Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Róma püspöke volt-e Péter...

Róma püspöke volt-e Péter apostol?

Figyelt kérdés

A katolikus egyház egyik legalapvetőbb tantétele, hogy Péter apostol volt Róma püspöke, ebből kifolyólag Péter utódai a mindenkori római püspökök, vagyis a pápák. Ezért a pápák jogos ódai Róma első püspökének, Péter apostolnak.

Azonban nincs semmiféle bibliai bizonyíték arra, hogy Jézus olyan egyházat alapított volna, amelynek Róma lett volna a központja. Jézus mondja apostolainak, hogy el ne menjenek Jeruzsálemből, hanem miután a szent szellemet megkapják, lesznek néki tanúi Jeruzsálemben, egész Júdeában és Szamáriában, stb... tehát Róma elsőbbségéről szó sincs az írásokban. (vö. Cselekedetek 1:4,8)


Az igaz, hogy idővel egy erős gyülekezet fejlődött ki Rómában (vö. Róma 1:8), viszont amikor Pál levelet ír a római gyülekezetnek, közel 30 személyt a nevén nevezve üdvözöl, de Pétert, aki a római gyülekezet élén állt volna, nem is említi se a levél elején, se a végén. (vö. Róma 1:6-7; 16:1-16)


Majd i. sz. 60 és 65 között Pál hat levelet írt Rómából, de egyáltalán nem szólt Péterről; ez alighanem világos utalás arra nézve, hogy Péter nem volt ott. (vö. 2Timótheus 1:15–17; 4:11.) Pál római ténykedéseiről a Cselekedetek könyvének a vége szól, de ismét csak nem említi meg Pétert (Cselekedetek 28:16, 30-31). Hogy lehet ezek után Pétert Róma püspökének nevezni? És hogyan lehetnek a pápák utódai Róma püspökének, Péter apostolnak?


2011. ápr. 4. 11:44
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 41/82 A kérdező kommentje:

"Krisztus Szent Pétert az egyház korlátlan fejévé tette. "

Az én Bibliámban az van, hogy TI MINDNYÁJAN TESTVÉREK VAGYTOK". Erre van ige, az előbbire nincs! Aki nekem a szellemi testvérem, az nem a korlátlan fejem. Neked lehet hogy a korlátlan fejed, meg a többi milliónak, de ez csak azért van, mert ti korlátoltak vagytok valamennyien.

2011. ápr. 16. 08:43
 42/82 anonim ***** válasza:
Ezért nevezik a pápát "Isten szolgáinak szolgájának".
2011. ápr. 16. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/82 A kérdező kommentje:

A római pápát ŐSZENTSÉGÉNEK nevezik és nem testvérnek. Lásd:

Citta del Vaticano

Alla SUA Santita

Benedetto 16

Őszentsége XVI. Benedek pápa


„az emberiség történelmében a legtorzabb és legkegyetlenebb szörnyetegek a pápák közül kerültek ki... Ha ezeknek az embereknek bármelyikét „őszentsége, Krisztus földi helytartójá”-nak hívjuk, az a szentségnek és Jézus Krisztusnak a megcsúfolásával egyenlő. Mégis, ezeknek a hihetetlenül gonosz pápáknak a nevét, „akik tömeggyilkosok, paráznák, rablók, háborúk megszállotjai voltak, és jó néhányan ezrek legyilkolásáért felelősek”, elismerése jeleként egyházuk a hivatalos pápai listára teszi.” (Dave Hunt: A fenevadon ülő asszony, Előszó Kiadó, 1995. 128-129. oldal)


Amikor Jézus azt mondta Péternek: „De imádkoztam érted, nehogy megfogyatkozz a hitedben. Amikor megtérsz, te erősíted majd meg t e s t v é r e i d e t” (Luk 22:32), - akkor miért beszélt Jézus Péter (egyenrangú!) testvéreiről, ha ő rangban felette áll mindenkinek, ha ő az egyszemélyes vezető, ha ő a helytartó, ha ő a pápa, ha ő az apostolok között az egyedüli őszentség, ha ő a 'szentatya'?


Jézusnak ez az egyetlen kijelentése megdönti a katolicizmusnak az állítólagos Péter elsőségére és mindenekfölöttiségére épülő hierarchiáját, amelyben egyszemélyes vezető van totalitárius hatalommal felruházva a többiek fölé.

