Miért mondott olyan horor filmbe illő dolgot Jézus hogy együk a testét?
A JTnúi krisztus testét és vérének az emlék jegyeit veszik magukhoz! Mért ez a nagy tisztelet a tisztára zavaros utolsó vacsora iránt?
Lehet hogy Lenárdó dá Vincsi csinált belőle ilyen nagy kultuszt? Neki van a híres Utolsó Vacsora képe.
Azért gondolom mert a Torinói leplet is ő készítette speciális aurafényképészettel!
Itt olvashatsz a kenyérről (kigyűjtöttem néhány dolgot a kenyérről):
http://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallas__3..
A kenyér szerintem két módon értelmezhető, de főleg az utóbbi értelmezés a jó. 1. Jézus teste, 2. az IGE.
Tehát aki magához veszi a kenyeret vagy Jézus testét, az az atyát, az igét fogadja be. Jézus megmondja a tanítványainak, hogy ők is adják tovább az igét, legyenek vele egyek, cselekedjenk úgy, mint ő és ahogy az atyának kedves. Szeressék egymást minden ellenére és hirdessék az Isten szeretetét.
A másik megközelítés:
Aki Jézus testét eszi és vérét issza, az egyenlő Jézussal.
Testvére neki.
De ha elolvasod a kenyérrel kapcsolatos történetet és nem hiszel nekem, akkor még mindig itt egy harmadik lehetőség:
Amikor Jézus azt mondja, hogy ezt cselekdjük az ő emlékezetére, egyáltalán nem jelenti azt, hogy az áldozásra utalt.
Hanem, jelentheti, hogy mi is adjuk a testünket és vérünket a többiekért, ahogy ő adta nekünk/értünk.
További szép életet neked! Soha ne szó szerint értelmezd a dolgokat! Nincs itt semmi kannibalizmus, csak a tájékozatlanok terjesztik.
Még egy idézet:
>>
Abban az idõben Jézus szombaton vetések között járt. Tanítványai megéheztek, tépdesni kezdték a kalászokat és eszegették.
Ennek láttára a farizeusok megjegyezték: "Nézd, tanítványaid olyant tesznek, amit szombaton tilos cselekedni."
Erre így felelt: "Nem olvastátok, mit tett Dávid, amikor társaival együtt éhezett?
Hogyan ment be Isten házába és ette meg a kitett kenyereket, amelyeket sem neki, sem kíséretének nem volt szabad megennie, csak a papoknak.
Vagy nem olvastátok a törvényben, hogy a papok szombatonként a templomban megszegik a szombati nyugalmat, anélkül hogy vétenének?
Mondom nektek: a templomnál nagyobb van itt.
Ha értenétek mit jelent: irgalmasságot akarok és nem áldozatot, sohasem ítélnétek el az ártatlanokat.
Az Emberfia ura a szombatnak is.
<<
Egyébként szerintem te a katolikusokra is gondoltál.
Az utolsó vacsora tulajdonképpen egy nagy allegória, egy többrétegű jelkép, mint még rengeteg más dolog a Bibliában.
Nem kell szó szerint értelmezni, sőt. (Érted, ez olyan, mint amikor az embereknek a négylevelű lóhere láttán a "szerencse" szó jut az eszükbe. Na, ez is ilyesmi. Jelkép.)
Nem Leonardo da Vinci csinált belőle kultuszt, erről szó sincs. Ez a bibliai jelenet általánosan ismert volt korábban is, és persze később is nagyon fontos. A protestáns (református, evangélikus) egyházak egyik szentsége az ún. Úrvacsora, ami az újszövetségben leírt utolsó vacsorát jelképezi. Lapozd fel a Bibliát, majd olvasd el ezt itt:
Szerintem tisztán és érthetően leírták, mi ez az egész. (Mindenképp olvasd el, na! :))
Jézus nem "horrorfilmbe illő dolgot" mondott, hanem arra intette a tanítványait a jelenben (és mindenki mást, az embereket), hogy nem csak kereszthalált fog halni a jövőben, a múltbéli emberi bűnök miatt, hanem feltámad és visszatér.
Tehát mi emberek egy közösség vagyunk vele, addig együtt várakozunk, és bíznunk kell benne, azért, hogy majd egyszer együtt lehessünk vele a mennyekben, a mennyei asztalnál, bőségben-békében-szeretetben - itt jön a képbe a hit.
