Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyire szégyen az, hogy már...

Mennyire szégyen az, hogy már a Csehek leselejtezett motorvonataira ácsingózik a MÁV?

Figyelt kérdés

Annyira lepattant a járműpark a MÁV-nál és annyira nincs pénz újra - hála az elmúlt 13 év tolvajlásának - hogy már ott tartunk, hogy annak is örülnének, ha a Csehek leselejtezett motorvonatait meg tudnák venni.

[link]


Nem szégyen az a fidesznek, hogy ennyivel előbbre tart Csehország, hogy már rászorulunk a levetett vonataikra?


Melyik ország megy inkább előre és nem hátra?



2023. júl. 20. 17:39
1 2 3 4
 21/33 A kérdező kommentje:
Figaro, szerinted 500 Tesla legyártása kevesebb környezet pusztítással jár mint legyártani egy villamos motorvonatot? És azok töltéséhez honnan van az energia, és mi a hatékonyabb 500 Teslát feltölteni vagy egy közvetlen áramforrásról működtetett, visszatáplálásra képes vonaton elvinni ezt az 500 embert? Melyik közlekedési formához kell nagyobb tér, hogy közlekedhessen? Az autózáshoz minimum egy 4 sávos autosztrádányi szélességben kell legyakni a környezetet, hogy araszolva tudjanak rajta haladni a népek, vagy ha haladnak is rajta bármikor lehet egy bszott nagy baleset ha valaki elszámolja magát, vagy éppen keménykedni akar másokkal. A vasút kb. fele akkora szélességgel már hatékonyabban szállít, és jóval kisebb baleseti eséllyel. Fenntartani, karbantartani pedig mindkettőt kell. Hiába jössz itt a vasútellenes dumáddal, sosem fogod bizonyítani a hülyeségedet. A vasútra és a közútra is egyformán szükség van, de mindenképp a vasút lesz a hatékonyabb, persze csak ha megfelelően üzemeltetik.
2023. júl. 24. 10:52
 22/33 anonim ***** válasza:

#21: Ajjaj, hát neked tényleg megártott a tömegközlekedési propaganda :D 500 autó nem egyszerre indul el, mint a menetrend szerinti butaság, hanem amikor akarnak! Tipikusan 100 elindul 6-7 óra között, 200 7-8 óra között, és 100-100 8-9 és 9-10 óra között, majd 8 óra múlva visszatérnek. Egy kétsávos főút simán elbír ~1000-2000 autó/óra kapacitással, nincs szükség semmiféle négy sávos autópályára amiről vizionálsz. Ja, s nem kell hozzá kalauz, jegyvizsgáló, szakszervezet, kerékkopogtató, állomás, András-kereszt és más egyebek sem!

A technológia nem fejlődik gyorsan, mint ahogy azt sokan képzelik, de 150 év épp elég idő volt arra, hogy meghaladja a vasutat. Bizony a vasút egy kifejezetten nagy környezeti pusztító s ebben van leginkább elmaradva. Elég ha betérsz bármelyik vasúti telephelyre és szétnézel - vagy a térképen ránagyítasz a rengeteg lepusztult rendezőállomásra, tonnaszám szivárog a vegyianyag a talajba mind a mai napig. Persze ezt jól eldugják az utasok elől, nehogy szembejöjjön a valóság és lerombolja a környezetbarát csihuhu mítoszát.

