Jézus nevét azonos tisztelet illeti Isten nevével?
Ha figyelembe vesszük Pál apostolt, ki az Úr Jézust olyan nagy szenvedéllyel szerette,hogy a 14 apostoli levelében 219-szer említi meg Jézus nevét, sőt amikor Rómában az ostiai úton lefejezték, egy hagyomány szerint kékülő ajka a levágott fejen még egyszer s utoljára a földön egészen érthetően kiejtette Jézus nevét, kit élete folyamán megtérése óta imádott s lelkesedve hirdetett az egész világnak.
Ti,hogy látjátok ezt a kérdést?
Bálvány imádást követünk el,ha Jézus nevét ugyan úgy tiszteljük és imádjuk mint az Atyáét?
Előre is köszönöm a válaszokat!
"Az általa alapított kultuszban pedig mindig ott van az ő személye is."
De itt Jézu egyedülinek mondta ki ezt a "tiszteleti formát", tehát ebben csak az Atyja részesülhet, legálábbis én égy értelmezem.
Bocsánat, ezt még kibővítem annyival, hogy biztos volt annak oka, hogy erről a szolgálati formáról azt mondta, hogy csak egyedül a Teremtő felé irányulhat, tehát ez nyílván nem egyenlő azzal a "szolgálattal", amit mondjuk a szolga végez a ura felé, még ha ez a magyar fordításokból nem is jön át.
Mondjuk az Új Világ fordítás szent szolgálatnak írja, akkor ezek szerint nagyon is helyes, amit csinál, mert így legalább megkülönbözteti azt valamilyen formában a "másmilyen szolgáltattól".
Istvan35-nek
Szabad-e hálát adni Jézusnak?
"Hálát adok Urunknak, Jézus Krisztusnak, aki erőt adott nekem, megbízhatónak tartott és meghívott a szolgálatára engem." (1Tim 1,12)
Szabad-e segítségül hívni a nevét?
"Isten korintusi egyházának, a Krisztus Jézusban megszentelteknek, a meghívott szenteknek s mindazoknak, akik náluk vagy nálunk segítségül hívják Jézus Krisztusnak, a mi Urunknak nevét."(1Kor 1,2)
"Ide pedig megbízatása van a főpapoktól, hogy bilincsbe verjen mindenkit, aki segítségül hívja a nevedet." (ApCsel 9,14)
Mit jelent Jézus nevében kérni valamit? Pusztán csak annyit, hogy egy "Jézus nevében" vagy egy "Jézus által" formulát mondok a végére? Nem inkább azt, hogy élő közösségben és kapcsolatban vagyok Jézussal, s ennek a közösségnek az erejében, fordulok az Atyához?
Hogy lehetek Jézussal egy közösség ha meg se szólítom? Ha soha nem adok neki hálát, ha soha nem hívom segítségül? Minél intenzívebb a Krisztussal való kapcsolatom annál intenzívebb az Istennel való kapcsolatom is, mert Krisztus által jutunk az Atyához.
A Bibliában leírt Jézus látomások, s a Szentlélek kiáradások az akkori Jézus kapcsolat intenzitását mutatják. A láthatatlan Jézus ennyire jelen volt az életükben, hogy gyakran ilyen módon is látták és hallották. S amilyen természetes a látomásban való beszélgetés, ugyanolyan természetes a Jézushoz való ima. Persze valószínűleg akkor se volt mindenkinél mindennapos az ilyen élmény, de többé-kevésbé ma is érzékelhető a jelenléte és iránymutatása, s azon kell lennünk, hogy minél erősebb legyen.
szp72!
Ien, Jézus nevét is szükséges a Keresztényeknek, Jézus nélkül nem hívhatjuk segítségül az Atyát, ezt már tisztáztuk.
" Mit jelent Jézus nevében kérni valamit? Pusztán csak annyit, hogy egy "Jézus nevében" vagy egy "Jézus által" formulát mondok a végére?"
Jézus nevében annyit jelent, mint Jézus személyének az elismerésével és ezt azzal fejezzük ki imánk során, hogy az ő közbenjárását kérjük.
"Hogy lehetek Jézussal egy közösség ha meg se szólítom? Ha soha nem adok neki hálát, ha soha nem hívom segítségül?"
