Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Más is retteg a biciklisektől?

Más is retteg a biciklisektől?

Figyelt kérdés
A közlekedési moráljuk egy katasztrófa. Sem a KRESZ sem a józan paraszti ész de még az emberség sem vezéreli őket. Gyalogosként rettegek mert elütnek, volt hogy a zebránál csak álltam úgy jött nekem. Ahogy elhúz mellettem a járdán egy centire hát szerencse, hogy nem épp akkor akartam kintebb lépni egy tócsát kikerülni vagy akármi. Autósként rettegek mert elütni őket csak azon múlik én hajlandó vagyok e újra és újra és újra lemondani az elsőbbségemről, előrelátóan vagy hirtelen reagálva kikorrigálni az ő hülyeségeiket. Katasztrófa komolyan mondom. Más is tapasztalja azt, hogy nagyon elszállt velük a ló??
2022. okt. 19. 17:12
1 2 3 4 5 6 7 8
 41/78 Alex Fly ***** válasza:
@40: de nem is az a lényeg; hanem hogy az EMBERNEK melyik okoz nagyobb sérülést. Mellesleg egy autónak is nagyobb sérülést okoz egy másik autó, mint egy kerékpár...
2022. okt. 24. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/78 anonim ***** válasza:
46%
Hát te nagyon lassú vagy. Pont ezt mondom! Sokkal nagyobb sérülést okoz az embernek egy autós-biciklis ütközés, mint egy autós-autós. Arról nem is beszélt senki, hogy kerékpár autónak mit okoz. Ha autó ütközik kerékpárral, az tragédia. Márpedig autó könnyebben ütközik kerékpárral, mint autó autóval, mert a két autó két vezetője jobb esetben tud közlekedni, a kerékpáros meg saját hibájából is elütteti magát az autóval és kész a tragédia. Ezért mondom, hogy veszélyes a kerékpáros. Önveszélyes, és az autósok felelőssége az, hogy vigyázzon rá, ha már magára nem tud. Nem tudom több módon leírni, szerintem direkt szívatsz, mert ilyen lassú felfogású senki sem lehet.
2022. okt. 24. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/78 Alex Fly ***** válasza:

@42: Te tényleg ennyire értetlen vagy? Most már teljesen értelmetlen, amit írsz...

Mégegyszer: egy autó jóval súlyosabb sérüléseket tud okozni, mint egy kerékpár. És ez az általad írt esetekre is igaz: egy gépkocsivezető sokkal nagyobb valószínűséggel és súlyosabban sérülhet egy autó-autó ütközés esetén, mint ha kerékpárral ütközik. Legalábbis én még nem igazán hallottam olyan esetről, amikor egy kerékpárral történő ütközés következtében súlyosan megsérült vagy elhunyt volna az autó vezetője (vagy utasa) -ezzel szemben autó-autó ütközések esetén ez igen gyakori...

Egy kerékpárral soha nem jelentesz akkora veszélyt a környezetedre, mint gépkocsival...

Remélem, a rendőrségi statisztikát nem akarod meghazudtolni: az idei évben (09.30-ig) a szgk.-val és kerékpárral okozott, személyi sérüléssel járó balesetek száma 7444 illetve 1045 -ez még akkor is szignifikáns különbség, ha a közlekedésben betöltött részarányukat is figyelembe vesszük (35% illetve 13% -hogy az autósoknak kedvezzek).

Az összes, személyi sérüléssel járó baleset (11045) kb. 67%-át autóval, a 9,45%-át kerékpárral okozzák. A közlekedésben betöltött szerepükhöz képest a szgk.-k 2,63-szor több személyi sérüléssel járó balesetet okoznak, mint a kerékpárosok. (a sérülések súlyosságáról nincs információ)

AKKOR MOST MELYIK IS A VESZÉLYESEBB? (forrás: [link]

