Jézus isten? A kérdésem nem provokatít. És a bibliából úgy veszem ki hogy isten. Ti hogy gondoljátok?
"Te nem tanultál szövegértelmezést, vagy ez valami taktika nálad hogy ennyire értetlenkedsz és félremagyarázol mindent?"
Ebben a szövegben vajon viszonylagos vagy abszolút értelme van a 'minden' szónak? Mert ugye milyen egyszerű és hétköznapi volt leírni ezt így, mégis tudjuk hogy nem az abszolút mindenről van szó. Ez az esetek többségében nincs is így a beszélt nyelvben, gyakran viszonylagos a szó értelme.
De az említett korintuszi 15 fejezet "mindene" is ilyen, hiszen meg is magyarázza az Írás, miszerint ez a minden azon a személyen kívül értendő, aki Jézus lábai elé helyezett "mindent".
Mit jelent szerinted a "kezdetben" szó a János 1:1-ben?
Nincs olyan hogy viszonylagos meg abszolút minden. A kifejezés a mindenhez társított kontextussal értelmezhető.
Ezt már szemléletesen bemutattam a 71. kommentben.
"Mit jelent szerinted a "kezdetben" szó a János 1:1-ben?"
Az idő kezdetét, hiszen onnantól értelmezhető egy időhatározó.
És ez oda van írva? Nincs? Miért nincs? Nem ismerték az ókorban az időt tán? Csak mert így nem egyértelmű - ha csak egyetlen verset nézünk, vagyis ha kiragadunk. Meg aztán ezzel megint szembeköpöd a saját elvárásod, hiszen nem hiányolod a szövegből az egyértelműséget.
Ha viszont az összefüggéseiben látjuk, ott bizony Jézus kezdetétől van szó! A Biblia nem tudományos kézikönyv -még akkor sem, ha természettudományos tényeket említ, amiben ennek ellenére meglepően pontos.
"Ha viszont az összefüggéseiben látjuk, ott bizony Jézus kezdetétől van szó! "
Ez pedig szimpla hazugság, mellesleg. Ugyanis nem azt írja hogy az Ige kezdődött, vagy az Ige kezdetete, szimplán kinelenti, hogy kezdetben már létezett.
"Miért kéne hiányolnom egy egyértelmű szövegből az egyértelműséget? A kezdet és a minden is egyértelmű szavak."
Hogy minek a kezdete és hogy mi tartozik bele a mindenbe, erre a válasz attól függ, hogy hiszel-e a pogány háromságba vagy sem. A "mindent a lábai elé tett" pl. már az Ószövetségben is szereplő prófécia, ahol szintén csak viszonylagos értelemben szerepel, hiszen a Biblia később egyértelművé teszi, hogy Jézus csak viszonylagos hatalmat kapott, hiszen értelemszerűen a Mindenható Isten felett nincs hatalma.
"nem azt írja hogy az Ige kezdődött, vagy az Ige kezdetete, szimplán kinelenti, hogy kezdetben már létezett."
Idézem a Jézus Krisztus címszó alatti szöveg egy bekezdését az Éleslátás c. könyvből.
"Jehova örökkévaló, és nem volt kezdete (Zs 90:2; Je 15:3), ezért itt annak a kijelentésnek, hogy a Szó ’kezdettől’ fogva Istennél volt, Jehova teremtési munkáinak a kezdetére kell utalnia. Ezt más bibliaversek is megerősítik, amelyek úgy azonosítják Jézust, mint aki „az egész teremtés elsőszülötte”, „Isten teremtésének kezdete” (Kol 1:15; Je 1:1; 3:14). A Szentírás tehát úgy beszél a Szóról (az emberré válása előtti Jézusról), mint Isten első teremtményéről, elsőszülött Fiáról."
Isten "teremtésének kezdete".
"Jehova engem hozott létre elsőként,
a legkorábbi műveként réges-régen." Péld. 8:22
Ezek bizony tökéletesen egybe vágnak!
"Hogy minek a kezdete és hogy mi tartozik bele a mindenbe, erre a válasz attól függ, hogy hiszel-e a pogány háromságba vagy sem"
Nem függ tőle. Ahhoz hogy azt jelentse amit te akarsz beleképzelni, ahhoz olyan szavaknak kéne szerepelnie a szövegben, amik nincsenek ott.
A megfogalmazás teljesen világos, kivéve ha valaki olyan hamis tanokat akar a Bibliába erőltetni, mint hogy Jézus teremtmény lenne, hisz ennek ellentmond az ige. Csak ugye ez lényegében azt jelenti hogy a Jehova Tanúi féle szekták a saját tanukat helyezik Isten szava fölé.
A szülött és a teremtett pedig két teljesen más szó, hiszen a teremtés alacsonyabb rendű dolgot hoz létre, míg a születés által a szülővel egylényegű, egyenlő az utód.
Már már megint hazudik a UVF -bibliád, mer mert isten valójába nem ezt írja
UVF- .'Jehova engem hozott létre elsőként,+a legkorábbi műveként réges-régen'
Ezzel szemben-Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem; az ő munkái előtt régen.
Mivel a könyvnek neve 'példabeszédek' így az ott írottakat példázatban kell érteni!
Az isten nem teremtésről ír! A munkáit a könyvre érti, ami az 'út' tehát az útjának volt kezdete! Az pedig a biblia! Tehát a munkája a prófétákkal írótott biblia!
Az egy dolog hogy szekta kifordítitta!
Az Úr az ő útának kezdetéül szerzett engem; az ő munkái előtt régen.23Örök időktől fogva felkenettem, kezdettől, a föld kezdetétől fogva.ő
Ja. 'Szerez' érts úgy hogy megnyer, üdvözülsz a hittel.
De ez egy tanunak magas!
"Nem függ tőle. Ahhoz hogy azt jelentse amit te akarsz beleképzelni, ahhoz olyan szavaknak kéne szerepelnie a szövegben, amik nincsenek ott."
Nincs ott az 'idő' sem az első vershez, a 3-as versben pedig a 'minden' magyarázatául az, hogy "ABSZOLÚT MINDEN", aminek ugye ellentmondana a már idézett 1Kor 15-ik fejezetből származó 'kivéve' kitétel.
Viszont a Biblia egyéb részei tökéletesen alátámasztják Jézus teremtettségét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!