Ha megemlíted a nevét, akkor megszólítod, nem igaz, ezt megteheted többször is akár, azzal is kezdheted az imád, hogy "Fiad, Jézus által szerenék hozzád fordulni". Hálát miért nem adhatsz soha neki? Mi ilyet nem tanítunk, ezt is belefoglalhatod nyugodtan az imádba, bár az esőbség ebben is az Atyáé, ugyanis Ő az üdvterv kidolgozója.
"A láthatatlan Jézus ennyire jelen volt az életükben, hogy gyakran ilyen módon is látták és hallották."
Azért én nem mondanám Jézus megjelenését annyira gyakorinak, olyan sokszor azért nem számol be ilyen történésről a Biblia...
"S amilyen természetes a látomásban való beszélgetés, ugyanolyan természetes a Jézushoz való ima."
És neked mennyire természetes a látomásban vló beszélgetés Krisztussal, vagy hányszor jelent már meg neked? :) Mert ha ez nem természetes számodra, akkor a Jézushoz való ima sem az, legalábbis ha a te logikádat követnénk. Mindenesetre én ahhoz tartom magam, amit már leírtam, az ima és a Jézussal való közvetlen beszélgetés (látomás formályában) az két különböző dolog.
Aki jelen van azzal természetes a beszélgetés. Kérdezek és ő válaszol. A látomásban is természetes ez, hiszen nyilvánvalóan jelen van. Ha nem látjuk és nem halljuk, akkor már nem annyira természetes, de ha tudjuk, hogy jelen van, sőt többé-kevésbé érezzük is, akkor természetes kell legyen a megszólítása. Keresztény életünk szerves része a Krisztussal való kapcsolat. Ő a szőlőtő mi pedig a szőlő vessző, aki nélkül semmit se tehetünk, aki mindig velünk van.
Igazoltam, hogy Jézusnak hálát adtak és segítségül hívták a nevét, vagyis egészen biztos, hogy megszólították. Ezt a "ne szólítsd meg Jézust" tanítást őszintén szólva meglehetősen nagy eltévelyedésnek tartom.
"Háromszor kértem ezért az Urat, hogy szabadítson meg tőle, de azt felelte: Elég neked az én kegyelmem. Mert az erő a gyöngeségben nyilvánul meg a maga teljességében." (2Kor 12,8-9)
Bizonyára erre is azt mondod, hogy látomás, holott nem kell látomás, hogy Jézus szóljon hozzám, egyszerűen csak kapok egy érzést, hogy ezt mondja nekem. S tulajdonképp mi a látomás? Ha úgy érzem, hogy a szememmel látom, a fülemmel hallom? Ha a képzeletvilágomban spontán az akaratom nélkül megjelenik egy kép vagy lejátszódik valami, az nem látomás? Vagy álomban? Az nem lehet az ő jele?
"Aki jelen van azzal természetes a beszélgetés. Kérdezek és ő válaszol. A látomásban is természetes ez, hiszen nyilvánvalóan jelen van."
De pont ez az, hogy ez csak akkor igaz, ha közvetlenül beszélgetsz valakivel, a látomás ilyen, az ima viszont nem, az imánkat az Atyához kell intéznünk és nem fordítva, ezt támasztják alá a bibliai példák is.
"Ha nem látjuk és nem halljuk, akkor már nem annyira természetes, de ha tudjuk, hogy jelen van, sőt többé-kevésbé érezzük is, akkor természetes kell legyen a megszólítása."
De azt akkor sem teheted meg, hogy imádkozol és nem az Atyától, hanem Jézustól kérsz segítséget, mikor Jézus világosan közölte, hogy mindent, amit kérnek, az Atyától kérjék, mert minden segítség tőle jön. Ennek ez a rendje, ezt nem fordíthatod meg, csak mert a háromság dogma szerint ezt így is lehet, illetve megfordíthatod, de nem bölcs húzás szembemenni az Igével.
"Keresztény életünk szerves része a Krisztussal való kapcsolat. Ő a szőlőtő mi pedig a szőlő vessző, aki nélkül semmit se tehetünk, aki mindig velünk van."
Igen, de közvetlen kapcsolatunk nem lehetünk vele, mint ahogy Istennel sem. Csakis a szent szellem által lehetünk kapcsolatban velük.
"Igazoltam, hogy Jézusnak hálát adtak és segítségül hívták a nevét, vagyis egészen biztos, hogy megszólították."
