Ha Jézus egyenlő az atyjával, akkor miért imádkozott hozzá?
egyenrangú, és nem mellesleg az apukája
te nem szoktál fateroddal dumálni??
Ez fogósabb kérdés. Röviden azt jelenti, hogy egy az Isten, neki 3 személyisége van, amiből Jézus egy, és az Atya egy másik, a harmadik a Szentlélek. Ezek egységesek, egylényegűek az Isten mivoltukban (mondjuk erősen sarkítva mint a test különbözőtagjai egységes testet alkotnak), egyenlőek, azaz nincsenek egymás alá-fölé rendelve, nincs köztük okosabb, erősebb, fontosabb stb. de különbözőek megnyilvánulásaikban. Jézus hús-vér ember volt, az Atya többnyire (az én értelmezésemben) úgy szokott megjelenni, mint egy testetlen, de külső hang, vagy természeti jelenség, a Szentlélek pedig az emberek belsőjében, a lelkükben, a gondolataikban, tudatukban szokott változást előidézni, mint egyfajta "tudás".
Ha ennél szabatosabb választ akarsz, keress rá depositum.hu-n, Wikiédián, egyéb teológiai forrásban, vagy keresd fel a helyi plébánost, vagy akármilyen Szentháromságban hívő felekezet lelkészét.
Egyrészt a Szentháromság azt jelenti, hogy Jézus egylényegű az Atyával, de külön személy. Tehát három egylényegű személy képezi együtt az egy Istent. Ahogy a víz, a jég, és a gőz egy és mégis különböző, úgy az Atya, a Fiú, és a Szentlélek is egy, és mégis három.
Szóval Jézus is beszélhet az Atyával, hiszen külön személyek.
Másrészt Platón találó definíciója szerint a gondolkodás beszélgetés önmagunkkal. Jézus imája hangos gondolkodás, ami nekünk szól, a Biblia olvasóinak.
a vizes példa nekem ezért nem jó, mert a víznek nincs tudata.
vagyis azt nem tudom, hogy Isten, és Jézus külön tudattal rendelkeznek-e.
ha nem, akkor számomra nem egyek, ha igen, akkor igen (és akkor kb olyannak tudom elképzelni, mint az embereket, akiknek ilyen többszemélyiségük van)
ja, meg Istenre utalnak a Jézus előtti időkből is, tehát már akkor isten volt, nem csak Jézussal együtt.
ezt sem értem, hogy hogy van.
Úgy hogy Jézus nem egyenlő az atyával. A Kolosszé 1:13 az mutatja hogy Jézus is teremtve lett. És később részt vett a teremtésben.
"Ő a láthatatlan Isten képmása, az egész teremtés elsőszülötte; mert általa teremtetett minden más az egekben és a földön, a láthatók és a láthatatlanok, legyenek azok trónok vagy felsőbbségek vagy kormányzatok vagy hatalmak. Minden más őáltala és őérte teremtetett."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!