(És nem, a torinói lepel nem "speciális aurafényképészet": annyiban megegyezhetünk, hogy rengeteg féle-fajta magyarázatot kerestek már, mi lehet ez - de még senki nem jutott dűlőre. Több a mítosz, mint a konkrét kutatás, vizsgálat.)
Kérdező! Az első lépés megtanulni írni. A második, a szavak jelentését megérteni. Aztán később már lehet elvont dolgokat is vizsgálni. Szegény Leonardo-t ilyesmivel vádolni....
A horrorban - még ha műszervekkel is - az a látszatot akarják kelteni, hogy a dolog úgy történt. Az általad említett eseményen azonban egy szimbolikus, mélyebb tartalmú tevékenységre szólított fel Jézus, és egy pillanatig sem gondolt, hogy bárki is szó szerint értse. Ez mutatja, milyen felelőssége van annak, aki beszél. Úgy forgatják ki a szavát, ahogy csak akarják.
"Ezután úgy fogom érteni hogy Jézus azt mondta: ahogy ő értünk eletét adta, mi is tegyünk úgy: teljes szívből szeressük egymást. Erre a szeretetre emlékeztetnek a szertartások."
De Jézus nem ezt mondta. Pedig mondhatta volna ezt is így ahogy te leírtad. De nem, ehelyett ragaszkodott ahhoz hogy az Ő Testét és Vérét kell enni és inni. Még akkor is ha ezért szinte az összes tanítványa elhagyta. Szerinted ez miért volt neki ennyire fontos?
Jézus tényleg azt mondta az aposoloknak hogy ez a kényér az én testem, ez a vér pedig az én vérem.
De akármit is mondott: a kenyér kenyér maradt, a bor pedig bor.
Szóval egész biztos hogy nem szabad szó szerint érteni hogy Jézus húsűvá, meg test nedvévé változott volna az a szegény kenyér, és az apostolok a kanibalizmus förtelmes rítusába estek volna.
Viszont az is egész biztos hogy Jézus azt mondta hogy ezt cselekedjétek az emlékezetemre: és ezt olyan fontosnak tartották az első keresztények hogy nagyon kivan hangsúlyozva az evangéliumokba.
Szóval a kenyér és a bor emlékjegyei a hit nagyon mély titkait hordozzák magukba.
elkaptam az Őrtorony régi számait, most komolyan kutatok a válasz után.
Ezt ajánlott nagyon elovasni mindenkinek (nem olyan hosszú):
Egyéb olvasmány:
János 13
13
Ti engem így hívtok: Mester, és Uram. És jól mondjátok, mert az vagyok.
14
Azért, ha én az Úr és a Mester megmostam a ti lábaitokat, néktek is meg kell mosnotok egymás lábait.
15
Mert példát adtam néktek, hogy amiképpen én cselekedtem veletek, ti is akképpen cselekedjetek.
16
Bizony, bizony mondom néktek: A szolga nem nagyobb az ő Uránál; sem a követ nem nagyobb annál, aki azt küldte.
17
Ha tudjátok ezeket, boldogok lesztek, ha cselekszitek ezeket.
Egyébként többszörösen szerepel a Bibliában, hogy a cselekedeteink a legfontosabbak. Úgy leszünk ítélve, ahogy mi másokat ítélünk és úgy lesz nekünk mérve, ahogy mi másoknak mérünk. Nincs olyan titok melyről ne tudna a drága, szerető atyánk. Kizárólag az a bűnünk lesz megbocsátva, amit tiszta szívünkből megbántunk. Tehát azok a bűnök, amiket próbálunk jovátenni legalábbis elkerülni, ahogy csak lehet. De ezeket a bűnöket is csak akkor fogják megbocsátani, ha mi is megbocsátunk másoknak. A hit cselekdet nélkül halott. Sokan lesznek képmutatók, akik Isten nevében véghez vittek tetteket, de azokat az atya nem ismeri (ezek a báránybőrbe bújt farkasok és hamis proféták, azok akik álszentek). Lesz nékik sírás és fogcsikorgatás ama napon.
Az IGE megtestült, s Jézus példát mutatott nekünk, tanított bennünket. Engedelems volt a drága atyánkhoz mindhalálig.
Szeretett bennünket, nem élt vissza a hatalmával, nem átkozódott, nem volt beképzelt. De a világ nem fogadta be őt, mert gyűlöli a fényt. Az ítélet napján senki nem hivatkozhat arra, hogy nem tudott róla mit kell tennie (aki halotta az IGÉ-t). Az Istennek van csak joga ítélni, mert ő ismer mindenkit és ő maga az igazság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!