2011. ápr. 16. 09:02
 44/82 anonim ***** válasza:

"Az én Bibliámban az van, hogy TI MINDNYÁJAN TESTVÉREK VAGYTOK."


Igen, hiszen emberek, sőt keresztények. Azonban ezek a keresztények nemcsak emberek és keresztények, hanem vagy apostolok, vagy tanítványok. Nem véletlenül ment el Pál Péterhez "kihallgatásra", mielőtt elkezdte volna a tanítást. Nem véletlenül csak az apostolok tették az emberekre a kezüket, hogy eltöltődjenek a Szentlélekkel. Nem véletlen, hogy csak az apostolok vettek részt az utolsó vacsoránál.


De még azt sem véletlen, hogy Péter kiemelkedőbb szerepet kap a Bibliában, hiszen Ő volt az, akiben Jézus háromszor is meghasonult, és háromszor is újra szerette Péter Jézust. Ennélfogva van az, hogy az Egyház nem fog elpusztulni az idők során.


Péter az apostoli térítésben nem volt nagyobb szerepe, mint Pálnak vagy a többieknek; hiszen pont nem is a teljesítmény kérdése a pápaság lényege, hanem a teljes alázatosság - független a reneszánsz kori visszaélésekkor.

2011. ápr. 16. 09:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/82 A kérdező kommentje:
Hogy lehetne Isten szolgáinak szolgája egy olyan ember, aki földi kincsekkel rogyásig rakott palotában lakik, s amelyet a gyilkos fasiszta Mussolinival kötött konkordátum alapján birtokol. Inkább a vagyon szolgáinak megszállottai a pápák, Krisztus szent útjának elárulói, akik magukat nem átallják szent szajhának nevezni. Nem szent az, hanem csak szajha. Egy hosszú, véres múltú, rövidre szabott jövőjű szajha!
2011. ápr. 16. 09:11
 46/82 anonim ***** válasza:

"A római pápát ŐSZENTSÉGÉNEK nevezik és nem testvérnek."


"Citta del Vaticano

Alla SUA Santita

Benedetto 16

Őszentsége XVI. Benedek pápa."


Ez csak egy arisztokratikus hagyomány, amiképpen a világi uralkodókat Őexcellenciájának (Őlegkiválóságának) illetik, akkor ez a szerényebb név, hogy a pápa szent, mint akár Pál és a többi tanítvány, nem hiszem, hogy bármilyen súlya lenne.


A pápai valóságos titulusok:


* Róma püspöke,

* Jézus Krisztus helytartója (vicarius Christi)

* Az Apostolfejedelem (Szent Péter) utóda (az apostolutódok, azaz a püspökök testületének vezetője)

* Az egyetemes Egyház legfőbb főpapja (az egész katolikus egyház pásztora, Pontifex Maximus)

* A Nyugat pátriárkája – XVI. Benedek 2006-ban elhagyta e címet

* Itália prímása

* A római érseki tartomány metropolitája

* Vatikánváros Állam uralkodója

* Isten szolgáinak szolgája (Servus Servorum Dei)


Ezek közül melyik az, amelyből annyira kitűnik a "totalitárius-diktatórikus" katolikus rendszer?

2011. ápr. 16. 09:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/82 anonim ***** válasza:

"Hogy lehetne Isten szolgáinak szolgája egy olyan ember, aki földi kincsekkel rogyásig rakott palotában lakik, s amelyet a gyilkos fasiszta Mussolinival kötött konkordátum alapján birtokol."


Tudtommal a pápai birtokok a frankokhoz vezethetők vissza, majd később erre a megegyezésre jutottak. Kedves Kérdező, ha az Egyház nem emelkedik ki a nemzetek közül, akkor a világi érdekeket fogja szolgálni, mint ahogy az ortodox szakadár gyülekezetek vezetője a bizánci császár uralma befolyásolta, majd később az anglikán egyháznak profán vezetője lett. De hát gondolhatjuk, hogy manapság, ahol már egyházat lehet alapítani, ez már nem számít... Másrészt már kb. 500 éve a tridenti zsinaton megújult a katolikus egyház. Nincs miről beszélni.



