Mi a Szentháromság az alábbiak szerint?
István35 bejegyzései szerin:Az Atya nagyobb Jézusnál,Szentszellemnél.
Az Atya egyenlő Jézussal és a Szentszellemmel.
Az Atya mindent Jézusnak adott akkor mi maradt az Atyának,és ha a Szentszellem nemkapott semmit,hogy egyenlőek?
János.17:3.Az pedig az örök élet,hogy megismerjenek Téged az egyedüli igaz Istent,és akit elküldték a Jézus Krisztust.
1Tesz.1:9
1.János.5:20
1.Tim.4:10
5Mozes.6:4
5.Mozes.32:39
Efé.4:6
5.Mozes.5:7
Ézsaiás.42:8
Zak.14:9
Márk.12:29
1Kori.8:6
Zsoltár.83:18,19
1Timoteus.2:5
70.A főkérdésben lévő idézetekben és sok másban hiszek, nem a te általad idézett kétértelmü biblia versben.
Ami Jézus utánni hodolatért mondták.
A valóságot Jézus mondta meg az Istent Atyjának szolitva.
Az Atya nem szólította Jézust Istenemnek,de Jézus,Istenemnek szólítja az Atyát.
Jézus nem szólította aSzentszellemet Istennek,a szentszellem sem szólította Jézust Istennek.
Hát egy ilyen elemi dolgot sem értetek akkor nem tudunk és nem is akarok veletek egyszinten értelmezni a bibliát.
Kérdést teszel nekem, válaszoltam is.
De azt tudjad a GYIK szabályai szerint nem tehetsz fel kérdést csak a főkérdésben.
Nincs abban semmi kétértelmű, hogy Istennek nevezik. Ez tökéletesen szó szerinti azonosítása Jézusnak Istennel. Benne a Bibliában. Több helyen is.
Szóval a kérdés ugyanúgy áll, a Bibliának hiszel, vagy inkább az Őrtoronynak?
"Az Atya nem szólította Jézust Istenemnek,..."
Istenének nem nevezte, de Istennek igen!
A tények azt mutatják, hogy megtette. Elég csak fellapoznunk a Héberek első fejezetében a nyolcadik verset, hogy lássuk ezt.
' Ámde a Fiúról [így]: A te királyi széked óh Isten örökkön örökké. Igazságnak pálczája a te országodnak pálczája. ' Szóval láthatjuk, hogy Jézust az Atya Isten megszólítással illeti, vagyis egyenlők ebben a tekintetben.
Szent Szellemmel/Szentlélekkel (ahogy tetszik, ugyanarról van szó) kapcsolatosan:
A Szentlélek örökkévalóságát illetően egy felvetés: A Szentlelket Isten teremtette? Végignézhetjük az összes Őrtorony kiadványt és sehol nem találunk választ erre, de még a kérdés sem merül fel! Még a Holy Spirit - The force Behind The Coming New Order (A Szentlélek - az eljövendő új rend mögötti erő) c. 192 oldalas könyv is, ami állítólag a Szentlélekről szól, teljesen figyelmen kívül hagyja a problémát. Akarjátok tudni miért nem feszegetik Jehova Tanúi ezt a kérdést?
Azért, mert ha a válaszuk az lenne, hogy 'Igen, a Szent Szellemet Jehova teremtette' azzal megtagadnák azt a tanításukat, hogy Jézus volt Jehova első teremtménye! (Mivel azt tanítják, hogy Isten minden dolgot, beleértve Jézust is, a Szent Szellem közreműködésével teremtett, a Szent Szellemet előbb kellet volna megteremtse Jézusnál.) Másrészt ha azt mondanák, hogy 'Nem, a Szent Lelket nem teremtette Jehova' ez bizonyítaná kijelentésemet, hogy a Szentlélek örökkévaló miként az Atya is. Az világos, hogy akár így, akár úgy, a Szellemet illető álláspontjuk tarthatatlan; vagy arra kényszerít, hogy örökkévalónak mondd, vagy arra hogy ne is foglalkozz vele!
Pál egyetért velem a Héberekhez írt levelében a 9. fejezet 4. versében ahol 'Örökkévaló szellem"-nek nevezi.
