olyan információk, amik tévesek. Ez azért van, mert a szerző sem volt mindentudó, a maga korának embere volt. Így lehetnek hibák pl. hadseregek létszámának, egyes történések időbeliségének meghatározásakor.
Biblia ettől függetlenül az egyik legjobb és legfontosabb ókori forrásunk.
A Biblia célja elsősorban az üdvösségre való vezetés, amit nem befolyásol az, hogy hány ezresnek írta le az adott babiloni sereget.
#4
"Nem Dáriusz, hanem Cirusz, /Kürosz/.A perzsa király, II. Kürosz (Cirusz) első uralkodási évében lettek szabadok az Izraeliták"
Nem erről beszéltem. Arról beszéltem, hogy a Biblia azt állítja, hogy egy bizonyos "méd Dáriusz", foglalta el Babilont. Amivel a történettudomány egyszerűen nem tud mit kezdeni, mivel ilyen uralkodót nem ismer. Lehet, hogy a szerző I. (nagy) Dáriuszról beszél, csakhogy ő perzsa volt, és Nagy Kürosz után uralkodott. A fundik megpróbálják azonosítani ezzel-azzal, de úgy néz ki, a történettudomány továbbra sem egzakt ezzel a témával kapcsolatban. Ráadásul a bibliai szerező egyértelműen téves adatot hoz a méd-perzsa törvényre való hivatkozással, mert feltételezi a médek elsőbbségét. Ez azonban nem igazán helyes, mert i.e. 539-re Nagy Kürosz megdöntötte a Méd Birodalmat, és magába olvasztotta. Vagyis perzsa-méd törvényről lehet csak szó az (1Makk 1,1) stílusában.
"Ronald H. Sack, az ékírásos feljegyzések kiváló szakértője kijelenti, hogy a Babiloni Krónika nem tartalmaz minden fontos eseményt"
Hát az, hogy i.e. 539-ben bevezették egy pogány nagybirodalomban a JHVH tiszteletet, igen fontos esemény, amiről kellett volna, hogy legyen forrás. Most ebbe nem akarok belemenni, de mondjuk azt, hogy ez csak mese (haggada), ami a szerző a kortársainak - akiknek összeállította a könyvet - jól jött. Ugyanis IV. Antiochus Epiphanesz betiltotta a zsidó vallást. A könyv üzenete ilyesmi lehetett: Izrael Istenének vallása le tudja győzni a pogányságot is. Kb. ezzel vigasztalhatták magukat.
"Milyen olyan állítás van a Bibliában amit a tudomány bebizonyította hogy nem úgy van, tehát miben tévedett a Biblia?"
Nincs olyan. Hat napos teremtés volt, a materializmus megbukott. Még az is nevetséges, hogy 2020-ban valaki hisz az evolúcióban és a nagy bummban
#8
2020-ban (az evolúció mellett) a Nagy Bumm már a középiskolás képzés része, pontosabban: 9. osztályos földrajz tananyag.
Mindez pedig azt jelenti, hogy már egy 15 éves diák is nagyobb tudással rendelkezik, mint te.
Ezen kellene elgondolkodnod, hogy egy kamasz értelmi szintjét sem éred el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!