A MÁV ma is leselejtezné és feldarabolná a Nohabokat?
Hogy-hogy miért éri meg? Hát azért, mert egy modern mozdonyt ezek a vállalatok nem tudnak kibérelni.
Mit csinálnál a nyugdíjazott mozdonyokkal, ha nem darabolod fel őket? Eladnád vagy feldarabolnád őket, mert a vas, alkatrészek értékesek belőle. Nem értesz egyet? Vagy te inkább tárolnád őket az idők végezetéig és fizetnéd a tárolási költségeket? Egy-két jó állapotú darabot érdemes megtartani alkalmi nosztalgiavonatozásra meg kiállítani, de nem több tíz darabot leállítani és nézni, hogy foglalják a helyet és rohadnak el.
"a Komplex Railnek miért éri meg egy ilyen 60 éves mozdonyt egymagában üzemeltetni és a Kárpát vasútnak 2 darabot? Azért mert"
krva olcsó! Fillárekért utánad dobják, csak vigyed, ne álljon ott, ne foglalja a helyet. Az is pénz nekik, mégpedig ingyen pénz. Ahogy a román is ideadja a kotla sulzert fillérekért.
27# a valóságot te teszed félre. A 20 mozdonyból 6 darab maradt meg, ebből a 10-es csak azért mert egy alapítvány többet adott érte mint az ócsakavastelep.
Ha megnézed a selejtezések okait akkor láthatod, hogy olyan hibákért is selejtezték a Nohabokat amelyeket normális esetben simán javítanának és mindez már bőven a rendszerváltás után amikor már könnyedén tudtak volna alkatrészeket is beszerezni hozzájuk, de volt amelyiket működőképes állapota ellenére is selejtezték. Utána persze a Szergejek meg a Csörgők remotjával is próbálkoztak brutál összegekért, csak hogy kitolják az ezeréves dieselgépek élettartamát, de még azok se értek fel a Nohabokkal. Akárhogy is próbálod szépíteni, ami a Nohabokkal történt az hűtlen kezelés kategória, ami a jelenlegi MÁV-tól sem idegen.
Racionalítás meg Nohabfan.... Legalább annyira lenne képbe, hogy mi volt a valódi ok....
Villanyfűtés volt bennük? Nem. A fő indok pedig ez volt, minek költsenek olyan gépekre amiket nem lehet használni személyvonatokon.
Igen, tudom ott a 17-es, abba is tudtak tenni, ja igen, 10 év alatt körülbelül a 4-ik 5-ik variációnál tart benne a villanyfűtés, és már el lehet mondani, hogy a nyári melegben nem adja meg magát, akkor biztos nagy ötlet lett volna bő 20 éve nekiállni sorba beépíteni a villanyfűtést, hogy talán jó lesz....
A legendás megbízhatóságról meg annyit, hogy ez egyedül a motorra volt igaz, a villamos rész, már a 60-as években is elavultnak számító, kényes megoldás, volt is velük elég gond, a legtöbb fekvemaradás annak a számlájára írható fel, a hab a tortán meg a soros-párhuzamos kapcsolás, egy TC megfekteti az egész gépet, ha gond van vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!