Végül a három egylényegűségét illetően: előszöris tudni illik, hogy a héber 'Isten' szó, az Elohim többesszámban van, jelezve hogy Isten egynél több személy!
Másodszor az ember Isten képmására lett teremtve. De a Teremtés 1:26 s más Szentírás versek megmutatják Isten többességét: ' Isten [Elolhim] újra szólt: Teremtsünk embert képmásunkra, magunkhoz hasonlóvá. ' És hogyan vagyunk az ő képmása? Pál elmondja nekünk az 1 Korinthus 2:10-ben, hogy mi három együtt létező entitás vagyunk: 'szellem, lélek és test'.
A Teremtés 18:1,2-ben Jehova három személyként jeleníti meg magát ' Jehova megjelent neki .. és feltekintvén íme, három férfi állt előtte.'
A János 8:16-ban, mint más versekben is, Jézus elmondja nekünk, hogy az Atya benne van ' mert én [Jézus] nem egyedül vagyok, hanem én és az Atya, a ki küldött engem.'
A 2 Korintus 5:19 megerősíti ezt, mondván: ' Isten ugyanis Krisztusban lévén '
A Szentlelket illetően az Őrtornynak ismét nincs valódi kifogása az Atyával való egylényegűség elutasítása mellett. A kiadványaik Isten karjaként tekintik a Szentlelket, ami természetesen egylényegű kell legyen a testtel. Hogy a Szentlélek egylényegű a Fiúval is, azt megmutatják a következő írásszövegek:
Róma 8:9: ' De ti nem vagytok testben, hanem lélekben, ha ugyan az Isten Lelke lakik bennetek. A kiben pedig nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé. ' Az Isten Szelleme és a Krisztus Szelleme felcserélhetően van használva, kétség nélkül azért, hogy megmutassa, ők egyek ugyanabban Szentlélekben és befejezi az érvelést, vagyis hogy szellemben kapcsolódnak Istenhez.
A Galata 4:6-ban azt olvassuk: ' Minthogy pedig fiak vagytok, kibocsátotta az Isten az ő Fiának Lelkét a ti szíveitekbe, ki ezt kiáltja: Abba, Atya! ' Látjátok, a Szentlélek tesz minket Isten fiaivá, pontosan azért, mert ő Isten Fiának Szelleme.
73 A szentszellemről,filozofálsz,hogy Jézus egy másik értelemben nem lenne első szülött.Miért nem?
A szentszellem Isten munkálkodó ereje és ezzel az erővel hozta létre Jézust.
Miért kellettvolna szentszellemet teremtsen ha az az Ő erője.
Miért kelletvolna Jézus a második legyen?
A téves filozófia miatt.
72. Nem feleltél az egyszerű kérdésre.Hol irja a biblia,hogy a Szent Szellem Isten.
Azzal is megelékszek ha idézed,hogy az Atya vagy Jézus a Szentszellemnek mondta,hogy Istenem.
"A szentszellem Isten munkálkodó ereje és ezzel az erővel hozta létre Jézust. "
Jézus viszont az Atya bölcsessége és Igéje.
Az 1Kor. 1:24 így szól: „maguknak a meghívottaknak azonban, zsidóknak és görögöknek egyaránt, Krisztus Isten ereje és Isten bölcsessége”
És a Példabeszédek 8:22 is arról szól hogy Jézus Isten Bölcsessége.
Nos, hadd kérdezzem meg: volt olyan időszak, amikor Isten nem volt bölcs?
Péter egyenlőséget tesz a Szentlélek becsapása és Isten becsapása között:
ApCsel 5 : 3Péter azonban így szólt hozzá: „Ananiás, hogy csábíthatta el szívedet a sátán, hogy be akard csapni a Szentlelket, és a föld árának egy részét félretedd?”
4Hát nem a tied maradhatott volna, ha meg akartad tartani? Vagy ha eladtad, nem rendelkezhettél szabadon az árával? Miért vetemedtél ilyesmire? Nem embereknek hazudtál, hanem Istennek!”
De rengeteg vers van még ami a Szentlélek személyiségét, Istenségét bizonyítja.
Idézgetek hogy lásd, nem hazudok:
1Kor 12,11
"Mindezt azonban egy és ugyanaz a Lélek műveli, tetszése szerint osztva kinek-kinek."