2022. okt. 24. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/78 anonim ***** válasza:
46%
Jó ember, te tényleg nem olvasol el minden szót, csak amit kiválogatsz? Városi közlekedés, nem egyszer mondtam, pl. körúti max. 30-as tempóval dugózás, autó autóval ütközik, sérül bármelyik sofőr annyira, mintha ugyanilyen tempóval az autó nekimegy a biciklisnek? Nem. A biciklisnek komoly baja lehet. Ha a biciklis ész nélkül nem figyel és az ő hibájából ütik el, akkor végül is ki okozta a bajt? A biciklis. Komolyan sérült valaki? Igen, a biciklis. Akkor veszélyes biciklizni? Igen.
2022. okt. 24. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/78 anonim ***** válasza:
Mert ugye én arról beszélek, hogy ha az autó elüt egy biciklist, és a biciklis súlyosan sérül, az komoly baj, és ilyen helyzet bizony bekövetkezhet simán abból, hogy a biciklis hülye. Huszadjára írom le.
2022. okt. 24. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/78 Alex Fly ***** válasza:

@44: akkor mesélj. Az általad írt esetben (körúti dugó, max. 30-as tempó) az autó vezetőjének mennyivel lesz komolyabb baja, ha egy másik autó helyett kerékpárral ütközik?

Vagy a kerékpáros egy autóval vagy kerékpárral ütközés során szerez nagyobb valószínűséggel súlyos/halálos sérüléseket?

2022. okt. 24. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/78 anonim ***** válasza:

#46 Ki mondta, hogy én az autó bajáról beszélek? Hányszor kell még leírnom ugyanazt?! HA EGY AUTÓ 30-CAL ELCSAP EGY BRINGÁST, AZ A BRINGÁSNAK BAROMIRA FÁJ. HA EGY AUTÓ EGY MÁSIK AUTÓNAK MEGY 30-CAL, JÓ ESÉLLYEL NINCS SZEMÉLYI SÉRÜLÉS.


Tehát ha autó és kerékpár ütközik, az a lehető legrosszabb. Mit nem lehet azon érteni?

2022. okt. 24. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/78 anonim ***** válasza:
91%
Ennyire sötét nem lehetsz. Bringás-bringás ütközik, olyanban még nekem is volt részem gyerekkoromban, egy-egy horzsolással megúsztuk. Annak nem örülnék, ha autó csapna el biciklizés közben.
2022. okt. 24. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/78 Alex Fly ***** válasza:
@48: tehát mégiscsak az autó a veszélyesebb...
2022. okt. 24. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/78 anonim ***** válasza:
63%

#49 Na, akkor nyolcvanadszor is, lassabban:

1. Autós és biciklis többféleképpen találkozhat:

a.) Szabályos autós és szabályos biciklis: a KRESZ kb. úgy van megalkotva, hogy szinte lehetetlen a baleset.

b.) Szabálytalan az autós: tök mindegy kivel találkozik, közveszélyes vadállat.

c.) Szabályos autós, szabálytalan biciklis: sajnos simán el lehet ütni az ilyen biciklist, ha az autós _csak_ normálisan próbál közlekedni.

2. Tehát a szabálytalan biciklis akármilyen autóssal találkozik, veszélyben van, a szabálytalan autósok miatt sajnos a szabályos biciklis is. De az egyértelmű, hogy a szabálytalan biciklis felelőtlen és önveszélyes. Ahogy sokszor mondtam. Tehát nem, nem az autósra nézve veszély, hanem az a veszély, hogy olyan szituációt teremt, amiben úgyis ő húzza a rövidebbet.

3. Ha ütköznek, a biciklisnek nagyon fáj. Ha szabálytalan volt a biciklis, akár teljesen, akár részben övé a felelősség a saját sérüléséért. Tehát veszélyesen közlekedett saját magára nézve.

4. Sajnos _arányában_ több a szabálytalan biciklis, mint az autós. Ez nem azt jelenti, hogy sajnos ne lenne rengeteg szabálytalan autós, de ha találomra veszek 100 autóst és 100 biciklist, utóbbiak között több lesz a szabálytalan. MOL Bubin kívül már a kötelező felszerelések listáján megbukna a többség.


Tehát aki biciklizik, és nem ismeri a rá vonatkozó szabályokat, vagy ismeri, de nem tartja be, veszélybe sodorja magát. (Vagy épp a gyalogosokat.) Konklúzió: a balesetek elkerülése érdekében az autósnak, motorosnak, más biciklistának extrán figyelnie kell, ha biciklisekkel együtt közlekedik az úton a biciklisek érdekében, mert önmagukra sokuk nem vigyáz, így a többi járművezető felelőssége (is), hogy ne essen bajuk.

2022. okt. 24. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!