Mennyire szégyen az, hogy már a Csehek leselejtezett motorvonataira ácsingózik a MÁV?
Annyira lepattant a járműpark a MÁV-nál és annyira nincs pénz újra - hála az elmúlt 13 év tolvajlásának - hogy már ott tartunk, hogy annak is örülnének, ha a Csehek leselejtezett motorvonatait meg tudnák venni.
Nem szégyen az a fidesznek, hogy ennyivel előbbre tart Csehország, hogy már rászorulunk a levetett vonataikra?
Melyik ország megy inkább előre és nem hátra?
#33: A világ legfejlettebb gazdaságai közül az USA-ban mára gyakorlatilag szétesett a személyszállítási vasúthálózat a Keleti-part kivételével, s nem is tervezik újjáéleszteni (Kaliforniában nyomulnak a vasútcégek a zöld lobbival, de nem sok eredménnyel). Semmiféle hátrányt nem szenvednek belőle.
Norvégia iszonyatos pénzeket ölt a közúthálózatába, miközben a vasútja eléggé gyenge. Köszönik, remekül megvannak. A finnek is nagyon keveset vasutaznak európai mércével, valószínűleg ezért is számítanak a világ legboldogabb nemzetének.
Az írek szintén tudtak óriási GDP növekedést produkálni számottevő személyvasút nélkül.
Lehet, hogy Svájcnak vagy Japánnak kellett a felemelkedéséhez a SAJÁT (tehát nem Siemens, Alstom vagy Bombardier) vasúti ipar geo- és fejlesztéspolitikai okokból, de ma már nekik is óriási adóterhekbe kerül fenntartani a sok mellékvonalat, amit csak az ő jövedelmi szintjükön lehet kigazdálkodni.
Összességében a 21. században semmi jelentősége nincs már egy kiterjedt vasúthálózatnak, legfeljebb az ipari áruszállítás szempontjából lehet még tényező a vasút.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!