"tetszése szerint" Tehát Ő dönti el.
2Kor 13,13
"Urunk, Jézus Krisztus kegyelme, Isten szeretete és a Szentlélek közössége legyen mindnyájatokkal!"
Itt ugyancsak együtt van említve Jézus Krisztus (aki Isten), az Isten (aki itt csak az Atya lehet), és a Szentlélek, aki a csoportba csak úgy kerülhet, hogy Ő is Isten. Ez már pl. onnan is levezethető, hogy ami itt a Szentlélek közössége, azaz az Egyház, az máshol az Atya és a Fiú közössége (vö. 1Jn 1,3.6).
Igen hasonlít ez egy másik versre, ahol szintén ugyanígy együtt van a három személy, Jézus Krisztus, Szentlélek és Isten, csak fent Isten szeretete, itt pedig a Szentlélek szeretete van megemlítve.
Róm 15,30
"Kérlek benneteket, testvérek, a mi Urunk, Jézus Krisztusra s a Szentlélek szeretetére, legyetek segítségemre: imádkozzatok értem Istenhez"
A Szentlélek istensége nyilvánvaló abból is, hogy a Szentlelket lehet káromolni (Mt 12,31; Lk 12,10):
Mt 12,31
"Ezért mondom nektek: minden bűnre és káromlásra elnyerik az emberek a bocsánatot, de a Lélek káromlása nem nyer bocsánatot."
A káromlás (blaszfémia) mindig istenkáromlást jelent, pláne, ha itt még azt is figyelembe vesszük, hogy ez a blaszfémia súlyosabb megítélés alá esik, mint maga az Isten káromlása („minden bűnre és káromlásra elnyerik az emberek a bocsánatot”). Isten káromlásánál nagyobb bűn csak Isten egy bizonyos, meghatározott káromlása lehet.
Pál a Korintusi levélben máshol is Istennel azonosítja a Szentlelket, pl. az 1Kor 3,16-ban mi „Isten temploma” vagyunk, míg a 6,19-ben a „Szentlélek temploma.”. (Vö. 2Kor 6,16; Ef 2,21-22)
1Kor 3,16
"Nem tudjátok, hogy Isten temploma vagytok, s az Isten Lelke lakik bennetek?"
1Kor 6,19
"Nem tudjátok, hogy testetek a bennetek lakó Szentlélek temploma , akit Istentől kaptatok? Nem tudjátok, hogy nem vagytok a magatokéi?"
1Kor 6,20
"Nagy volt a váltságdíjatok! Dicsőítsétek meg tehát Istent testetekben!"
Az 1Kor 6,19-20-ban az is benne van, hogy ha testünk a bennünk lakó Szentlélek temploma, és egyből ezután azt mondja Pál, hogy "dicsőítsétek meg tehát Istent testetekben", azaz a Szentlélek templomában, akkor ez az istendicsőítés a Szentléleknek szól.
A Zsidókhoz írt levélben (Zsid 10,15-16) is azonosítva van a Szentlélek az Úrral:
"a Szentlélek is, amikor így szól… mondja az Úr" (Jer 31,33)
Az ApCsel 28,25-ben szintén hasonló a helyzet, mert Pál azt mondja: „Jól beszélt a Szentlélek Izajás próféta által atyáitokhoz, amikor ezt mondta” , de ezt Izaiás az Úr által mondta (vö. Iz 6,8). Ezenkívül a következő versekben is a Szentlélek beszél úgy, mint az Úr, az Isten: Mk 12,36; ApCsel 1,16; Zsid 3,7; 9,8; 10,15. Azonban a próféták mindig Isten által beszéltek (vö. ApCsel 3,18; Zsid 1,1).
Az ApCsel 20,28-ban ráadásul a Szentlélek az Úr Jézus Krisztussal, de egyben Istennel van azonosítva:
„Azért rendelt benneteket a Szentlélek az élére elöljáróul, hogy igazgassátok az Isten egyházát, amelyet a tulajdon vére árán szerzett meg magának.”
Azaz a Szentlélek Isten egyházát a tulajdon vére által szerezte meg magának, azaz Isten egyháza a Szentlélek egyháza.
