Ezeket miért csinálja sok béna sofőr?
7 éve van jogsim, ezalatt rengeteget vezettem városban/autópályán/belföldön/külföldön, hóban esőben éjszaka, mindenhogy, és (lekopogom) soha még egy koccanásom sem volt. Tehát nem csak jó sofőrnek tartom magam, de bizonyíthatóan az is vagyok.
Amiket nem értek: mi a fészkes fenéért van mindig egy szötymörgő szar a belső sávban? Vagy több is. Főleg városban tapasztalható ez. Nekem kell jobbról előzni (pontosabban elhaladni mellette), ha nem akarok 50-nel lassúzni a 70/90-es zónában. Alap dolognak számít, hogy ha nem előzöl vagy haladsz gyorsabban a jobb oldali sávnál, akkor húzódj le a francba jobbra. Ezt miért nem tartja be olyan sok ember? Aki magára ismer, fevilágosítana, hogy miért csinálja ezt? Nem járt kreszre és jogsi nélkül vezet?
Másik idegesítő, gyakran előforduló dolog: piros lámpa, kettővel előttem haladó kocsi még 20 méterre van, de az előttem lévő már satuzik. Én meg mögötte majdnem beleszaladok, mert nem számítok arra, hogy ő ilyen hamar satuzni fog, teljesen indokolatlan viselkedés. Nem csodálnám, ha ilyen helyzetekből sok baleset történne, nem tudom, van-e erről statisztika. Ennek is mi az oka? Mi a francért kell 20 méterről már lesatuzni? Fél az előtte lévőtől vagy vak vagy mi?
#31 De van. Akkor nincs, ha mindkét sáv tele és mindkét sáv halad.
#32 Ja, ez a beengedés a kedvencem, a buszsofőrök meg a teherautósok folyton hisztiznek, hogy őket nem engedik be, közben én állok a stop táblánál, ezek meg pont annyira lomhák és parasztok, hogy pont beengedhetnének, ha akarnának, pl. amikor Újbudán a Lágymányosi hídra akarok felhajtani, ahol nincs lámpa.
Amúgy én a villogókat direkt nem engedem el. Autópályán is rengeteget nézek tükörbe és lesem, mikor tudok kisorolni, de ha valaki balra indexel, vagy villog, nem elég neki az, hogy regisztráltam a jelenlétét, az akkora bunkó, hogy csak azért sem teszek extra effortot az elengedésébe.
#34 Kedves utolsó!
Városon belül nincs jobbra tartási kötelezettség... Tessék kinyitni a KRESZ könyvet! De ne az 1970-est!
#35
KRESZ 36.§ (2)
A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy – lakott területen – távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
Igenis csak akkor nem kell kisorolnod, ha nem is tudsz kisorolni. Imádom, hogy a sok "seggem beletettem az autómba, nyomom ész nélkül a gázpedált" úrivezető úgy nyomatja ezt a "városban nekem nem is kell jobbratartani" baromságot, amilyen lendülettel szidja a motorost meg a biciklist, hogy bezzeg nekik sávon belül is jobbra kéne tartani. Aztán kb. két kattintás kiguglizni a KRESZ-t, amit te nyilván elsőre sem tanultál meg, hogy kiderüljön, hogy baromira nincs igazad.
Sőt, szintén 36.§ következő bekezdése (3):
A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban – a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával – bármely gépjárművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra – a balra bekanyarodás esetét kivéve – ráhajtani csak személygépkocsival és motorkerékpárral szabad.
Látod? Legbelsőben semmi keresnivalód, ha nem előzöl vagy éppen nem balra kanyarodsz a következő lehetőségnél. Csak gondolom az "értelemszerűen" szó zavart meg, mert értelmed nincs.
Én is a belsőben megyek szinte állandóan, több okból:
1. a külső sáv minősége sokkal rosszabb, teli van vályúval lyukkal lefolyóval, eldobott kerékvető szarral.
2. az hogy a sok lassú és bűzölgő dög, busz .kamion kisteher széteső rozsdahalom tanulóvezető megengedett-50% sebességgel ott cammog.
3. dolog , az összes biciklis, rolleres, riksás, libakergető bűzgörény tetvészkedő is ott kacsázik keresve az alkalmat hogy elém esve egy kátyúban átmenjek rajta, nem hiányzik köszönöm.
4. dolog, minden betorkoló kereszteződésnél valaki le akar majd kanyarodni jobbra szigorúan utolsó pillanatba besatuzva, szigorúan nem indexelve ,aztán gyök kettővel mint a nyergeskamion gépészkedve vissza egybe ki ne boruljon már a kávé.
Na ezek miatt én senki kedvéért nem vagyok hajlandó a külsőből a belsőbe kéredzkedni félpercenként aztán vissza, ezzel folyamatos balesetveszélyt kockáztatva, mivel a belsőben haladó gázpedálja az én bal indexemre van kötve, azonnal felzárkóznakahogy meglátják a villanást , nehogymá bejöhessek.
Akinek ez nem tetszik, ott a lehetőség lehet menni a külsőben nyugodtan senki nem gátolja őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!