Ki ès mikor állitotta fel a purgatórium doktrínáját?
20 Sajnos nem tudod mit imádsz.
Az alábbi linkben megkapod.
Az 593 èvben Nagy Gergely előbször állítja fel a purgatórium doktrínáját.
-Jèzus sem az apostolok nem tanítottak purgatoriumrol.Nincs közbenső hely a halottaknak,ez csak anyagi,ès szellemi befolyás növelèsère lett kitalálva.
A római hívek nem imádják a purgatóriumot, csak hisznek ebben a hazug tanításban. Ők a fa- és kő-szobrok előtt térdepelnek, plusz imádják az ostyát aranyozott giccses nap alakú tartóban. Plusz imádkoznak több ezer lényhez, halottakhoz, védőszentekhez, stb.
Az önjelölt vezetőjük kezét-gyűrűjét csókolgatják.
25."abszalut igazságot írja"
Hat igen,az egyház írja a hazug tantètelèt.
Akik pedig olvassák a bibliat ès szeretik az igazságot rápiritanak a tisztitótüzre ès mèg sok mindenre.Leperreg róluk mert nem az Isten szava èrdekli hanem az az avascsont amit 2000 ève rágnak.
Azért kérdezem, hogy vajon az abszolút igazságot írja e, mert hogy ezt is olvasom és ha ez is igaz akkor nagy bajban vagyunk:
bibliában mind az új mind az ószövetségben a hét hetedik napja nem a vasárnap, hanem a szombat. És a hét első napja felel meg a vasárnapnak. Felteheted a kérdést, hogy miért változott meg a hét napjainak számítása a keresztény világban ennyire? Ennek egyetlen oka a Nap isten napjának (a nap napja „Sunday”) szentesítése az apostoli, és bibliai szent hagyományoktól elhajlott egyházban, és ezen hazugság hitelesítése érdekében még a hét napjainak sorrendjét is megváltoztatták teológiájukban annak érdekében, hogy igazolják a hamisításukat.
A hazugság évszázadok alatt annyira beleivódott a keresztények tudatába, hogy sokuknak már a vasárnap a nyugalomnap, mivel ezt tanították nekik gyerekkoruktól fogva. De mindez óriási hazugság, és tömeges félrevezetés eredménye.
A tisztítótűz(purgatórium) egy későbbi teológiai szakkifejezés, tehát maga a szó valóban nem található meg a Bibliában csak a tartalma. Ugye vezetőtestület és elnök kifejezések sincsenek a Bibliában, de ettől még lehetnek biblikusak.
A tisztítótűz tana mindössze annyit állít, hogy létezik egy halálon túli ideglenes büntetés, vagyis a halál után nem csak örök kárhozat vagy örök üdvösség lehetséges, hanem egy átmeneti szenvedés is, ami végül üdvösséghez vezet. Ezt a tant nem csak a katolikusok, hanem az ortodoxok is vallják csak nem tisztítótűznek nevezik.
Egyes vélemények szerint a tisztítótűz tana ellentétes a megváltással, mert ha meg vagyunk váltva, akkor mi szükség a szenvedésre, talán nem vagyunk eléggé megváltva? Nos akik ilyesmit mondanak teljesen el vannak szakadva a valóságtól és a tényektől. Jézus kereszthalála ide, Jézus megváltása oda, még nem kaptuk meg az örök üdvösséget, hanem mindenki tapasztalhatja a saját bőrén, hogy ideiglenesen továbbra is szenvedjük a bűn következményeit és meg is fogunk halni. A tisztítótűz tana mindössze csak annyit állít, hogy létezik ideiglenes büntetés a halálon túl is.
Egy másik vélemény szerint az ideiglenes büntetés csak evilági lehet, mert a bűn zsoldja a halál, a halállal minden adósság le van róva. Ez egy okos érvelés csak sajnos hibás. A bűn zsoldja a halál, amit mindig követ az alvilág (Jel 6,8). A halál ugyanis nem teljes megsemmisülés, hanem egy életnek nem nevezhető rabság lét több-kevesebb szenvedéssel.
Jehova tanúi szerint az alvilág (héberül seol, görögül hádész) egy alvás, valójában teljes megsemmisülés. Az igazság ezzel ellentétben az, hogy a seol az árnyak birodalma, egy valóságos konkrét "hely", ahol a meghalt emberek "árnyai" vannak, vagyis nincs teljes megsemmisülés. Az igaz, hogy az árnyak többnyire alszanak, de olykor felriadnak, tapasztalják szomorú sorsukat, s halvány kommunikáció is lehetséges (Iz 14,9-11). Krisztus halála után, ő maga is az alvilágba került, s hírt vitt a foglyoknak (1Pét 3,19).
Az Újszövetségben a szegény Lázár példabeszédében a szívtelen gazdag ember szintén az alvilágba(hádész) kerül, ahol tűz, kín és gyötrelem, s egy akkora szakadék van, hogy lehetetlen onnan kijutni (Lk 16,23-26). Jelenések könyvében azonban Jézusnál vannak az alvilág(hádész) kulcsai (Jel 1,18), ami természetesen arra való, hogy kinyissa az alvilág ajtaját és kiengedje onnan azokat, akiket csak akar. Az alvilág egészen az utolsó napig üzemelni fog, s nem mindenki kárhozik el, aki ott volt (Jel 20,13-15).
Az egyházatyák tanítása nyomán a katolikus tan szerint az alvilág vagy más szóval pokol, úgymond több "szintű" a felső "bugyrokban", a pokol elő csarnokában vagy tornácán (latinul limbus) voltak a kis bűnösök, az ószövetségi igazak, a meghalt kisdedek, a mélyebb szinteken a nagyobb bűnösök, ahol már több a szenvedés, az alvilág mélységeiben pedig a gonosz angyalok és az elkárhozott nagy bűnösök sínylődnek (2Pét 2,4) Jézus természetesen nem az elkárhozottak mélységes szenvedéssel teli poklaiba, hanem a megváltásra várók ideiglenes poklaira szállt alá a halála után.
Tehát létezik ideiglenes pokol? Létezik, s ez megfelel a katolikus tisztítótűz tanának. Krisztus többször beszél arról, hogy nem mindenki ugyanolyan büntetést kap (Mt 10,15; Lk 12,47-48), s van bűn amelyre van bocsánat a túlvilágon (Mt 12,32). Erről beszél Pál is, ahonnan egyébként a tisztítótűz elnevezés is származik:
"Kinek-kinek munkája mutatja majd meg, hogy erre az alapra aranyból, ezüstből, drágakőből, fából, szénából vagy szalmából épít-e. Az (Úr) napja ugyanis nyilvánvalóvá teszi, mivel tűzzel érkezik, és a tűz majd megmutatja, kinek mit ér a munkája. Akinek építménye megmarad, jutalomban részesül. De akinek műve elhamvad, az kárt vall. Maga ugyan megmenekül, de csak mintegy tűz által." (1Kor 3,12-15)
20 a Szentháromság névben benne van a hárm ami három istent jelent:Atyaisten,Fiuisten,Szentlèlekisten ès igy 3 istent imádsz.
Ha kiirod most ide,hogy Atya az Isten a többi nem isten akkor hiszek neked ebben az egy tèmakörben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!