Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyire szégyen az, hogy már...

Mennyire szégyen az, hogy már a Csehek leselejtezett motorvonataira ácsingózik a MÁV?

Figyelt kérdés

Annyira lepattant a járműpark a MÁV-nál és annyira nincs pénz újra - hála az elmúlt 13 év tolvajlásának - hogy már ott tartunk, hogy annak is örülnének, ha a Csehek leselejtezett motorvonatait meg tudnák venni.

[link]


Nem szégyen az a fidesznek, hogy ennyivel előbbre tart Csehország, hogy már rászorulunk a levetett vonataikra?


Melyik ország megy inkább előre és nem hátra?



2023. júl. 20. 17:39
1 2 3 4
 1/33 anonim ***** válasza:
82%
Mit vársz egy olyan állami cégtől, ahol azért osztanak 100 milliós jutalmakat év végén, mert kevesebb lett a VESZTESÉG az előző évinél? Előre megyünk, persze... csak éppen a Grand Canyon felé száguldunk teljes gőzzel.
2023. júl. 20. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/33 anonim ***** válasza:
5%
Esetleg leírhatnád, hogy te hogyan tennél versenyképessé egy olyan közlekedési módot amivel a 21. században senki nem akar utazni (a végtelen pénzből gyorsvasút minden faluba nem opció).
2023. júl. 20. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/33 anonim ***** válasza:
5%
#2. Jogos a kérdésed. Én egyébként utaznék vele, mert amúgy jó áron van. Ez persze kétélű kard, mert ha sokkal minőségibb lenne a szolgáltatás, akkor drágább lenne, így kevesebben használnák. Sajnos ez a 22-es csapdája így... ilyen árak mellett lehetetlen komoly fejlesztéseket végrehajtani egy haldokló vasúthálózaton.
2023. júl. 20. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/33 anonim ***** válasza:
94%

2-eske butus vagy mint a ma született fidesszavazó!

Ha van normális szolgáltatás, értsd: pálya, jármű, menetrend, akkor visszatérnek az utasok. Lásd eszetgomi vonal és még sorolhatnánk.

Emellett sokkal-sokkal környezetbarátabb a vasúti közlekedés és biztonságosabb is mint autózni..

Van rá igény! Csak a hozzád hasonló agyhalottak nem tudják felmérni ésszel, hogy miért is lenne jó.


A kérdésre: Orbitális szégyen!

De sajnos nincs új a nap alatt! A halbi kocsikkal is ugyanez volt, a levetett, selejtezett kocsikat vették meg. Ráadásul nekünk már csak azok jutottak amiket más vasúttársaságok már kiválogattak és félredobtak.

Nem is tudom mi lenne itt ha nem vettek volna flirtöket... minden nap harakiri lenne az elővárosban.

Mindegyik kormány csak tologatta a beszerzéseket, mert minden más baromság fontosabb volt.

Aki fel merte emelni a hangját, azt félreállították.

Mostanra pedig annyira a körmére égett a vasúttársaságnak és a kormánynak a dolog, hogy már takargatni sem lehet. Nemhogy a lóláb, hanem az egész ménes kilóg! És persze ez a legrosszabbkor, egy komoly válság kezdetén csúcsosodik ki...

2023. júl. 20. 19:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/33 A kérdező kommentje:
2-es, más olyan hanyatló országokban mint pl. Csehország vagy mondjuk a mélyszegénységben leledző Ausztria valahogy mégis van igény még a 21. századan is a vasúti közlekedésre.
2023. júl. 20. 19:07
 6/33 anonim ***** válasza:
0%

#4: S hány milliárdba is kerül egy ilyen vonalfelújítás? 200 körül? Soha nem hozza vissza az árát.

A környezetbarátság melletti érvek is nehezen értelmezhetőek egy 120 tonnás járműnél aminek saját töltés kell és kilométerenként több tonna rézvezeték feszül a pálya fölött amit amúgy villanyautókban, napelemekben vagy egészségügyi eszközökben is felhasználhatnának. A pazarlás mintapéldája, ami csak azért épül meg, hogy a vonatfotósok és perfekcionista közlekedésmérnökök megveregethessék egymás vállát, hogy sikerült egy olyan rendszert építeniük ami az első hótól vagy hőhullámtól azonnal lehal és használhatatlanná válik.