János első levelében is egyenlőség van a Szentlélek és Isten között. Itt azt írja az apostol, hogy Jézusról a Szentlélek tanúskodik, és ez Isten tanúskodása.
Jn 14,16
"én meg majd kérem az Atyát, és más vigasztalót ad nektek: az Igazság Lelkét , aki örökké veletek marad."
Jn 14,26
"S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek."
Jn 15,26
"Ha eljön a Vigasztaló, akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke , aki az Atyától származik, ő majd tanúságot tesz rólam."
"A Szentlélek azért a „más Vigasztaló”, mert Krisztus mennybemenetele után helyette az apostolok mellett állt, megtanította őket (ApCsel 14,26; vö. 1Jn 2,27) arra, amit magától Jézustól nem hallottak, kinyilatkoztatta nekik a jövőt (Jn 16,13) és emlékeztette őket a Krisztustól hallottakra (14,26; 16,12 kk.). Amikor majd eljön, tanúságot tesz Jézusról (15,26; vö. 1Jn 5,6–10) és megdicsőíti (Jn 16,14). Így a Szentlélek mint Krisztus helyettese az Egyházban egyértelműen személy" (Haag: Bibliai lexikon: Isten lelke)
A Vigasztaló szó görögül: Paraklétosz, ami pártfogót, közbenjárót, szószólót, védőügyvédet jelent, tehát már jelentésénél fogva is csak személy lehet. Úgy, ahogy máshol a paraklétosz Jézus Krisztus:
1Jn 2,1
"Gyermekeim! Ezeket azért írom, hogy ne kövessetek el bűnt. De ha valaki bűnbe esik, van szószólónk (= paraklétosz) az Atyánál: Jézus Krisztus, az Igaz."
Jn 14,26
"S a Vigasztaló, a Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, [ Ő = ekeinosz ] megtanít benneteket mindenre és eszetekbe juttat mindent, amit mondtam nektek."
Jn 15,26
"Ha eljön a Vigasztaló, akit az Atyától küldök, az Igazság Lelke, aki az Atyától származik, Ő (= ekeinosz) majd tanúságot tesz rólam."
Jn 16,8
"Amikor [Ő = ekeinosz ] eljön, meggyőzi a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről."
Jn 16,13
"Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, Ő (= ekeinosz) majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek."
Jn 16,13
"Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, Ő (= ekeinosz) majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek."
Hogy a Szentlélek személy, azt az is bizonyítja, hogy a rá vonatkozó görög kifejezés hímnemű (ekeinosz : Jn 16,8.13 kk.), jóllehet a pneuma (= Lélek) egyébként semleges nemű. Mindebből következik, hogy János egyértelműen személyre gondolt, aki különbözik az Atyától és a Fiútól (14,16.26; 15,26; 16,7), és aki a megdicsőült Fiúval (14,18 kk.) és az Atyával (17,21–23) együtt jelen van a hívő keresztényekben és munkálkodik.
77.
. Nem tudom ezeket a biblia verseket ,miért tetted be?
Megakarod magyarázni,hogy a szent szellem személy?Hát nem fogod velem elhitetni azt.
Mert a szent szellemet beviszed a sötétbe és tulfelől személyként hozod ki.Megmagyarázod a lehetetlent,ami nem egyezik a biblia szavaival,mert egy erőt egy szellemet megszemélyesiteni,nem könnyü.Azért sem mert nincs bibliai alapja de nyelvtanilag és irodalmilag is alaptalan a megszemélyesités.Ahoz meg kell sértsd az irodalom,nyelvtan és a biblia szabályait.
Hogy vagy képes ilyen nyilvánvaló hazugságokkal operálni? Épp arról szólnak Apexus igéi, hogy van Bibliai alapja nem csak a Szent Lélek személy, de Isten voltának is.
Miért akarod ennyire erőszakkal megtagadni a Bibliát, csak hogy tovább hihesd az Őrtorony hazugságait?
79.Miért vagy harapós kedvedben?
Inteligens modon miért nem tudsz biblia verset idézni?
Én idéztem te pedig nem észre sem veszed.
Idézd a bibliából,hol irja Fiu Isten,Szentlélek Isten a nemkeresztényi viselkedésed helyett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!