Akik igaznak gondolják a Biblia minden szavát, hogy lehet, hogy Máténál és Lukácsnál eltérő egy történet?
Máténál Betlehemben megszületett a kis Jézus, majd bölcsek jöttek, de el kellett onnan menekülnie József családjának Egyiptomba.
Lukácsnál Jézus születése után nyolc nap múlva Jézust körülmetélték, és még 33 napig kellett ottmaradnia az asszonynak Mózes törvénye szerint, az ő tisztulásának napjaira. Így tehát a negyven napos Jézust felvitték a néhány kilométerre lévő Jeruzsálembe, hogy Mózes törvényei szerint áldozatot mutassanak be a templomban. Az áldozat bemutatása után elmentek Názáretbe.
"Tehát, végülis miután Józsefék vissza jöttek Egyiptomból és letelepedtek Názáretben és erre rá nyolc napra metélték körül."
Ez azért nem lehet, mert a törvény szerint 8napos korában kell körülmetélni:
1Móz. 17,12. Nyolcznapos korában körűlmetéltessék nálatok minden férfigyermek nemzedékeiteknél;
#9-es a tökéletes kronológia.
Máténál bölcsek (perzsa mágusok) mennek napkeletről Jézushoz akiket egy csillag vezet, Lukácsnál pedig azon a vidéken élő pásztorok mennek akik azt is tudják, hogy merre van Betlehem.
11.
Elég csak megnézni a teremtés leírását vagy Noé történetét, vannak akik annyira lemaradtak valahol a sötét középkor szintjén, hogy ezeket is képesek szó szerinti történelmi leírásként komolyan venni. Ehhez képest ez már szinte apróság, hogy 2 vagy 3 napig volt Jézus a sírban.
Balinhun!
„Tehát, végülis miután Józsefék vissza jöttek Egyiptomból és letelepedtek Názáretben és erre rá nyolc napra metélték körül.”
Ez nagyon rossz! Lukács szerint mózes törvénye szerint jártak el. Ha egy kicsit jártas vagy, tudod, hogy Mózes törvénye szerint nem a visszajövetel után kell 8 napra rá körbemetélni, hanem a születése után 8 nappal. Kérlek, a felesleges körök előtt olvasd el figyelmesen Lukács evangéliumát:
„És mikor betölt a nyolcz nap, hogy a kis gyermeket körülmetéljék, nevezék az ő nevét Jézusnak, a mint őt az angyal nevezte, mielőtt fogantatott volna anyja méhében.
Mikor pedig betöltek Mária tisztulásának napjai a Mózes törvénye szerint, felvivék őt Jeruzsálembe, hogy bemutassák az Úrnak.”
Mózes törvénye szerint az asszony az ő tisztulásának napjaiban a szülés helyétől nem mehetett ki, ott kellett maradnia.
„És mikor mindent elvégeztek az Úr törvénye szerint, visszatérének Galileába, az ő városukba, Názáretbe.”
Az Úr törvénye szerint! Tehát születés után 8 napra körülmetélés, tisztulás napjait követően a 40.napon áldozat bemutatása, amiért fel is mentek Jeruzsálembe, ami Betlehemtől kb 3 kilométerre volt. Aztán Lukács szerint a több, mint 100 kilométerrel arrább lévő Názáretbe mentek.
Ennek ellenére Máténál: „A mikor pedig megszületik vala Jézus a júdeai Bethlehemben, Heródes király idejében, ímé napkeletről bölcsek jövének Jeruzsálembe, ezt mondván:”
Tehát Betlehembe való megszületés után jöttek a bölcsek, és onnan menekültek. Mégegyszer kérdem Tőled, hogyan hozod össze, hogy mind a két történet stimmeljen, mert eddig semmit nem mondtál, csak fújod, hogy Isten szava, és igaz, és minden igaz, de ezt a két történetet nem tudod összegyúrni.
„Remélem megtudtam válaszolni kedves Kérdező a kérdésedet.”
Hát, a legkevésbé sem, csak arra válaszoltál, hogy nem érted Te sem.
9-es állítólag tökéletes kronológiája:
1. József és Mária elmennek Názáretből Betlehembe.
Stimm!
2. Jézus megszületik.
Stimm!
3. Jönnek a pásztorok.
Stimm!
4. 8 nap múlva körülmetélik.
Stimm!
5. Mária tisztulásának napjai után felmennek Jeruzsálembe.
Stimm!