"Inkább a vagyon szolgáinak megszállottai a pápák, Krisztus szent útjának elárulói, akik magukat nem átallják szent szajhának nevezni."


Na persze, és ezt hol találod a Bibliában?


"Milyen epekedő volt a szíved - mondja az Úr, az Isten -, amikor ezeket a tetteket elkövetted, akárcsak egy szemtelen ringyó." (Ez 16.30)


És most, Krisztus fájdalmas szenvedése és megdicsőülése után, amikor az Egyház Krisztus ápoló, szerető kezeiben van, hogy lehet a parázna Izraellel azonosítani? Ez már a szellemi perverzió csúcsa...



"Nem szent az, hanem csak szajha. Egy hosszú, véres múltú, rövidre szabott jövőjű szajha!"


És, ha Jézus azt mondta, hogy minden, amely meghasonul, elpusztul - és az Egyház, sőt korábban Péter és az apostolok is meghasonultak Krisztus szenvedésekor, és mégsem pusztultak el, folyamatosan megújul, akkor ez nemde egy isteni kegyelem legszentebb formája?

2011. ápr. 16. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/82 anonim ***** válasza:

"Jézusnak ez az egyetlen kijelentése megdönti a katolicizmusnak az állítólagos Péter elsőségére és mindenekfölöttiségére épülő hierarchiáját, amelyben egyszemélyes vezető van totalitárius hatalommal felruházva a többiek fölé."


Ha-ha. (komor mosollyal)


A pápaságnak nincsen "totalitárius" hatalma, csak a dogmák megkötésében (melynek szigorú feltételei vannak, tehát nem lehet egymást ellentmondó dogmákat kötni), semmi másban, meg a Vatikán állami ellátásában van szerepe. Másrészt a kincsek azok az Egyház tulajdona, a pápák temetésekor egyedül a rajta levő ruha az övé.

2011. ápr. 16. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/82 anonim ***** válasza:
Dave Hunt testvér (neoprotestáns) kereszténysége, pardon keresztyénsége bizonyára minden embernél jobban kitüremkedik, ha egy összesebzett egyházba ő még csak azért is belerúg. No comment.
2011. ápr. 16. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/82 A kérdező kommentje:

Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön - a Vatikán földi kincshalmaza erre a válasz? Ezt a tételt nem eléggé magyarázta ki, úgy hogy vissza az összeharácsolt vagyonhoz, hogy is van ez? Péter mondta,aranyam, ezüstöm nincsen nékem. A szentizé meg mondja, csak aranyam és ezüstöm van nékem, meg kevéske műkincs, stb...


„Midőn a pápa magas magas tisztségében ezt az áldozatot újra bemutatja a legélesebb kontraszt áll elő. Anélkül, hogy ironikus utalás akarna lenni, mégis meg kell jegyezni, hogy Krisztus helytartója aranyozott drága selyemruházatot visel. Ez gyakran megütközést keltett már.


A XIV. században például Petrarca, a nagy költő leír egy pápai misét Avignonban, mely aligha lehetett kevésbé fényűző, mint az általunk ismertetett mise a Szent Péter-székesegyházban.


„Meg vagyok rendülve – írja Petrarca -, mikor a pápa elődeire gondolok, ezeket pedig itt aranyba és bíborba öltözve látom. Úgy tűnik nekem, mintha perzsa vagy parthus királyokkal lenne dolgunk, akik előtt térdre kell esni, s úgy csodálni őket.” (Peter de Rosa: Krisztus helytartói/ A pápaság árnyoldalai, Panem Kiadó, 1991. 47. oldal.)