De azon példák, ahol Őt szólították meg, nem voltak imák, ezt már tisztáztuk, imában pedig egészen biztosan nem Jézustól kell segítséget kérnünk, egyszerűen ennek nem ez a rendje és módja:
„bármit kértek is az Atyától az én nevemben, megadja nektek” ( János 15:16).
Tehát kitől?? Az Atyától! Ezt távozása után mondta a követőinek, ezt tehát nyílván imával kapcsolatban értette. Így tehát tudták is a követői, hogy az imát kihez kell intézni. A teljes írás szelleme világossá teszi, hogy ők "Krisztus fejéhez," vagyis a mindenható Istenhez imádkoztak. Ők ugyanis nem egyenlőek, ezért közel sem mindegy, kihez imádkoznak.
"Ezt a "ne szólítsd meg Jézust" tanítást őszintén szólva meglehetősen nagy eltévelyedésnek tartom."
Mint ahogy már korábban írtam, nem is a megszólítással van a baj, de nézzük alapvetően miből áll egy ima:
- Hálaadásból: Tehát köszönetet mondunk, hogy megőrizte az egészségünket, hogy nem esett bajunk, stb. Ezt kinek kell megköszönnünk Jézusnak? Nem! Elsődlegesen az Atyának, ugyanis minden Őtőle jön, erre Jézus többször is rávilágított. Nem teheted azt meg, hogy nem neki köszönöd meg ezeket, hanem Jézusnak. Írtad korábban, hogy féltékeny lesz, ami azt illeti a 2Mózes 34:14 "féltékeny Istenként említi, de itt nemcsak erről van szó, egyszerűen azt a személyt illeti elsődlegesen a köszönet, akitől a segítség jön.
- Kérésekből: Nos ezt pedig már leírtam ezen hozzászólásomban is, hogy ennek is megvan a rendje, ha imában segítséget kérsz, azt Jézus nevében, de az Atyánktól kell kérni, ezt egyértelműen közölte Jézus, mieltt még a mennybe ment. Illetve többször is beszámolt arról, hogy minden, amit tesz, az Atyja erejéből teszi.
"tulajdonképp mi a látomás? Ha úgy érzem, hogy a szememmel látom, a fülemmel hallom?"
Ez a látomás így eléggé rossz kifejezés, mindenesetre mindenképp közvetlen kapcsolatról beszélhetünk, ha látjuk is a személyt és párbeszéd alakul ki. Jézus feltámadása után sokszor Jelent meg követőinek, nekünk viszont nincs lehetőségünk ilyen kapcsolatra vele. Hogy miért nincs? Ezt eddig elfelejtettem leírni, de Jézus beszámolt az apostoloknak arról, hogy ,,Még egy kis idő , és a világ többé nem lát engem, de ti megláttok, mert én élek, és ti is élni fogtok." Ezért az apostolok még többször láthatták Őt.
"Ha a képzeletvilágomban spontán az akaratom nélkül megjelenik egy kép vagy lejátszódik valami, az nem látomás?"
Nem, egyáltalán nem ilyenről volt szó, az apostolok nem csak a képzeletükben, hanem szószerint is láthatták Krisztust és beszélgethettek vele.
"Vagy álomban? Az nem lehet az ő jele?"
Szerintem kizárt, álomban az ihletett prófétákhóz szólt Isten, nem hiszem, hogy manapság szükség volna arra, hogy álomban szóljon hozzánk Isten...
Isvan35-nek
"Ne részegedjetek le bortól, mert abból erkölcstelenség fakad, inkább teljetek el Lélekkel! Magatok közt zsoltárokat, szent dalokat és lelki énekeket zengjetek, énekeljetek és zengedezzetek szívetekben az Úrnak! Adjatok hálát mindenkor mindenért a mi Urunk Jézus Krisztus nevében az Istennek és Atyának!"
(Ef 5,18-20)
Számomra egyértelmű, hogy a fenti szövegben az "Úr" szó Jézust jelenti, Pál itt történetesen arra buzdít, hogy Jézusnak énekeljünk. Számomra egyértelmű, hogy Pál rendszeresen könyörgött Krisztushoz, háromszor is kérte, hogy gyógyítsa meg. Hálát adtak Krisztusnak, segítségül hívták a nevét, vagyis a személyét, őt magát. A látomások azt jelzik, hogy Jézus velük volt, de ha nem látjuk is velünk van, megszólítása teljesen természetes. Tudjuk, hogy a mennyei seregek hódolnak Krisztusnak, dicsőítik őt. Ezt tesszük mi is.