6. Visszamennek Betlehembe.
Nana! Lukácsnál ezt olvassuk: „ És mikor mindent elvégeztek az Úr törvénye szerint, visszatérének Galileába, az ő városukba, Názáretbe.”
Te azt olvasod, hogy Betlehembe??? Miért állítasz olyat, aminek szöges ellentéte van leírva Lukácsnál??? Beletoldasz olyat, ami nemhogy nincs benne, de ellenkezik azzal, hogy a szertartás után Galileába mentek vissza.
7. Jönnek a bölcsek.
Oké!
8. Menekülés Egyiptomba.
Na, de Lukács szerint miután mindent elvégeztek Jézus születése után, a 40 napos Jézussal visszamentek GALILEÁBA! Máténál viszont Betlehembe mentek a bölcsek, és onnan menekültek.
9. Végül back to Nazáret.
Egyiptomból igen.
Kérdés?
Ugyan az! Belehazudtál a szövegbe, hogy összesimítsd a két történetet!
„Na most ezt nem egészen értem. Te feltettél egy kérdést, én próbálok válaszolni rá, sőt válaszolok. Te nem fogadod el, te dolgod, nem kötök bele.”
Hiába próbálsz, ha a válaszod nem valós, nem egyezteted össze a két történetet. Az nem válasz, hogy a két evangélista más nézőponttal közelítette meg a történetet, mert a kettő üti egymást. Az egyik azt állítja, hogy a néhány napos Jézus Betlehemből menekült Egyiptomba, a másik az, hogy Betlehemből Jeruzsálembe, majd Názáretbe ment. Ez nem két különböző nézőpont, hanem két különböző történet. Ha Isten ihletettsége van, akkor nem lehet egymásnak két ellentétes történet.
"Belehazudtál a szövegbe, hogy összesimítsd a két történetet!"
Ó, be szeretem, mikor ezt csináljátok, már szinte éreztem, de azért még leírom, de tudom, hogy úgysem fogadod el. :D
Na lássuk:
"Nana! Lukácsnál ezt olvassuk: „ És mikor mindent elvégeztek az Úr törvénye szerint, visszatérének Galileába, az ő városukba, Názáretbe.”
Te azt olvasod, hogy Betlehembe??? Miért állítasz olyat, aminek szöges ellentéte van leírva Lukácsnál??? Beletoldasz olyat, ami nemhogy nincs benne, de ellenkezik azzal, hogy a szertartás után Galileába mentek vissza."
Aranybogárkám, a fentebbi kommentedben bőszen bizonygattad a jártasságod.
Mondd már meg, hogy ha akkor rögvest visszatérnek Názáretbe, akkor ezek hogyan teljesülnek az Írásokból:
2,17 Ekkor teljesedék be, a mit Jeremiás próféta mondott, a midőn így szólt:
2,18 Szó hallatszott Rámában: Sírás-rívás és sok keserves jajgatás. Rákhel siratta az ő fiait és nem akart megvigasztaltatni, (Jer. 31,15.)
Máté 2,15 És ott vala egész a Heródes haláláig, hogy beteljesedjék, a mit az Úr mondott a [Hós. 11,1.] próféta által, a ki így szólt: Égyiptomból hívtam ki az én fiamat.
2,23 És oda jutván, [Zak. 6,12] lakozék Názáret nevű városban, hogy beteljesedjék, a mit a próféták mondottak, [Ésa. 11,1.] hogy názáretinek [rész 26,71. Márk. 1,24. Luk. 4,34. Ján. 18,5-7.] fog neveztetni.
Lukács 2,39 És mikor mindent elvégeztek az Úr törvénye szerint, visszatérének Galileába, az ő városukba, Názáretbe.
Nem hinném, hogy a "mindent elvégeztek"-be nem tartozott bele a próféciák beteljesítése. Csak Lukácsból ezek ki vannak hagyva.
Itt csak annyiról van szó, hogy te bőszen a Biblia ellen ágálsz. De ha neked ez jól esik, hát hajrá.
"Az egyik azt állítja, hogy a néhány napos Jézus Betlehemből menekült Egyiptomba,"
Ezt nem állitja sehol a Biblia csak a te fejed.
"a másik az, hogy Betlehemből Jeruzsálembe, majd Názáretbe ment."
Mind a kettő ugyanazt állitja Máté is:
Máté 2:23 És oda jutván, lakozék Názáret nevű városban, hogy beteljesedjék, amit a próféták mondottak, hogy názáretinek fog neveztetni.
Anyi az egész hogy Lukács kihagyja az egyiptomi történetet- ennyi az egész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!