Magyar szakkal csak magyartanár lehet valaki?
"Simán van olyan mobiltelefon, amivel lényegében csak telefonálhatsz, jó esetleg sms meg ébresztés."
Igen, az enyém majdnem ilyen. :) De ha esetleg tönkre megy, mert nagyon régi, már nem fogok ilyet kapni, talán már használtan sem.
"de mint látható feltételes módban beszélsz, tehát nem teszed."
A feltételes módot nem úgy kellett érteni, hogy én személyesen arról az egy darab telefonról lemondanék. :) Hanem úgy, hogy ha rajtam múlna, akkor egyáltalán nem is kellene másféle telefonokat gyártani, mert nem hiányozna se a kamera, se a játékok. (Most se hiányzik, kijelentő módban sem :)).
"Milyen beállítottságról beszélsz?"
Az 52-esben leírtam.
"Az, hogy érti, élvezi, elemzi az irodalmi műveket, azzal más számára nem teremt értéket. Akkor miért várja el, hogy a társadalom ezt anyagilag díjazza?"
Már hogy várná el, hogy díjazza a társadalom? Nem azt fogja díjazni, amit tanul az ember az egyetemen. Hanem azt, amit az egyetem után, a tanultakat felhasználva csinál! És ez itt a fő kérdés, hogy milyen hasznos dologra lehet még fordítani ezt a tudást, hogy hogyan tudna vele értéket teremteni. Nyilván nem fog senki fizetni azért valakinek, hogy otthon olvasgasson. Ilyet nem is állított senki.
61:
"Igen, az enyém majdnem ilyen. :) De ha esetleg tönkre megy, mert nagyon régi, már nem fogok ilyet kapni, talán már használtan sem. "
Pont olyat nem, de már vagy 10 éve a legalsó kategória ugyanazt tudja(pl. Nokia 1616), sőt megjelentek a "nagymama mobilok" is, amelyek ennél is egyszerűbbek.
"A feltételes módot nem úgy kellett érteni, hogy én személyesen arról az egy darab telefonról lemondanék. :) Hanem úgy, hogy ha rajtam múlna, akkor egyáltalán nem is kellene másféle telefonokat gyártani, mert nem hiányozna se a kamera, se a játékok. (Most se hiányzik, kijelentő módban sem :))."
Ha rajtad múlna, de másnak meg más igényei vannak. Viszont feltételezem emellett rengeteg technikai vívmányt igénybe veszel, és olyanokról meg ne is beszéljünk, mint pl. az orvostudomány fejlődése miatt a gyermekhalandóság visszaszorulása.
"Az 52-esben leírtam. "
Te humán beállítottságú vagy? Mert szövegértés 0, a milyen beállítottságról beszélsz kérdés itt felvezette a mondanivalómat, melyben kétségbe vonom azt, amit a humán beállítottságról írtál.
"Már hogy várná el, hogy díjazza a társadalom? Nem azt fogja díjazni, amit tanul az ember az egyetemen. Hanem azt, amit az egyetem után, a tanultakat felhasználva csinál! És ez itt a fő kérdés, hogy milyen hasznos dologra lehet még fordítani ezt a tudást, hogy hogyan tudna vele értéket teremteni. Nyilván nem fog senki fizetni azért valakinek, hogy otthon olvasgasson. Ilyet nem is állított senki."
Mégis mit? Mert a könyvtárost, magyar tanárt letárgyaltuk, előbbire külön szak létezik, utóbbi helyett akart valami mást a kérdező. Mi egyébbel teremthet értéket azon kívül, hogy átadja az irodalom értékeit másoknak (tanár, könyvtáros)?
"és olyanokról meg ne is beszéljünk, mint pl. az orvostudomány fejlődése miatt a gyermekhalandóság visszaszorulása. és olyanokról meg ne is beszéljünk, mint pl. az orvostudomány fejlődése miatt a gyermekhalandóság visszaszorulása."
Pont ezért írtam a 48-asban: "Ami fontos az élethez, az egészséghez, a tájékozódáshoz, ami biztonságot ad az embernek, arról persz nem,"
"Te humán beállítottságú vagy? Mert szövegértés 0,"
Te humán beállítottságú vagy? Netán magyar tanár? Mert ha nem, akkor nem vagy jogosult a szövegértésemet osztályozni. :DD
"Mi egyébbel teremthet értéket azon kívül, hogy átadja az irodalom értékeit másoknak (tanár, könyvtáros)?"
Igen, ez itt a kérdés, ezért érdeklődött (gondolom én) a kérdező, hogy ezt megtudja. Ezért nem leszólni kell, meg a bölcsész szakokat lenézni (ha nem inged, ne vedd magadra!), hanem gyakorlati tanácsot adni. Igazából olyanokat kellene erről megkérdezni, akik már elvégezték a magyar szakot. Nem tudom, errefelé hányan járnak ilyenek. Mert a szóbeszéd az egy dolog, a valóság egy másik, ettől függetlenül persze nagyon is lehet, hogy tényleg nincs sok választási lehetőség a szak elvégzése után, de akkor is jobb konkrétumokra alapozni.
"Pont ezért írtam a 48-asban: "Ami fontos az élethez, az egészséghez, a tájékozódáshoz, ami biztonságot ad az embernek, arról persz nem," "
Én meg pont arról beszélek, hogy a műszaki- és természettudományok összefüggésekben léteznek, tehát nem válogathatsz ki egyes elemeket tetszés szerint, vagyis kiválogathatsz, de ezt meg is teszed, ha akarod, de csak magadnak.
"Te humán beállítottságú vagy? Netán magyar tanár? Mert ha nem, akkor nem vagy jogosult a szövegértésemet osztályozni. :DD "
LOL
"Igen, ez itt a kérdés, ezért érdeklődött (gondolom én) a kérdező, hogy ezt megtudja. Ezért nem leszólni kell, meg a bölcsész szakokat lenézni (ha nem inged, ne vedd magadra!), hanem gyakorlati tanácsot adni."
Az a baj, eltéveszted az irányt. A tanulás maga sosem lehet a cél. Nyilván az is lehet cél, hogy többet megtudj a világról. De ha én mondjuk építésvezető szeretnék lenni, akkor utánajárok, milyen képzést kell elvégeznem. Nem lehet a képzés a cél, mert az legfeljebb évekig tart, az életem nagyobb részében dolgozni fogok, és azt szeretném dolgozni, amit szeretek. A kérdező fordítva ülte meg a lovat, mert az őt érdeklő szakhoz keresett szakmát. Te is fordítva ülöd meg a lovat, mert véded ezt a hozzáállást, anélkül, hogy tudnál mondani olyan munkát, amire kimondottan magyar szakosok kellenek.
Eleve szét kellene választani a két fajta érdeklődést. Mert van amit hobbi szinten lehet űzni, van amiből meg meg lehet élni. Ha valamiről kiderül, hogy nem lehet belőle megélni, akkor nem sírni kell, hogy jaj de rossz a világ, hanem tanulni egy más szakmát, előbbit meg hobbi szinten űzni. Én tájfutok és van egy ismerősöm, aki azt gondolta, hogy edzősködésből és tájfutó sportszervezésből majd megél. Mikor Dániában voltunk, és elmeséltük az ottaniaknak, hogy már nincsen meg a tanári(szaktárgyakat oktatott szakközépben korábban) állása, ők lestek, és mondták, hogy náluk sincs senki, aki megélne versenyrendezésből és edzőségből, ezeket mindenki vagy lelkesedésből és ingyen, vagy minimális díjazásért munka mellett csinálja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!