A K. Egyház melyik èvben választott előbször pápát?
Kedves kérdező téged jó becsapott valaki, az Egyháznak mindig volt egy fő-fő vezetője, akit manapság leginkább pápa néven emlegetnek, de a megnevezés teljesen mellékes. A pápa választás módja is elég sokat változott a történelem folyamán, de megnyugtatlak, hogy az V.század előtt is megoldották valahogy, mert a római püspökök sora szakadatlan.
A Jézus által alapított Egyháznak Péter volt az első vezetője. Krisztus őt jelölte utódjául, ő lett a kinevezett főpásztor (Jn 21,15). Ez a Péterre alapozott Egyház Jézus szavai alapján sohasem fog megszűnni, hanem dacolni fog a pokol kapuival (Mt 16,18), mert Jézus vele lesz mindennap a világ végéig (Mt 28,20).
Péternek nem volt állandó székhelye, hanem misszionáriusként tevékenykedett, s a halál Rómában érte utol a Nero-féle keresztényüldözés idején. Őt is keresztre feszítették, ahogy ezt Jézus egyébként megjövendölte neki (Jn 21,18-19). Természetesen Péter és a többi apostol is nevezett ki vezetőket, s voltak utódjaik, hiszen az Egyháznak mennie kell tovább egészen a világ végezetéig. Péter közvetlen utódjának az számított, aki közvetlenül átvette Péter addigi munkáját a halála után. Így lett a római püspök Péter apostol utóda, s az egész egyház első számú vezetője. A római püspökök mindig is Péter utódának tartották magukat, s a többi püspök is így tekintett rájuk. A római püspök szava mindig döntő jelentőségű volt egy-egy tévtanítás megállapításában.
A teljeskörű joghatósága azonban csak fokozatosan növekedett. Ennek legfőbb oka az volt, hogy a távoli környékek ügyeibe akkor se nagyon tudott volna beleszólni, ha akart volna. Éppen elég volt az eretnekségek ügyében levelezni, nem kívánt minden részletkérdésbe beleszólni. Mindazonáltal a környékbeli püspökök összetartottak, egységet alkottak, rendszeresen zsinatoltak, vagyis a római püspök egyre inkább beleszólhatott a szomszédos püspökségek ügyes-bajos dolgaiba is, vagyis érseki hatalmat is gyakorolt. Aztán a fontosabb ügyekben nem csak püspökségek, hanem az érseki körzetek is összefogtak, vagyis a pápa a nyugati körzetek pátriárkája lett, ahol elismerték a joghatóságát. Az összefogás és központosulás természetesen keleten is végbement, vagyis az egyházat egyszerre több pátriárka kormányozta, melyek közül a római pátriárka, vagyis a római pápa volt az első.
Ahogy a római püspök joghatósága és kormányzási lehetőségei növekedtek, úgy egyre inkább bele szeretett volna szólni a keleti pátriárkák ügyeibe is Péter apostol elsőbbségére hivatkozva. Sajnálatos módon a keleti pátriárkák ezt nem nagyon díjazták, mert nem teljesen ok nélkül úgy érezték, hogy a római püspök nem tiszteli a hagyományaikat, s a keleti sajátosságokat. Végül ez a sajnálatos hatalmi versengés okozta keleti-nyugati egyházszakadást.
(1Péter 2:7) . . ., „a kő, amelyet az építők elvetettek, az lett a fő szegletkő”,
Jézust vetették el, nem Pétert.
(1Korintusz 3:11) 11 Mert senki sem rakhat le más alapot, mint ami már le van fektetve, és ez Jézus Krisztus.
Jézus Atyja, senkinek nem adja a fiának szánt jogot.
Jézus saját magára épiti a gyülekezetet, és nem ad primátusi előjogot Péternek. Arról nem is beszélve, hogy maga Jézus, de Péter és senki nem lett a világban hatalommal biró. Akik a későbbeikben aztán királyokat emelt és taszitott le Trónjaikról.
Ágoston többször is kijelentette, hogy „a szikla (petra) Krisztus volt.
