Atya, Fiú, Szentlélek? (többi lent)
Biblia ismerők ha megkérnélek le tudnátok írni nekem külön az Atya személyiségét,tulajdonságait,külön a Fiúét,és külön a Szentlélekét?
És ha ez meg van akkor megkérnélek,hogy mutassátok meg nekem azokat az érveket,és ellen érveket amelyek alátámasztják és cáfolják a Szentháromságot.
Röviden fogalmazva tehát azt szeretném tudni,hogy mennyi a valószínűsége a Szentháromság valódiságának.
Előre is köszönöm a segítséget!
Ebben a youtube-os videóban megválaszolom: (az első témakör szól róla, aminek a címe: Hármas egység)
https://www.youtube.com/watch?v=HGnb-uTT82s&list=UUCVwYQaZ3U..
És ebben a következő videóban részletesebben is kifejtem:
https://www.youtube.com/watch?v=Ax0GMvkkv7s&list=UUCVwYQaZ3U..
Kedves kérdező, ezzel nagyon sok kérdés foglakozott az évek alatt, méghozzá nagyon alaposan. Az egyik legutolsó itt található: http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__6..
Itt a 3-as választól kapsz bibliai cáfolatot a háromság nem bibliai voltáról. Nem olyan hosszú és könnyen érthető annak, akit érdekel a téma.
Ja és nincs olyan, hogy valami is "alátámasztja" a háromságot a bibliában! Csak olyan van, hogy úgy tűnik, mintha ..., vagy szándékosan, a háromság előzetes ismeretével a fejben született az adott kétértelmű vers fordítása. Alapvetően háromféle trükköt alkalmaznak azok, akik a háromságot a Biblia részének állítják, vagy legalábbis azt mondják, hogy "bele kell hallani" (mert azt sokan elismerik, hogy konkrétan semmi sincs erről benne):
1. a kétértelmű helyek önkényes félrefordítása, mint pl. a Róma 9:5,
2. a szövegkörnyezetből való kiragadása és egyoldalú értelmezése, mint pl. a János 10:30,
3. vagy konkrét versek betoldása, mint pl. a hírhedt "jánosi betoldás".
Bármit is hoznak fel a háromság hívei a hitük bibliai bizonygatására, e három módszer közül valamelyiket, vagy ezek kombinációját alkalmazzák.
A kérdés jó!
Ha 1 isten van, akkor miért van egyből mindjárt 3???
Héber Iratok úgy jellemzi Jehovát, mint aki „irgalmas, könyörületes Isten, lassú a haragra, és bővelkedik szerető-kedvességben és igazságban”. megközelíthető, nem részrehajló, nagylelkű, ésszerű, lojális és megbocsátó.
az Ígéretek Megtartója és az Ima Meghallgatója!
örökkévalóságtól az örökkévalóságig a világegyetem legfenségesebb és legméltóságteljesebb Személyisége. Vagyis már ’az ég és a föld’ megteremtése előtti időktől fogva az,
fő tulajdonságai — a szeretet, a bölcsesség, az igazságosság és a hatalom — változatlanok.
A fiú Jézus :Az evangéliumokból Jézus gyengéd és mély érzésű személyisége bontakozik ki
Jézus kiegyensúlyozottan tekintette az életet. Nem az anyagiakat helyezte az első helyre. Úgy tűnik, nagyon kevés vagyona volt. Azt mondta, hogy „nincs hová fejét lehajtani” (Máté 8:20).
Jézus gyakran használt szemléltetéseket, hogy Atyja személyiségét feltárja, és olyan élénk szóképeket alkalmazott, amelyeket nem lehet egykönnyen elfelejteni. Különbség van aközött, ha valaki általánosságban beszél Isten irgalmáról, vagy ha egy megbocsátó apához hasonlítja Jehovát, akinek olyannyira megesett fián a szíve, amikor látta visszatérni, hogy „oda futván, a nyakába esék, és megcsókolgatá őt”
’jó hírt mond majd a szelídeknek’ (Ésaiás 61:1). Jehova szándéka tehát az volt, hogy Jézus Krisztus a jó hír prédikálója, azaz evangéliumhirdető legyen.
„semmit sem teszek a magam kezdeményezéséből, hanem ahogy az Atya tanított, úgy mondom ezeket . . . mindig azt teszem, ami kedvére van” (János 8:28, 29; Kolosszé 1:15).
hogy ki az Atya, azt csak a Fiú [tudja,] vagy akinek a Fiú ki akarja nyilatkoztatni” (Lukács 10:22, K. f.).
személyisége oly erőteljes, tanítása pedig oly világos volt, hogy a történészek szerint ez is egy amellett szóló érv, hogy ő valóságos, nem pedig kitalált személy lehetett
Első szülött, Tehát nem öröktöl fogva volt vagy van, hanem van kezdete, ellentétben az Atyával
Jézus az atyjától kapott képességgel tud emberfeletti dolgokat tenni, magától nem képes erre.