Ha titeket ezek nem győznek meg az legyen a ti felelősségetek és a ti bajotok. Én tapasztalatból tudom, hogy jó Jézus dicsérni, hogy Krisztus felmagasztalásában erő van. S igen valóban szól hozzám, igaz nem olyan látványosan, nem mondanám látomásnak, kisebb-nagyobb érzések, képzeletembe küldött képek, szavak, mondatok, gondolatok álomban vagy többségében imádság közben. Nos a Bibliában vannak ilyenek leírva, s miért ne lehetnének most is, én és sokan mások is tanúsítják, hogy vannak ilyenek.
"Ne részegedjetek le bortól, mert abból erkölcstelenség fakad, inkább teljetek el Lélekkel! Magatok közt zsoltárokat, szent dalokat és lelki énekeket zengjetek, énekeljetek és zengedezzetek szívetekben az Úrnak! Adjatok hálát mindenkor mindenért a mi Urunk Jézus Krisztus nevében az Istennek és Atyának!" (Ef 5,18-20)
Számomra egyértelmű, hogy a fenti szövegben az "Úr" szó Jézust jelenti, Pál itt történetesen arra buzdít, hogy Jézusnak énekeljünk."
De én azt nem is tagadtam, hogy Jézusnak is énekelhetünk! Én most Csak és kizárólag az imáról beszélek.
" Számomra egyértelmű, hogy Pál rendszeresen könyörgött Krisztushoz, háromszor is kérte, hogy gyógyítsa meg.
"Számomra egyértelmű, hogy Pál rendszeresen könyörgött Krisztushoz, háromszor is kérte, hogy gyógyítsa meg."
Számomra pedig az is egyértelmű, hogy ő nem ugyanolyan kapcsolatban volt Jézussal, mint mi, nem ima formályában könyörgött, hiszen párbeszéd volt köztük:
(ÚVF):
"Emiatt háromszor kérleltem az Urat, hogy távozzon az el tőlem, ámde ő megmondta nekem: „Elég neked az én ki nem érdemelt kedvességem; mert az én erőm gyöngeségben válik tökéletessé.” Szíves örömest fogok tehát inkább a gyöngeségeimmel dicsekedni, hogy a Krisztus ereje megmaradjon fölöttem, mint egy sátor."
Ha megfigyeled szószerint van idézve, amit Jézus mondott neki, tehát ez nem csak egy érzés volt Pálban, hogy Jézus mit válaszolt, hanem valódi párbeszédről volt ott szó.
Mellesleg nem gyógyításról volt itt szó, hanem itt azt kérte Jézustól, hogy tartsa távol tőle Sátánt.
"segítségül hívták a nevét, vagyis a személyét, őt magát."
Ki van zárva, hogy imában is Jézustól kérték volna a segítséget és nem az Atyától, mikor erre ott van a világos és egyértelmű bibliai példa, ahol Jézus azt mondta a tanítványoknak, hogy az Atyjától, Jehovától kérjék a segítséget! És ezt más bibliai példák is világossá teszik, egy valódi Keresztényeknek a teljes írás szellemében kell vizsgálódnia, de nem a háromság és egyéb hamis dogmák szellemében! Ezeket el kell vetni, ha ütközik bármelyik Igerésszel!
"A látomások azt jelzik, hogy Jézus velük volt, de ha nem látjuk is velünk van, megszólítása teljesen természetes."
Én ezt korántsem így látom, mint ahogy már mondtam, az apostoloknak megadatott jónéhányszor a közvetlen kapcsolat, de nekünk MEM! Mi csak a szent szellemen keresztül tarthatjuk a kapcsolatot.
"Tudjuk, hogy a mennyei seregek hódolnak Krisztusnak, dicsőítik őt. Ezt tesszük mi is."
Igen, és ezt lehet sokféleképpen, de nem úgy, hogy az Atyja helyébe helyezzük és hozzá imádkozunk a mindenható helyett. Ez egyértelműen az Atya privilégiuma. Korábban már szóbajött az a vers, amit Jézus az Ördögnek mondott, márpedig ott félreérthetetlen parancsot kaptunk, hogy egyedül az Atyát szabad Imádnunk, ráadásul mint kiderült, ott olyan szolgáltatot mondott ki, ami egyedül Jehova felé irányulhat
Mond csak, te mi által mutatod ki ezt a kivételes szolgáltatot az Atya felé, ha nem az imával? Ha te Jézushoz is ugyanúgy imádkozol, akkor mégis miven??
