Ki tud válszolni nekem a Bibliában a Pál apostól Korintusi levél 11. részében a nő fejének befedéséről. Ma is be kell fedni az asszonynak a fejét?
1Kor 11,2 - 1Kor 11,6
Nem értékkülönbségről van szó a férfi és nő között. Az egyenrangúságot a kinyilatkoztatás mindig hangoztatta. Az apostol itt vallásos magyarázatot ad arra a természetes magatartásra, ami a nő családi és társadalmi helyzetéből folyik. A nő támaszt keres a férfiban, ezért mondhatja az apostol, hogy az asszony feje a férfi. Viszont a férfi inkább hivatott az eszmék képviseletére, a jogrend érvényesítésére, a közéleti szereplésre, de mindent köteles Krisztus mértéke szerint tenni.
1Kor 11,7 - 1Kor 11,12
A korintusiak valószínűleg megkérdezték az apostolt, hogy a nők az istentiszteleten kötelesek-e a keleti szokáshoz híven fedett fővel megjelenni. Az apostol itt a helyi követelmények és szokások szerint ad utasítást, nem általános törvényt közöl. Ez kitűnik a 16. versből. A Szentírásra való utalással azt akarja elérni, hogy egész viselkedésüket hassa át a vallásos gondolat. Mindent Istenért tesznek, amikor a tisztesség követelményeit figyelembe veszik. Az őrangyalok előtti tisztelet is javallja a szerény viselkedést, hiszen ők különösképpen jelen vannak a keresztények vallásos összejövetelein. A 12. vers kifejezetten említi a férfi és nő egyenrangúságát a házasságban.
1Kor 11,17 - 1Kor 11,22
Úgy látszik, a korintusiak szeretetlakomával emlékeztek meg az utolsó vacsoráról. Egyesek előtt azonban az ilyen összejövetel elvesztette szociális és vallásos jellegét, sőt magatartásuk szeretetlenséggé fajult.
1Kor 11,23 - 1Kor 11,26
Pál az utolsó vacsora történetét az ősapostolok elbeszéléséből, tehát a "hagyományból" kapta. Valószínűleg ez a legrégibb írott tanúság az oltáriszentség szerzéséről. A kenyér áldozati jellege benne van e szavakban: az én testem, amelyet értetek adok. A bornál pedig: Ez az újszövetség az én véremben. Mt, Mk és Lk "az érettetek és sokakért kiontott vérről" beszélnek. Az "új" szövetség Jer 31,31-re mutat. Az oltáriszentség ünneplése a keresztáldozat megújítása, azért hirdeti az Úr halálát. Krisztus testének és vérének jelenléte a kenyér és a bor színe alatt jelképezi vérének kiontását a testéből, vagyis feláldozását a kereszten. Ezért mondjuk, hogy az oltáron Krisztus áldozati teste és vére van jelen.
1Kor 11,27 - 1Kor 11,32
A kenyér és bor valóságos átváltozását mutatja a kijelentés, hogy aki méltatlanul veszi magához, vét az Úr teste és vére ellen. Lehetséges az egy szín alatti áldozás is, ezért mondja, hogy eszi e kenyeret, "vagy" issza az Úr kelyhét. Az áldozáshoz csak tiszta lélekkel lehet járulni, az ember vizsgálja meg előbb lelkiismeretét és szabaduljon meg bűneitől. Isten betegséggel és egyesek korai halálával figyelmeztette a korintusi híveket az Úr teste és vére iránti tiszteletre. A csapás és szenvedés másutt is úgy szerepel, mint Isten figyelmeztetése (Jud 8,27; 2Mak 6,12).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!