Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha Jézus egyenlő az atyjával,...

Ha Jézus egyenlő az atyjával, akkor miért imádkozott hozzá?

Figyelt kérdés
2012. nov. 14. 00:16
1 2 3 4 5 6 7
 11/61 anonim ***** válasza:
88%

Szia!

Nem lehet racionálisan megmagyarázni a Szentháromságot, és azt a kettősséget sem hogy az Újszövetség hol azonosítja Jézust Istennel(János evangélium 1:1), hol pedig megkülönbözteti Tőle. Mert Isten beszéde egyenlő is Istennel, de mint a világmindenség teremtése előtt létező felkent, és emberi testben megszületett személy, különbözik is Tőle. Elsősorban az evangéliumokban feljegyzett cselekedetei és a beszédei vizsgálatából nyerhetsz róla megdönthetetlen bizonyosságot hogy ki is Ő valójában. Sok sikert!

2012. nov. 14. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/61 anonim ***** válasza:
0%

Kedves kérdező!

Ennek semmi köze a keresztény tanításhoz. Ez egy, a későbbi hitehagyott egyház által a Szentírásba passzírozott dogba. Számtalan elfogultság mentes tudományos könyv íródott már erről a korról, utána kell nézni.

Jézus valóban nem volt "egyenlő" az Atyjával - ha figyelmesen végigolvasod a bibliát (legalább az Újszövetségi részét), soha, sehol nem állítja magát egyenlőnek az Atyjával, mindig is alázatos szolgájaként viselkedett - még a földi élete előtt és utána is. A Tanítványai is ilyen minőségben írnak róla.


Logika: Jézus a Mindenható Istent "az egyedüli igaz Isten"-nek jelentette ki és hozzá imádkozott! Íme:


"Az pedig az örök élet, hogy ismeretet szerezzenek rólad, az egyedüli igaz Istenről, és arról, akit elküldtél, Jézus Krisztusról." (János 17:3)


Ennél félreérthetetlenebbül nem igazán kell fogalmazni, de a háromság-dogma hívei ezt sem tartják elég bizonyítéknak arra vonatkozóan, hogy Jézus nem tartotta egyenlőnek Istennel magát. Van ugye az "EGYEDÜLI igaz isten és van Jézus, ha ők mégis egy misztikus háromság "egyenlő" részei, akkor jó alaposan félrevezetett minket Jézus urunk!


------


Hát igen, Platón jó példa, neki meg a lélek halhatatlanságát, mint nem keresztényi filozófiát "köszönhetjük".


"Önmagunkkal beszélhetünk", de nem önmagunkhoz imádkozunk. Jézus pedig MINDENBEN példát mutatott nekünk, az imában is - ugye nem önmagához imádkozott?? Pont az egyik legfontosabb dologban lett volna a példája a tanítványai számára követhetetlen?

2012. nov. 14. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/61 anonim ***** válasza:
55%
He-he, a Szentháromságról a régi vicc jut eszembe, aminek az a poénja, hogy megmagyarázni én is tudom, de nem értem.....:)
2012. nov. 14. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/61 anonim ***** válasza:
20%
Először is, egy dolognak lehet több különböző megjelenési formája. Például a H2O nevű valami lehet szilárd, folyékony, és légnemű. Másképp jellemezzük őket, mégis ugyanarról beszélünk. A biblia tanítása szerint, amit istennek nevezünk, lehet különböző megjelenési formája, és a megjelenéstől függően másképp jellemezzük. Attól még azonos. De Jézus és isten azonossága (egyenlősége) csak hibás interpretációkban fordul elő, ilyent soha senki nem állított. Kapcsolat van, elég bonyolult, de azonosság nincs. Ezért lehetséges az "imádkozás".
2012. nov. 14. 09:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/61 anonim ***** válasza:
54%

Szia!


A magyarázat nagyon egyszerű: amikor Jézus az Atyához imádkozott, akkor emberként élt a földön, nem Istenként a mennyben. A Szentírás arról tesz tanúságot a filippi levél második fejezetében, hogy Jézus Krisztus ˝nem tekintette zsákmánynak azt, hogy az Istennel egyenlő, hanem megüresítette magát, és szolgai formát vett fel, emberekhez hasonlóvá lett.˝ Ezért imádkozott Jézus az Atyához.