2023. júl. 24. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 A kérdező kommentje:
Figaro, két sávos utakon akarsz több száz vagy ezer km-eken szállítani konténereket? Aha. A Teslásoknak is elég lesz a kétszávos út Debrecen-Budapest között, mert a falvakon át szeretnek szerencsétlenkedni a traktorok mögött. Az utaknak meg nem kell semmilyen karbantartó személyzet, aha. Csak napi szinten kell kátyúzni, takarítani, a lámpákat üzemeltetni, a táblákat cserélni stb. Szerinted a közútkezelő válalatoknál nincsenek emberek, ott robotok végzik a melót? Szennyeznek a vasúti fűtőházak? Ja mert az egymillió és egy magánkézben totál ellenőrízetlenül működő autószerelő műhelyeknél nincs semmi szivárgás. Csak a benzinkutaknál bokáig áll az olajos benzin, vagy elég megnézni az áruházak parkolóját, vagy csak a lámpák előtt, hogy mekkora olajfoltokat hagynak az autók. Semmivel sem tudod alátámasztani azt, hogy a közúti közlekedés bármiben is modernebb, hatékonyabb és kevésbbé környezetszennyezőbb lenne mint a vasút. A közúti közlekedés létjogosultságát senki nem vitatja, de te jössz itt annak felsőbbrendűségével ami totál kreténség.
2023. júl. 24. 11:42
 24/33 anonim ***** válasza:
Hát a Teslából nem sok gázolaj szivárog, az biztos :D De egyelőre nem is a Budapest - Debrecen vonalat zárták be, hanem a Piripócs alsó - Kiskunszégyen felsőt. Türelem, majd annak is eljön a kora.
2023. júl. 24. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 A kérdező kommentje:
A Teslába is kellenek kenőanyagok, de nagyságrendekkel nagyobb környezet pusztítást okoz a benne lévő akksik legyártása és újrahasznosítása mint egy átlag belsőégésű autóból kiszivárgó ezmegaz. Arról nem is beszélve, ha egy Tesla felgyullad, márpedig szeretnek minden ok nélkül is felgyulladni a lÍtium akksik, akkor el se lehet oltani amíg ki nem ég teljesen az egész autó. Nagyszerű, hogy te a nagyvárosban élsz, a de attól még a kistelepüléseken is élnek emberek, nálad több iq-val is és lehet, hoy nekik igenis hiányzik a vasút amit most bezárt a maffiakormány. A Budapest-Debrecen vonal bezárásának vizionálása meg maradjon a te fétised, ha csak erre áll fel.
2023. júl. 24. 12:34
 26/33 anonim ***** válasza:
Kérdező ne küzdj vele tovább, ez a borbélyt semmivel nem lehet meggyőzni teljesen reménytelen alak.
2023. júl. 24. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 A kérdező kommentje:

Furcsa, hogy még Lengyelországban is úgy gondolták, hogy érdemes a vasútat fejleszteni:

[link]

2023. aug. 26. 01:10
 28/33 anonim ***** válasza:
0%

Hja, EU-s támogatásból :D Ha arra ad pénzt Brüsszel, akkor az ottani Mészáros Lőrincek is arra fognak specializálódni.

Még mindig nem értik sokan, hogy aki vasútba fektet, az a múltba fektet.

2023. aug. 26. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 A kérdező kommentje:
Igen Figaro, egész Europa hülye, köztük Lengyelország is, csak mi csináljuk jól. Az, most ne zavarjon, hogy immár utolsók vagyunk nagyjából az EU országok közt mindenben. Akkor is ők a hülyék.
2023. aug. 26. 11:33
 30/33 anonim ***** válasza:

#30: Állítsam le magam? Miért is? Mert a vasútpropaganda már nem tud érveket felhozni, hogy miért van szükség arra, hogy milliárdokkal tömjék ki az európai vasúthálózat összeomlás szélén álló részét?


Had emlékeztesselek: a szocializmus hajnalán ugyanez a "vasúttal a jövődet építed" agymosás ment - ugyanúgy nem lett belőle semmi és épp azok a veszteséges vasútvonalak omlanak most is össze, amiket akkoriban a tervutasításos rendszerben kiépítettek, felújítottak. Most megint divat a tervutasításos rendszer (még ha nincs is ilyen direkt módon kimondva): nálunk inkább a stadion megy, míg a zöldek inkább a vasutat preferálnák, de közös bennük, hogy ugyanakkora pénztemetők amiknek nem szabadna megépülnie, mert az unokáink vállát fogja nyomni a súlya.

2023. aug. 26. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!