A budapesti mobilbérleteseket miért nem zavarja az a tucatnyi technikai feltétel, ami egy mobilbérlet vásárlásához és használatához kell? Ennyire iszonyodnak a papírtól?
#40
Nem a telefon ára tesz elitté, hanem az a jelenség, hogy telefont vásárolsz, miközben még az előző is használható.
Nem tudom, én a vonatjegyet is online veszem, online vásárolok be, sőt, sok további terméket is online rendelek, ebédet is szoktam rendelni, ügyfélkapum is van és sok ügyet intézek online.
Ezek mind a kényelmet szolgálják és közülük nem egy olyan, ami jelentős időmegtakarítást eredményez.
Például egy baráti családhoz szoktam menni az agglomerációba, ahol busz csatlakozik a vonathoz. Visszafelé a busz úgy érkezik be, hogy rohanva lehetne csak vonatjegyet venni és akkor már nem biztos, hogy hátraérne az ember a peronon (hátul jóval kevesebb az utas a vonaton, ami nekem nem mindegy). De ha késik a busz (szokott), akkor meg végképp nem tudnál jegyet venni. Mindig megveszem a buszra várva, vagy a buszon, vagy esetleg még náluk online. (Ugyebár tudjuk, hogy 4 óra az érvényessége és nem szoktam előre tudni, mikor megyek tőlük haza.)
#41
Szóval új ruhát is csak akkor veszel, amikor a régi annyira szakadt, hogy már konkrétan használhatatlan?
Nem gondolom elitnek magamat csak azért, mert 5 évente veszek új telefont.
"Szóval új ruhát is csak akkor veszel, amikor a régi annyira szakadt, hogy már konkrétan használhatatlan?"
Igen, legszívesebben csak akkor vennék újat, azonban miattatok ez sincs így, ugyanis kerek szemekkel bámulnátok meg engem az utcán, ha szakadt ruhában járnék.
#44
Én aztán nem. Akkor gondolkodom el bárminek a cseréjén, ha úgy érzem, hogy a meglévő nem teljesíti megfelelően azt, amire van.
„ Nem a telefon ára tesz elitté, hanem az a jelenség, hogy telefont vásárolsz, miközben még az előző is használható.“
A használhatóság definícióját kellene meghatározni. Használható mert lehet vele telefonálni és SMS-t írni? Ebből a szempontból valóban az. De ezek az eszközök már jócskán túlmutatnak ezeken a funkciókon. Én évekig használok egy okostelefont, de 8 év rengeteg idő. Csomó aktuális dolgot tekintve használhatatlan a telefonod.
Ha jól sejtem 2014 körüli lehet, valószínűleg android lollipop igaz? 3 százalékos sincs a piaci részesedése az Android rendszert futtató eszközök között.
Senkit sem tesz elitté ha ennél a szintnél jobb telefont használ.
Arról nem is beszélve, hogy nincs nekem időm arra, hogy sorban álljak egy automatánál. BudapestGO app tudja az automatikus megújítást is ráadásul. Vonatra is MÁV appban veszem a jegyeket. Az állomásra menet. Mozijegyet is telefonon mutatok be. Sőt, ha tesómhoz megyek vidéki városba, a Volán jegyet is így veszem. Bankkártyát sem használok már csak mobilfizetést.
Látható, hogy nem csak egy szolgáltató egyetlen appja miatt van szükségem állandó készenlétre és mobilinternet kapcsolatra. Sokkal praktikusabb ezeket a dolgokat egyetlen készülékkel intézni. A bérlet widgetről indítható, a mobilfizetés pedig NFC alapon működik faceID azonosítással. Nem kell bankkártyát elővenni, nem kell mozijegyet elővenni. Semmit sem kell keresni a zsebekben meg tárcában, táskában.
"Arról nem is beszélve, hogy nincs nekem időm arra"
Akkor nem gondolod, hogy benned van a hiba? Valahogy manapság senkinek nincs ideje semmire. A nyolc általánost végzetteken is ezt látom, hogy olyan fontosnak tartják a saját munkájukat, hogy vasárnap délben is simán lepattintják a családjukat, hogy a főnökükkel beszélhessenek telefonon. Vagy ha csupán félnek a kirúgástól, akkor ismerjék be, hogy nulla egzisztenciával rendelkeznek, de ne hazudozzák tele a világot azzal, hogy mennyire de fontos munkájuk van nekik.
Te vagy, aki szerint a 90-es évek mennyivel jobb volt, mert csúnya okostelefon?
Tudod, a mosógép, mosogatógép, villamos, vonat és online ügyintézés mind azt a célt szolgálják, hogy bizonyos dolgok gyorsabban meglegyenek. Az élelmesebbje a nyert időben eljár kávézóba, teázóba, kocsmába, sportolni. A kevésbé élelmesebbje hisztizik, hogy milyen jó volt a patakban mosni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!