Üdv. Péter

2012. nov. 14. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/61 Mulder614 ***** válasza:
De arra a kérdésre hogy miért a teremtés első szülötte még mindig senki nem adott választ.
2012. nov. 14. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/61 anonim ***** válasza:
90%

"De arra a kérdésre hogy miért a teremtés első szülötte még mindig senki nem adott választ."


Ahogy a hitvallás mondja: Született, de nem teremtmény.


Jézus az Atyától született, vagyis inkább születik, ő az Ige, amit az Atya "mond".


Ahogy János evangéliuma legelején is írja az apostol:


"Kezdetben volt az Ige, az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige,"

2012. nov. 14. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/61 Mulder614 ***** válasza:
9%

A Katolikus fordítás szerint ez a vers így szól: „Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél [görögül: ton the‧on′] volt, és Isten [the‧osz′] volt az Ige.” Ebben a versben a görög the‧osz′ (isten) főnév két formában is előfordul. Az első előtt a görög határozott névelő egyik formája a ton (az) áll, és ebben az esetben a the‧on′ szó a mindenható Istenre vonatkozik. A második esetben azonban a the‧osz′ szó előtt nincs határozott névelő. Vajon tévedésből hagyták ki?

János evangéliuma koiné nyelven, azaz görög köznyelven íródott, melynek egyértelmű szabályai vannak a határozott névelő használatát illetően. A. T. Robertson bibliatudós szerint, ha „mind az alany, mind az állítmány előtt van névelő, akkor mindkettő egyedileg meghatározott, egymással azonos, egy és ugyanaz, illetve felcserélhető”. Robertson a Máté 13:38-at hozza fel példaként, mely ezt írja: „a szántóföld [görögül: ho a‧grosz′] a világ [ho ko′szmosz]”. A „szántóföld” (a‧grosz′) és a „világ” (ko′szmosz) szó előtt határozott névelő (ho) áll. Így hát nyelvtani szempontból vizsgálva a verset megérthetjük, hogy a világ és a szántóföld ugyanaz.

De mit mondhatunk akkor, ha az alany előtt van határozott névelő, az állítmány előtt viszont nincs, mint a János 1:1-ben? Példaként idézve ezt a verset, James Allen Hewett tudós megjegyzi: „Egy ilyen szerkezetben az alany és az állítmány egyáltalán nem ugyanaz, nem egyenlő és nem azonos.”

Hewett példaként az 1János 1:5-öt említi, mely ezt mondja: „az Isten világosság”. Ebben a versben az „Isten” görögül ho the‧osz′, tehát határozott névelő áll előtte. De a „világosság” jelentésű phósz szó előtt semmilyen névelő sincs. Hewett rámutat: „Azt mindig . . . mondhatjuk, hogy Istent a világosság jellemzi, de azt nem, hogy a világosság Isten.” Hasonló példákat találunk a János 4:24-ben, mely azt írja, hogy „az Isten Szellem”, és az 1János 4:16-ban, ahol azt olvassuk, hogy „az Isten szeretet”. Mindkét versben az alany előtt határozott névelő áll, de az állítmány, a „Szellem” és a „szeretet” szó előtt nem. Tehát az alany és az állítmány nem cserélhető fel. Ezeknek a verseknek nincs olyan értelmük, hogy „a Szellem Isten”, vagy hogy „a szeretet Isten”.

2012. nov. 14. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/61 Ozmium42 ***** válasza:
74%

#12


"Jézus valóban nem volt "egyenlő" az Atyjával - ha figyelmesen végigolvasod a bibliát (legalább az Újszövetségi részét), soha, sehol nem állítja magát egyenlőnek az Atyjával"


"Én és az Atya egyek vagyunk" Jn 10,30


Epic fail

2012. nov. 14. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/61 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, nem ismered a kereső funkciót, vagy szándékosan szítod a vitát olyan témában, amit már többször kitárgyaltak?


Ha az előbbi, akkor tessék, olvasgass:


http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__3..


http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..


http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskri..


Ha pedig csak vitát akartál, akkor további jó szájtépést nektek. :P

2012. nov. 14. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!