Ezeket miért csinálja sok béna sofőr?
7 éve van jogsim, ezalatt rengeteget vezettem városban/autópályán/belföldön/külföldön, hóban esőben éjszaka, mindenhogy, és (lekopogom) soha még egy koccanásom sem volt. Tehát nem csak jó sofőrnek tartom magam, de bizonyíthatóan az is vagyok.
Amiket nem értek: mi a fészkes fenéért van mindig egy szötymörgő szar a belső sávban? Vagy több is. Főleg városban tapasztalható ez. Nekem kell jobbról előzni (pontosabban elhaladni mellette), ha nem akarok 50-nel lassúzni a 70/90-es zónában. Alap dolognak számít, hogy ha nem előzöl vagy haladsz gyorsabban a jobb oldali sávnál, akkor húzódj le a francba jobbra. Ezt miért nem tartja be olyan sok ember? Aki magára ismer, fevilágosítana, hogy miért csinálja ezt? Nem járt kreszre és jogsi nélkül vezet?
Másik idegesítő, gyakran előforduló dolog: piros lámpa, kettővel előttem haladó kocsi még 20 méterre van, de az előttem lévő már satuzik. Én meg mögötte majdnem beleszaladok, mert nem számítok arra, hogy ő ilyen hamar satuzni fog, teljesen indokolatlan viselkedés. Nem csodálnám, ha ilyen helyzetekből sok baleset történne, nem tudom, van-e erről statisztika. Ennek is mi az oka? Mi a francért kell 20 méterről már lesatuzni? Fél az előtte lévőtől vagy vak vagy mi?
#18 Nem busszal járok, hanem motorral. Autóban ülve észre sem veszel jó eséllyel (ismerve az átlag autós reakcióidejét és a tükörellenőrzés gyakoriságát), és már három lámpával odébb vagyok. :)
#17 Akkor biztos neked akarta írni a #18-as kolléga, hogy sz*rod van. És de, városon belül is csak akkor nem kötelező a jobbratartás, ha kialakult a párhuzamos közlekedés. Ha üres a külső sáv, akkor bizony ki kell sorolnod, már csak azért is, mert melletted jobbról elhaladni veszélyes, ugyanis gondolom te is csak a bal tükröd nézed, vagy azt sem.
#27 Én nem mondom, hogy ezek nem létező jelenségek, mert azok. De aki állítólag 7 éve vezet annak már nem ezeken kellene felkapnia a vizet.
Nyilván az a baj, hogy vannak akiknek tök mindegy, elkönyvelik, hogy ők a tökéletes sofőrök, mindenki más béna. És ha esetleg próbálod árnyalni a helyzetet, hogy nem feltétlenül béna mindenki, akkor végső soron mindig kijelentheti, hogy te is béna vagy és azért nem neki adsz igazat... Igazi érvelési zsákutca az egész.
Én sokat vezetek, az ilyen helyzeteket már pont leszarom. Mint mondtam, utóbbira ott van a követési távolság. Ha azt betartod nem ér meglepetés. Előbbi esetben meg sávot váltok oszt megyek tovább.
Számomra eleve fura az, amikor valaki dinamikus sofőrként jellemzi magát. Én úgy mondanám, hogy tudok dinamikusan közlekedni, ha adottak a feltételek, de egy jó sofőr az nem csak és kizárólag dinamikus, hanem sokkal inkább alkalmazkodó. Ha kell akkor visszavesz, ha tud akkor meg halad.
#28 Figyelj, abban igaza van, hogy sok a béna az utakon. Abban nincs igaza, hogy a f*szért kell ezen panaszkodni, mire elér A-ból B-be és kiszállt az autóból, ezeket az "atrocitásokat" mentálisan egészséges embernek el kell viselnie. De azt is lássuk be, hogy ennél csak idegbetegebb állatok vannak az úton, és ők sem okoznak folyton tömegbalesetet. Inkább itt vegzáljon mindenkit, minthogy a dudára támaszkodjon holnap reggel.
"de egy jó sofőr az nem csak és kizárólag dinamikus, hanem sokkal inkább alkalmazkodó" - kérdés, hogy te mit értesz a "dinamikus" szó alatt. Mert egy dinamikus vezető éppenséggel semmi más, csak alkalmazkodó. Azt hívják dinamikának.
#29 Ezt hívják dinamikának, de szerintem mind tisztában vagyunk vele, hogy a magukat dinamikusnak mondó sofőrök nagy része minden másodpercben csak azt lesi, hogyan juthatna előbbre és hogyan haladhatna gyorsabban.
Holott vannak helyzetek, amikor simán csak el kell fogadnunk, hogy éppen nem tudunk haladni és abba sem halunk bele, ha csak nyugodtan autózunk a forgalom ritmusában a többi "bénával".
És előre látom, hogy le leszek pontozva, de mint mondtam, soha nem tudhatjuk mikor ki van előttünk, ki vezet, miért vezet úgy, ahogy.
Ha csak a magam példáját nézem, akkor legutóbb fürdőszobához 15 ezer Forint / lap DARABÁRAS csempét hoztam személyautóval. Hát ott nyilván nem úgy mentem át a fekvőrendőrön meg a kátyún, mint pizzafutár a Fiat Pandával.
Vagy hiába van több sáv, ha tudom, hogy szopás lesz besorolni, akkor előre besorolok. Nem a korábban említett 15 kereszteződéssel előbb, de inkább 1-2 kereszteződéssel előbb ott vagyok, minthogy utolsó pillanatban kelljen bepofátlankodnom az időben besorolók elé feltartva a másik sávot is ezzel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!