„Szent Ágoston mondta a XV. században: Azt mondjátok nekem, hogy a püspökötök magán viseli a méltóságának külső jeleit. De az ne akarjátok, hogy a szegénységéről mondjon le. ...Már VI. Pál pápa is jelentős mértékben leegyszerűsítette a szertartást. XXIII. János pápa még tovább ment. A tekintélynek, az emelkedettségnek meg kell maradnia, mert ez az Úr iránti tisztelet kifejeződése. De ügyeljünk arra, hogy az Úr felségét tiszteljük, ne pedig saját magunkét.” (R. Sillo Tonini kardinális, Ravenna érseke - A Vatikán titkai, lengyel filmsorozat, Duna TV. 2009)


Vajon mennyi idő telt el a XV. századtól VI. Pál pápáig, mire egyáltalán megmozdultak a szertartások leegyszerűsítésében? Közben meg ne akarjátok, hogy a szegénységéről mondjon le. (Nem is mondott le - mármint a gazdagságáról!) Persze volt aki még tovább ment, hogy kifejezze az Úr iránti tiszteletét. Például:


„XII. Piusz sosem egyezett bele, hogy a pápai asztalosok új trónt készítsenek a számára, helyette mindig elődjei trónját használta”. (A Vatikán titkai, lengyel filmsorozat, Duna TV. 2009)


Nos, ha az elődjeit visszavezetjük Linuszig, akkor előtte kellett lennie Péternek. Így a legelső elődjének Péternek kellene lennie, tehát az „elődjei trónját” az elsőként Péterre kell hogy vonatkozzon.


Vajon volt Péternek trónja? Egyáltalán nem volt. (De utódja sem!) Ezért a pápaság nem is vádolható (bibliai értelemben) trónbitorlással, hanem csak világi értelemben. Egymás trónját bitorolták, amikor azt állították, hogy Péter székében ülnek.


„1200 éven át a pápák állami vezetők is voltak, ami meghatározott politikai következményekkel járt. A pápák sokkal inkább uralkodók voltak, mint mint vallási vezetők. II. Gyula, V. Sándor, VII. Kelemen, hogy csak a legellentmondásosabb személyeket említsük, a mai értelemben vett igazi reálpolitikusok voltak, akiknek az irányítása alatt az egyházi állam azonban nem egyszer a szakadék szélére került.” (A Vatikán titkai, lengyel filmsorozat, Duna TV. 2009)


Állami vezetők, uralkodók, reálpolitikusok, egyházi állam? Miféle jogfolytonosság állhat fenn ilyen díszes körítéssel? A szakadék szélén való tántorgás nem abban nyilvánul meg, hogy saját illegitim hatalmi bázisukat majdnem megbuktatták, hanem abban, hogy:


„Izraelnek reménysége, Uram (YHVH)! Azok, akik elhagynak, mind megszégyenülnek; akik pedig elfordulnak tőled, azokat gyökerestül kitépik földjükből, mert elhagyták az élő vizek forrását.” (Jeremiás 17:13)


Ez pedig nem a szakadék széle, hanem a szakadéknak a legalja!


„Mikor visel ránk gondot (az Isten)? Ha megtartjuk törvényeit”. (Keresztény élet, r. katolikus hittankönyv 9-10 évesek számára; Sz. I. Társulat, (Nihil obstat) 1972. 50. old.)


Na és mikor tartották meg? Ha pedig nem tartották meg (hanem a saját szavaik szerint is a szakadék szélére kerültek), akkor hogy hogy a pokol kapui erőt nem vettek az egyházon?! Nem pontosan a pokoli erők következtében kerültek a szakadék szélére?!


„Úgy hittük – jegyzi meg a pápa –, hogy a II. vatikáni zsinat után az Egyház történetének napfényes időszaka köszönt ránk. Ehelyett a keresés és bizonytalanság felhői, viharai és sötétsége jött. Néhány repedésen keresztül a sátán füstje belépett az Isten Templomába.” (23) – VI. Pál pp: Beszéd 1972. június 29-én.


Kénes ingbe bújtatott, máglyára vetett eretnekek lihegő emléke, vérző ostyák, politikai, vallási, és pénzügyi manőverek, rejtélyes hátterű csodák – úgy gondolják, hogy a pompában dúskáló, a Vatikánt körbeölelő kertkomplexumukkal, műalkotásokkal, freskókkal, márványszobrokkal, textíliákkal, miseruhákkal, edényekkel (stb.) az igaz Istent is megnyerték maguknak?

Az igaz, hogy a turisták milliói emiatt tódulnak a Vatikánba (hiszen a világ csodálattal hajt fejet a gazdagság, a fényűzés és a külsőség előtt), és ők ebből (is) élnek, na de Isten is ott van közöttük???


E világé bizonyosan!

2011. ápr. 16. 15:27
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!