S ez a képesség Isten szelleme vagy is tevékeny ereje, amiből bárkinek ad ha jónak látja, és ebből látható, hogy nem személyről beszélünk.
Maga Jézus sem beszélt egyenrangúan a szent szellemről mint az atyáról...
„Mennyivel inkább ad az égi Atya szent szellemet azoknak, akik kérik tőle!” (LUKÁCS 11:13).
az atyától kell kérni a szent szellemet nem Jézustól
A szent szellem, Isten dinamikus ereje. A létezésünket annak köszönhetjük, hogy Jehova felhasználta ezt a szellemet az egész teremtésmű létrehozásához (Jób 33:4; Zsolt 104:30).
erőt kaptok majd, amikor a szent szellem eljön rátok, és tanúim lesztek . .
A szent szellem nem közénk vagy hozzánk jön, hanem ránk, vagy is képességet kapunk a Teremtőtöl bizonyos dolgok elvégzésére...
"A TAnúnakl: az irányító testület kifejezés sem szerepel a Bibliában, tehát olyan nem is létezett."
Ugye Vezető Testületről akartál beszélni? :-) Látod mennyiféleképpen ki lehet fejezni ugyanazt a dolgot magyarul, ami a bibliában van? De a kritikáddal ellentétben én nem erről írtam, hanem miről is?
"... vagy legalábbis azt mondják, hogy "bele kell hallani" (mert azt sokan elismerik, hogy konkrétan semmi sincs erről benne):"
Vagyis azt bátorkodtam megemlíteni, hogy a haromság hívei közül is sokan elismerik, hogy KONKRÉTAN SEMMI sincs benne erről a tanról a bibliában! "Bele kell hallani" - szokták mondani az ilyenek. Csak a gond az, hogy nincs mibe "belehallani" sem, hiszen ha alaposan megvizsgálunk minden egyes érvet (a szövegösszefüggés és a teljes Biblia fényében), kiderül, hogy köze sincs a háromsághoz. Erről szól a három pont.
Aki nem vallja a Szentháromságot, az nem keresztény.
Ez így van már 325 óta (pedig akkor még a Bibliát sem állították össze, ez csak nagyjából 360 körülre datálható). Itt megjegyezném a J. Tanúknak, hogy a Biblia összeállítása is az egyházi hagyomány része, ahogy a bibliai iratok megírása és megvitatása- ahogy a Szentháromságtan elfogadása IS.
Vagy mégdirektebben: Miért vallod a Bibliát, ha a Szentháromságot nem?
Hiszen mindkettő ugyanabból az időszakból és hagyományból való. Isten talán a Szentlélek által sugallt az embereknek, majd ugyanazok, és tanítványaik megmásították? (Ha utánaolvasol a történelmi feljegyzéseknek magad és nem csak az őrtoronynak hiszel, akkor rájössz.)
Mivel ilyen kizárásos alapon működik nálatok, hogy ki minősülhet "kereszténynek", így a Biblia alapján sokan viszont azt mondják, hogy aki nem hisz a háromságban, az lehet csak keresztény, mert ugye maga a szó Krisztus-követőt, vagy Krisztusit jelent, márpedig Jézus nem hitt semmilyen háromságban. :-)
Az, hogy milyen felelősséget vall magáénak a római katolikus egyház, de valójában ki határozta meg, mely könyvek alkotják a bibliai kánon részét, az két külön kérdés.
A római katolikus egyház úgy véli, az ő feladata meghatározni, hogy mely könyvek tartoznak a Biblia kánonjába; erre utaltak a karthágói zsinaton (i. sz. 397), ahol a könyvek katalógusát összeállították. Ez azonban nem igaz, hiszen a kánont, beleértve a Keresztény Görög Iratok könyveinek listáját is, addigra már összeállították, és nem valamely zsinat döntötte el azt, hanem az Isten szent szellemének irányítása — ugyanazé a szellemé, amely azoknak a könyveknek a megírását ihlette. A későbbi, nem ihletett katalógusok készítőinek bizonyítékai csupán abból a szempontból értékesek, hogy mintegy elismerik azt a bibliai kánont, amelyet Isten szelleme hagyott jóvá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!