Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ezeket miért csinálja sok...

Ezeket miért csinálja sok béna sofőr?

Figyelt kérdés

7 éve van jogsim, ezalatt rengeteget vezettem városban/autópályán/belföldön/külföldön, hóban esőben éjszaka, mindenhogy, és (lekopogom) soha még egy koccanásom sem volt. Tehát nem csak jó sofőrnek tartom magam, de bizonyíthatóan az is vagyok.


Amiket nem értek: mi a fészkes fenéért van mindig egy szötymörgő szar a belső sávban? Vagy több is. Főleg városban tapasztalható ez. Nekem kell jobbról előzni (pontosabban elhaladni mellette), ha nem akarok 50-nel lassúzni a 70/90-es zónában. Alap dolognak számít, hogy ha nem előzöl vagy haladsz gyorsabban a jobb oldali sávnál, akkor húzódj le a francba jobbra. Ezt miért nem tartja be olyan sok ember? Aki magára ismer, fevilágosítana, hogy miért csinálja ezt? Nem járt kreszre és jogsi nélkül vezet?


Másik idegesítő, gyakran előforduló dolog: piros lámpa, kettővel előttem haladó kocsi még 20 méterre van, de az előttem lévő már satuzik. Én meg mögötte majdnem beleszaladok, mert nem számítok arra, hogy ő ilyen hamar satuzni fog, teljesen indokolatlan viselkedés. Nem csodálnám, ha ilyen helyzetekből sok baleset történne, nem tudom, van-e erről statisztika. Ennek is mi az oka? Mi a francért kell 20 méterről már lesatuzni? Fél az előtte lévőtől vagy vak vagy mi?



jan. 4. 20:24
1 2 3 4 5 6
 51/57 A kérdező kommentje:

Felesleges itt érvelgetni, sajnos annyi a szerencsétlen lúzer az utakon, hogy nekünk ügyeseknek el kell őket tűrni, #50 de ezzel a cikázgatással én perceket szoktam nyerni, mert pl. elérem még a zöld lámpát. Amúgy aki abban a hitben él, hogy városban nincs jobbratartás, az légyszi vegye át újra a kreszt, mielőtt volán mögé ül. Az ilyen biztos sok más szabállyal sincs tisztában.


Ja és ezek a kommentek óta direkt figyeltem, hogy tényleg jobb-e minőségre a belső sáv, de rohadtul nem. Ahol a külső sáv kátyús, ott a belső is.

febr. 6. 08:46
 52/57 bazaltkaroly ***** válasza:

#51 Van jobbra tartás városban, de annyira nem releváns, mert kevés olyan hely van Budapesten kívül, ahol a belsőből nem lehetne kanyarodni. A rendőr sem foglalkozik vele. Ők is járnak belül rendszeresen, néha negyvennel is. Ráadásul, csúcsforgalomban, ha mindenki jobbra tartana, akkor egy több kilométeres konvoj alakulna ki, miközben belül üres lenne a sáv. Budapesten más, mert ott sok a hosszú, többsávos útszakasz, ami nem visz sehová.

Nem tudom, hogy te merre szoktál járni, de rengeteg olyan hely van, ahol a buszok, és teherautók álltak kijárt külső sávok használhatatlanok. Azt meg tudjuk, hogy a magyar közútkezelők mennyire veszik komolyan ezeket a problémákat (semennyire).

Egy pár példa:

[link]

Belül rendben van, kívül elhanyagolt csatornafedelek, rácsok.


[link]

A kedvencem. A busz nyomvonalán terep, belül majdnem sima út. Itt végigjárhatod az egész József Attilát, látni fogod, hogy kívül rendszeres a csatornarács, ami térdig be van süllyedve.


[link]

Megint, kívül toldozott-foldozott felület, belül egész elviselhető.


[link]

Itt az utcaképről nem igazán látszik, de személyes tapasztalatból mondom, hogy kívül horror menni. Rezeg az egész autó. Ha egyenesen akarsz tovább menni, akkor jobb belül maradni, és az emberek tisztában is vannak vele.


[link]

Ehhez már nem is írok semmit.


