Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ezeket miért csinálja sok...

Ezeket miért csinálja sok béna sofőr?

Figyelt kérdés

7 éve van jogsim, ezalatt rengeteget vezettem városban/autópályán/belföldön/külföldön, hóban esőben éjszaka, mindenhogy, és (lekopogom) soha még egy koccanásom sem volt. Tehát nem csak jó sofőrnek tartom magam, de bizonyíthatóan az is vagyok.


Amiket nem értek: mi a fészkes fenéért van mindig egy szötymörgő szar a belső sávban? Vagy több is. Főleg városban tapasztalható ez. Nekem kell jobbról előzni (pontosabban elhaladni mellette), ha nem akarok 50-nel lassúzni a 70/90-es zónában. Alap dolognak számít, hogy ha nem előzöl vagy haladsz gyorsabban a jobb oldali sávnál, akkor húzódj le a francba jobbra. Ezt miért nem tartja be olyan sok ember? Aki magára ismer, fevilágosítana, hogy miért csinálja ezt? Nem járt kreszre és jogsi nélkül vezet?


Másik idegesítő, gyakran előforduló dolog: piros lámpa, kettővel előttem haladó kocsi még 20 méterre van, de az előttem lévő már satuzik. Én meg mögötte majdnem beleszaladok, mert nem számítok arra, hogy ő ilyen hamar satuzni fog, teljesen indokolatlan viselkedés. Nem csodálnám, ha ilyen helyzetekből sok baleset történne, nem tudom, van-e erről statisztika. Ennek is mi az oka? Mi a francért kell 20 méterről már lesatuzni? Fél az előtte lévőtől vagy vak vagy mi?



jan. 4. 20:24
1 2 3 4 5 6
 21/57 anonim ***** válasza:
100%
#31 Miért lennél lepontozva? Az 1-2 kereszteződés az normális. Annak bizony az anyukáját, aki már a Lágymányosi hídon a belsőbe tart, mert a Népligetnél le fog kanyarodni balra, de annak is szintén az anyját, aki a legutolsó pillanatban találja ki, hogy ő bizony átvág három sávon, akár beengedik, akár nem. A fekvőrendőrrel meg túloztam, motoron nekem az annyi, hogy felállok és térddel kirugózom. Az autót én sem gyilkolom rajta, néha még egyesbe is visszaváltok, vagy csúsztatom a kuplungot kettesben. :D
jan. 4. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/57 anonim ***** válasza:
89%

Akkor tessék: "Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos"


Mivel jobbról el tudsz haladni mellettük, nem akadályoznak, ha a belsőben mennek. Erről ennyit.

jan. 4. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/57 anonim ***** válasza:
0%
#33 Aham, csak ha jobbról tele vagyunk buszokkal-kamionokkal, mögötted meg jön valaki gyorsabban, és két kamion mögött pont van annyi hely, hogy te ki tudsz sorolni, akkor neked kötelező kisorolni. :D
jan. 4. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/57 anonim ***** válasza:
0%
Kicsit g*ci a KRESZ olyan szempontból, hogy a zavarás, akadályozás és veszélyeztetés nincs konkrétan definiálva. De nyugodj meg, 70-es táblánál 40-nel a belső sávban menni nettó akadályozás.
jan. 4. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/57 anonim ***** válasza:
100%

"Lágymányosi hídon a belsőbe tart"


Mondjuk pont a Lágymányosin kritikán aluli a külső sáv. Buda felől akkora kátyút kaptam el, hogy mehettem futóművet állítani. Pest felől haladva a Budai oldalon szintén ritka szar a külső sáv, miközben a belső szinte tükörsima. Nem véletlenül nem is megy rá senki.

jan. 4. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/57 anonim ***** válasza:
100%

"De nyugodj meg, 70-es táblánál 40-nel a belső sávban menni nettó akadályozás."


De ha ki tudod kerülni akkor nem akadályoz benne senki, hogy megtedd...

jan. 4. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/57 anonim ***** válasza:
100%

Saját példa a hirtelen fékezésekre:


Családban Swift van, nekem új céges autó.


Családtag aki vezet 10+ éve elvitte a céges kocsimat, meg is jegyezte, hogy jó a fék és szokatlan neki, mert erősebben odalépett neki és szinte satuzott. Jó, hogy nem jött mögöttünk senki.


Nekem pont fordítva, mentem a Swifttel és bátor féktávot vettem, elkezdtem szokásosan nyomni a féket, majd konkrétan teljes erőből tapostam, hogy meg tudja állni.


Hiába vezetünk rendszeresen, hiába vagyunk tapasztaltak, egy számunkra ismeretlen autóval simán érhetnek ilyen meglepetések. Akár pont ez, hogy más a fékhatás.


Ezért is mondom, hogy nem tudhatod, ki ül a másik autóban, lehet életében először vezeti a típust, vagy kezdő, vagy bármi. Pont ezért kell mindig ésszel közlekedni és figyelni.

jan. 4. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/57 anonim ***** válasza:
34%
#39 Hát, valóban hiába vezettek rendszeresen, ha elinduláskor képtelenek vagytok egy fékpróbára. :D
jan. 4. 23:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/57 anonim ***** válasza:
54%
#40 Igen ,előre tudtam, hogy lesz egy nagyokos, aki ezzel fog jönni, és majd jóóóóóól megmondja ;)
jan. 4. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/57 anonim ***** válasza:
47%
(És ne haragudj, akinek jogosítványa van, attól elvárom, hogy ha hibázik is néha, azért nem követ el olyan hibát, amiért forgalmi vizsgán megbuktatták volna.)
jan. 5. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!