A vasút nem azért rossz, mert a gonosz politikusok nem adnak rá pénzt, hanem azért, mert amit adnak is elveszik a monopol helyzetben lévő vasúti eszköz gyártók és vasútépítők zsebében. Nincs semmiféle innováció, a vasút feltalálása óta fennálló problémákat pedig szintén nem sikerült megoldani - sőt, a vasútbuzerátorok egyre több és több forrást követelnek új játékszerekre, holott a működési költségeket sem tudják kitermelni. Szó se róla, 9 évesen én is elköltöttem fejben a szüleim összes vagyonát, de kész szerencse, hogy csak fejben, mert a gyermeki énem nekem is értelmetlen pónilovakra meg matchboxokra szórta volna a pénzt.

De ha tényleg annyira jó befektetés a vasút mond csak - Elon Musk, Bill Gates vagy Mark Zuckerberg miért nem alapít vasútépítő céget? Lehet, hogy nincsenek rászorulva arra, hogy az állam kitömje a zsebüket? Vagy a vasút már annyira mocskos biznisz, hogy az már nekik is megülné a hasukat?

2023. júl. 20. 19:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/33 anonim ***** válasza:
35%

A MÁV egy pénzoszto.fosztó kombinát


Ott mindenki csak lop aki teheti, az üzemeltetésre meg nem jut pénz, főleg mióta orbánék vannak hatalmon, na ők semmire nem hajlandók költeni ami nem őket gazdagítja vagy nem az ő érdeklődési körébe tartozik.


Amugy én ugy tudom a nagy városok, főlega budapesti elővárosi munkás vonatok kivételével már a kutya se használja a vonatokat

ritkán járnak, szarok, drágák... Nem kis átlakításra lenen szükség, Ahol sok az utas ott fejleszteni, ahol meg a kutya se használja ott meg menjen a vonat helyet a volán busz.

2023. júl. 20. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/33 A kérdező kommentje:
6-os neked nagyon messzire gurulhatott a gyógyszered. Egy vonat több száz embert képes elszállítani kényelmesen és gyorsan ha mondjuk nem a MÁV-ból indulunk ki, és ez esetben a meghibásodások is kisebb valószínűséggel történek meg mint az autós közlekedésben. A kilóméterenkénti több tonna rézvezeték nem tudom hogy jött ki nálad, de akárhogy is az akkumulátorok gyártásánál és emiatt az azzal való közlekedésnél főleg ha az egyéni közlekedés nem sok környezetpusztítóbb van. Nem tudom honnan villant be neked ez a sületlenség, hogy a vasútnál nincs innováció. Az meg külön rhejes, hogy amiket leírsz nagyjából leginkább az autóiparra és lobbitevékenysére igaz és nem a vsútra. De mindegy is, teljes agymenés amit itt összehordtál, szóval keresd meg szépen a gyógyszered vedd be és aludj rá egyet.
2023. júl. 20. 20:55
 9/33 anonim ***** válasza:
100%
Elég nagy szégyen, de a jelenlegi helyzetben, ideiglenes tűzoltásként szükséges lépés lenne a megvásárlásuk.
2023. júl. 20. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/33 anonim ***** válasza:
0%
#8: Nem nekem gurult el a gyógyszerem, hanem a vasútmániásoknak. Nyugodtan nyiss meg egy Excel táblát jelenérték számításra és kezdj el kísérletezgetni, hogy milyen számoknál kezdenek el rentábilissá válni azok a modern vasúti beruházások, amikről álmodoztok. Ahhoz, hogy a teljes jelenlegi vasúthálózat nullszaldós legyen kb. egy ~15 milliós lakosságú Magyarország kéne ahol olyan népszerűségű a vasúti közlekedés, mint mondjuk Japánban. Ahhoz meg, hogy a bezárt szárnyakat is újranyissák és olyan sűrűségűre növeljék a járatok gyakoriságát, mint amire vágysz kb. egy 20-25 milliós lakosság kéne. Ehhez képest Magyarország népessége az évszázad végére kb. 6,5-7 millió körül lesz. Minden értelmes ember látja, hogy az intercityken kívüli vasutat le kell építeni, hogy ne a jövő generációt terhelje ez a probléma.
2023. júl. 20. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!