Megértem, hogy frusztráló, mikor sietségben belül döcög valaki, és én sem szeretem, ha ezek negyvenöt alatt cammognak belül, miközben kívül üres a sáv, vagy ha éppen egy huszonöttel haladót próbálnak harmincöttel megelőzni. Azonban ha valaki a megengedett, maximum sebességgel halad, akkor most miért kell haragudni. Vezetés közben tisztában vagyok vele, hogy nem egyedül vagyok a világon, és nem körülöttem forog minden. Nem fogom hatvannal veszélyeztetve megelőzni az ötvennel haladót, csak mert én így talán elérem a zöldet. Semmi értelme ezen rugózni.

febr. 6. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/57 A kérdező kommentje:

#52 ha legalább a megengedettel menne, már nyugodtabb lennék, de sokan szerintem élvezik direkt bosszantani az embereket a csigatempóval🤣

Én amúgy Budapesten és Nógrád megyében szoktam legtöbbet vezetni, de jártam már sok másfele is, külföldön is.

“ Nem fogom hatvannal veszélyeztetve megelőzni az ötvennel haladót, csak mert én így talán elérem a zöldet.”

Na várjunk, szerintem te olyanokra gondolsz, akik a szembesávban vadul előzgetnek akkor is, ha jön autó és kb. a szívedhez kapsz, hogy nem történt frontális ütközés. Én nem ilyen vagyok és nem is ilyen előzésekről beszéltem, hanem mikor többsávos úton a belsőben előznék. Az mitől veszélyeztetés? Arra van alapvetően a belső sáv.

febr. 6. 09:58
 54/57 bazaltkaroly ***** válasza:

#53 Nem úgy gondoltam, külsőből előzni hatvannal. De amíg a harminccal, negyvennel döcögőt előződ (éred be) jobbról, addig rendben van.

Ne is mond, néha a hajamat tudnám tépni, mikor kora reggel a belsőben zöld a lámpa, és a féket taposgatják. Meg amikor nincs előtte senki, és félholt tempóval halad, úgy hogy nem is akar kanyarodni. Ilyenkor én is felteszem a kérdést, hogy miért nem kívül megy?

Annyit mondok, hogy szerintem apavetően, ha mindenki a megengedett maximummal halad belül, akkor nem érdemes a jobbra tartást városon belül feszegetni, mert más környezet, mint városon kívül. Ezért sem tudja sok ember, hogy van jobbra tartás. Továbbá próbálok beengedni egy-egy külsőből besorolót kanyar előtt, hogy ezzel is erősítsem azt az érzést bennük, hogy van aki beengedi őket, így nem kell tartósan belül lenniük. Ha sok ember így csinál, akkor ezek a kevésbé magabiztos vezetők is szívesebben fognak kint maradni, mert nem lesz bennük az az aggodalom, hogy lekésik a kanyarodót, vagy állniuk kell még el nem fogy a sor.

febr. 6. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/57 A kérdező kommentje:
#54 hát igen…mondjuk én nem értem, hogy aki bizonytalan, félős, az hogy jutott jogsihoz. Sokkal szigorúbban kéne venni a forgalmi vizsgákat, persze így is van, aki hatodjára megy át, de ott tényleg el kéne gondolkozni, hogy a vezetés neki való-e, van-e értelme ilyet vezetni engedni. Az ilyenek inkább maradjanak a buszozásnál. Na mindegy, jól esett kiadni magamból, de szerencsétlenek sajnos mindig lesznek, így próbálok már én is nyugodtabban állni hozzá, mert ez változni nem fog, ha ilyen marad a rendszer.
febr. 6. 10:50
 56/57 anonim ***** válasza:

#55 Viccelsz? Ismerek olyat, aki életében nem ment 60-nál gyorsabban, és megsértődött, amikor friss jogsival a tapasztalt apja megpróbálta oktatni.

Nekem szerencsém volt, már a 3. órán szólt az oktató kisvárosban, hogy ne 35-tel tököljünk már. A vizsgahelyszín meg 70 km-re volt, szóval bőven megvolt az országúti és éjszakai vezetés is mindenkinek úgy, hogy felkerekedett az oktató 2-3 diákkal és rászánták mindannyian a délutánjukat a gyakorlásra.

febr. 6. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/57 bazaltkaroly ***** válasza:

#55 Ebben egyetértünk!

Habár úgy vagyok vele, hogy nem szabad feladni. akinek nem megy vegyen extra órákat, és gyakoroljon, de akinek így sem megy azt ne is engedjék tovább.


#56 Anno engem is felvitt az autópályára, hogy érezzem, milyen gyorsan menni, mert az első három órámban mindig lassú voltam. Csak kicsit éreznek kellett, hogy milyen a gyors tempó és máris jobb volt.

febr. 6. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!