Miért várják el az egyetemi oktatók, hogy a diákok a jegyzetben leírt többértelmű mondatokból megértsék az adott tudományt?
Az írott magyar nyelv eleve alkalmatlanabb a többi nyelvnél a bonyolult információk átadására. Míg a legtöbb nyelvben a hangsúlyos mondatrésznek meghatározott helye van a mondatban, a magyarban sokszor egyáltalán nem derül ki az írott szövegből, hogy hol a hangsúly. A jegyzetírók meg pusztán legépelik azt, amit kimondanának.
Persze van még számos más jellegű hiba is a jegyzetekben, mielőtt szokásotokhoz híven azzal támadnátok, hogy egy darab hülyeség miatt ítélem az összes jegyzetet szarnak.
A kérdező valószínűleg a "logikai gondolkodás" hiányzott a "szükséges és elégséges" feltételek megismerésénél. Illetve az egész logikus gondolkodás képessége hiáynzik. Ami megvan a kötöszködés képessége. így nem érti ezeket a "finom" különbségeket. -> nem való egyetemre. Mert ha már most ezen elvérzett később mi lesz amikor még komolyabb absztrakciós képességekre lesz szüksége.
A matematika itt már egy eszközrendszer. Nem "cél", mint a matek órán a középiskolában. Hanem egy eszközrendszer a saját szabályaival (kb. mint a villa és a kés ha egy rántott húst akar valaki civilizált európai ember módjára megenni). Ezért fontos kiemelni, hogy itt a matematika eszköz tárát fogjuk használni, annak a szabályrendszerével, és nem mást. Előkerülnek vektorok, koordináták, vektor függvények stb. stb. Előkerülnek az "idealizálások" ld. pont szerű test (tömegpont), amikor egy rakás dologgal nem akarunk foglalkozni.
Nézzünk egy egyszerűbb példát. Repül egy golflabda a játékostól a lukig. Ez szépen leírható messziről nézve. A golflabda tömegpontnak tekinthető, jellemző méretei (egy darab lesz neki az "átlagos" átmérője) ahhoz képest elhanyagolható, hogy 30m-t repül egy ferdehajításnak megfelelő pályán.
Menjünk egézsen közel a golflabdához. Nézzük meg egészen közelről. Azt látjuk, hogy a felülete nem sima, hanem olyan, mintha kis "gömböcskék" lennének bele nyomkodva. Na itt megint lesz egy rakás újabb jellemző méret, mert ezeknek a kis "gömböcskéknek" van átmérője, mélysége, egymástól mért távolsága stb. Ha azt viszgáljuk (később amikor a dinamikát is vizsgáljuk, meg azt, hogy itt milyen erők hatnak), hogy ez a golflabda hogyan forog a saját tengelye körül és ez hogyan kapcsolódik a közegellenállással és ez a forgás hogyan stabilizálja a röppályát akkor ezek is számítani fognak. De amíg csak arra vagyunk kiváncsiak, hogy hogyan repül el a játékostól a lukig ezzel nem fogunk foglalkozni mert ez itt egy elhanyagolható kiterjedésű dolog. Igaz ezt megérteni ennyire beborult aggyal szinte reménytelen ezt elismerem.
#27
Ennek a sok szövegnek mi értelme volt? Bármi építő van benne?
"Ennek a sok szövegnek mi értelme volt? Bármi építő van benne?"
Igen, magyarázat, példa, szemléltetés. Persze aki nem tudja értelmezni, azt nem is fogja építeni, nyilván.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!