Péter apostol nem is ismerte a pápa címet.
isz.254–257: I. István, Róma püspöke felveti, hogy Péter utódaként primátusa, vagyis előjoga van a többi püspök felett; más püspökök, például cezáreai Firmilian és karthágói Cyprianus, nem értenek egyet vele.
296–304: Az első ismert felirat, melyen Róma püspökére a „papa”, vagyis „pápa” címmel utalnak.
Jézus senkit nem nevezett nagyobbnak, vagy utódnak a hazatérése után. Azt mondta Ők mindnyájan testvérek, nincs rangsorolás.
Az itt hozzászólók, semmibe veszik Isten szavát, mert kiragadnak verseket, és belemagyarázzák, hogy Jézus utódjául Pétert választotta. Miközben maga Péter, és Pál is az alapnak magát Jézust jelentették ki, amire a gyülkezet épül.
Ez egy hatalmas hazugság, ugyan is Isten Jézust választotta messiási királynak, és Főpapnak. Valamint Isten időterve szerint, az utolsó választott Földi képviselet Sedékiás király volt. Az utána levő "zsidó papok" is már magukat nevezték ki annak. Isten szava alapján csak egyetlen választott lehet, a Fia, akit Silónak nevez aminek jelentése: "Ővé a jog" Senkinek nem adja ezt a Jogot Jézus Atyja.
Nem értem, hogy lehet ezeket figyelmen kivül hagyni?
"Az itt hozzászólók, semmibe veszik Isten szavát, mert kiragadnak verseket, és belemagyarázzák, hogy Jézus utódjául Pétert választotta."
Nem ragadtam ki verseket, sőt egyetlen verset sem írtam be, hanem leírtam egy történelmi tényt. Ja, hogy a buta és tanulatlan vezető testület ezt másképp tálalja nektek? Gáz. De már megszoktuk.
Péter és utódai sokáig nem használták a címet, de ők vezették az egyházat.
Pétert Rómában feszítették keresztre, így ott választották meg utódját. Azóta Róma püspökei vezetik a katolikus egyházat.
"Péter és utódai sokáig nem használták a címet, de ők vezették az egyházat."
Ez sem igaz. Egyik apostol sem volt egyéni vezető, mindent a vének és az apostolok megbeszéltek:
(Cselekedetek 15:6, 7) 6 Egybegyűltek hát az apostolok és a vének, hogy megvizsgálják ezt az ügyet. 7. . .
És mindenki elmondta a véleményét:
(Cselekedetek 15:7) . . .Péter felállt, és így szólt . . .
(Cselekedetek 15:12) . . .figyelni kezdtek Barnabásra és Pálra, . . .
(Cselekedetek 15:13) . . .Jakab ezt mondta: . . .
(Cselekedetek 15:22) 22 Akkor az apostolok és a vének az egész gyülekezettel együtt úgy döntöttek, . . .
Sehol nem volt, hogy egy valaki a feje a Jeruzsálembe a véneknek. János pedig mindenkit Túlt élt, És soha nem irt arról, hogy Bárki nagyobb tisztnek örvendett volna, még Ő sem, pedig Ő volt a szeretett Tanitvány.
Ajjaj.
" leírtam egy történelmi tényt."
Az biztos, hogy ez megtörtént, Senki nem kérdőjelezi meg, hogy igy történhetet, de nem Isten szavával összhangban, és nem Isten jóváhagyásával
"buta és tanulatlan vezető testület ezt másképp tálalja nektek?"
Milyen értelemben buta vagy tanulatlan, és kinek a szemzszögéből?
Nem kell nagy logika ahhoz, hogy a Bibliában leirtak alapján, nem is lehet ezt másként értelmezni. Sőt:
(Máté 19:28) . . .akik követtetek engem, ti is ülni fogtok tizenkét trónon, ítélve Izrael tizenkét törzsét.
Senki nem lesz magasabb rangú vagy rendű egyeduralkodó. Ebben a Sátáni világban aztán meg végkép nem örvendhetne népszerűségenek.
Minden ellene szól, ennek a megállapitásnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!