"Ha titeket ezek nem győznek meg az legyen a ti felelősségetek és a ti bajotok."
Sajnos én is csak ugyanezt tudom mondani neked... Én biztos, hogy nem cselekszek Írásellenesen, mert mi a mintaima szerint járunk el, amiben Jézus ezt az utasítást adta hallgatóinak:
„Ti tehát így imádkozzatok: »Égi Atyánk, szenteltessék meg a neved. Jöjjön el a királyságod. Legyen meg az akaratod, mint az égben, úgy a földön is«” ( Máté 6:9–13 ).
És ahogy már említettem, ezt más bibliai példák is megerősítik, mint pl. ez:
„Semmi miatt ne aggódjatok, hanem mindenben az ima és a könyörgés által hálaadással együtt tárjátok kéréseiteket az Isten elé; és az Isten békéje, amely felette áll minden gondolkodásnak, meg fogja őrizni szíveteket és gondolkodóképességeteket Krisztus Jézus által” (Filippi 4:6-7 ÚVF).
Itt is egyértelmű utasítást kaptak a Keresztények, hogy ki elé kell a kéréseiket tárni. Emellett még azt is elmondja ez a vers, hogy a mindenható Isten Jézus feltt áll gondolkodásban is. Ja és itt még csak arra sem hivatkozhatsz, hogy az eredetiben Úr szerepel, ami nekem amúgysem meggyőző érv, mert mint korábban már ennél a kérdésnél is bizonyítottam, számos olyan ószövetségi idézet van a görög Újszövetségben, ahol bizonyíthatóan Isten neve szerepel és mégis Külriosszal van helyettesítve. Na ez az igazi hamisítás és nem az amit mi csinálunk, hogy visszehelyezzük Isten nevét! Akik szándékosan ilyen jellegű hamisításokat elkövettek, összemosva ezzel Jézus személyét a Teremtővel, valóban keményen számon lesznek kérve a végítéletkor, ugyanis emberek millióit vezetik ezzel félre napjainkban is!
"Én tapasztalatból tudom, hogy jó Jézus dicsérni, hogy Krisztus felmagasztalásában erő van."
Igen, és ezt elsősorban azzal tehetjük meg, hogy hírdetjük, amit meghagyott a követőinek, hogy az Ő megváltó vére megszabadít minket a bűneinktől és így örökké élhetünk, de természetesen ebből sem hagyhatjuk ki az Atyát, mintha az egész Jézus érdeme lenne, elsődlegesen az üdvterv kidolgozóját kell dicsőítenünk, Jézus is ezt tette.
Az éneklés egyfajta imádkozás. Szerintem tökmindegy, hogy énekelve vagy szavakkal mondom, hogy például "Hála neked Jézus!"
Pál háromszor kérte az Urat, de nem hiszem, hogy mindig csak látomáskor. Egyszerűen csak kérte a "kérjetek és kaptok" ígéret jegyében míg egyszer választ kapott, ami lehetett látomás vagy csak egy belső hang.
Azon elgondolkoztál már, hogy miért Jézus jelenik meg általában, s nem az Atya? Egyszerűen a vele való kapcsolat fontosságát akarta kihangsúlyozni, meg hogy velünk van. Az Atyával való kapcsolat fontossága korábban is egyértelmű volt.
Hogyan kell Jézus nevét segítségül hívni? Meg kell várni egy látomást? Vagy inkább: "Most pedig miért késlekedsz? Kelj fel, keresztelkedj meg, mosd le bűneidet, és hívd segítségül az Ő nevét!" (ApCsel 22,16)
Abban igazad van, hogy csak a Szentlélek által lehetünk kapcsolatban az Atyával és a Fiúval. Persze ez vonatkozik a látomásokra is, mert azt is Ő csinálja.
A miatyánk kezdetű ima ugye minta ima, de hol van benne a "Jézus nevében" fordulat? Sehol mert Jézus nem szőrszál hasogató, szikrát nem érdekli, hogy 100%-ban használod-e a "Jézus nevében" fordulatot vagy csak 50%-ban. Az imádság az egy nagyon szabad műfaj, lehet így is, lehet úgy is: Atyát megszólítva, Fiút megszólítva, Jézus nevében fordulattal vagy anélkül. A lényeg az, hogy tiszteljük az Atyát és tiszteljük a Fiát, aki egyedüli közbenjáró Isten és ember között.
