Ezeket miért csinálja sok béna sofőr?
7 éve van jogsim, ezalatt rengeteget vezettem városban/autópályán/belföldön/külföldön, hóban esőben éjszaka, mindenhogy, és (lekopogom) soha még egy koccanásom sem volt. Tehát nem csak jó sofőrnek tartom magam, de bizonyíthatóan az is vagyok.
Amiket nem értek: mi a fészkes fenéért van mindig egy szötymörgő szar a belső sávban? Vagy több is. Főleg városban tapasztalható ez. Nekem kell jobbról előzni (pontosabban elhaladni mellette), ha nem akarok 50-nel lassúzni a 70/90-es zónában. Alap dolognak számít, hogy ha nem előzöl vagy haladsz gyorsabban a jobb oldali sávnál, akkor húzódj le a francba jobbra. Ezt miért nem tartja be olyan sok ember? Aki magára ismer, fevilágosítana, hogy miért csinálja ezt? Nem járt kreszre és jogsi nélkül vezet?
Másik idegesítő, gyakran előforduló dolog: piros lámpa, kettővel előttem haladó kocsi még 20 méterre van, de az előttem lévő már satuzik. Én meg mögötte majdnem beleszaladok, mert nem számítok arra, hogy ő ilyen hamar satuzni fog, teljesen indokolatlan viselkedés. Nem csodálnám, ha ilyen helyzetekből sok baleset történne, nem tudom, van-e erről statisztika. Ennek is mi az oka? Mi a francért kell 20 méterről már lesatuzni? Fél az előtte lévőtől vagy vak vagy mi?
Akkor tessék: "Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos"
Mivel jobbról el tudsz haladni mellettük, nem akadályoznak, ha a belsőben mennek. Erről ennyit.
"Lágymányosi hídon a belsőbe tart"
Mondjuk pont a Lágymányosin kritikán aluli a külső sáv. Buda felől akkora kátyút kaptam el, hogy mehettem futóművet állítani. Pest felől haladva a Budai oldalon szintén ritka szar a külső sáv, miközben a belső szinte tükörsima. Nem véletlenül nem is megy rá senki.
"De nyugodj meg, 70-es táblánál 40-nel a belső sávban menni nettó akadályozás."
De ha ki tudod kerülni akkor nem akadályoz benne senki, hogy megtedd...
Saját példa a hirtelen fékezésekre:
Családban Swift van, nekem új céges autó.
Családtag aki vezet 10+ éve elvitte a céges kocsimat, meg is jegyezte, hogy jó a fék és szokatlan neki, mert erősebben odalépett neki és szinte satuzott. Jó, hogy nem jött mögöttünk senki.
Nekem pont fordítva, mentem a Swifttel és bátor féktávot vettem, elkezdtem szokásosan nyomni a féket, majd konkrétan teljes erőből tapostam, hogy meg tudja állni.
Hiába vezetünk rendszeresen, hiába vagyunk tapasztaltak, egy számunkra ismeretlen autóval simán érhetnek ilyen meglepetések. Akár pont ez, hogy más a fékhatás.
Ezért is mondom, hogy nem tudhatod, ki ül a másik autóban, lehet életében először vezeti a típust, vagy kezdő, vagy bármi. Pont ezért kell mindig ésszel közlekedni és figyelni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!