Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV ma is leselejtezné és...

A MÁV ma is leselejtezné és feldarabolná a Nohabokat?

Figyelt kérdés
A legmegbízhatóbb és leggazdaságosabban üzemeltetehető dieselgépek voltak. A MÁV mégis feldaraboltatta és vashulladékként értékesíette többségüket. Ma is ugyanez a korrupt, szüklátókörű, önös érdektől vezérelt vezetőség űl a MÁV-nál akik ugyanezt tennék?

2023. dec. 10. 01:00
1 2 3 4 5 6 7 8 9
 21/88 anonim ***** válasza:
0%

Hogy-hogy miért éri meg? Hát azért, mert egy modern mozdonyt ezek a vállalatok nem tudnak kibérelni.


Mit csinálnál a nyugdíjazott mozdonyokkal, ha nem darabolod fel őket? Eladnád vagy feldarabolnád őket, mert a vas, alkatrészek értékesek belőle. Nem értesz egyet? Vagy te inkább tárolnád őket az idők végezetéig és fizetnéd a tárolási költségeket? Egy-két jó állapotú darabot érdemes megtartani alkalmi nosztalgiavonatozásra meg kiállítani, de nem több tíz darabot leállítani és nézni, hogy foglalják a helyet és rohadnak el.

2023. dec. 10. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/88 anonim ***** válasza:
0%
Még egyszer, teljesen más néhány járművet üzemben tartani, mint egy többszáz gépes flottát.
2023. dec. 10. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/88 A kérdező kommentje:
22-es nálad valami nagyon megborult valamikor, de ez nem most volt már. Miért kellene tárolni 20 mozdonyt? Az megvan, hogy brutális vontatójármű hiány van a MÁV-nál, főleg a villamosítatlan vonalakon a dieselekre lenne nagy szükség. De ha egy képzelt világban a MÁV-nak nem lenne szüksége dieselekre akkor is egy rahedli magánvasútnak lehetett volna értékesíteni a Nohabokat itthon és külföldön is, sokkal jobb áron mint a vashulladékot aminek eladták végül. Jelenleg három a MÁV-énál öregebb Nohabokat üzemeltetnek magyar magánvasutak és mindet külföldről kellett beszerezniük mert itthon valami hozzád hasonló nagyokos szétdaraboltatta őket. Tényleg jobb ez, hogy így az a pénz is külföldre került amit erre költöttek. Találj még ki okoss magyarázatokat a MÁV vagyonának nyilvánvaló elherdálására.
2023. dec. 10. 18:04
 24/88 anonim ***** válasza:
20%

"a Komplex Railnek miért éri meg egy ilyen 60 éves mozdonyt egymagában üzemeltetni és a Kárpát vasútnak 2 darabot? Azért mert"

krva olcsó! Fillárekért utánad dobják, csak vigyed, ne álljon ott, ne foglalja a helyet. Az is pénz nekik, mégpedig ingyen pénz. Ahogy a román is ideadja a kotla sulzert fillérekért.

2023. dec. 10. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/88 anonim ***** válasza:
27%
#24 Nem adod el, nem vágod szét. Akkor mit csinálsz vele?
2023. dec. 10. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/88 anonim ***** válasza:
73%
Az a baj, bármit írtok a kérdező úgyis csak a magáét fogja hajtani és kérdés nélkül teszi félre a valóságot, miszerint a Nohabok jelentős része a mai napig üzemképes a feldarabolt példányok nagy része pedig ezek számára volt donor és/vagy olyan problémája, sérülése volt ami miatt nem lehetett tovább használni.
2023. dec. 10. 18:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/88 A kérdező kommentje:

27# a valóságot te teszed félre. A 20 mozdonyból 6 darab maradt meg, ebből a 10-es csak azért mert egy alapítvány többet adott érte mint az ócsakavastelep.

[link]

Ha megnézed a selejtezések okait akkor láthatod, hogy olyan hibákért is selejtezték a Nohabokat amelyeket normális esetben simán javítanának és mindez már bőven a rendszerváltás után amikor már könnyedén tudtak volna alkatrészeket is beszerezni hozzájuk, de volt amelyiket működőképes állapota ellenére is selejtezték. Utána persze a Szergejek meg a Csörgők remotjával is próbálkoztak brutál összegekért, csak hogy kitolják az ezeréves dieselgépek élettartamát, de még azok se értek fel a Nohabokkal. Akárhogy is próbálod szépíteni, ami a Nohabokkal történt az hűtlen kezelés kategória, ami a jelenlegi MÁV-tól sem idegen.

2023. dec. 10. 22:00
 28/88 anonim ***** válasza:
78%
Srácok szerintem egyszerűbb lesz ha meghajlunk a kérdező nagysága előtt... Érvelése megingathatatlan!
2023. dec. 10. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/88 anonim ***** válasza:
31%

Racionalítás meg Nohabfan.... Legalább annyira lenne képbe, hogy mi volt a valódi ok....

Villanyfűtés volt bennük? Nem. A fő indok pedig ez volt, minek költsenek olyan gépekre amiket nem lehet használni személyvonatokon.

Igen, tudom ott a 17-es, abba is tudtak tenni, ja igen, 10 év alatt körülbelül a 4-ik 5-ik variációnál tart benne a villanyfűtés, és már el lehet mondani, hogy a nyári melegben nem adja meg magát, akkor biztos nagy ötlet lett volna bő 20 éve nekiállni sorba beépíteni a villanyfűtést, hogy talán jó lesz....


A legendás megbízhatóságról meg annyit, hogy ez egyedül a motorra volt igaz, a villamos rész, már a 60-as években is elavultnak számító, kényes megoldás, volt is velük elég gond, a legtöbb fekvemaradás annak a számlájára írható fel, a hab a tortán meg a soros-párhuzamos kapcsolás, egy TC megfekteti az egész gépet, ha gond van vele.

2023. dec. 11. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/88 A kérdező kommentje:
30# aha, még jó, hogy a Szergejekben volt villanyfűtés és sokkal megbízhatóbbak voltak a Nohaboknál, várjunk csak. Egy Nohab fekvemaradásra jutott 10 Szergej fekvemaradás, a fogyasztása pedig kétszer annyi volt mint a Nohaboké, nembeszélve a sokkal rövidebb élettartamú alkatrészeket beleértve a TC-ket is, a slusszpoén, hogy a remot Szergejek se lettek sokkal jobbak.
2023. dec. 11. 01:48
1 2 3 4 5 6 7 8 9

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!