Én azzal imádom és szolgálom az Atyát, hogy imádom és szolgálom a Fiát is, ahogy az angyalok is teszik. Mert Isten akarata az: "Hogy mindenki úgy tisztelje a Fiút, miként tisztelik az Atyát."
Semmilyen újszövetségi kéziratban nem szerepel a JHVH, vagyis a jelen állás szerint ti vagytok a hamisítók. Hogy az eredeti szerzők használták-e nem lehet tudni, valószínűleg nem, talán Máté, aki kifejezetten a zsidóknak írt. Ha Jézus és az apostolok lelkükre kötötték volna utódaiknak, hogy a JHVH-t el ne hagyjátok, akkor nem hagyták volna el.
Nem is értem a logikátokat. Ha meg vannak hamisítva a kéziratok, miből gondoljátok, hogy csak ennyiben?
"Az éneklés egyfajta imádkozás. Szerintem tökmindegy, hogy énekelve vagy szavakkal mondom, hogy például "Hála neked Jézus!"
Ez valóban mindegy, viszont az már a te bűnöd lesz, ha elsődlegesen nem az Atyának adsz hálát mindenért.
"Azon elgondolkoztál már, hogy miért Jézus jelenik meg általában, s nem az Atya? "
"Mert ő a közbenjáró, Istent senki sem láthatja. Hogyan kell Jézus nevét segítségül hívni? Meg kell várni egy látomást? Vagy inkább: "Most pedig miért késlekedsz? Kelj fel, keresztelkedj meg, mosd le bűneidet, és hívd segítségül az Ő nevét!" (ApCsel 22,16)"
De itt sem imáról van szó, nekik még természetes volt, hogy hívták Jézust és megjelent, de mint ahogy már bizonyítottam Igerésszel is alátámasztva, ez csak nekik adatott meg, nekünk nem. Próbáld ki, ha nem hiszed, hívd segítségül Jézust, vajon megjelenik e neked.
"Abban igazad van, hogy csak a Szentlélek által lehetünk kapcsolatban az Atyával és a Fiúval. Persze ez vonatkozik a látomásokra is, mert azt is Ő csinálja."
Ez pedig csak feltételezés, Jézus szerintem valóban megjelent nekik, valóban ott volt, Tamás esete lehetett ez alól kivétel. De lényeg, hogy nekünk nem lehet ilyen kapcsolatunk vele!
"A miatyánk kezdetű ima ugye minta ima, de hol van benne a "Jézus nevében" fordulat?"
Azt más Igerészekben egyértelművé teszi, hogy a őnevében kérjék az Atyát, ha imádkoznak.
"Az imádság az egy nagyon szabad műfaj, lehet így is, lehet úgy is: Atyát megszólítva, Fiút megszólítva, Jézus nevében fordulattal vagy anélkül."
Ezt csak te hiszed, mert ezt akarod hinni, valójában viszont Bibliaellenesen cselekszel, ugyanis világosan közli a Szentírás, hogy kihez kell intézni az imáinkat.
" Semmilyen újszövetségi kéziratban nem szerepel a JHVH, vagyis a jelen állás szerint ti vagytok a hamisítók."
Egy frászt! A valódi hamisítók azok, akik csupán címekkel helyettesítetik az isteni nevet, mind az Ó, mind az Újszövetségben, összekeverve ezzel az Aty és a Fiú személyét.
"Hogy az eredeti szerzők használták-e nem lehet tudni, valószínűleg nem"
Valójában semmire sem tudod alapozni az állításod, csak arra, hogy a másolatokban nincs benne az isteni név. Az eredeti szerzők biztosan használták, az teljesen nyomonkövethető, hogy később lett ezekből kiírtva az isteni név, hiszen eredetileg a Septuagintában is benne volt (ez bizonyítható), ami a Szentírás görög átirata, ha pedig abban eredetileg benne volt, akkor ugyan mi indokolná, hogy más görög iratokban meg ne legyen benne??! Főleg, hogy rengeteg helyen idéznek az ószövetségből az ihletett írók.
" Nem is értem a logikátokat. Ha meg vannak hamisítva a kéziratok, miből gondoljátok, hogy csak ennyiben?"
De hát voltak más hamisítások is, hiszen rengeteg csak a később felfedezett Sínai kódex hatására lepleződött le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!