Jézus isten? A kérdésem nem provokatít. És a bibliából úgy veszem ki hogy isten. Ti hogy gondoljátok?
Csak néhány példa, hogy értsd, mivel a minden szó nem önmagában értelmezendő.
Minden ország = az összes létező ország, kivétel nélkül
Minden európai ország = az összes olyan ország, ami Európán belül helyezkedik el
Minden ország, kivéve az USA = az összes létező ország az USA-t leszámítva
Minden szín = az összes létező szín
Minden kék szín = az összes kék árnyalatú szín
Minden ami teremtve lett = az összes teremtmény, kivétel nélkül
Minden ami Jézuson kívül teremtve lett = Jézus kivételével az összes teremtmény
Most gondold végig, a Biblia melyik verziót is írja!
Nohát, micsoda előrelépés! Ahhoz képest, hogy olyan "egyértelmű" szavak "meghamisításáról" beszéltél, mint a 'minden' vagy 'semmi', most már eljutottunk oda, hogy ezeket is a maguk "kontextusában" kell nézni.
Nos akkor nézzük a maguk kontextusában. Az első kérdésem: beszél-e a János evangéliuma 1:3 a Logos származásáról vagy eredetéről? Ugye nem? Miért is beszélne, hiszen már előtte megtette, amikor azt írta az ihletet Írás, hogy a Szó "kezdetben Istennél volt". Tehát volt kezdete! Ezt semmiképpen sem érthetjük a Mindenható Istene, az Atyára, mert tudjuk hogy neki nem volt kezdete. Tehát a Biblia itt is tisztázza az Atya, avagy Jehova és a Fia közti viszony, mely mentes mindenféle pogány háromságtól. Jehova a Logost teremtette meg elsőként.
A 3-as vers pedig már nem a Szó származását, hanem az Ő egyik fő munkáját írja le, így van?
Vagyis a Biblia az előzőekben tisztázza, hogy az a személy, akinek magának is volt kezdete, KAPTA azt a feladatot, hogy létrehozza az egész teremtett világot, "mindent":
"Minden őáltala jött létre, és tőle függetlenül semmi sem jött létre. Ami létrejött"
Nyilvánvaló hogy itt is igaz a Szentírás azon komoly figyelmeztetése, hogy a "betű megől, a szellem pedig megelevenít". Te itt a betűhöz ragaszkodsz, méghozzá egy bibliaidegen, hazug tan kedvéért. Mert nyilvánvaló, hogy ha nem lenne a fejedben a háromság, nem vitatkoznánk ezen a világos bibliai igazságon egy pedig sem!
Tehát ahogy már mondtam, a Szó viszonylatából nézve, tőle kiindulva a 3-as vers teljesen igaz, vagyis a Szó által jött létre "minden", nyilvánvalóan Őt nem bele értve, hiszen akkor Ő már létezett.
Emlékezz Pál mondatára az 1Kor 8:6-van. Az Istentől (vagyis Jehovától) van minden (Jézus is -hiszen Jehova a forrása mindennek), és Jézus ÁLTAL van minden. Tehát Jehova a teremtő, az Ő alkotása vagyunk Jézus ÁLTAL. Nem lehet fordítva. Ami azt is jelenti, hogy Jézus nem lehet a teremtő, ezért nem nevezi a Biblia annak. Ő a kivitelező modern szóval élve.
"Nohát, micsoda előrelépés! Ahhoz képest, hogy olyan "egyértelmű" szavak "meghamisításáról" beszéltél, mint a 'minden' vagy 'semmi', most már eljutottunk oda, hogy ezeket is a maguk "kontextusában" kell nézni."
Mindent kontextusában kell nézni. Elhiszem hogy egy olyan szektásnak ez idegenül hat, aki a hamis tanait rendszerint kontextusból kiragadott igék félremagyarázásával próbálja erőltetni, de a valóságban ez így működik.
"Tehát ahogy már mondtam, a Szó viszonylatából nézve, tőle kiindulva a 3-as vers teljesen igaz, vagyis a Szó által jött létre "minden", nyilvánvalóan Őt nem bele értve, hiszen akkor Ő már létezett."
Csak épp ennek ugyanúgy semmi köze a Biblia szavaihoz, ahogy korábban sem. Hisz a Biblia semmilyen időtényezőt nem fektet le, egyszerűen kijelenti hogy minden ami teremtve lett, az a Fiú által lett. MINDEN. Nem majdnem minden, hanem minden. Nem a Fiú után minden, hanem minden. Nem a Fiún kívül minden, hanem minden.
Hiába próbálsz plusz szavakat hozzákölteni, hogy meghamisítsd az ige jelentését, ha egyszer ezek a plusz szavak egyértelműen nem léteznek a Bibliában.
Sok mindent elárul a te "igazságodról" az, ahogyan beszélsz azzal, aki ellent mond neked! Az a lenéző, megvető, sértegető viselkedés, amit rendszeresen produkálsz, elsősorban azt bizonyítja, hogy közöd nincs a Biblia igazságához ebben a témában.
És még ráadásul azt a szokásos ármánykodó módszert is alkalmazod, hogy engem vádolsz azzal, hogy kiragadnák, holott éppen te teszed, hiszen mindenki láthatja, hogy ki ragaszkodik egy szóhoz fanatikusan és a kontextusából kiragadva. De így szokott ez lenni. Az egyik legaljasabb fegyveretek azzal vádolni a másikat, amit éppen ő tesz!
Ennyit az első bekezdésedhez.
"Hisz a Biblia semmilyen időtényezőt nem fektet le..."
Ez nem igaz! Pontosan lehet tudni, hogy a Szó megteremtése megelőzte azt, amikor a Szó által Isten megteremtette a világot. Nevetséges és reménytelen kritika ez tőled, hiszen a teremtési beszámolót sem látta el Isten az emberek által használt idótenyezővel, nem kell ahhoz óra, perc, hogy tudjuk mi, mi után következik!
Nem kell sem a "majdnem minden" sem semmi más, felesleges szöveg, mert az írás így is teljesen egyértelmű. És ezt te is tudod, mert nem feltételezem rólad, hogy ennyire korlátolt lennél értelmi szinten. Csak a háromság hazugsága késztet arra, hogy értelmetlenül és érthetetlenkedve a szavakon lovagolj.
"Hiába próbálsz plusz szavakat hozzákölteni..."
Miért nem mondasz igazat?! Nem tettem hozzá semmit, többször bemásoltam a verseket, a bibliából érveltem (amit te nem tettél meg). Valójában a TELJES Írást vettem alapul, ez az ami téged nagyon zavar, ezért ragaszkodsz görcsösen ahhoz az egyetlen vershez és annak betűjéhez.
Oké, ezt még talán te is felfogod!
1. Minden, ami teremtetett
2. Minden, ami a Fiú után teremtetett
Szerinted mi a különbség a két mondat között? Ha erre rájöttél, akkor gondolkozz el rajta, hogy a Biblia miért az első verziót írja, és te vajon miért akarod belehamisítani azt az "utána" szót?
Nem kell bele hamisítani az 'után' szót, mivel a Biblia az előzőekben (és egészében) pontosan tisztába teszi, hogy a harmadik verset hogyan kell érteni helyesen. Tudod ezért kell a szövegösszefüggést és a teljes Írást is alapul venni, mert különben egy-egy kiragadott mondat, vagy szó erősen félrevezető lehet.
Márpedig a Szórol tudjuk, hogy kezdettel bír, de a 3-as versben az áll, hogy általa lett teremtve minden, akkor nyilvánvaló, hogy ebbe a mindenbe nincs benne a Szó, hiszen nem valószínű hogy saját magát teremtette volna meg minden mással együtt. De ettől még a szöveg maximálisan pontos, hiszen a minden fogalmába Tőle nézve számít bele minden.
Miért logikus és elfogadható ez?
Mert a Szó származását már előzőekben (már az Ószövetségben is) tárgyalta az Írás. Tehát a harmadik versben logikusan ki lehetett hagyni azt, hogy a "Szón kívül", minden különösebb magyarázat nélkül.
"Márpedig a Szórol tudjuk, hogy kezdettel bír"
Kivéve, hogy ilyet nem ír a Biblia.
"nyilvánvaló, hogy ebbe a mindenbe nincs benne a Szó,"
Kivéve, hogy ilyet nem ír a Biblia.
Ezeket csak te hamisítod bele magadnak. Helyesebben a szektád, te csak fanatikusan szajkózod vissza.
""Márpedig a Szórol tudjuk, hogy kezdettel bír"
Kivéve, hogy ilyet nem ír a Biblia."
Ezek a kijelentések vallásos hazugságok, mert letagadod az igazságot a háromság meséje kedvéért! Erre mondják, hogy a hazugság, hazugságot szül.
A János 1:1, 2-ből megtudjuk, hogy mi volt a neve az égben azelőtt, hogy Jézus lett: „Kezdetben volt a Szó [gör.: Loʹgosz], és a Szó az Istennél volt, és a Szó isten volt [„isteni volt”, AT; Mo; v. „isteni lény volt”, Böhmer; Stage ‹mindkettő német›]. Ez volt kezdetben az Istennél.” Jehova örökkévaló, és nem volt kezdete (Zs 90:2; Je 15:3), ezért itt annak a kijelentésnek, hogy a Szó ’kezdettől’ fogva Istennél volt, Jehova teremtési munkáinak a kezdetére kell utalnia. Ezt más bibliaversek is megerősítik, amelyek úgy azonosítják Jézust, mint aki „az egész teremtés elsőszülötte”, „Isten teremtésének kezdete” (Kol 1:15; Je 1:1; 3:14). A Szentírás tehát úgy beszél a Szóról (az emberré válása előtti Jézusról), mint Isten első teremtményéről, elsőszülött Fiáról.
Hogy Jehova valóban az Atyja és Életadója volt az elsőszülött Fiának, és hogy ez a Fiú így csakugyan Isten teremtménye volt, az Jézus szavaiból is világosan látható. Úgy utalt Istenre, mint az élete Forrására: „én az Atya miatt élek”. A szövegösszefüggés alapján ez azt jelentette, hogy az Atyjának köszönhette az életét, tőle kapta azt, ehhez hasonlóan a halandó emberek annak köszönhetően nyerhetnek életet, hogy hisznek Jézus váltságáldozatában (Jn 6:56, 57).
""nyilvánvaló, hogy ebbe a mindenbe nincs benne a Szó,"
Kivéve, hogy ilyet nem ír a Biblia."
Ezek szerint Jézus teremtette meg magát és a világot is ő hozta létre egyszersmind? Mert ha a fenti mondatomat így kritizálod, akkor nyilvánvalóan erre gondolsz. Más bibliai válasz nem lehet, hiszen Jézusnak volt kezdete. Ez kiderül a "kezdetben" szóból és még sok más helyről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!